Asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Tyggis sanoi:
Millon sinä sait huonoa asiakaspalvelua ja mistä? Kuinka reagoit huonoon palveluun, mitä seurauksia siitä syntyi?

Liikkeen piti korjata takuuseen yksi juttu. Liikkeen pomo löi puhelimen luurin kiinni kun selvitin hänelle että laitteessa on muutakin vikaa kuin pelkästään se takuujuttu. En ollut perumassa kauppaa enkä vaihtamassa laitetta, halusin vain reklamoida ne asiat mitä siinä vehkeessä on pielessä. Niin sitten piti tehdä ylimääräinen reissu paikan päälle kun mitkään asiat ei selvinneet puhelimessa.

Huonon asiakaspalvelun vaikutus on se että en tee enää jatkossa kauppaa tämän liikkeen kanssa. Asiakas äänestää jaloillaan, menköön rahat muualle. On aika surkuhupaisaa seurata miten jotkut suurella volyymilla operoivat liikkeet kuvittelee että he voi kohdella asiakkaita miten tahtoo. Tämäkin nimeltä mainitsematon firma menettää jatkossa minun rahoja noin 300 euroa per vuosi kun eivät jaksa panostaa asialliseen asiakaspalveluun.

"Me myydään tavaraa X tuollaiset N kappaletta vuodessa. Vittuako siinä kitiset osta muualta jos ei miellytä". Suunnilleen tältä pohjalta he hoitaa asiakaspalvelun. :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä olen saanut ehkä parhainta palvelua Helsingissä Keskuskadun Nisseniltä. Olen ostanut sieltä kaikki silmälasit ja niihin liittyvät hilavitkutimet viimeiset seitsämän vuotta, vaikka luultavasti olisi samat tuotteet jostain muualtakin halvemmalla saanut. Myyjät on aivan huippuja (ainakin 2 näyttää olevan ex-Rovaniemeläisiä, joka selittää asiaa aika paljon) ja liike informoi asiakasta kaikista tarvittavista asiosta. Vaikka liikkeessä olisi kuinka älytön härdelli päällä, niin aina saa todella hyväntuulista ja yksilöllistä palvelua. Lisäksi korjailevat lasien pikkuvikoja usein aivan ilmaiseksi, ovat ilmeisesti huomanneet sen lisäävän asiakastyytyväisyyttä (No shit, Sherlock).

Ravintolahenkilökunta on kans yks tärkeimpiä baarin viihtyvyystekijöitä ja on erittäin positiivistä jos tarjoilija osaa sanoa muutakin ku ne kiitos ja ole hyvä. Itse olen koko elämäni työskennellyt asiakaspalvelussa ja mun mielestä kiitti sanassa ei ole mitään pahaa, jos sen sanoo ihan aidosti ja nätisti.

Yks ala kans, jossa asiakaspalveluun on näköjään viime vuosina kiinnitetty rankasti huomiota on terveyskeskuspalvelut. Jumaliste niiltä saa välillä aivan uskomattoman hyvää ja joustavaa palvelua vaikka niiden asiakkaat ei aina oikein voi jaloillaan äänestää (joskus ihan kirjaimellisestikin mahdotonta).

protsku sanoi:
"Me myydään tavaraa X tuollaiset N kappaletta vuodessa. Vittuako siinä kitiset osta muualta jos ei miellytä". Suunnilleen tältä pohjalta he hoitaa asiakaspalvelun. :wall:

Tämä on kyllä niin totta. Pienet liikkeet eivät pysty hinnalla kilpailemaan niin palvelu on sitten valttia.

Onneksi on nykypäivänä nämä keskustelupalstat, eräänkin tapauksen sai kämppikseni hoitumaan lähettämällä firmalle sähköpostia yliopiston spostiosoitteella ja viittaamalla koulun nyyssiryhmiin :thumbs:

jarhu sanoi:
Tuli mieleen tuosta kommentista, että nuorelta(n. 18v) näyttävät eivät saa kunnon palvelua. Moni tuota toitottaa, mutta itselläni ei ole tainnut koskaan tullut tuollaista vastaan. En sanoisi itseäni kovinkaan vanhan näköiseksi, ja näytän ehkä enemmänkin pikku pojalta.
itse taas näytän kait tosi vanhalta (tai sitten toodella asiantuntevalta ;) ) kun on varmaan kolmessa eri paikassa tullut toiset asiakkaat kyselemään jotain. yhdessäkin paikassa joku mies morjesteli heti ovelta,enkä tietääkseni ollut miehen tuttu :eek:

..tuohon kysymykseen vielä niin sellainen ärsytti kun jossain liikkeessä kaverin kanssa kierreltiin ja katseltiin,olisko ollut peräti karkkihylly, niin joku äijä(myyjä) sieltä syöksyy jonkun hyllyn takaa kyselemään että onko pojilla joku hukassa??!!..oikeen v-mäisellä äänensävyllä samalla silmäillen ettei vaan olisi taskuun lipsahtanut mitään. ihmetyttää vaan että mitä voi olla hukassa ruokakaupan karkkihyllyllä..joku karkkiko :jahas:

Paskinta palvelua meikäläinen saa aina sairaaloissa tai sen tapaisissa. Ilmottautumisessa piilovittuillaan aivan urakalla ja sitten vastaanotolla ollaan niinkuin olisin täysin terve. Ilmoittautumisessa oli Oulun hammasklinikalla Oulunsuussa (vai missä lie... siinä lääketieteellisen tiedekunnan vieressä) semmoinen lihava vanha tantta, joka vittuili minkä kerkesi. Vei kaikki laput mun kädestä, veti niittikoneella yhteen ja sano, että lääkärille nämä annetaan. Eipä sitten vastaanotolla näkynyt kyseisiä lappuja. Laskunkin se antoi mulle virne naamalla.
Useimmilla lääkäreillä on ihme tarve vähätellä kaikkien vaivoja, ellei tulla naama virneessä kipua ulvoen vastaanotolle. Sitä vaan juoksutetaan ympäri sairaalaa vaikka molemmat jalat poikki. Vaikka onkin kunnan sairaala, ei siellä silti tarvi kohdella asiakasta kuin paskaa vaan, eli tekisi mieli vetää vessasta alas koko läjä.

Doggoned sanoi:
Paskinta palvelua meikäläinen saa aina sairaaloissa tai sen tapaisissa. Ilmottautumisessa piilovittuillaan aivan urakalla ja sitten vastaanotolla ollaan niinkuin olisin täysin terve.

Viime talvena tyttöystävällä oli selkä ihan saatanan kipeä ja kerran jouduttiin sitten lähtemään oisko ollu sunnuntai iltanan klo 23 päivystykseen kun ei enää kestänyt.

Infon ämmä totesi että sinne vaan jonottamaan, tytteli sanoi että kipu on niin kova etten pysty edes istumaan johon kipakka vastaus "sitten varmaan seisot"

2-3 tuntia siellä sitten istuttiin, joku kipulääke olis ollu kiva...

On meikäläistäkin pyöritelty 2 eri sairaalassa ja eri odotushuoneissa kerran aamukasista iltaysiin, vaivana oli yhtäkkiä suuri määrä verta virtsassa (niin paljon ettei se näyte kuulemma kelvannut mihinkään) ja helvetin huono olo.
Lopulta illalla löytyi henkilö joka kauhisteli kuultuuan mikä vaivaa sekä päivän kulun ja otti välittömästi sisälle, ja seuraavana aamuna toimenpiteeseen. Elohopeamyrkytys, ehkä, sanoi lääkäri.

Kampin Sevillan asiakaspalvelu tökki pahemman kerran ollessamme työporukalla siellä syömässä etukäteen varatussa pöydässä. Töykeää ja elämäänsäväsynyttä palvelua ja käytöstä tarjoilijoilta.

Osittain hauska tapaus, mutta silti aika huonoa käytöstä henkilökunnalta myös seuraava:

Erinäisten sekaannusten jälkeen päädyin hissiin kahden neitokaisen ja erään homppelitarjoilijan kanssa, matkalla viereiseen Tonox partyklubiin (sumopainia,minilätkää ja muita pelejä), jonka onnistui tuon lyhyen hetken aikana teilata naispuolisen kollegani kengät :D Kysymättä.

Nuista sairaaloista kun tuli puhe niin kyllä sieltä saa joskus aivan loistavaa palvelua. Kerran menin yöllä sairaalan ensiapuun valittamaan melko pientä juttua. Kaikilla oli kuitenkin aika kiire, oli ilmeisesti aika vauhdikas yö. Siinä kuitenkin teki juuri kotiin lähtöä "siviilivaatteissa" eräs hoitaja joka oli meikäläistä ennenkin hoitnut. Vaikka silläkin oli varmasti pitkä päivystys takana, niin se vaan moikkasi iloisesti ja sanoi että ehkä minä vielä teikäläisen ehdin hoitaa. Pääsin jonon ohi ja kotiin ajoissa nukkumaan.

Mikä siinä on että ollaan ihan nyrpeänä kun seistään ihan hoomoilasena kaupassa häröilemässä eikä myyjä tule auttamaan? Eikö sitä apua voi käydä kysymässä vaikka sillä sekunnilla kun astuu kauppaan niin varmasti tulee sitä jeesiä. Jos ei tule niin sitten onkin paska myyjä. Mua enemmän syö kun ei uskota sitä etten tarvitse apua. Viimeksi kun kävin ostamassa uudet farkut niin ensin tuli myyjätyttönen kysymään tarvitsenko apua, sanoin että en tarvitse. Kesti 3 sekuntia löytää kivan näköiset farkut ja sitten ei tarvinnut kun itse etsiä oikea koko eli ei kai siinä myyjää tarvittu. Sitten kun oikeat farkut kädessä aloin katselemaan että löytyisikö jotain heräteostosta, paitaa tai vastaavaa niin tulee myyjä jo repimään housut kädestä että hän voi pitää näitä kun katselen. Siinä paitoja katsellessa tuli vielä toinen myyjä kyselemään että mitäs mä haluan, siinä vaiheessa nousi jo vitutuskäyrä korkealle niin menin maksamaan farkut. Eikä siitäkään päässyt pois ilman että väkisin tyrkytettiin jotain sukkia ja boxereita.

Parasta palvelua sainkin toisessa vaateliikkeessä jossa oli oma kaveri myymässä, ei tarvinnut kuin sanoa että 100 euroa rahaa ja tarvitsen farkut ja paidan. Kaveri heitteli järkyttävät määrät releitä tavaraa sovituskoppiin kun vaihtelin niitä ja lähdin kahden paidan ja farkkujen kanssa pois. Melko halpa reissu.

Oli äsken aika WTF?- fiilis kun kävin autokorjaamolla.

Menin sisälle ja pujottelin katosta roikkuvien hammashihnojen ja jalopuurattien välistä kassalle, joka oli hautautunut vanhoihin kuitteihin, 70-luvun Jalluihin ja varaosakatalogeihin.

Tiskin takana ei ollut ristin sielua. Tiskillä oli kuitenkin kello, jota heläyttämällä uskoin saavani palvelua. *Kling kling*

Koko korjaamon mäellä ei liikahtanut mikään.

*kling kling*

No nyt, ehdin jo ajatella kun takahuoneesta kuului jotain. Viiden sekunnin päästä tajusin tuijottavani nälkiintyneen näköistä sekarotuista koiraa silmiin. Koira kääntyi takaisin ja hävisi takahuoneeseen ääntä päästämättä.

Tässä vaiheessa takaraivoon hiipi surrealistinen fiilis.

Tiskillä alkoi soida puhelin.

No nyt, ajattelin toistamiseen. Jallujen takana soiva puhelin oli ilmeisesti sekin 70-luvulta. Mutta soi komeasti. Ja pitkään. Soittaja oli sitkeä tapaus. Lopulta tapahtui ihme. Takahuoneesta kömpi esiin parrakas ja isomahainen autonasentajan perikuva.

Mies ei kuitenkaan tarttunut luuriin, vaan murahti jotain ja hävisi hyllyjen väliin. Puhelin jatkoi soimistaan. Tässä vaiheessa kehonkieleni oli pelkkää kysymysmerkkiä.

Kohta tämä korjaamon rautainen ammattilainen ilmestyi takaisin tyhjin käsin. Istui tiskin taakse ja taikoi jostain puoliksisyödyn omenan jota haukkasi äänekkäästi maiskauttaen. Lopulta luuri nousi. Minä olin edelleen pelkkää ilmaa.

"****sen Autokorjaamo. Murahdus. Ei oo. Murahdus. No joo, katotaan sitten. Mutinaa". Luuri kiinni.

Seuraavien sekuntien aikana luulin pudonneeni madonreiästä keskelle Stephen Kingin sepustuksen b-luokan filmatisointia. Tyyppi tuijotti lävitseni hajamielisen näköisenä, eikä pukahtanutkaan. Haukkasi omenaa toistamiseen.

Avasin suuni ja ajattelin esittää asiani kaikesta huolimatta. En ihan ehtinyt, sillä mies oikeasti puhui minulle ensin.

"No mitäs?"

Kerroin, että autoni pakosarjassa on ilmeisesti vuoto kun käyntiääni on samankaltaista pörinää kuin hyökkäysvaunussa.

"Jaa."

Mies nousi ja hävisi takahuoneeseen. Kello raksutti seinällä. Aloin oikeasti miettiä, oliko äskeistä keskustelua edes käyty tässä ulottuvuudessa.

Odotin. Pitkään. Koira kävi kurkistamassa minua ja sen silmissä oli valtaisa ymmärrys isäntäänsä verrattuna.

Lopulta haalariharri palasi reissultaan. "Tuukko tänään joskus neljältä?"

Minä: "Ok, kiitos." :arvi:

Asian selvittämiseen meni oikeasti parikymmentä minuuttia. Muita asiakkaita ei ollut, eikä hallin puolella ollut ainuttakaan autoa.

:wall:

Olin kesällä käymässä kaverin luona Helsingissä. Mentiin paikallis bussilla keskustaan. Kaveri(16v) menee edeltä ja ottaa nuorten lipun ja minä heti perässä aikuisten vastaavan. Kaveri oli jo menossa istumaan kun tämä kuski antaessaan vaihtorahoja minulle tokaisee kuuluvasti ja töykeästi minulle (ja varmaan oli tarkoitus että kaverikin olisi kuullut) "ei tainnu tuo tyttökään olla alaikäinen". Tämän kuskin oli niinkun aivan pakko aukaista se turpansa siinä ja varmasti niin että jonossa olevat kuulevat. :curs: Sitten matkalla kerroin tämän kaverille, niin voitte uskoa että sitä rupes ärsyttämään. Oikeasti oli 16v ja oikeutettu nuortenlippuun. Ois oikeestaan pitäny sanoa suoraan takasin sille kuskille siinä tilanteessa, mut se vaan jäi tekemättä.

Mustassa pörssistä on itselläni huonoja kokemuksia. Muutama vuosi sitten olin ostamassa digiboxia ja katselin ja tutkin niitä siinä sitten. Liikkeessä oli sillä hetkellä minun lisäkseni eräs pariskunta ilmeisesti pesukonetta ostamassa, heillä oli myyjä apuna. Muita asiakkaita ei ollut koko liikkeessä, ja myyjiä oli kassan luona kolme. nämä kolme juttelevat iloisesti siinä keskenään. Oottelen melko pitkään siinä, että jos joku näistä kolmesta vaivautuisi avukseni. Olisin tietysti voinut käydä pyytämässä, jolloin olisin tietysti saanut palvelua, mutta ajattelin että katsotaan nyt missä vaiheessa joku tulee kysymään et miten voin auttaa. turha toivo, kyllästyin siinä sitten odotteluun jä lähdin pois. boxin hain sitten toisesta liikkeestä jossa minua kyllä palveltiin.

Toinen saman ketjun liikkeessä: Vuosia vuosia sitten oli tarkoitus ostaa jouluksi kännykkä veljelleni lahjaksi. Mentiin isän kanssa kysymään Mustasta pörssistä puhelinta(3310), myyjä sanoi ettei ole kyseistä puhelinta, mutta uudempi versio(3330?) löytyy. Oli kuulemma jo lopetettu 3310 puhelimen valmistus, ja mistään liikkeestä sitä ei enää saisi, niin kannattaisi vaan ottaa se 3330. Ei oikein menny läpi tuo vale. Mentiin seuraavaan liikkeeseen ja lähdettiin kyseisen puhelimen kanssa ulos. Tämä tapahtui joskus markka aikaan ja kyseistä puhelinta valmistettiin ja myytiin vielä useita vuosia tuon tapauksen jälkeen.

Hyvä palvelu ei välttämättä jää aina niin hyvin mieleen, mutta pari tapausta muistuu kyllä. Jim&Jill taitaa olla liikkeen nimi niin Iisalmessa kuin Kajaanissakin, molemmissa saanut joka kerta erittäin hyvää palvelua. :thumbs:

Oulussa kesällä Q-stockin aikaan käytiin kavereiden kanssa yöllä Dantessa pizzalla. Pizzojen tultua pöytään huomattiin niissä olevan vääriä täytteitä ja kaverin muijalla oli aivan vääränlainen pizza. Sitä sitten alettiin siinä selvittelemään ja lopulta ne suostu tekeen uuden pizzan, joka oli taas vääränlainen. Siinä vaiheessa tarjoilija alko väittään että pizza on juuri sellainen kun tilattiin. :curs: Siinä sitten vähän aikaa väiteltyämme keittiöstä tuli kokki pullolla uhaten ajamaan kaverini ulos kyseisestä paikasta, koska hän asiallisesti valitti väärästä pizzasta. Toinen kaveri vietiin keittiöön puhutteluun. Itellä ainakin boikotissa ko. paikka, tästä lähtien syön vain kebabia. :kippis1:

Porvoon drenica (kebab pizzeria, joka myy myös joitain pihvejä jne.) Tilasin wieninleikkeen, kaverini kebabia. Jonkin ajan kuluttua, pöytään tulee sitten 2 x kebab ranskalaisilla. Asiasta huomautettuani, myyjä rupeaa tilittämään että minä olen väärässä, ja tuo vielä lappunsa "todistaakseen" asian. Jumalauta, enköhän minä asiakkaana tiedä kuitenkin mitä olen tilannut. Olen itse ollunt ravintolassa töissä useamman vuoden, ja vaikka olisinkin varma, että asiakas on väärässä niin en minä nyt helvetti sentään käy kinastelemaan sen kanssa vaan yritän korjata asian.

Melkein kaikissa Turun seduloissa saa luvattoman huonoa palvelua. Esimerkki parin viikon takaa: kipitän baaritiskille hakemaan GT:n, ja saan odottaa muutaman minuutin, että herra baarimikko on saanut juttunsa kerrottua kaverilleen, joka notkuu myös tiskillä. Olin ainoa asiakas, kun alkuiltaahan se vielä oli. Kun vihdoin herrojen juttutuokio päättyy naururemakkaan, niin baarimikko lompsii mun eteen ja katsoo kysyvästi. Ei siis edes voinut ääneen kysyä että hei, mitäs sulle tulis? Muutenkin oli tuppisuu koko äijä. Mur.

Sen sijaan sain loistavaa asiakaspalvelua Nordeassa. Kävi hyvä tuuri, tiskin takana oli mukavannäköinen nuori mies. :) Juteltiin siinä vähän pankkiasioiden ulkopuoleltakin...

Meikä on kotoisin paikasta jossa läpänheitto tuntemattomien kanssa on normaalia. Sitten turkulaistuttuani oli alkuun shokki huomata, että normaali asiakaspalvelu täällä ei välttämättä sisällä kuin ne pakolliset liikkeet. No, hyvin äkkiä sitä itsekin taantui samalle tasolle, mutta poikkeukset ovat mieleenjääviä sekä hyvässä, että pahassa. Tässäpä pari hyvää ja yksi huono esimerkki turkkusest.

Kahvila Paawo
Paavo kohtelee asiakasta kuin ruhtinasta ja tarjoilee suureleisesti kahvin asiakkaalle. "Tässäpä herralle kuppi kahvia". Paawo antiikkikauppiaana rakastaa menneitä aikoija (niinkuin mäkin) ja hallitsee ritarilliset eleet. Paawon kahvilassa voi myös istua kuin kotonaan ja kahvin hintaa ei edes mieti, sillä tässä kahvilassa asiakasta Palvellaan. Koirille myös oma kuppi vettä "Hau hau ole hyvä". Paawo ajaa myös kahvilan eteen jonkun vanhan mopon taikka rättisitikan sekä koristelee liikkeensä wanhoilla kuvilla Turusta. Loistava kuppila loistavalla sijainnilla.

Ravintola Panini
Ravintelin yksi omistajista pitkänhuiskea mies on oivaltanut heti, että kun asiakasta palvelee se tulee uudestaankin. Aina lähtee pikkuläppää milloin vesilasista taikka nälän tyydyttämisestä. Hän muistaa myös kanta-asiakkaat naamasta ja kyselee kuulumisia. Tähänkin mestaan on hieno kävellä sisään, sillä ruoka on hyvää ja palvelu pelaa.

Bpc Solutions tietokonekauppa
Ja taas yksi pienyrittäjä, joka ymmärtää asiakaspalvelun arvon. Kauppa on pieni kuin mikä, mutta ulos asti ulottuva jono ei ole harvinaisuus. Ostaessani konetta sieltä, hän lupasi antaa muistit lainaan siihen asti kunnes varsinaiset tilaamani muistit saapuvat. Tämä teki minuun syvän vaikutuksen reilusta asiakaspalvelusta kaiken muun lisäksi. Myöskin pikkuläpänheittoa tulee vaikka paikassa on kova kiire jatkuvasti.

Henryn konditoria
Tämä on jo suljettu Henry-sedän siirtyessä eläkkeelle. Henryllä oli leipomo konditoria tosi syrjässä eikä sinne eksynyt ellei vaatimatonta kylttiä kadulta huomannut. Sisään mentäessä mentiin aikakoneella takaisin 50-luvulle. Siellä Henry-setä kädet kyynärpäitä myöten jauhossa pisti tuoretta leipää ruskeaan paperipussiin ja touhotti leivostensa keskellä. Vieressä uuni hohki kuumuutta ja paikan täytti kotoisan tuore pullantuoksu. Leivokset ja leivät oli tietysti aamulla leivottuja ja Henry oli vilpittömän kiltin oloinen vanha ukkeli. Oikein tuli paha mieli, kun kuulin Henryn siirtyneen eläkkeelle. Siellä tuli usein käytyä ostamassa tuoretta leipää, vaikka hinta oli puolitoista kertainen supermarkettien leipähyllyihin verrattuna. Mutta sellaista hyvän mielen nostalgiaa ei marketeista saanut muovisilla plussakortillakaan. Henryltä sitä sai ja vieläpä ilmaiseksi ja aivan vilpittömästi. Kiltti Henry-setä, jos olet jo taivaassa, olisin aina halunnut sinunkaltaisen ukin itselleni. *kyynel*

Indesol, hämeenkatu
Legendaarisen paskaa asiakaspalvelua vuodesta kun ovet avattiin. Alkuun Indesolin hinta toi paikalle paljon asiakkaita. Sitten tilaukset myöhästeli ja kaverin tilaamasta koneesta otettiin tavaraa muihin koneisiin. Tässäkin paikassa oli jono, tosin se muodostui kiukkuisista asiakkaista, jotka purnasi milloin mistäkin. Sitä oli hauska seurata jonosta, kun isät poikineen siellä kone kainalossa purki kiukkuaan myyjille. Asiakasvirta on sittemmin laantunut, kiitos paskan asiakaspalvelun. Kävin kerran sieltä ostamassa jotakin, kun Bpc oli kiinni ja sain todeta, että se oli taas vikatikki. Myyjä katsoi minua kuin hapankaalia hikisellä naamallaan, mutta ehti mököttämiseltään myymään mulle sitä mitä halusinkin. Heitin jotain tilanteeseen sopivaa läppää, johon hikinaama ei kiinnittänyt mitään huomiota. Hän antoi minulle kuitin katsoen jo seuraavaa asiakasta kysyen häneltä: mitäs sulle? Jäi vähän fiilis, et mee siitä jo v*ttuun viisastelemasta. En mee tonne enää koskaan, enkä muihinkaan Indesoleihin.

Ja kuten tuolta moottoripyörä.orgista oli kopsattu pätkä lakikirjaa, niin yrityksen/henkilöiden palvelua voi arvostella rauhassa ilman, että se täyttää herjauksen määrettä. Ja se naama oli tosiaan hikinen.

Lopuksi vielä voisi summata sen, että maksavana asiakkaana olen valmis maksamaan tuotteesta/palvelusta enemmän, jos vain saan hyvää palvelua. Tämän voi myös todeta tuolta Pakkis-kaupan palauteketjustakin, että kun Mike lupaa laittaa jauhot tulemaan heti eikä viidestoista päivä, niin kauppa käy. Sellaista kun on palvelun laatu, niin Gnut:kin voi tilata silloin sieltä saunakaljoissaan vaikka 15kg lekan ja tuhat mutteria. Tyytyväinen asiakas on paras asiakas.

edit: henryn konditoria

Mun kaveri kerto mulle tän kun se meni ostamaan autoa muutama vuosi sitten ja se oli silloin about 25 v.

Eli se meni liikkeeseen ja katteli autoa kunnes myyjä tuli kyseleen että minkälaista sais olla... "no kattelen tässä jos löytys jotain mielenkiintoista." Ja se sitten kysy liikkeen koeajoautona ollutta sporttista kaaraa kojareille jonka arvo oli jotain 70 k€. Sai sen kojareille ja halus sitten alkaa hieroon kauppaa ja myyjä tietenki luuli että mitäs tuommonen ku käy vaan kojareilla ja millä se niitä ostaa. Se myyjä passitti sen jollekkin toiselle myyjälle "joka tietää enemmän autosta ja hänellä on tässä kiire" että pääsee eroon siitä... no mun kaveri meni toisen myyjän luo ja sano suoraan että hän haluaa ostaa auton. Kaupat tuli. Voi vähän vituttaa sillä toisella myyjällä kun meni provikat ohi mutta oli ihan oikein sille! Ei ne näköjään ikinä opi että ei kannata ikää ja vaatteita katsoa.

Tuli mieleen Oulusta löytyvä POCO Oy(Power Computer). Kyseisestä liikkeestä on ollut paljon negatiivista puhetta myöskin Muropaketin foorumilla, kun liikkellä oli eri nimi. Myöskään Mikrobitin arvostelu ei kehuja jakele liikkeelle. Liike on tietokonekauppa, kuten joku saattoi jo päätellä. Liikkeessä on pari myyjää. Toinen myyjistä yrittää olla ilmeisesti vitsikäs juttujen tasosta päätellen, ja toinen myyjä on luultavasti aivan väärällä alalla. Kun kyse asiakaspalvelusta, niin jätän mainitsematta kuitenkin nämä päivän valoa kestämättömät asiat.

Kun yleensä minä tai joku kaveri kenties haluaa uusia osia tietokoneeseensa niin selailemme nettiä löytääksemme haluamamme tuotteen. Tai sitten surffailemme suoraan liikkeeseen kysyäksemme hintoja tuotteista, siis ostoaikeissa. Yleensä liikkeissä kuten Serv-It tai Websales(Oulu) tarjotaan asiantuntevia neuvoja ja kerrotaan ystävällisesti hinnat ja asiakaspalvelu on erinomaista. POCO on kaikkea muuta. Yksi näistä myyjistä ehdottelee kysyvälle mitä ihmeellisempiä halpatuotteita, joiden turvallisuus ja toimivuus on vähintäänkin kyseenalaista. Ote yhdestä käyntikerrasta:

Astun sisään liikkeeseen ovikellon kilinän saattelemana.
Minä: Olisiko teillä tuotetta A tai vastaavaa samanlaista tuotetta B?
Myyjä: Ei ole. Ei mulla pojat oo nyt aikaa. Mulla on töitä.
Myyjä astelee takahuoneeseen.

Olin ihan WTF? Tulen rahojeni kanssa liikkeeseen, ja minulle vain sanotaan ettei ole aikaa. Tapa ilmaista kiire oli todella törkeä. Ymmärrän toki jos pikkupuljulla on kiire tekemään jotain työtä, mutta että ihan oikein asiakaspalvelun kustannuksella. Sen lisäksi useita kertoja liikkeessä on tarjottu jotain paskaa kierrätysjäteromua. Liikkeen toista myyjää en ole nähnyt montaa kertaa, mutta hänestä minulla ei ole pahaa sanottaavaa ainakaan asiantuntemuksen suhteen, vaikkakin ei häneltäkään asiakaspalvelu suju kovinkaan hyvin. Kuitenkin asiakaspalvelu on yksi niistä pointeista, jonka takia liikkeessä yleensä käy ihmisiä.

Tosiaankin usein autokaupoista sa aivan uskomattoman huonoa palvelua. Tätä olen aina ihmetellyt, koska kyse on usein tuhansien eurojen kaupanteosta. On tietenkin olemassa asiallisia autokauppoja, esim Länsi auto ja Laakkonen ja muut isommat merkkiliikkeet. Irvikuvina voidaan tietenkin pitää kehä III varressa olevia autokauppoja ja vantaalla sijaitsevaa Vaihto + nimistä autokauppaan. Tuolta Vaihto + kaupasta kuulee toinen toistaan uskomattomimpia tariniota. Auton saaminen koeajoon on jo erävoitto, mutta yli 1 tunnin koeajo on jo yhtä todennäköistä kuin lotossa voittaminen. Lisäksi se p***an lässyttäminen ja asioiden kierteleminen alkaa vituttaa. Aina autokauppias itse tietää paremmin mitä oot hajemassa....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom