askelkyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puumi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Yks mikä on tärkeää, on se ettei päästä polvea liikaa eteen varpaisiin nähden ja en vältämät tekis kovin isoil painoil.

Ja sit tää ei oo vinkki vaan pieni varoitus, itelle tuli todennäköisesti tästä askel kyykystä vasempaan polveen rasitusvamma, tein viime talvena tätä liikettä aika paljon ja siitä pikkuhiljaa alko polvi arastelee ja lopulta oman painon kanssa askelkyykky teki kipeet, keväällä sitten magneetti kuvauksiin ja patellajänteen taakse oli kertyny nestettä. Kortisoni polveen ja parantui, mut sen jälkeen en ole kunnolla askelkyykyä tehny, vaikka mieli tekis, ehkä joskus.

Ite oon jättäny polvikulman 90 asteeseen suurinpiirtein, tulee ainakin perse ja sisäreidet kipeiksi! Hieman vaikeampaa tosin tulla sieltä ylös tolla tavalla :)

Ainakin telemark laskettelussa on tärkeää muistaa että: Etujalan koukistus aste on 90 astetta ja takajalan reiden ja maan välinen kulma myös 90 astetta, selkä suorana. Näin se ainakin lujaa mäkeä laskiessa toimii ilman mitään ihmeempiä vammoja (ellei kaadu).
Ja itse olen salilla juuri näin tehnyt myös askelkyykkyä. Ja sen pitäisi tuntua reidessä ja perseessä.

P.S. Ensimmäisen laskupäivän jälkeen on aina perse ja etureisi ihan paskana! :D

Ei polvea varpaiden etupuolelle.
Itse pidan toista "takana" olevaa jalkaa penkin paalla. Painoa niskassa joku 50kg. Tahan itse suosin lyhytta tankoa, en tieda onko silla merkitysta ?
Toistot on siina 8 - 12. Tulee paikat sitten tosi kipeeks, jos ei tee saannollisesti.
Suositeltu liike kaikille joilla on jalkojen pituuksissa eroja.
Isot painot sitten rasittaa alaselkaa -> 100kg+
Tossa on vain jotain mietteita, on itsella ollu treeniohjelmassa kohta 15 vuotta. Toivottavasti saatte jotain selvaa.

Kysynpä tässä kun en viitsisi uutta aihetta tehdä. Eli mulla on todella kireät pohkeet/ akiles jänteet, jotka ovat vaivanneet jo pienestä saakka. Eli kyykkyä on turha tehdä koska ei vain taivu. Eli olisko askelkyykky mahdollinen vaihtoehto normi kyykylle hackin ja prässin lisäksi?

Ps. Venyttelen pohkeita joka päivä siinätoivossa että joskus pystyisin tekemään kyykkyä.

Hippinakki sanoi:
Kysynpä tässä kun en viitsisi uutta aihetta tehdä. Eli mulla on todella kireät pohkeet/ akiles jänteet, jotka ovat vaivanneet jo pienestä saakka. Eli kyykkyä on turha tehdä koska ei vain taivu. Eli olisko askelkyykky mahdollinen vaihtoehto normi kyykylle hackin ja prässin lisäksi?

Ps. Venyttelen pohkeita joka päivä siinätoivossa että joskus pystyisin tekemään kyykkyä.

Itekkään en nilkkojen jäykkyyden takia saa kyykkyä kunnolla tehtyä, oma moka kylläkin kun en ole venytellyt.

Itse ainakin vannon askelkyykyn nimeen :D Se on ihan kuningas liike. Ainakin saa tuntumaa. En sitten lihaskehityksen kannalta tiedä toiminneeko miten?
Kunhan muistaa tosiaankin pitää selän suorana ja toi "ei polvea varpaiden etupuolelle"- neuvo on kanssa todella hyvä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom