Asian oikeuteen vieminen/riitauttaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojr
  • Aloitettu Aloitettu
Ilmeisesti nämä puolustajat ovat niitä, jotka hiljaisesti nieleskellen ottavat vastaan kaikki epäkohdat ja sopimusrikkomukset, joita yleensä asioidessa tulee vastaan (tämä vain minun mielipiteeni) ... tsemppiä!

Onpa vitunmoinen epäkohta jos korjaamo vaihtaa rikkinäisen hihnan kysymättä asiakkaalta, joka olisi täytynyt kuitenkin vaihtaa ja asiakas olisi sen itsekin vaihdattanut. Siis ilmeisesti ainoa epäkohta on se ettei kysytty lupaa niin onpa taas kamalaa et täytyy oikein reklamoida ja ulvoa netissä kuinka paskaa palvelua ja kusetusta saa taas autokorjaamoista osakseen. Sekä karmeaa vittuilua vielä kaupanpäällisiksi :D Olen samaa mieltä et korjaamo teki mokan, kun ei kysynyt lupaa, mutta voisi kuvitella tän valittamisen määrän takia kyseessä olleen suurempikin huijaus. Saattaa se köyhää vituttaa, jos tulee lisäkuluja yllättäen joihin ei ole varautunut, mutta en itse nää syytä näin suurelle mekastukselle.

Et ehkä nää puolustajat on niitä jotka osaavat suhtautua tähän asiaan sen vaatimalla vakavuudella. IMO.

Tsemppiä vaan elämään!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Japi puhuu täyttä asiaa!
 
Tai sitten ovat ammattitaitoisina ihmisinä huomanneet, että kun kyseinen hihna on paskana ja sen siinä pystyisi jouhevasti samalla vaihtamaan, soitettaessa tulos kysymykseen vaihdetaanko on aina kyllä, joka varmaankin normaalitapauksissa olisikin, ja kokemus ja aika ovat tuoneet kyseiselle korjaamolle tavan vaihtaa se sen enempiä kyselemättä, ja homma on toiminut vuosikausia ja satojen asiakkaiden kanssa näin, kunnes tuli se ensimmäinen jolle ei tälläinen jouheva palvelu käynytkään, vaan joka ottaa asiasta yhteyttä kuluttajalautamieheen, kun häntä on huijattu, ja auto on turvalliseksi korjattu ilman erillistä selvitystä, herrajumala, on ne siellä itse piruja korjaamolla olleet.

Toivottavasti et saa latin latia takas, ja toivon mukaan tulee vielä joku lisälasku tuosta. Kulutat nyt kuitenkin kuluttajalautamiehen aikaa, sen korjaamon lakimiehen aikaa, ja kaikki tämä sen takia että sulle vaihdettiin hihna joka piti, ja sen lisäksi toinen joka oli varmasti kannattava ratkaisu, alkuperäiseen hintaan tuli lisää 33% johon varmasti kuuluu se ylimääräinen työaika, ja sen osan hinta. Ja nyt teet siitä remontista vain muille moninkertaisesti kalliimpaa kuin mitä se tuli kokonaisuudessaan sulle maksamaan, olet hieno ihminen. Jollain tavalla ymmärtäisin tämän valituksen, jos sitä jälkimmäistä hihnaa ei olisi vaihdettu ja aika olisi venynyt ja hinta olisi pompsahtanut, mutta ei..

Täytyy vaan ihmetellä kuinka turhista asioista ihmiset osaavatkin valittaa. Se että laissa sanotaan jonkun asian olevan niin tai näin, se ei välttämättä vastaa käytännön järkeä millään muotoa.
Sä kun tunnut ymmärtävän tuollaista toimintaa, niin kerrotkos missä menee se sinun "rajasi" kuinka paljon lisätöitä saa tehdä ilman, että kysytään asiakkaalta. Kuluttajariitalautakunnan raja on jo aikaisemminkin mainittu 15 %. Olisiko sinun mielestä vielä hyväksyttävää jos korjaamo olisi katsonut, että onpas autolla rullattu jo paljon ja alkaisi olemaan täydellisen konerempan aika ja tehnyt sen kysymättä asiakkaalta. Tarkoitus ei ole kärjistää asiaa tällä tavalla naurettavaksi vaan lähinnä kiinnostaisi näiden korjaamoiden puolustelijoiden näkökulma siihen millainen tuon "rajan" pitäisi olla.
 
Näköjään tästäkin on monia mielipiteitä, mutta omasta mielestäni korjaaja ei voi olettaa mihin asiakas vastaa kyllä ja mihin ei. Ei kaupan myyjäkään voi olettaa, että otat uuden paidan jos olet ostamassa uusia housuja jotka näyttää vitun rumalta vanhan paitasi kanssa. Sähkömies ei voi olettaa, että asiakas haluaa vaihdattaa palaneet lamput kämpässä jos hänet on tilattu vaihtamaan pistorasia jne jne jne.

Kuluttajaviraston neuvontapuhelin on olemassa sitä varten, että sieltä voi kysyä neuvoa vastaavissa tilanteissa ja neuvomaan palkattu henkilö siellä joutuu varmaankin samalla palkalla istumaan saman ajan, soitti sinne tai ei. En usko, että tässä sen kummemmin hänen aikaansa kulutettiin.

Kun korjaamo saa reklamaation, sillä on 2vko aikaa vastata siihen. Jos korjaamo päättää antaa sen 50€ takaisin mikä on erotuksena 300€+15%=345€ (mitä kuluttaja-asiamies kehotti ehdottamaan) ja maksetun 395€ välillä, hyvä. Jos korjaamo ei sitä halua takaisin antaa, ei väliä. Onpahan ainakin yritetty ja korjaamo on saanut viestin ettei oltu tyytyväisiä saamaamme palveluun. Tuskin korjaamo tätä varten lakimiestä palkkaa, enkä myöskään nää miten reklamaation tekeminen lisää muiden autoremonttien hintaa... Luulisi, että yritykset koittaisi mahdollisimman vähän hamuta itselleen reklamaatioita ja palveluun tyytymättömiä asiakkaita ja jos se on torjuttavissa yhdellä puhelinsoitolla ennen lisätöiden tekemistä, korjaamolta varmaan jatkossa soitetaan asiakkaille jos lisähommia joudutaan tekemään. Korjaamo siinä tuskin mitään menettää, varsinkin jos kaikki asiakkaat vastaavat myöntävästi lisätöiden tekemiseen.
 
Se että laissa sanotaan jonkun asian olevan niin tai näin, se ei välttämättä vastaa käytännön järkeä millään muotoa.
Tuo on paremminkin niin, että lait eivät välttämättä vastaa yksittäisten, ja valitettavan usein tietämättömien, moraalipoliisien oikeudentajua. Sitten kun viitsii hieman perehtyä, niin saattaa huomata, että niissä on usein hyvinkin järkevät perusteet takana.
 
... mutta en itse nää syytä näin suurelle mekastukselle.
En nää minäkään ja sen takia oon useaan kertaan pyytäny moderaattoreita tän ketjun sulkemaan.
Turhanpäivästä tää asiasta jauhaminen, jokaisella on oma näkemyksensä asiasta eikä topicilla oo ollu ensimmäisen sivun jälkeen minullekaan mitään informaatioarvoa. Pitää varmaan kohta laittaa goatsee tms että menee lukkoon tämä.
 
Onpa vitunmoinen epäkohta jos korjaamo vaihtaa rikkinäisen hihnan kysymättä asiakkaalta, joka olisi täytynyt kuitenkin vaihtaa ja asiakas olisi sen itsekin vaihdattanut. Siis ilmeisesti ainoa epäkohta on se ettei kysytty lupaa niin onpa taas kamalaa et täytyy oikein reklamoida ja ulvoa netissä kuinka paskaa palvelua ja kusetusta saa taas autokorjaamoista osakseen. Sekä karmeaa vittuilua vielä kaupanpäällisiksi :D Olen samaa mieltä et korjaamo teki mokan, kun ei kysynyt lupaa, mutta voisi kuvitella tän valittamisen määrän takia kyseessä olleen suurempikin huijaus. Saattaa se köyhää vituttaa, jos tulee lisäkuluja yllättäen joihin ei ole varautunut, mutta en itse nää syytä näin suurelle mekastukselle.

Et ehkä nää puolustajat on niitä jotka osaavat suhtautua tähän asiaan sen vaatimalla vakavuudella. IMO.

Tsemppiä vaan elämään!
Hyvä, siis sinustakin epäkohta on se, että korjaamo myi tuotteita ja palveluita kysymättä asiakkaalta.
Olet myös samaa mieltä, että korjaamo teki mokan. Ja sinustakin köyhää voi vituttaa, jos tulee lisäkuluja yllättäen joihin ei ole varautunut. Sitten sanot, että ketjun aloittaja "mekastaa" syyttä. Kukahan se mekastaa... :D
 
Minkä niminen korjaamo tuo oli ja missä? Tietäisi sitten mihin korjaamoon ei kannata koskaan viedä autoaan huoltoon.

Juttuhan oli korjaamolta ihan selvä huijaus. Luvataan korjaus halpaan hintaan, jotta saadaan asiakas asioimaan liikkeeseen ja loppupeleissä otetaankin korjauksesta paljon suurempi hinta kuin mitä luvattiin. Eikä tässä vielä kaikki: Kun asiakas ihan oikein vetoaa aikaisemmin sopimaansa hintaan asiakkaalle vain vittuillaan.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom