ASEM - kokous

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu
Mun mielestä sen kuvan perusteella ei saanu mitään kuvaa tapahtumista. Oliko se ees sama henkilö joka siinä huuteli ja kuvasi. Kuvaamisessahan ei ole mitään väärää eikä laitonta. Tuosta kun ei selvinnyt sekään että oliko mielenosottajia kehoitettu pysymöön kaukana poliisimuurista vai ei.
Eli tuon videon arvo on aikalailla 0, ellei siitä sitte halua lapsen lapsille villejä jutuja kun pappa on ollu nuorena hurja.
Minä katsoin tuon videon äänettömällä (töissä kun olin). Tuo jamppa käveli muurin suuntaisesti törmäten useampaan kuin yhteen poliisiin. Pitääkö se erikseen kieltää, että kaveri tietäisi sen olevan väärin? Estikö se poliiseja tekemästä työtään? Vastaan, että kyllä. Kyllä normaalilla päällä varustettu ihminen tajuaa kuvata vähän kauempaa, eikä mene tuonne törmäilemään.

Edit: kahlaajalinnulle linkki
Paavoa sorretaan ("Mellakkapoliisirivistön työntyessä eteenpäin taustalta kuuluvien huutojen perusteella kansanedustaja Ilkka Taipale otetaan ilmeisesti kiinni rivistön taakse. Kohta minua töytäistään kilvellä ja sitten jo isketään maahan. Mitään ohjeita tai kehotuksia ei poliisilta kuulu.":
http://www.punajuuri.net/?id=195&tmp=1

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä katsoin tuon videon äänettömällä (töissä kun olin). Tuo jamppa käveli muurin suuntaisesti törmäten useampaan kuin yhteen poliisiin. Pitääkö se erikseen kieltää, että kaveri tietäisi sen olevan väärin? Estikö se poliiseja tekemästä työtään? Vastaan, että kyllä. Kyllä normaalilla päällä varustettu ihminen tajuaa kuvata vähän kauempaa, eikä mene tuonne törmäilemään.

Pitänee katsoa uudestaan sitte tuo video. Laitappas linkkiä siihen.Aika lailla on ollu matalakynnys otta kiinni jos tuo lasketaan poliisin työn estämiseksi :eek:
Ottaa ne uutiskuvaajatkin muute ihan vierestä sitä kuvaansa....

Kyllä minä ainakin olen aseenkantoa vastustava. Jos jokaisella kansalaisella olisi lupa kanniskella aseita mukanaan noin vain, niin kohta oltaisiin jenkkilän meiningissä, jossa saat pelätä henkesi puolesta kun menet lähikaupaan.
Niillä luvallisilla aseillahan jenkkilässä tosiaan niitä kauppoja ryöstellään. :rolleyes:
Ja poliisin tehtävä on suojella ihmisiä, ei hakata heitä. Siksi poliisia vastaan ei ole mitään järkeä eikä tarvetta ottaa mukaan mitään kättä pidempää. Miksi kukaan edes lähtisi poliisia vastaan? Poliisi ei ole vihollinen, vaan meitä kaikkia varten oleva instituutio, jonka tehtävä on pitää maa turvallisena jokaiselle asua.
Kysyppä lähimmältä 2000:lta prekaeetulta onko poliisi ystävä, jooko?

Aika hyvä posti sulla, lisää samanlaista. :thumbs:

Mitä alarikkiin tulee, se on rölli. Elkee ruokkiko sitä.

Hiukan :offtopic:

Tuo Arhinmäki on muuten tavallisen mulkku tyyppi, tai ainakin oli kun pyöri vielä 116% boysien/Hellsinki boysien (FC Jokereiden faniporukka) kanssa. Itse erään toisen futisjengin faniporukassa mukana olleena tuli usein törmättyä Paavoon ja kumppaneihin, eikä olisi kyllä uskonut että kyseessä on tuleva Helsingin kaupunginvaltuuston jäsen...

Eilen alkaneessa Ruben ohjelmassa Stiller mielestäni aiheellisesti kysyi vieraana olleelta Arhinmäeltä, että suhtautuisivatko lähes aina poliisin toiminnan negatiivisessa valossa esille tuovat vasemmistonuoret samalla tavoin poliisiin vastaavassa tilanteessa, jos esimerkiksi uusnatsit kokoontuisivat samalla tavoin ja ilmoittaisivat etukäteen tavoitteekseen "aiheuttaa sekasortoa".

Yllättäen selkeä vastaus jäi Arhinmäeltä puuttumaan.

Mielestäni mielenosoittajilta takavarikoidut välineet ja videopätkistä nähneeni heidän keskuudessaan vallinnut yleinen levottomuus osoittaa poliisin kyseisessä tilanteessa noudattaman toiminnan tarpeellisuuden. Kaikilta henkilö- ja omaisuusvahingoilta säästyttiin ennaltaehkäisevän toiminnan vuoksi. Mikäli anarkistien olisi annettu toimia ensin, olisivat yleiset sekä henkilöihin että omaisuuteen kohdistuneet vahingot olleet varmasti suuremmat, ja kritiikki poliiseja ja heidän toiminnasta vastaavia henkilöitä kohtaan olisi nykyistäkin kovempaa.

Niillä luvallisilla aseillahan jenkkilässä tosiaan niitä kauppoja ryöstellään.
Ei ehkä ryöstellä kauppoja, mutta tapetaan vaikkapa koulutovereita, vaimoja, japanilaisia vaihto-oppilaita jne.
Näitä juttuja ei sitten voisi hoitaa vaikkapa rassilla? Eli luvalliset ampuma-aseet ovat se varsinainen syy näihin tekoihin ja jäisivät tekemättä ilman niitä? (Ois kyllä siistiä nähdä jotain dataa vaikkapa noista koulutovereiden ja japanilaisten vaihto-oppilaiden räiskimisestä luvallisella pyssykällä. Mä kun en oikein kelpuuta sitä luvaksi, että lupa on jonkun toisen kuten vaikkapa iskäpapan. Omine lupineen toisten pyssyillä räiskiminen ei oo luvallista räiskimistä, junou. ;))

Mun käsitys asiasta on se, että jos joku jamppa kattoo asiakseen listiä vaimonsa, niin se tekee sen kyllä vaikka käsin jos ei satu luvallista reukkua löytymään. Ja koulukiusattu pahiksillekostaja tekee vaikkapa omin käsin pommin jonka sitten vie huvikseen kauppakeskukseen tai jotain. En nyt ihan ensiksi lähtis syyttämään niitä luvallisia aseita, jotka edelleen mieltäisin enemmän itsen- ja kodinturvavälineistöön kuuluvaksi tavaraksi ja luvattomat puolestaan toisten ja niiden kotien turvattomuusvälineistöön.

Ihan mielenkiintoisena ilmiönä sellainen juttu, että kun Britannian maalla tehtiin sellainen nerokas päätös, että kielletään kaikilta aseet (tai jotain sinnepäin, rajoitettiin hommaa kuitenkin), niin aseelliset ryöstöt lisääntyivät jokseenkin välittömästi ja paljon. Mä tästä jotenkin vaan vetäisin sellaisen johtopäätöksen, että ne luvalliset aseet ei välttämättä oo tosiaankaan se juttu, mikä niitä rikoksia aiheuttaa - pikemminkin ehkäsee.

Tossa linkkiä dataan tosta Brittein saarten jutusta. http://jussi.halla-aho.com/yhteiskunta_x.html (etsi tekstistä toinen sivuhuomautus)

Näitä juttuja ei sitten voisi hoitaa vaikkapa rassilla? Eli luvalliset ampuma-aseet ovat se varsinainen syy näihin tekoihin ja jäisivät tekemättä ilman niitä?

Eivät ole syy, mutta monet niistä voisivat jäädä tekemättä siksi, että asetta ei olisi helposti saatavilla.

(Ois kyllä siistiä nähdä jotain dataa vaikkapa noista koulutovereiden ja japanilaisten vaihto-oppilaiden räiskimisestä luvallisella pyssykällä.

http://www.japanprobe.com/?p=35 Tää ei kyllä varmaan riitä sulle, kun haluaisit varmaan jonkun tieteellisen julkaisun asiasta. Ja saihan sen pojan ampua kun se kerran oli sen sedän pihalla ja kääntyi sitä päin. Ja tämähän on vain yksittäistapaus.

Mä kun en oikein kelpuuta sitä luvaksi, että lupa on jonkun toisen kuten vaikkapa iskäpapan. Omine lupineen toisten pyssyillä räiskiminen ei oo luvallista räiskimistä, junou. ;))

Et tietenkään kelpuuta. Ihmisiä päin räiskiminen ei muuten ole kuin erityistapauksissa luvallista, vaikka räiskijällä itsellään olisi kyseisen aseen kantamiseen lupa, junou. ;)) Näissä kouluräiskimisissä ne lupien haltijat eivät muuten ole kovin hyvin säilyttänyt niitä pyssyjään. Siksi, että tuollaisia urpoja on keskuudessamme, ei aseenkantoluvan saamisesta pidä tehdä liian yksinkertaista. Suomen nykymalli asiassa on mielestäni käsiaseiden osalta varsin toimiva.

Eivät ole syy, mutta monet niistä voisivat jäädä tekemättä siksi, että asetta ei olisi helposti saatavilla.

http://www.japanprobe.com/?p=35 Tää ei kyllä varmaan riitä sulle, kun haluaisit varmaan jonkun tieteellisen julkaisun asiasta. Ja saihan sen pojan ampua kun se kerran oli sen sedän pihalla ja kääntyi sitä päin. Ja tämähän on vain yksittäistapaus.

Et tietenkään kelpuuta. Ihmisiä päin räiskiminen ei muuten ole kuin erityistapauksissa luvallista, vaikka räiskijällä itsellään olisi kyseisen aseen kantamiseen lupa, junou. ;)) Näissä kouluräiskimisissä ne lupien haltijat eivät muuten ole kovin hyvin säilyttänyt niitä pyssyjään. Siksi, että tuollaisia urpoja on keskuudessamme, ei aseenkantoluvan saamisesta pidä tehdä liian yksinkertaista. Suomen nykymalli asiassa on mielestäni käsiaseiden osalta varsin toimiva.

Perhana, että menikin pahasti :offtopic: .

Mä luulisin, että homma pysyis edelleen sellasena "jarno ja kössi oli ottamassa viinaa ja sit toiselta meni hermo ja toiselta henki"-juttuna mitä se on nykysinkin.
Jos kyseessä ei ollu yksittäistapaus, niin sulla varmaankin on esittää tilastoja? ;)
Mä en ole suuremmin perehtynyt Suomen nykymalliin käsiaseiden osalta. Kyllä mä voin ihan hyvin ton kelpuuttaa yksittäistapaukseksi. Sitä mä en tiedä miten hyvin siitä voi yleistää, siksi kysyin.

Kysyppä lähimmältä 2000:lta prekaeetulta onko poliisi ystävä, jooko?

Aika hyvä posti sulla, lisää samanlaista. :thumbs:

2000??? Mitä helvettiä vaikuttaa 2000 mielipide, vaikka Suomi onkin pieni maa niin kyllä tuo 2000 jää vähemmistöksi. :rolleyes:
Kummallista että tällaisessakin asiassa mielipiteet jakautuu vaikka luulisi että kaikki "kunnon kansalaiset" ovat automaattisesti sitä mieltä että poliisi toimi juuri niinkuin pitikin.

Mä tästä jotenkin vaan vetäisin sellaisen johtopäätöksen, että ne luvalliset aseet ei välttämättä oo tosiaankaan se juttu, mikä niitä rikoksia aiheuttaa - pikemminkin ehkäsee.

Kyllä. Tästä meillä on hyvänä esimerkkinä juuri mainittu Amerikan yhdysvallat, missä liberaalin aselainsäädännön ja pitkien vankeusrangaistusten yleisestävyyden yhdistelmällä on luotu lähes rikosvapaa yhteiskunta. :thumbs:

Mä luulisin, että homma pysyis edelleen sellasena "jarno ja kössi oli ottamassa viinaa ja sit toiselta meni hermo ja toiselta henki"-juttuna mitä se on nykysinkin.

Luule sä vain. Luuloon on hyvä perustaa argumentteja.

Jos kyseessä ei ollu yksittäistapaus, niin sulla varmaankin on esittää tilastoja? ;)

Hihii, kyllä osasitkin nokkelasti kuitata sen, että löysin sulle faktaa asiasta, hihii. ;)

2000??? Mitä helvettiä vaikuttaa 2000 mielipide, vaikka Suomi onkin pieni maa niin kyllä tuo 2000 jää vähemmistöksi. :rolleyes:
Kummallista että tällaisessakin asiassa mielipiteet jakautuu vaikka luulisi että kaikki "kunnon kansalaiset" ovat automaattisesti sitä mieltä että poliisi toimi juuri niinkuin pitikin.
No kun nää 2000 ihmistä on justiinsa niitä jotka kyseiseen mielenosoitukseen osallistuivat. Mä ainakin jostain kumman syystä oon siinä käsityksessä, että niistä poliisillehuutelijoista hirveen moni siellä ei pitänyt poliisia ystävänä ja se tässä lieni se olennainen juttu, vai oonko pahasti hakoteillä?

Lauri Perkele, mä jostain syystä odotin tismalleen tota kommenttia. Ja sanon, että huolimatta vapaasta aselainsäädännöstään ei ameriikan yhdysvallat ole mikään paratiisi. Todennäköisesti implikoin sitä toteamalla, että lähes kaikki sikäläisestä tuliaserikollisuudesta toteutetaan luvattomalla aseella.

Mulcqkvistille vaan sen verran, että mä en ihan tosi osaa ottaa tota japanialaiskoululaisampumisjuttu mitenkään erityisen epideemisenä kun se osui mun silmiin ihan ensimmäistä kertaa. Aattelin, että jos tätä tosiaan tapahtuu enempikin (mikä oikeuttaisi sen maininnan arvoiseksi) niin siitä varmaan löytyis jotain dataa? Vai otitko sä tän esille vaan siksi, että toteaisit "joo-o, on joskus joku tapettu luvallisellaki aseella"?

En sitten vuorokauden valmistautumisestani huolimatta ehtinyt eilen katsomaan tuota ohjelmaa. :jahas: Pitää yrittää ehtiä katsomaan uusinta tai kaivaa Ylen sivuilta.

:offtopic: Yhdysvaltojen aselainsäädännöstä on hieman hankala puhua, sillä sen tiukkuus vaihtelee hyvin suuresti eri osavaltioiden välillä. Vapaimman lainsäädännön omaavissa osavaltioissa, kuten esimerkiksi Vermontissa, on mahdollista ostaa itselataavalla kertatulella toimiva rynnäkkökivääri ilman, että henkilöllisyystodistusta tarvitsee edes vilauttaa. Tällainen toiminta on mahdollista mm. yksityisten henkilöiden kesken asenäyttelyissä. Kun otetaan huomioon ihmisten vapaa liikkuvuus maan sisällä, ei voida oikein puhua samalla tavalla laillisista ja laittomista aseista kuin Suomessa.

Mulcqkvistille vaan sen verran, että mä en ihan tosi osaa ottaa tota japanialaiskoululaisampumisjuttu mitenkään erityisen epideemisenä kun se osui mun silmiin ihan ensimmäistä kertaa.
Se oli yksi antamistani esimerkeistä. Kerroin myös näistä kouluampumisista, mutta totesit, että kyse ei ollut laillisten aseiden käytöstä, koska aseet olivatkin isäpappojen. Linkin siihen japanilaisjuttuun laitoin, koska pyysit erikseen asiasta dataa. Ja älä tosiaan huoli. Japanilaiset saavat keskimäärin olla aika rauhassa Amerikassa.

Aattelin, että jos tätä tosiaan tapahtuu enempikin (mikä oikeuttaisi sen maininnan arvoiseksi) niin siitä varmaan löytyis jotain dataa? Vai otitko sä tän esille vaan siksi, että toteaisit "joo-o, on joskus joku tapettu luvallisellaki aseella".

Eli en olisi saanut laittaa tätä japanilaisen pojan tapausta esimerkiksi, koska Amerikassa japanilaisten poikien ampumiset ovat varsin harvinaisia? Voisitko kertoa millaisia esimerkkejä haluat luvallisella aseella tappamisista? Sopiiko, että etsin sellaisia, joissa valkoihoinen amerikkalainen tappaa luvallisella aseella valkoihoisen amerikkalaisen? Vai saanko etsiä sellaisia tapauksia, joissa vaikkapa valkoihoinen tappaa afroamerikkalaisen luvallisella aseella? Tai sellaisia joissa afroamerikkalainen tappaa luvallisella aseella valkoihoisen amerikkalaisen? Lupaan, etten enää sotke Japanin kansalaisia tähän asiaan, koska huomaan, että tällainen esimerkki ei vakuuta sinua. Kuinka paljon muuten tarvitset esimerkkejä luvallisella aseella tapahtuneista rikollisista tappamisista? Riittääkö kymmenen, sata, tuhat? Amerikka on niin iso maa, että varmaan pitää olla tuhansia esimerkkejä? Yritän etsiä sulle dataa.

Voi :curs: että sapettaa kaikenmaailman aktivistit. Oli ne sitten kettutyttöjä, greenpeaceja tai jotain anarkaistoja. Tuo arhinmäen pellekin törmäilee videossaan ainakin kolmeen poliisiin ja törmäykset ei ole poliisin aiheuttamia. Ihan oikein, kun ottivat kiinni. Toivottavasti sai pampusta päähän..

Eli en olisi saanut laittaa tätä japanilaisen pojan tapausta esimerkiksi, koska Amerikassa japanilaisten poikien ampumiset ovat varsin harvinaisia?
Ajattelin, että et ottaisi esimerkiksi jotain ainutkertaista juttua jos meinaat puhua yleisellä tasolla. Taidat tykätä semantiikalla leikkimisestä?

Mä haluaisin jotain dataa siitä, että henkirikosten, aseellisten ryöstöjen yms. määrä lisääntyy havaittavasti kun aseista tehdään luvallisia. Tähän asti kun ainoa varsinainen esimerkki asiasta jonka olen pannut merkille on juurikin mainitsemani ison-Britannian juttu, jossa vaikutus oli päinvastainen.

Mikähän oli näiden anarkaistojen viesti maailmalle?

Itse ainakin sain sen kuvan että menivät vain rikkomaan paikkoja, ja youtuben kommenttikentissä asiaan liittyvien videoiden kommentointi on lähinnä tasoa
"vitun natsipaskat vitun vittu saatanan vittu porvarit vitun vituna paska vittu vitun vitun paska saatana poliisi vittu vitun vittu kukaan vittu ei saatana tajua vitun vittu saatanan paskavitun vittupaska saatan natsit vittu perkele!"

Oli asia kuinka hyvänsä niin itse näen ettei näillä ihmisillä ole mitään oikeaa asiaa, kunhan etsivät hyvää ja muodikasta tekosyytä aiheuttaa kaaosta. Se on ihan hyvä että kansalaisilla on vapaus mielenilmaisuun ja kokoontumiseen yms. mutta vapauksien väärinkäyttö on lähinnä typerää.
Itse kannattaisin venäjän mallia jossa mielenosoittajat teljetään stadionille vaille minkäänlaista median huomiota, tai näiden ASEMin hurjapäiden tapauksessa kiinan mallia käyttää panssarivaunuja mielenosoitusten hajottamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom