Aspartaami hyvästä vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilkka2
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan sitä olemassa luonnollisempiakin vaihtoehtoja makeuttajaksi kuin aspartaami ja prosessoitu sokeri. Mutta noita edellä mainittujahan noi on noissa limuissa ja muissa.

Mielummin juon oikeeta limua, joka maistuu paremmalta ja saattaa muutaman kilon tuoda, kuin pahanmakuista lisäaine-paskaa. Ja tämähän on vain minun mielipiteeni, joten ei tarvitse kenenkään suuttua. :)

Ja mä taas mieluummin juon lightlimua, joka maistuu hyvältä eikä edes lihota, kuin sitä pahanmakuista ja suun tahmaiseksi tekevää sokeripaskaa. :)

Mielummin juon oikeeta limua, joka maistuu paremmalta ja saattaa muutaman kilon tuoda, kuin pahanmakuista lisäaine-paskaa. Ja tämähän on vain minun mielipiteeni, joten ei tarvitse kenenkään suuttua. :)

Oikeeta limua... Onko "oikeessa" limpparinpskassa makeutusaineena sokeri vai glukoosi-fruktoosisiirappi? ;)

Ei puutu enää kuin että joku rupeaisi kauppaamaan luomu limpparia! :D

Eihän limujen juonnissa ylipäätään mitään järkeä ole... ellei sitten makeanhimo ole looginen johtopäätös jostain, mistä emme ole tietoisia.

Rotta sanoi:
Kuitenkin esimerkiksi yleiseen lääketiteteeseen sisältyy jo opetusta aspartaamin haitoista hermoille, sillä nimittäin on vakavana sivuvaikutuksena haitata hermosolujen myeliinitupen ylläpitoa.
Mua kiinnostaisi lukea tästä lisää, olisko sulla jotakin kirjavinkkiä antaa? Siis joku fiksu kirja jota vaikkapa käytetään yliopiston lääkärikoulutuksessa tai jota voi muuten pitää luotettavana lähteenä, mitään huuhaagurujen opuksia ei kiinnosta lukea.

Miten mä en ole ollenkaan yllättynyt että niitä kirjavinkkejä eli lähteitä ei Rotan väitteelle löytynyt...

^ Rahalla kun on sellainen huumaava voima, aivan kuten pimeällä voimasormuksella.

Ihanaa, salaliittoteorioita! :D :rolleyes:

rahalla nyt vaan on sellainen vaikutus, ei siihen mitään teorioita tarvita. Kyllä itsekin menisit sekaisin, jos sinulle annettaisiin rahaa niin paljon ettei paskalle taivu.

rahalla nyt vaan on sellainen vaikutus, ei siihen mitään teorioita tarvita. Kyllä itsekin menisit sekaisin, jos sinulle annettaisiin rahaa niin paljon ettei paskalle taivu.

Ai että kaikki aspartaamista negatiiviseen sävyyn kirjoittavat saataisiin aina maksettua hiljaiseksi. Ja koko maailmassa vielä. Joopajoo :D Mä en noihin salaliittoteorioihin todellakaan usko.

Olen itse ollut töissä firmassa, jossa tuettiin yliopistotutkimusta. Mitään takeita ei (tietenkään) saatu tutkimuksen lopputuloksista siinä vaiheessa kun tuet maksettiin. Tutkimuksen valmistuttua saatiin käyttää tutkimustuloksia markkinoinnissa niinkuin itse haluttiin, mutta jos ne tulokset olisivatkin olleet firman liiketoiminnan kannalta "vääriä", niin se olis ollut vaan voi voi.

Olen ollut myös yliopistolla laitoksella töissä. Siitäkin maailmasta katsottuna olisi todella vaikea kuvitella että tutkimustuloksia tai oppikirjoja saataisiin systemaattisesti manipuloitua rahalla.

Mutta jokainen saa tietysti uskoa mihin haluaa :).

Eli jos joku sanoo sanan "salaliitto" niin aspartaami tai mikä tahansa tuote ei voi olla haitallinen terveydelle? Hyvä argumentti. Toimii toki toisinkin päin, mutta siitä huolimatta.

Salaliittokortillekin pitäisi myöntää natsikortin asema.

Aspartaamia tulee vedettyä joka päivä ihan kohtuullisesti.
Noin 3l tulee joka päivä juotua light limuja ja näin on tehty jo viimeisen neljän vuoden ajan.
Nyt on tullut pidettyä noin kuukausi taukoa ja ei sitten MINKÄÄNLAISTA muutosta olotilassa.
Olen immuuni aspartaamin haitoille vai puheet sen haitoista on vaan suuresti liioiteltuja?

Eli jos joku sanoo sanan "salaliitto" niin aspartaami tai mikä tahansa tuote ei voi olla haitallinen terveydelle? Hyvä argumentti. Toimii toki toisinkin päin, mutta siitä huolimatta.

Ja niinkö mä sanoin että ei voi olla haitallinen? Nyt on luettu rivien välejä vähän liikaa, koska tätä ennen tässä ketjussa en ole ottanut mitään kantaa aspartaamin haitallisuuteen tai turvallisuuteen. Tämänhetkisen tutkimustiedon valossa aspartaami kuitenkin on turvallinen kohtuullisesti käytettynä. Siksi minua olisikin kiinnostanut lukea lisää, jos lääkärikoulutuksessa opetetaan aspartaamin olevan haitallinen kuten edellisellä sivulla väitetään. Olisin siis ollut kiinnostunut siitä lääkärien koulutuksessa käytettävästä kirjasta.

Siinä vaiheessa kun sanotaan, että vastakkaista tietoa ei voi saada siksi, että rahalla on voimaa, aletaan mielestäni lähestyä salaliittoteorioita.

Olen immuuni aspartaamin haitoille vai puheet sen haitoista on vaan suuresti liioiteltuja?
Vähän sama täällä. Eihän se multa ole pois, mutta jotenkin ahdistaa lukea miten joku pelkää kuollakseen vaikkapa nyt tätä aspartaamia. Sama homma noiden superfoodien ja muiden kanssa. Mun maalaisjärki sotii aika pahasti sitä ajatusta vastaan, että jokin yksittäinen ruoka-aine on niin hyvä ja puhdas, että sitä nauttimalla elän sata vuotta pidempään ja terveenä. Ei jaksa panostaa. Mielummin heitän saarioisten kytkinlevyn mikroon, kaadan lasin täyteen pepsi maxia ja nauran niille, jotka stressaavat itsenä kuoliaaksi terveellisyysintoilullaan.

Vähän sama täällä. Eihän se multa ole pois, mutta jotenkin ahdistaa lukea miten joku pelkää kuollakseen vaikkapa nyt tätä aspartaamia. Sama homma noiden superfoodien ja muiden kanssa. Mun maalaisjärki sotii aika pahasti sitä ajatusta vastaan, että jokin yksittäinen ruoka-aine on niin hyvä ja puhdas, että sitä nauttimalla elän sata vuotta pidempään ja terveenä. Ei jaksa panostaa. Mielummin heitän saarioisten kytkinlevyn mikroon, kaadan lasin täyteen pepsi maxia ja nauran niille, jotka stressaavat itsenä kuoliaaksi terveellisyysintoilullaan.

Aamen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom