- Liittynyt
- 9.5.2008
- Viestejä
- 3 228
Ihan jo maalaisjärjellä ajateltuna korrekti menettelytapa olis ollut ilmoittaa, että on moisen havainnon tehnyt ja vaikka kysyä että vaihdetaanko kyseinen hihna. Ei ole varmaankaan laitonta jättää tuommoista kertomatta ja korjata vain se mistä on sovittu (jonka vuoksi sellaisessa tapauksessa valittaminen olisi mielestäni aikalailla turhaa, vaikken väitä ettei se siinä tilanteessa varmasti vituttaisi), mutta ainakin omasta mielestäni kyseenalaista varsinkin kun nykyään ihminen on niin helppoa ja nopeaa tavoittaa kännykällä, ettei korjaajalle tule käytännössä minkäänlaisia ajallisia tai rahallisia tappioita puhelinsoitosta. Luulisi myös että suurin osa asiakkaista haluaisi kuluneen hihnan vaihdattaa ja siitähän hyötyy myös autonkorjaaja kun on täysin oikeutettu pyytämään lisää hintaa työstään. Ongelma tässä meidän tapauksessa on nimenomaan se, ettei korjaaja lain mukaan ole oikeutettu perimään noin suurta hintaa, koska se on yli 15% alkuperäisestä hinnasta, eikä asiakkaalta ole kysytty vaihtamisesta vaikka olisi pitänyt.Voihan olla että harakiri remmiä ei ollu hyllyssä ja alkuperäspalikkaa taas löyty ? Ei tuosta kyllä kusetusta mun silmissä saa siltikään. Jos moniura olis paukahtanu vähän ajan päästä niin tuollanen valittaja olis varmasti tehnyt siitä jutun että miksei sitä oltu huomattu kun vasta on huollettu
Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun jostain asiasta otamme yhteyttä kuluttaja-asiamieheen enkä itse pidä itseäni "valittajana", mutta oma mielipide on vahvasti se, että jos on tietoisesti rikkonut lakia ja hyötynyt siitä uhrin kustannuksella, on asiaan täysi oikeus puuttua ja puuttumatta jättäminen viestittää kyseiselle korjaajalle, että kyseinen menettelytapa on hyväksyttävä.