Asiakaspalvelijan arkea

Olin kaupas duunis nii siin tulee joku ihme about 40-50v fabu näyttämää mulle jotai homeist persikkapakettii. Sit ku kysyin tarkemmi mitä se halus nii se alko jotai selittää et se oli kypsyttäny niit persikoit siin muovirasias about 1 viikon ja nyt se sit halus rahat takas ku ne oli iha homees :david:
Kun olin kaupassa töissä, niin yksi mummo halusi palauttaa viikko sitten ostamansa rasian lakkoja (siis niitä marjoja), koska ne oli olleet niin kalliita ja viikon säilyttämisen jälkeen ne "viruu" (no kyllä varmaan ne alkaa muussaantua jos viikon niitä rasiassa seisottaa)... En ottanut takaisin, vaikka mummo jäikin vain seisomaan kassalle ja yritti tuijotuskisalla saada minut muuttamaan mieltäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kyllä usein ostan monta särkylääkepakettia kerralla.. toistaiseks eivät ole kietäytyneet myymästä mutta kattoneet kyl vähän oudosti.

Muutama vuosi sitten sanoivat, että yli kahta pakettia eivät saa myydä, voi olla että systeemi on muuttunut. En tiedä mikä tolkku tossa on, ei kai kukaan mitään 1,85 euron särkylääkkeitä diilaa.

Muutama vuosi sitten sanoivat, että yli kahta pakettia eivät saa myydä, voi olla että systeemi on muuttunut. En tiedä mikä tolkku tossa on, ei kai kukaan mitään 1,85 euron särkylääkkeitä diilaa.

Juu näin sanoivat minullekin tuossa joku aika sitten mutta nyt huomasin että apteekkiin on tullut ibumaxin särkylääkkeitä 30 tabletin pakkauksessa eli se vastaa jo yksinään kolme tavallista pakkausta..

Heh, ihan hyvä kuitti. Vähän sama jos asiakas haistattaa vitut, voi vastata "kiitos samoin". Kohteliasta ;)

Mä olisin ton äijän kommenttiin vastannut että kyllä. Sinun pisteesi tulikin jo ja sen kohtaat tuolla ulko-ovella [ja portsari olisi tullut hakemaan pois]. Mun mielestä keskustelun avaaminen halveksivalla/piilovittuilevalla tyylillä, etenkin ravintolaympäristössä antaa tarpeeksi syytä olettaa että ks. asiakas tulee olemaan ongelmallinen jatkossakin. Näin ollen hänelle ei ehkä enää tarjoilla? ;)

Kaikkialla ei ehkä toimi noin, mutta pääosin ravintoloissa [ei ruokaravintolat] töissä olevat ovat siinä määrin onnellisessa asemassa että se on niitä harvoja paikkoja missä asiakas ei olekaan aina oikeassa. Jos naama/käytös ei miellytä niin hymy korvissa ei kääliöitä tarvi palvella. Ravintolat saavat itse valita asiakkaansa :haart:

Ahaa.. no nythän mä tajuun miks oon yleensä lentänyt aika nopeesti baareista ulos.. se ei oo ollu se takanoja vaan se vittuilu! :D

Tjaa.. kai mä sit olen vakioasiakas :P

Olen ilmeisesti päässyt aika vähällä, vaikka asiakaspalveluvuosia ehti kertyä vähän liikaakin. Yksi tantta kuitenkin jäi mieleen: Keski-ikäinen nainen tuli pikaruokaraflaan kahden teini-ikäisen tyttärensä kanssa. Tuli nopeasti valittamaan, että pihvi on palanut. Hyvin mahdollista, pahoittelut ja uusi burgeri käteen. Tämäkään ei kelvannut, eikä kolmas, eikä neljäskään (jotka olin valmistanut henkilökohtaisesti erityisellä huolellisuudella vastapestyllä parilalla). Kaikki tämä kauhealla nalkutuksella, rähjäämisellä, uhkailulla ja aggressiivisella elehtimisellä, joka jatkui läpi visiitin. Mahtoi tyttärillä olla mukavaa. Väittäisin, ettei rouvan tuomat rahat olleet kaiken tuon vaivannäön, ylimääräisten raaka-aineiden ja mielipahan arvoisia ja ihmettelen nyt jälkeenpäin miksi edes menin noi pitkälle. Ihan kaikkea ei tarvitse katsella.

Ihailen suunnattomasti tyyppejä, jotka pystyvät vetämään tuolla Ultimecian taktiikalla. Pyrin siihen itsekin, mutta monesti kukkaset puhekuplassa muuttuvat nopeasti jääpuikoiksi. En kyllä ole rähjännyt asiakkaalle kuin kerran, kun eräs tantta tuli ilmoittamaan ihanalle tummaihoiselle kassatytöllemme ettei suostu ostamaan mitään neekeriltä.

Monilla asiakaspalvelijoilla on huono asenne varsinkin näissä mestoissa. Siihen vaikuttaa tosi paljon työpaikan ilmapiiri, joissain mestoissa heikko perehdytys ja se, ettei 17-vuotiaana välttämättä tajua kassaan tulevan hynän ja oman palkan välistä yhteyttä. Juttuja kannattaa myös välillä funtsia asiakkaan näkökulmasta. Maailmaan mahtuu tietenkin reilusti myös ihania ja palvelualttiita hampparimyyjiä.

Työn iloa kaikille asiakaspalvelijoille :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom