Asiakaspalvelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaupan kassa ei sanonu mulle "ole hyvä", joten hakkasin sen pesismailalla.

No ei... Mä en osaa suhtautua hyvään asiakaspalveluun. Alkaa jotenki perisuomalaisesti ahistaan, jos joku hönkii siihen viereen kysymään "voinko auttaa" jos oon huvikseen tsiigailemassa jotain muutaman tuhannen euron kotiteatteriviritelmää.
- Vittu et voi, mee pois.

Toisaalta ku oli Gigantista ostamassa pesukonetta, ni sai eka pyöriä niitten peukoneitten ympärillä hyvänki tovin ennenku joutu ite raahaan sen pirun myyjän paikalle...

Joten vähän kaks piippunen juttu.

By the way onko sulla joku mielenkiintonen tarina tässä tredin aiheen takana vai veditkö ihan hatusta.

Raskolnikov sanoi:
Toisaalta ku oli Gigantista ostamassa pesukonetta, ni sai eka pyöriä niitten peukoneitten ympärillä hyvänki tovin ennenku joutu ite raahaan sen pirun myyjän paikalle...

Mutta jos oot vähäänkään alle 18 vuotiaan näkönen niin saa aika pirun kauan seisoa missä tahansa kaupassa eikä sillonkaan välttämättä tuu kukaan kyseleen tyhmiä.

Kerran eräässä urheilukaupassa odottelin noin vartin myyjää kunnes menin kysymään. Myyjä sanoi että tulee ihan hetken kuluttua. Odotin noin 10 minuuttia ja olin lähdössä pois niin huomasin että se oli auttamassa jotain hieman vanhemman näköistä rouvaa :curs:. Sainpa kuitenkin toisesta kaupasta samanlaiset välineet halvemmalla.

Sattuu ja tapahtuu...autokaupassa

Saman kaltainen thread on ollut aiemmin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=21970&highlight=ravintola+velj*
Tuossa threadissa oli varsin hauskoja juttuja, copy pastean oman postini ko threadistä tähän:

Tapahtui autokaupassa
Automyyjäthän ovat ihan omaa luokkaansa. Seuraavalle tapahtumasarjalle ollaan porukassa naurettu 10^n kertaa jälkeenpäin. Se oli kuin suoraan jostain sikahyvästä sketsisarjasta. Huippupalvelua! Vaikka nuoria oltiinkin, kaveri oli aidosti ostoaikeissa.

Elikkäs kauan sitten, kun olimme kaverini kanssa noin 18-v ja kaveri halusi ostaa auton, painelimme paikalliseen autoliikkeeseen. Pihassa seisoi 2.0 is Sierra (se joka amisjannun "sporttiauto"). Myyjiä ei luonnollisesti pihalla näkynyt, joten ei muuta kuin sisään kyselemään autosta. Eka vastaan tulee myyjä, hieman vanhempi herrasmies, jolta kysyimme ulkona olevasta Sierrasta. Mies vastaa sormella osoittaen "kysykää tuolta myyjältä tuolla noin, se tietää siitä autosta KAIKEN". Selvä, eikun ko myyjän luo:

Andy&kaveri: Terve
Myyjä: -?
A&k: Tuo pihalla oleva musta Sierra...
Myyjä: Nii mitä siitä?
A&k: Paljonko sillä on ajettu? Mittarissa on 50 000, onko se 250 vai peräti 350?
M: Niin no... se vähän riippuu... varmaan 250...
A&k: Ööö...aha... No montakos omistajaa on autolla ollut?
M: Mahdotonta tietää, katsokaas kun auto tulee liikkeeseen, tulee liikkeestä sen omistaja ja sitten taas asiakkaasta ja taas liikkeestä jne....
A&k ??? (WTF) No minkäslaiset koeajomahdollisuudet siinä on?
M: No hyvin HUONOT!
A&k: Siis mitä?!?!
M: Ei me oo tavattu antaa autoa koeajoon, ennen kuin on käytännössä paperit tehty ja allekirjoitettuna.
A&k (kärsivällisyys alkaa loppua): Siis mitähän sä nyt sekoilet! Väitäksä että asiakkaat tulee ensin ostamaan teiltä auton ja vasta kaupanteon jälkeen koeajavat sen?!!1!? Ostavat siis sian säkissä?!?!
M (huomaa jo itsekin miten palikka on, mutta jatkaa silti): Joo kyllä!!... (empii hetken)... Öh tuota (jauhaa jotain paskaa ja hakee lopulta avaimet autoon), no niin ajakaa nyt vähän sitten.

Kaveri ajoi ja mä istuin kyydissä. Auto oli uskomaton pommi. Nyki ja yski, ei todellakaan lähtenyt mihinkään (ajettiin ihan normaalisti, ei revitetty yhtään, ei ois edes uskaltanu, ettei se lahoa) ja kahden minuutin ajon jälkeen tuli flektin kautta ohjaamoon palaneen käryä, joku siellä levis. Ajoimme välittömästi takaisin ja ukko seisoi samassa paikassa odottamassa. Selasin ajon aikana huoltokirjaa ja myyjä näki sen ja kysyi:
M: No löytyykö siitä mitään autoon liittyvää?
A: Joo löytyy, tätä autoa ei ole huollettu kertaakaan viimeisen viiden vuoden aikana?!?
M: Niin no, kuka näitä nyt huoltaa...
A: Ai kuka nyt autoja huoltaa? Totta helvetissä autoja huoltaa pitää!
M (vaihtaa nanosekunnissa puheenaihetta ja kysyy kaveriltani): No, millanen se nyt sitten oli oikein ajaa?
Kaveri: Ihan pommi, tämän pitäisi olla sporttimalli ja normaaliajokin tökkii ja mun 1,4 Citroenkin on väkevämpi kuin tämä. Auto on epäkunnossa.
M: Niin no kato et sä voi verrata ku kato tää on ISO PERHEAUTO ja tota noin kato........
A&k: Kiitos hei.

Art2 sanoi:
Mutta jos oot vähäänkään alle 18 vuotiaan näkönen niin saa aika pirun kauan seisoa missä tahansa kaupassa eikä sillonkaan välttämättä tuu kukaan kyseleen tyhmiä.

Kerran eräässä urheilukaupassa odottelin noin vartin myyjää kunnes menin kysymään. Myyjä sanoi että tulee ihan hetken kuluttua. Odotin noin 10 minuuttia ja olin lähdössä pois niin huomasin että se oli auttamassa jotain hieman vanhemman näköistä rouvaa :curs:. Sainpa kuitenkin toisesta kaupasta samanlaiset välineet halvemmalla.

En ny luulis alle 18 kesäseltä näyttäväni, mutten todellakaan miltään perheen isältäkään :D Tosiaan sai joku pappaki kiilattua meän eelle. Oltiin siinä avokin kans vähän aikaa katteltu ja mietiskelty, ku myyjä tuli ja alko palvella myöhemmin paikalle saapunutta asiakasta. Vitutti. :curs:

Tänään kävin eräässä Stadium-nimisessä liikkeessä. Sain todella hyvää ja iloista palvelua, myyjäneitokainen vaivautui juoksemaan oikkujeni perässä ympäri myymälää, vaikka muitakin asiakkaita oli ympärillä. Kaupat tuli. :thumbs:

Ja edelleen, Free Record Shopissa olen saanut tällä viikolla kahdessa eri myymälässä hyvää palvelua. Tänään myyjäneitokainen oli kovin ystävällinen, vaikka hänellä selvästi oli kiire. Pari päivää sitten miespuolinen myyjä soitteli pyytämättä saman ketjun liikkeisiin ja kyseli sieltä haluamaani levyä. Tänks. :thumbs:

Eilen tuli käytyä vaatekaupoilla mm. Forumissa. Carlings-nimisessä kaupassa myyjätyttönen mietti päänsä puhki sopivia kauppoja vaateostoksiini ja muutenkin rupatteli niitä näitä. Katsoin ainoastaan yhtä vaatekappaletta ja sitäkään en ostanut, mutta kerrassaan positiivinen kokemus silti. Itseasiassa kyseiseltä myyjältä olen aiemminkin saanut hyvää palvelua ja iloista hymyä. :thumbs:

Iloinen hymy tuntuu olevan tavaramerkki myös Forumin Jack & Jonesissa. Useammalta eri myyjättäreltä olen hymyä saanut ja muutenkin palvelu on ollut iloista ja hyvää. On jopa toivoteltu tervetulleeksi vaikka en mitään ostaisikaan :thumbs:

Stockan Robert'sissa oli vielä aiemmin tänä vuonna eräs kerrassaan loistava asiakaspalvelun ammattilainen. Jälleen kerran iloinen tyttö ja kiva hymy. Oli aina kiva hakea sumpit matkaan kun Pakkiksen kaupalle suunnistin. Valitettavasti tämä tyttönen on kuitenkin vaihtanut työpaikkaa.. Menetys Robert'sin asiakaskunnalle.

Huonoa palvelua saa esimerkiksi matkapuhelinkaupoissa. Kaupassa saa heilua kysyvän näköisenä 15min ja kukaan ei vaivaudu auttamaan ostoksissa. Sanomattakin on selvää, että kauppoja ei tule. Eräs tällainen liike sijaitsee Itäkeskuksen kauppakeskuksessa, alatasossa.

Autokaupat. ne pirun autokaupat. Joudun aika usein asioimaan autokaupassa, mutta aina siellä odottaa pirun kauan ennen kuin kukaan näkee meikäläisen nenänvarttaan pitkin. Silloinkaan harvemmin kysytään, että voinko auttaa, vaan sieltä tulee se perinteinen: "onko jotain hävinnyt?" tai ivallinen: "mitäs sulle sais olla?" Sitten kun oon miljardööri niin käyn uhoamassa joka liikkeessä että ostan kaikki autot mitä niillä, mutta en ostakaan koska olitte niin paskamaisia. Kosto on suloinen... :evil:

toinen on DNA. yritin vaihtaa liittymää DNA:han. sopimus tehtiin, odotin pari viikkoa, mutta mitään ei kuulunut. Menin sitten liikkeeseen mistä tämä johtuu, niin väittivät siellä että sopimusta ei ole tehtykään. Otin sitten saunalahden ja hyvin on toiminut.

Elokuvateatterissa sain kerran loistavaa palvelua. Olin menossa kaverin kanssa katsomaan Evoluutio-leffaa (se jossa avaruuden eliöt käyvät pikana läpi evoluution.) Oltiin ostamassa lippuja kun myyjä sanoi: "voinhan mä nämä liput myydä, mutta ette te pojat halua tätä oikeasti nähdä, ei ole kovinkaan hääppöinen leffa. Menkää tuonne kinolinnaan(toinen elokuvateatteri), siellä pyörii paljon parempia leffoja." Mentiin sinne. Myöhemmin katsottiin evoluutio DVD:ltä ja täytyy sanoa , että oikeassa se myyjä oli.

Olin alkusyksystä kahvilla paikallisessa Mephiksessä kun tiskin takan oleva vanhapiika pisti hiukan vituttamaan. Tilasin juomat ja olin maksamassa kun tämä täti (täysin uus työntekijä) sitten tiedusteli S-etukorttia. Pidin jo seteliä siinä ja kun hän sitten jotain tiuskas niin mä sanoin, että ota nyt vaan tämä raha niin mä etin kortin lompsasta. Täti nappas setelin käsistä ja kun oli ulostanut kuitin niin kysyi vielä "Haluaisitko kuitin tästä mukavasta hetkestä". Helvetti kun siinä meinas palaa hermot. En nyt viittinyt ruveta aukomaan koska seurassani oli naispuolinen ystäväni, jota en ollut nähnyt kuukausiin, ei jaksanut pilata kokonaan kahvituokiota.
Mitä helvettiä puutteessa oleva vittuuntunut vanhapiika tekee nuorekkaassa baarissa?
Kauppojen töykeät kassat on kyl myös aina antoisia kokemuksia. Ne on ne tietyt kaupat, jonne mennessä tietää ettei tarvi kovin ystävällistä kassaelämystä odottaa.

Laitetaas nyt vielä kokemukset hyvästä palvelusta. Olin JC:ssä farkkuostoksilla ja siellä oli kyl loistavaa palvelua. Farkkujen kokeileminen ja varsinkin niiden sovituskoppiin vietävien kappaleiden valitseminen on kohtuullisen turhauttavaa mut tällä kertaa myyjä hoiti koko homman ja löysi just sopivat pöksyt. Tuli sitten samalla kertaa ostettua kahdet housut!

Raskolnikov sanoi:
En ny luulis alle 18 kesäseltä näyttäväni, mutten todellakaan miltään perheen isältäkään :D Tosiaan sai joku pappaki kiilattua meän eelle. Oltiin siinä avokin kans vähän aikaa katteltu ja mietiskelty, ku myyjä tuli ja alko palvella myöhemmin paikalle saapunutta asiakasta. Vitutti. :curs:

Ei pitänyt tarkottaa että sä näyttäisit. Se oli tarkotettu niinku yleensä, että jos joku näyttää alle 18 v:ltä :D

Ettei threadin aloittaja vain olisi käymässä jotain verkkokurssia liittyen asiakaspalveluun? :hyper:

PS: Sama kysymys oli kun itse kävin...

Itse kun osaan asiakaspalvelun "salat", niin tulee aika paljon kiinnitettyä huomioo, et miten kaupoissa ja vastaavissa palvellaan. On inhottavaa, jos kassaneiti näyttää nyrpeää naamaa eikä sano mtn. Ei kuulu niitä "ole hyvä" ja "kiitos" sanoja. Ja yx mikä mua ärsyttää on se, että toiset käyttää sanaa kiitti. Asiakaspalvelussa sanaa kiitti ei ole edes olemassa!
Andy tuon autokaupan jo ottikin esille (aivan helvetin huonoa palvelua muuten olette saaneet) ja itsellänikin on "mukavia" kokemuksia tuolta saralta. Kun nainen menee autokauppaan, niin myyjä yleensä odottaa, että nainen ei tiedä autoista mtn. Mutta mä hallitsen perusasiat suht hyvin ja siinä on sitten olleet myyjät ihmeissään. Yleensä avo on tietysti ollut mukana, mutta jos yksin olen sattunut käymään, niin olen kyllä huomannut, että yrittävät kusettaa niin paljon, kun vaan osaavat. Ärsyttävää, kun naisia aliarvostetaan näissä asioissa. :curs: Tasa-arvoa.. Hmm.. :jahas:
Mutta toisaalta, on siinä monet naurut kyllä saatu. :lol2:

edit: Mua muuten ärsyttää se, että jos etsitään avolle vaikka farkkuja, niin vaatekaupassa jonkun myyjäeukon on aina pakko tunkea siihen antamaan neuvojaan. Hyvä etteivät tunge sovituskoppiinkin mukaan. Tulee aina joskus sellainen olo, että "se on kuules mun mies toi komistus, pidä näppis erossa siitä!" :nolo:

Tuli mieleen tuosta kommentista, että nuorelta(n. 18v) näyttävät eivät saa kunnon palvelua. Moni tuota toitottaa, mutta itselläni ei ole tainnut koskaan tullut tuollaista vastaan. En sanoisi itseäni kovinkaan vanhan näköiseksi, ja näytän ehkä enemmänkin pikku pojalta. Yleensä on joka paikassa tullut nopeasti myyjä kysymään: "Voisinko auttaa Teitä?" tai "miten voisin auttaa?" tai jotain muuta vastaavaa. Toki kun itse olen hiipinyt huomaamatta tai muuten vain olen ollut vihaisen näköinen, ei ole näkynyt myyjiä. Enkä kyllä ole varakkaan näköinenkään. Joka tapauksessa, yleensä aina on hyvää palvelua saanut.

Anyway, itseäni on häirinnyt joidenkin lähikauppojen kassanhoitajien toisinaan vittumainen käytös. Ts. puhutaan lyhyesti ja niin että puhe kuulostaa kuin olisit myyjän verivihollinen.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?;act=ST;f=25;t=40816

Tässä mielenkiintoinen tapaus moottoripyörien maailmasta. Moottoripyörä.org:in sivuilla kerrottu CW antamasta huonosta asiakaspalvelusta eri asiakkaille. No, siitäkös CW:n poppoo veti herneen nenään, seurauksena tutkintapyyntö asiasta poliisille.

Vittu mitä touhua. Ensin kohdellaan asiakasta kuin paskaa ja sit kaupanpäälliseksi vielä tutkintapyyntö... :rolleyes:
Taitaa olla CW:n asiakaskunta menetetty.

Paskin palvelu EVER on tullut Fujitsu-Siemensin tietokonehuollosta. Ostin vuosi sitten uuden läppärin ja sitten siitä meni rikki kuulokkeen tulppa. Lähetin takuuhuoltoon ja siellä selvisi ettei se kuulu takuuseen koska on itse aiheutettu. Homma oli muuten ok mutta kun homma meni näin:

Saan Fujitsu-Siemensiltä tekstiviestin puhelimeen:
' Kannettavassanne oleva vika on manuaalinen, ei kuulu takuun piiriin. Huolto maksaa 790e, kovalevy uusittava, ottakaa yhteys huoltoon pla pla pla'

Olin sillee WHAT THE FUCK? Meiksi kompastui kuulokkeiden johtoon ja holkkiin tuli sellainen 1mm särö ja sen korjauksesta veloitettaisiin 790e... Soitin heti että hetkonen, onko tämä joku aprillipila tai muuten vaan huono vitsi niin tämä venäläinen tietokoneenhuoltaja alkoi karjumaan minulle että jos puheensävyni tai tyhmät kysymykset eivät lopu niin hän lyö mulle luurin korvaan... Sain ihan saatanalliset raivarit mutta pidätin hermoromahdusta ja sanelin hieman oikeuksiani tiukkaan mutta asialliseen sävyyn. Selvisi siinä sitten että tämä kuulokkeiden aukko on integroitu kovalevyyn joten korjatakseen vian pitää ostaa uusi kovalevy... Noh, tulihan sieltä sitten kone korjaamattomana takaisin mutta huollosta perittiin 40e korjausarviomaksu sekä postikulut 8e...

Jouduin asiasta soittamaan kuluttaja-asiamiehellekin kun raivostutti niin saatanasti. Onneksi asia sitten selvisi myöhemmin.

Sumu sanoi:
Tänään kävin eräässä Stadium-nimisessä liikkeessä. Sain todella hyvää ja iloista palvelua, myyjäneitokainen vaivautui juoksemaan oikkujeni perässä ympäri myymälää, vaikka muitakin asiakkaita oli ympärillä. Kaupat tuli. :thumbs:

Ja edelleen, ...
WTH, onko Sumu vähän kuumaa kamaa kun kaikki myyjäneidontirpukat sulaa sen edessä :eek:

edit, mä tarviin parturia.

Kohtuullisen läpinäkyvä tuo CW:n henkilökunnan kirjoittama kehu!

MissEvilEve sanoi:
Paskin palvelu EVER on tullut Fujitsu-Siemensin tietokonehuollosta. Ostin vuosi sitten uuden läppärin ja sitten siitä meni rikki kuulokkeen tulppa. Lähetin takuuhuoltoon ja siellä selvisi ettei se kuulu takuuseen koska on itse aiheutettu. Homma oli muuten ok mutta kun homma meni näin:

Mullakin kokemusta saman firman takuuhuollosta ja kokemukset täysin päinvastaisia. Eli todella hyvää ja nopeaa palvelua. Läppäriin vaihdettiin uusi emokin vaikkei ilmeisesti olisi edes tarvinnut. Huoltoon meni aikaa kuljetuksineen n. 1 viikko.

Tyggis sanoi:
Millon sinä sait huonoa asiakaspalvelua ja mistä?

AC Willisika Oulussa joskus viime talvena. Joku rastatukkainen tms. baarimikon irvikuva koki tarpeelliseksi päteä meikäläisen kustannuksella oikein urakalla. Olin juuri saapunut vaimon kanssa paikkaan, molemmat selvinpäin, emmekä varmasti olleet tehneet mitään ansaitaksemme nöyryytystä, vittuilua ja muutenkin paskaa palvelua. En keksi mitään muuta syytä sille touhulle kuin, että baarimikko ei vissiin tykännyt meikäläisen hiusmuodista.

Tyggis sanoi:
Kuinka reagoit huonoon palveluun, mitä seurauksia siitä syntyi?

Nielin sen. Vituttaa vielä tänäkin päivänä. Mutta mitäs siinä olis auttanut alkaa rähisemään, parhaimmillaan olisin vaan lentänyt paikasta välittömästi pihalle.

Seurauksia itselle ikuinen vitutus, kyseiselle paikalle vajaan kymmenhenkisen kaveripiirin boikotti. En tiedä, onko kyseinen kaveri enää hommissa siellä, koska en sinne enää jalallani astu. Itseasiassa olen kiertänyt paikan niin kaukaa, etten edes tiedä onko se enää pystyssä.

:curs:

Relg sanoi:
Mullakin kokemusta saman firman takuuhuollosta ja kokemukset täysin päinvastaisia. Eli todella hyvää ja nopeaa palvelua. Läppäriin vaihdettiin uusi emokin vaikkei ilmeisesti olisi edes tarvinnut. Huoltoon meni aikaa kuljetuksineen n. 1 viikko.

Lisättäköön. Kone oli just uusiksi huollossa kaks viikkoa sitten [eli vuosi tuon tapahtuman jälkeen]. Vaihdettiin uusi näppäimistö ku mun pitkät kynnet oli kuluttanu sen ja sitten tuuletin. Haku seuraavana päivänä soitosta, palautus alle vko päästä jos en väärin muista. Loistavasti hoidettu ja kaikki jees.

Eli siis ei se paska se firma varmaan ole, kyseinen asiakaspalvelija oli vaan täysin perseestä.

:)

Kyllä täällä Helsingissä tulee monesti ikävä noita pienten kylien pikku puljuja. Niissä on yleensä aika henkilökohtainen ja ystävällinen palvelu. Parhaita on ne kylän konditorion pullantuoksuiset hiukan tukevat tädit..

Tosi paska fiilis on jäänyt Herttoniemen Bilian myyjästä, jonka kanssa olin sopinut v70 koeajosta. En ikinä osta siltä äijältä yhtään mitään.

Helsingissä mieleen jäänyttä hyvää palvelua, tuntematta henk. koht. myyjää, olen saanut mm. Free Record Shopissa, Stoccalla ja West Shooterssilla.

Niin joo. JVC:n maahantuojalle jouduin viemään pari vuotta vanhat super-vhs videot. Vika korjattiin ja huollon hinta oli naurettavan halpa, koska korjaus kesti molempien mielestä liian kauan. Ihan huippu. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom