- Liittynyt
- 27.4.2005
- Viestejä
- 7 871
Ei sitä muuta saa tehdä ilmoittamatta asiakkaalle. Siis jos ero ilmoitetussa hinnassa on eroa yli 15%.
Kerronpa kokemuksen viime kesältä. Oli perjantai kun katsastin avokin auton. Erikseen kyselin katsastusinssiltä alustan kunnosta, että onko jotain mitä tarvitsee mahdollisesti tulevaisuudessa vaihtaa. Kaveri syynäsikin todella tarkkaan ja näytti mm. alle millin kokoisen nirhauman jarruletkussa. Mitään muuta se ei sieltä löytänyt.
Seuraavana maanantaina sitten avokki vei auton merkkihuoltoon (citroen) määräaikaishuoltoa varten. Tasan tarkkaan ainoastaan sitä huoltokirjan leimaa varten, koska tiedossa oli että kaikki on kunnossa. Kaikki mitä tarvitsee niin voi vaihtaa itse ja jos ei onnistu niin avokin setä sitten varmasti voi asian hoitaa Citroenin merkkihuoltoa pyörittävänä kaverina.
Yllättäen määräaikaishuollossa oli löytynyt väljä vakaatatanko, joka oli vaihdettu kysymättä mitään. Ylimääräistä laskua tuli yli 100e ennalta ilmoitettuun "enintään 200e" hintaan. Ihmetyttää miten viikonlopun aikana ilmestyy väljää vakaajatankoon varsinkin, kun autolla ei ajettu katsastuksen jälkeen muualle kuin huoltoon, Alle 1km.
Kyllä vitutti. Huollon varasi ja auton nouti parikymppinen tyttö, joten varmaan ajattelivat että homma menee ihan ok läpi. Olisi pitänyt viedä auto hänen sedän firmaan 100km päähän, mutta helppouden takia tuli valittua tuo alle kilometrin päässä sijaitseva.
Turha tuosta mitään meteliä oli nostaa, mutta äänestän jaloillani ja pidän huolta että tutut tekevät samoin.
Tästä ei edes kannata alkaa vääntään! Katsastusmiehet ei osaa etsiä vikoja vaikka se on niiden työtä tämä on todettu niin monesti viimesen parin vuoden aikana. Viimeksi viimekesänä katsastelin autoa ja itse tiesin useamman rastin jo ennen leimalle ajoa joten odotin vikalistaa luonnollisesti. Auto tuli ja pomppasi ainoastaan pakokaasuista jota en halunnut ottaa vielä