Asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Mies847 sanoi:
Olen käyny tuolla noin 10 kertaa, ei koskaan suurempia ongelmia. Tosin luulen että niillä on joku vainoharha siihen yöaikaan, nimimerkillä viime kesäny yöllä sinne syömään ja tavallisten haarukoiden tilalla odottiki sitte muovihaarukat :D
Toinen erikoisempi tarjous oli silloin, opiskelijakortilla alennusta. Ja kun esittelin sitä korttia, niin ei alennus jos syöt pizzan täällä.

:offtopic:
Tuo on nykyään yleinen trendi ainakin Oulussa, että illalla on käytössä muovihaarukat ja -veitset. Kaiken maailman kahelit on vissiin innostunut käyttämään niitä muuhunkin kuin syömiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tyggis sanoi:
WTF!!! Eilen olin loistavassa kapakissa nimeltä Mallaspolkka, istuimme pöydässä ja joimme kaljaa. Ajankuluksemme aloitimme pokerin pelaamisen, jossa nokitimme huikilla. Pelin alussa kuitenkin omistaja halusi tulla mukaan pelaamaan, tämä edustaa mielestäni loistavaa asiakaspalvelua. Samainen ravintoloitsija tarjoaa myös välillä pähkinöitä ja kahvia asiakkailleensa. Hauskinta kuitenkin on kapakan ulkoilme ja sijainti...

:lol2: Tuohan on kuin jostain elokuvasta. Bartenderillä oli kenties vielä verkkopaitakin?

Kerran kenkäkaupassa maksettuani ostokset myyjätär vielä korjasi vähän suurten rintojensa ryhtiä ja kysyi "olisikos muuta tarvetta?" -meikä vaan ihan pokalla että ei oo ja vasta myöhemmin tajusin, heh heh..se oli asiakaspalvelua. tai saatohan se olla vaan ihan sattumaa/viaton juttu, mut silti..:)

tiieitiijuu sanoi:
no vähän liikoja kyllä oletat imo., jos kaupan 7e/h palkalla olevan myyjän pitäs kusta hunajaa siitä, että ostat leipää sun muuta. ei se siitä saa yhtään extraa sanooko kiitos, kiitti vai jättää sanomatta mitään. :evil:

Eli siis myyjän pitäisi saada ekstraa siitä, että hän hoitaa työnsä niin kuin se kuuluisi hoitaa? Kai se on sitten maksettava ekstraa siitäkin, että se myyjä yleensä vaivautuu edes tulemaan siihen kassalle vaikka ei töitä tekisikään?

Homman pointti on kuitenkin se, että sanat "kiitos", "olkaa hyvä", "ole hyvä", "anteeksi", jne kuuluvat asiakaspalveluun ja hyviin KÄYTÖSTAPOIHIN. Mikäli näitä ei osaa tai ei kiinnosta käyttää niin pikapikaa valitsemaan itselleen uusi ammatti. Ei se asiakkaan vika ole jos myyjä on valinnut itselleen sopimattoman ammatin, eli miksi asiakkaan pitäisi edes kärsiä myyjän omasta virheestä? Ymmärrän kyllä että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, mutta jos asiakas on käyttäytynyt ystävällisesti ja asiallisesti hän ansaitsee myös vastaavaa kohtelua.

Valitettavaa on se, että nykyään käytöstavat ovat unohtuneet ja nyrpeä naama monessa liikkeessä ovat arkipäivää.

kassatyö on yks vittumaisimpia hommia mitä voi tehdä,oikeesti,mutta kyllä se kohteliaisuus kuuluu siihen.että meikä ainakin väänsi ne "ole hyvät" (ta "olkaa hyvä" vanhemmille ihmisille) ja "kiitokset" vaikka kuinka väsytti ja vitutti ja niin päin pois.

mutta toivottavasti en joudu niihin hommiin enää ikinä :D

Kassoilla joo saattaa ihan ymmärrettävistä syistä pikkuhiljaa alkaa vittuuntumaan, kun asiakkaatkin saattavat olla epäkohteliaita. Ei tule kiitosta sieltäkään suunnalta, vaikka kassa sanoo ole hyvät. Mutta kyllä se itseänikin vituttaa, jos kassa näyttää nyrpeää naamaa, kun itse sanoo kiitos ja on ystävällinen. Itsehän ammatin valitsi ja pitäisi olla edes jotenkin tietoinen sen puolista.

Sumu sanoi:
Valitettavaa on se, että nykyään käytöstavat ovat unohtuneet ja nyrpeä naama monessa liikkeessä ovat arkipäivää.

Kyllä minä ainakin valitsen esimerkiksi ruokakaupan sillä perusteella missä saa ystävällistä asiakaspalvelua. Yleisvaikutelma muodostuu juuri noista Sumun luettelemista pienistä asioista.

Saman verranhan se maitopurkki maksaa joka liikkeessä mutta ostan perusmätönkin mieluiten sellaisesta kaupasta missä voi jutella hetken aikaa tutun myyjän kanssa samalla kun maksan ostokset kassalle. Ja käytännössä tästä kuitenkin seuraa se että olen saman tien kyseisen liikkeen kanta-asiakas koska ei jokaisen tarjouksen perässä viitsi lähteä juoksemaan eri kaupassa. :)

Ei se mitenkään vittumaista hommaa ole se asiakaspalvelu mielestäni. Tosin olen aika onnellinen etten tule olemaan hölmöjen asiakkaiden kanssa tekemisissä enää ikuna jahka opinnot lakkaavat. Kiitokset sun muut kuuluu hommaan, mutta kyllä minusta on ihan oikein olla epäkohtelias jos asiakas on täysi kusinaama. Muistan joskus olleeni kassalla ja jonoa oli niin pitkään ettei mitenkään olisi voinut palvella ketään ilman että he jonottivat 30 min. Minä ja muut olimme nopeita palvelemaan, mutta ihmisiä vain oli liikaa. Ihan ok tuulella vaikka tuskanhiki tulikin... kunnes tulee joku asiakas, ja sanoo "vituttaa tämmönen odottelu". Siinä hetkeksi pysähdyin ja sanoin "no arvaa paljonko vituttaa tällä puolella", ja täytin sen lasin melkein pelkästään jäillä.

Pitää asiakkaankin nyt vähän miettiä mitä tekee. Jonoa tosissaan oli silminnähtävästi niin paljon ettei siitä nyt yhden vuoron aikana välttämättä edes selvitä vaan jatkuu yöhön, asiakas salettiin tietää etteivät vuorot ole mitään 4 tuntia luokkaa vaan 8 tuntia siinä seisotaan ja juostaan palvelemassa. Jonoa ja kiirettä koko tuo aika, on ihan hyvä juttu pysyä vaan sillä hyvällä tuulella, ja sitten tulee joku täysi mulkku ja aikomuksella pilaa loppuvuoron, vihoissasi poltat kätesi vielä.

Kyllähän se joskus potuttaa jos on myyjä paskalla tuulella, vaikkei olisi edes jonoja tai kiireitä. passiivinen paska siinä kassalla vaan lötköttää. toivottavasti suunnittelee itsemurhaa, ilmeestä päätellen ainakin... Kyllä mä silti olen ihan ystävällinen asiakas. Ei se harmita se myyjän paskamaisuus yhtä paljon kuin hyvän myyjän ystävällisyys piristää.
Itse useimmiten kävelen entistä paremmalla tuulella pois liikkeestä kuin millä sinne menin ihan asiakaspalvelijan johdosta. Bussikuskitkin ovat ennätysystävällisiä, ihania asiakaspalvelijoita löytyy kuitenkin mielestäni enemmän kuin nyrpeitä paskoja.

Janne sanoi:
Todellakin. Tyrkyttääkö ne niitä jokasessa dressmanissa vai ollaanko käyty samassa?

Joo ja parasta oli se, kun kerran ostin sieltä sukkia ja kassa kysyi maksaessani, että tarvitsetteko sukkia...

Kaupankassa on todellakin ehkä se vihoviimenen paikka, jonne töihin haluaisin. Olen tehnyt asiakaspalvelu töitä pienen ikäni ja vasta viime viikolla säikähdin itseäni kaupassa.. olin ollut 8tuntia töissä ja hyvin hyvin väsynyt. Neiti kaupankassa toivotti minulle ihan normaalisti ole-hyvä-kiitos-setin ja minä en edes jaksanut oikein silmiin katsoa ja kiitosta sanoa. ainoastaan masentunut murahdus.

Huomasin tekeväni kaikki ne virheet, mitä itse eniten asiakkaassa vihaan.. on suorastaan nautinnollista palvella asiakasta, joka itse on iloinen.. Tai edes antaa minulle mahdollisuuden tehdä hänet iloiseksi..

Passiivisuus on perseestä palveltaessa.

Onhan se vähän kaksipiippunen juttu tämä asiakaspalvelu. Sillä esim. vaatekaupassa toiset tuntuu panikoivan myyjän lähestyessä ja toiset vittuuntuu, kun ei saa palvelua. Itselle ei tuota ongelmaa keskustella myyjän kanssa, mikäli hän tulee tarjomaan apuaan. Ja pystyn myös lähestymään myyjää, mikäli hän ei minua huomio. Mutta kaikkia on asiakaspalvelutyössäkin ilmeisen vaikea tyydyttää. Onhan se hurjaa, jos Dressmanissa myyjä yrittää myydä mulle boxsereita... eikö se tiiä, että mä loukkaannun tommosista ehdotuksista! ;) En valitettavasti keksi nyt yhtään tilannetta, jossa oisin saanut huonoa asiakaspalvelua. :thumbs:

Erityisen huonon asiakaspalvelun seurauksena jätän käymättä liikkeessä jatkossa. Jaloilla äänestämistä lähinnä. Mitään erityisiä huonon palvelun liikkeitä ei nyt oikein tule mieleen, on tainnut käydä mäihä viimeaikoina. Sellon citymarketissa ja Myllypuron Alepassa tuota "huonoa" asiakaspalvelua on kyllä tullut, kun myyjät jaksavat vittuilla rahkaostoksista :D
Myllypurossa myyjä huusi kerran heti kun ovesta sisään pääsin että "etkai sä taas vie niitä kaikkia?" (vein kyllä). Sellossa myyjä ivasi, että miten sitä pystyy syömään tuollaista mönjää sellaisia määriä näytellen samaan aikaan pahoinvointista :)

Ainakin itse olen ottanut nuo ihan huumorilla, eipä se ole ollut kovin vakava ilme myyjillä noita sanoessa.

Hyvä asiakaspalvelu sitten onkin eri juttu. Tietysti liikkeessä asioi mielellään uudestaankin, ja upeasta palvelusta tulee kerrottua myös muille. Jos palvelu on ollut jossain putiikissa erinomaista, olen mm. lähetellyt liikkeen johdolle kiitoskirjeitä, saavat sitten palvelutyötä loistokkaasti suorittaneet työläiset yläpuoleltakin suopeita katseita.

setae sanoi:
Jos palvelu on ollut jossain putiikissa erinomaista, olen mm. lähetellyt liikkeen johdolle kiitoskirjeitä, saavat sitten palvelutyötä loistokkaasti suorittaneet työläiset yläpuoleltakin suopeita katseita.

Nostan hattua ja kumarran, loistavaa!:thumbs:
:5:

setae sanoi:
Jos palvelu on ollut jossain putiikissa erinomaista, olen mm. lähetellyt liikkeen johdolle kiitoskirjeitä, saavat sitten palvelutyötä loistokkaasti suorittaneet työläiset yläpuoleltakin suopeita katseita.

Toi on hieno ele! Itse jos olen saanu erityisen hyvää palvelua, niin olen kuiskinut myyjän korvaan, että kiitos hyvästä palvelusta. Tähän mennessä ainakin ovat ottaneet palautteen hymyillen vastaan.

Tyggis sanoi:
Millon sinä sait huonoa asiakaspalvelua ja mistä? Kuinka reagoit huonoon palveluun, mitä seurauksia siitä syntyi?
Asusteltiin silloin Koivukylässä ja tultiin yöllä baarista ja tottakai pakollinen grilliretki edessä ku mahoton näläkä.Itse otin muistaakseni makkaraperunat ja kaveri otti kerroksen...siinä ruvettiin sitten syömään ja ekan haukun jälkeen kaveri katseli burgerin pihviä ja sano et widu ku oo päissään ku kiinankaali palat kävelee mun hampparissa...mitäää??mä katsoin sinne hampparin sisään ja perkele semmoinen valkoinen matohan siellä olla köllötti.Kamu meni vanhalta rouvalta kysymään et mikäs helevetti tää on??mamma katteli hetken sitä ja sano et ei se ainakaan kyrvältä näytä ja löi luukun kiinni...jep jep...ei enää ikinä käyty siinä mestassa:eek:

Tämmönen thread on oikeasti epäreilu, koska jos joku nyt haukkuu Nurmisen Auto Oy:tä, niin millä todennäköisyydellä joku toinen kehuu Nurmista? Huono palvelu jää aina mieleen, ja nytkin täällä on monta liikettä, joista on vain sanottu pahaa ja se voi jäädä ihmisten mieleen totuutena. Jokaisella on joskus huono päivä, myös myyjillä. Ja nyt en puhu niistä liikkeistä, mistä jokaisella on huono kokemus, vaan ihan kunnollisista liikkeistä, missä vain kävi huonosti kerran.

Tosta grillijutusta tulikin mieleeni, että Liesigrilli Myyrmäessä palvelee loistavasti!:) ;)
Miinusta ei tietenkään tee se omistaja äijä, joka on myös ah-niin-syötävän näköinen..;)

Metalviking sanoi:
Kerran kenkäkaupassa maksettuani ostokset myyjätär vielä korjasi vähän suurten rintojensa ryhtiä ja kysyi "olisikos muuta tarvetta?" -meikä vaan ihan pokalla että ei oo ja vasta myöhemmin tajusin, heh heh..se oli asiakaspalvelua. tai saatohan se olla vaan ihan sattumaa/viaton juttu, mut silti..:)

Just tollaset pienet asiat auttaa jaksamaan harmaassa arjessa kahlaamista. :)

Tuosta grillijutusta tulikin mieleeni lounaskeikka Laukaan Rollssissa rohee vuosi sitten:

Mentiin siis pikku porukalla syömään lounasta. jamo tilasi itselleen jonkun annoksen (Papanpannu tms), joka sisälsi makkaraperunat, paistetun munan ja pekonia.
Tarjoilija toi hetkenpäästä ruuan pöytään ja lähti hakemaan seuraavaa annosta. Tällä välin jamo tutki annoksensa läpi huomaten ettei se sisältänyt yhden yhtä makkaranpalasta. Tarjoilija saapuu pöytään tuoden jonkun muun sapuskaa. Käydään seuraavanlainen dialogi:

jamo: Anteeksi, mutta tästä annoksesta taitaa puuttua jotain.
tarjoilija: no???
-Piti olla makkaraperunat, nyt tässä on vain perunat
-(todella tylysti töksäyttäen) No makkarat o loppu!
-(raivarin sijasta tosin meinaakin pettää pokka) No et aatellu mulle kertoo?
-No olisikko sää ottanut sit jotain muuta? (edelleen tyly äänenpaino)
-No ei nää makkaraperunat nyt ilman makkaraa ollu ihan se mitä tilasin?
-No paistanko sulle vaikka jonkun pihvin siihen
-Jep teeppäs vaikka se

Ja toden totta. Tämä asiakaspalvelija käykin paistamassa yhden ihan helvetin pienen pihvin ja tuo sen mulle. Pihvi oli siis just ja just tollanen normaalin miesten rannekellon näytön kokoinen.

Tapauksesta ei jäänyt kyllä lainkaan paha mieli. On tolle nimittäin niin monta kertaa naurettu, että oikeastaan halpa annos se oli siihen huviin nähden.

Erityisesti monta kertaa on tullut mietittyä, että mitäköhän sen tytön päässä on mahtanut liikkua, kun se huomaa, että eijookkaan makkaroita ja pöydässä on tollasia yli 130 kilosia kavereita odettamassa ruokaa. "No ehkä ne ei huomaa vaikka jätänkin makkarat pois..."

Se onkin kumma juttu, että jos oikeesti tarvitsisit neuvoa/palvelua myyjiltä, niitä ei näy missään:curs: ...sen sijaan jos on vain "katselemassa", niin eikös joku myyjä ole koko ajan hyökkäämässä kimppuun...yleisesti ottaen olen huomannut, että naispuolisia ei palvella juurikaan kodinkone- ja autoliikkeissä :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom