Ei se mitenkään vittumaista hommaa ole se asiakaspalvelu mielestäni. Tosin olen aika onnellinen etten tule olemaan hölmöjen asiakkaiden kanssa tekemisissä enää ikuna jahka opinnot lakkaavat. Kiitokset sun muut kuuluu hommaan, mutta kyllä minusta on ihan oikein olla epäkohtelias jos asiakas on täysi kusinaama. Muistan joskus olleeni kassalla ja jonoa oli niin pitkään ettei mitenkään olisi voinut palvella ketään ilman että he jonottivat 30 min. Minä ja muut olimme nopeita palvelemaan, mutta ihmisiä vain oli liikaa. Ihan ok tuulella vaikka tuskanhiki tulikin... kunnes tulee joku asiakas, ja sanoo "vituttaa tämmönen odottelu". Siinä hetkeksi pysähdyin ja sanoin "no arvaa paljonko vituttaa tällä puolella", ja täytin sen lasin melkein pelkästään jäillä.
Pitää asiakkaankin nyt vähän miettiä mitä tekee. Jonoa tosissaan oli silminnähtävästi niin paljon ettei siitä nyt yhden vuoron aikana välttämättä edes selvitä vaan jatkuu yöhön, asiakas salettiin tietää etteivät vuorot ole mitään 4 tuntia luokkaa vaan 8 tuntia siinä seisotaan ja juostaan palvelemassa. Jonoa ja kiirettä koko tuo aika, on ihan hyvä juttu pysyä vaan sillä hyvällä tuulella, ja sitten tulee joku täysi mulkku ja aikomuksella pilaa loppuvuoron, vihoissasi poltat kätesi vielä.
Kyllähän se joskus potuttaa jos on myyjä paskalla tuulella, vaikkei olisi edes jonoja tai kiireitä. passiivinen paska siinä kassalla vaan lötköttää. toivottavasti suunnittelee itsemurhaa, ilmeestä päätellen ainakin... Kyllä mä silti olen ihan ystävällinen asiakas. Ei se harmita se myyjän paskamaisuus yhtä paljon kuin hyvän myyjän ystävällisyys piristää.
Itse useimmiten kävelen entistä paremmalla tuulella pois liikkeestä kuin millä sinne menin ihan asiakaspalvelijan johdosta. Bussikuskitkin ovat ennätysystävällisiä, ihania asiakaspalvelijoita löytyy kuitenkin mielestäni enemmän kuin nyrpeitä paskoja.