Asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eugen sanoi:
Bpc Solutions tietokonekauppa
Ja taas yksi pienyrittäjä, joka ymmärtää asiakaspalvelun arvon. Kauppa on pieni kuin mikä, mutta ulos asti ulottuva jono ei ole harvinaisuus. Ostaessani konetta sieltä, hän lupasi antaa muistit lainaan siihen asti kunnes varsinaiset tilaamani muistit saapuvat. Tämä teki minuun syvän vaikutuksen reilusta asiakaspalvelusta kaiken muun lisäksi. Myöskin pikkuläpänheittoa tulee vaikka paikassa on kova kiire jatkuvasti.

Parasta asiakaspalvelua, mitä nyt ainakin satun muistamaan olen saanut juuri tuolta. Pieni koppi, mutta siellä jonotti ihan ilokseen, jos oli ruuhkaa, kun tiesi palvelun olevan loistavaa. Kun seuraavan koneen ostan niin ajattelin tilata osat tuolta, vaikka en Turussa enää asukaan. Sain aikoinaan takuun umpeuduttuakin uuden näyttiksen nopeasti rikkoutuneen tilalle ilman mitään vetoamisia myyjän virhevastuuseen ym. Sain myös kalliiman virtalähteen ilman lisäkustannuksia, kun halvemman laitteen takuuvaihtokappalekin piti järjetöntä mekkalaa.

Eugen sanoi:
Indesol, hämeenkatu
Legendaarisen paskaa asiakaspalvelua vuodesta kun ovet avattiin. Alkuun Indesolin hinta toi paikalle paljon asiakkaita. Sitten tilaukset myöhästeli ja kaverin tilaamasta koneesta otettiin tavaraa muihin koneisiin. Tässäkin paikassa oli jono, tosin se muodostui kiukkuisista asiakkaista, jotka purnasi milloin mistäkin. Sitä oli hauska seurata jonosta, kun isät poikineen siellä kone kainalossa purki kiukkuaan myyjille. Asiakasvirta on sittemmin laantunut, kiitos paskan asiakaspalvelun. Kävin kerran sieltä ostamassa jotakin, kun Bpc oli kiinni ja sain todeta, että se oli taas vikatikki. Myyjä katsoi minua kuin hapankaalia hikisellä naamallaan, mutta ehti mököttämiseltään myymään mulle sitä mitä halusinkin. Heitin jotain tilanteeseen sopivaa läppää, johon hikinaama ei kiinnittänyt mitään huomiota. Hän antoi minulle kuitin katsoen jo seuraavaa asiakasta kysyen häneltä: mitäs sulle? Jäi vähän fiilis, et mee siitä jo v*ttuun viisastelemasta. En mee tonne enää koskaan, enkä muihinkaan Indesoleihin.

Tohon ei ole muuta juuri lisättävää kuin se, että ne myyjät myös usein haisee. Ja pahalle. Myllyssä oli myös joskus muistaakseni Indesol, mutta taso oli sama. Tosin Eerikinkadun Indesol oli kuin toinen maailma, kun jouduin sieltä ostamaan monitorin mitä ei silloin muualta tuntunut löytyvän. Siellä oli myyjänä kaksi aikuista hieltähaisevien teinien sijaan. Siellä sai myös oikeaa palvelua, ja jopa hyvää sellaista. Tosin huonot kokemukset muista Indesoleista pitivät mut silti BPC:n kanta-asiakkaana. Ja olihan se BPC selkeästi tuota Eerikin Indesoliakin parempi.

lej sanoi:
Myllyssä oli myös joskus muistaakseni Indesol, mutta taso oli sama.

Onhan se siellä vieläkin (ainakin kun viimeksi piipahdin). Piti ostaa uusi kovalevy. Odottelin tiskillä myyjää kymmenisen minuuttia. Ei näkynyt eikä kuulunut. Tuntui kuin koko puoti olisi ollut tyhjä ihmisistä. Olisi voinut napata sylin täyteen rojua ja kävellä ulos. Lähdin siitä sitten vittuun, kun ketään ei kuulunut...

Purtsi sanoi:
Tosi paska fiilis on jäänyt Herttoniemen Bilian myyjästä, jonka kanssa olin sopinut v70 koeajosta. En ikinä osta siltä äijältä yhtään mitään.

Kerran käytiin kaverin kanssa norkoomassa tuolla kun edellisessä duunissa oli "uhkana" että joutuisin Rellun ottamaan työsuhdeautoks. Omasta mielestä oltiin aika selkeesti sen näkösiä ettei olla ostamassa mitään, mutta useampi myyjä kävi kysymässä sen 20 min aikana että tarvittaisko apuja, ja uskoivat samantien ku sanottii että "ei kiitos katellaan vaan" ja kun noita autoliikkeitä on tullu muutamaa kierrettyä, niin voin sanoa että oli esimerkillistä ko. paikan toiminta vs. "yleinen" taso.

Dressmanista samoja kokemuksia kuin edellisillä kirjoittajilla. Harvoin pystyy ostamaan farkkuja ilman että tyrkyttävät samalla sukkia, boxereita, paitaa ja normaalista tuplasti kalliimpaa dödösettiä. Voihan olla että he haluavat kaikille asiakkaille yhtenäisen Dressman-lookin päästä varpaisiin, mene ja tiedä. :D

Harvinaisen paskaa palvelua saatiin viimeksi Helsingin Amarillossa. Ravintola oli noin puoliksi täynnä, jouduttiin siitä huolimatta odottamaan juomisia varinverran, ravintolahenkilökunnalla oli kyllä aikaa seistä ringissä ja jauhaa paskaa. Ymmärrän että on tauot, mutta ne voi varmaan viettää jossakin muualla kuin asiakkaiden edessä?

No ruokaa odotettiin vissiin 45 minuuttia ja mun liharuoka (en muista enää mikä) oli aivan liian kypsäksi vedetty, oli kuiva ja sitkeä. No en edes viittinyt valittaa kun kaikki kesti niin kauan. Viimein tuli lasku ja ajatus oli maksaa se S-Etukortin tililtä, no ne sitten ottaa kortin ja tulee kohta sanoon että ei toimi kortti tänään, jotkut linjat tukossa. Jos meidän toinen pöytäseurueemme ei olisi maksanut pankkikortilla, olisin sanonut sille että voivoi, tämä nyt on meidän ainut maksuväline. Mitäköhän olisi tapahtunut?

No maksettiin sitten kuitenkin pankkikortilla ja emäntä kysyi, että kai ne bonukset silti kirjautuu ja tarjoilija sanoi että tottakai. No katottiin kuittia ja vitut siinä mitään bonuksia ollut, nekin piti vielä erikseen käydä pyytämässä.

Vittu että vitutti tuon jälkeen!

protsku sanoi:
Dressmanista samoja kokemuksia kuin edellisillä kirjoittajilla. Harvoin pystyy ostamaan farkkuja ilman että tyrkyttävät samalla sukkia, boxereita, paitaa ja normaalista tuplasti kalliimpaa dödösettiä. Voihan olla että he haluavat kaikille asiakkaille yhtenäisen Dressman-lookin päästä varpaisiin, mene ja tiedä. :D

Tämä ärsyttää myös meikäläistä. Dressmanin lisäksi olen törmännyt tähän Kotipizzassa. "Ottaisitko vielä jotain juotavaa?" Puhumattakaan siitä ainaisesta plussakortin kyselystä...

Marcules sanoi:
Tämä ärsyttää myös meikäläistä. Dressmanin lisäksi olen törmännyt tähän Kotipizzassa. "Ottaisitko vielä jotain juotavaa?" Puhumattakaan siitä ainaisesta plussakortin kyselystä...

Dressmanilla mullekin juuri kävi samoin. Menin ostamaan t-paitoja, vilkaisin kuitenkin ohimennen ensin kummallisia kalsareita. Myyjä hyökkäsi siihen ja aloitti boksereiden esittelyn. Sanoin olevani kiinnostunut t-paidoista. Kalsarishow jatkui. Sanoin uudestaan, ja sitten myyjä jo suostui paitaakin näyttämään.

No siellä oli jotkut osta kolme-maksa-markka-päivät, joten taivuin lisäostoksiin. Lopuksi tiskillä tietenkin tarjottiin sukkia halvalla, sanoin suoraan, että ei yhtään kiinnosta, mutta markkinapuhe vaan jatkui. No, en ostanut. Palvelu oli kyllä muuten ihan mukavaa.

Eräässä itä-Helsingin kapakassa oli huippuhyvää palvelua. Porukkaa oli paljon, mutta silti uusi pullo iskettiin tiskiin suurinpiirtein ilman erillistä pyyntöä. Eräässä Sedun paikassa palvelu taas oli suorastaan vittumaisen hidasta. Halmeellakin taisi olla samassa paikassa ongelmia.

WTF!!! Eilen olin loistavassa kapakissa nimeltä Mallaspolkka, istuimme pöydässä ja joimme kaljaa. Ajankuluksemme aloitimme pokerin pelaamisen, jossa nokitimme huikilla. Pelin alussa kuitenkin omistaja halusi tulla mukaan pelaamaan, tämä edustaa mielestäni loistavaa asiakaspalvelua. Samainen ravintoloitsija tarjoaa myös välillä pähkinöitä ja kahvia asiakkailleensa. Hauskinta kuitenkin on kapakan ulkoilme ja sijainti...

Cityhieronta Helsingin keskustassa. Hieroi n. 1h 15min, laskutti siitä 45min hinnan. Olin siellä ensimmäistä kertaa, enkä tiennyt että kävi vain käteinen/pankkikortti. Lähdin sitten hakemaan rahaa ja kysyin että jos jätän vaikka kassin tähän ihan varmuuden vuoksi, ei kuulemma tarvinnut. Sanoi vaan että tule maksamaan ennen klo 19 ja kello oli jotain 15. Aika jees ja muutenkin lensi hyvää läppää äijältä.

Harvemmin tulee käytyä mcdonald'sissa, mutta silloin kun käyn tilaan esim grilled chicken ceasar sallad + jäävesi + maito tms. Hyvää asiakaspalvelua sinäänsä, mutta melko huvittavaa kun joku parikymppinen söpö opiskelija yrittää olla ystävällinen ja kysyy jos haluan jälkiruokaa, eli esim sokeripommipirtelön tai -jätskin. Vähänhän tuo pistää hymyilyttämään, ja joskus olen tämän takia ottanut mukaan ihan myyjän iloksi miniporkkanat tai hedelmäpussin :)

Tosin mcdonald's tyylisten paikkojen (joissa on paljon lyhytaikaistyöntekiöitä töissä) asiakaspalvelutaso vaihtelee erinomaisesta täysin surkeaan

Länsiautossa saa lähes maailman huonointa palvelua. Olen käynyt tänäkin vuonna ko. liikkeessä varmaan 10 kertaa ja kertaakaan kukaan ei ole palvellut. On se vaan jännä juttu kun kaupanteko ei maistu.

Eleonoora sanoi:
Itse kun osaan asiakaspalvelun "salat", niin tulee aika paljon kiinnitettyä huomioo, et miten kaupoissa ja vastaavissa palvellaan. On inhottavaa, jos kassaneiti näyttää nyrpeää naamaa eikä sano mtn. Ei kuulu niitä "ole hyvä" ja "kiitos" sanoja. Ja yx mikä mua ärsyttää on se, että toiset käyttää sanaa kiitti. Asiakaspalvelussa sanaa kiitti ei ole edes olemassa!

no vähän liikoja kyllä oletat imo., jos kaupan 7e/h palkalla olevan myyjän pitäs kusta hunajaa siitä, että ostat leipää sun muuta. ei se siitä saa yhtään extraa sanooko kiitos, kiitti vai jättää sanomatta mitään. :evil:

ak8400 sanoi:
...............

Tosin mcdonald's tyylisten paikkojen (joissa on paljon lyhytaikaistyöntekiöitä töissä) asiakaspalvelutaso vaihtelee erinomaisesta täysin surkeaan

Mua syö noissa se uskomaton palvelun hitaus. Ainakin drive-inissä. Usein on erillinen pömpeli mihin tilauksen voisi tehdä, ja sitten sen lisäksi on pari luukkua. Pömpelit on kuitenkin harvoin käytössä, samoin eka luukku. Vaan koko homma hoituu sillä viimeisellä luukulla. Esim. lounasaikaan on aina sama juttu. Luulisi, että edes silloin voisi kahta luukkua käyttää. Vittu sentään.

Iron Man sanoi:
Oulussa kesällä Q-stockin aikaan käytiin kavereiden kanssa yöllä Dantessa pizzalla. Pizzojen tultua pöytään huomattiin niissä olevan vääriä täytteitä ja kaverin muijalla oli aivan vääränlainen pizza. Sitä sitten alettiin siinä selvittelemään ja lopulta ne suostu tekeen uuden pizzan, joka oli taas vääränlainen. Siinä vaiheessa tarjoilija alko väittään että pizza on juuri sellainen kun tilattiin. :curs: Siinä sitten vähän aikaa väiteltyämme keittiöstä tuli kokki pullolla uhaten ajamaan kaverini ulos kyseisestä paikasta, koska hän asiallisesti valitti väärästä pizzasta. Toinen kaveri vietiin keittiöön puhutteluun. Itellä ainakin boikotissa ko. paikka, tästä lähtien syön vain kebabia. :kippis1:
Olen käyny tuolla noin 10 kertaa, ei koskaan suurempia ongelmia. Tosin luulen että niillä on joku vainoharha siihen yöaikaan, nimimerkillä viime kesäny yöllä sinne syömään ja tavallisten haarukoiden tilalla odottiki sitte muovihaarukat :D
Toinen erikoisempi tarjous oli silloin, opiskelijakortilla alennusta. Ja kun esittelin sitä korttia, niin ei alennus jos syöt pizzan täällä.

Jesuiitta sanoi:
Länsiautossa saa lähes maailman huonointa palvelua. Olen käynyt tänäkin vuonna ko. liikkeessä varmaan 10 kertaa ja kertaakaan kukaan ei ole palvellut. On se vaan jännä juttu kun kaupanteko ei maistu.
Ootko kysynyt sitä apua? Jos oot niin sitten on kyllä uber paskaa palvelua jos ei kiinnosta auttaa.

Huono asiakaspalvelu, joka on jäänyt eniten mieleen: Puotilan Piccolossa on yksi myyjä (tai oli ainakin vuosi sitten), joka ei IKINÄ tervehtinyt, pahimmassa tapauksessa jutteli omia kuulumisiaan jollekin frendilleen (?) samalla kun käsitteli ostoksia. Alkoi vituttamaan, ja en käytä enää koko kauppaa. Tähän samaan syssyyn voisi mainostaa viereistä Valtsua, jossa on kyllä paras asiakaspalvelu ever! Iihan loistavaa henkilökuntaa. :)

Toinen paikka, missä on todella_huono asiakaspalvelu kohdannut on suomi-karaoke-baari isoroballa Rose Gardenin vieressä (nimi ei nyt muistu kirveelläkään mieleen). Poket vittumaisia (todella!!) ja henkilökunta käsittämättömän töykeää. Löysin lattialta lompakon ja palautin sen sisältöineen tiskille, jos joku sattuu kysymään. No satuin siinä sitten sivukorvalla kuulemaan, että joku neiti kaipaili lompsaansa, ja sanoin, että yhen vein tiskille äsken, kysypä sieltä. Ne vaan tiuski sieltä ja väitti että mitään lompsaa ei oo annettu. Menin sitten ite selvittämään asiaa, ja neiti tiskin takana kyseli että mikä lompsa, ja kenelle olin antanut (kato kun en nimeä siinä tullut baarimikolta kysyneeks.. :evil: ), HIRVEE HÄRDELLI ja sitten lopulta se sen lompsan jostain kaivo. Ei jumaliste. Muutenkin ko. paikassa kesti n. puoli tuntia yhden juoman saaminen, käsittämättömän hidasta toimintaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom