Asafa Powell uusi 100m ME

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Sitä vois luulla, että noi mun argumentit sais jonku näköstä ajatusprosessia päälle, ja ehkä jopa toisiin ajatuksiin tulemista, mutta ei. Kuin seinälle "puhuis". Onneksi ei ole mikään tämän tärkeämpi asia, joten quiz voi rauhassa pitää kotonaan omaa "ME" -listaansa.

quiz sanoi:
Just joo. Ainoa käytännön ero noilla juoksuilla oli tuuli ja se merkkaa paljon se 1.5m/s ero tuulessa. Se on kiistaton fakta. Powellilla on ME ja Greenellä kolme kovinta juoksua ajatteli kuka tahansa mitä tahansa.

9.79 0.1 Athína 16 06 1999
9.80 0.2 Sevilla 22 08 1999
9.82 -0.2 Edmonton 05 08 2001

Toi Edmontonin aika vasta kova on, kun Greene vielä loukkaantui juoksun loppuvaiheessa. :)

Mutta eikös Greene juossut Sevillassa ylämäkeen?
Yhtä typerää spekulointia kuin aikanaan olisiko Juha Mieto voittanut Wassbergin ilman partaansa.(hävisi 1/100s)

lej sanoi:
Kyllä mun mielesta parhaat on juuri niitä perisuomalaisia "en mää nyt tiärä onko 9.50 nyt niin kova satasen aika"-tyyppejä

"Vähän oon mökillä reenannu, tuskin ens kerralla näin hyvin menee, oli vaan onnee matkassa."

Ei hitto, sain tästä läpästä kyllä vähintään vuoden naurut :hyper:

Pertti 123 sanoi:
Sitä vois luulla, että noi mun argumentit sais jonku näköstä ajatusprosessia päälle, ja ehkä jopa toisiin ajatuksiin tulemista, mutta ei. Kuin seinälle "puhuis". Onneksi ei ole mikään tämän tärkeämpi asia, joten quiz voi rauhassa pitää kotonaan omaa "ME" -listaansa.
On kuitenkin tosiasia, että 9.79 on vaikeampi juosta 0.1 tuuleen kuin 9.77 1.6 tuuleen. Ja vaikka siis tuuli vaikuttaakin jonkun verran erilailla eri juoksijoiden kohdalla, niin tuossa ero on niin selvä, että kyse ei todellakaan ole mistään spekuloinnista. Asafalla on nyt ollut myötätuuli kaikissa alkukauden kisoissa. Jos myöhemmin kesällä tulee tuulettomia kisoja, niin sittenhän nähdään että hän juoksee jonnekin tuonne 9.85 tienoille ilman tuota tuulta.

Ettei quizilla olis jäänyt nuoruuden traumoja kun joku on rikkonut hänen piiriennätyksensä paremmilla tuulilla??

Ihan turhaa spekulointia vaikka kuinka olisi teoreettista pohjaa. Jos tälle linjalle lähdetään niin maito Ben olis varmasti juossu mondolla sopivaan tuleen ja balcon mehukeitoilla alle 9,5s :jahas:

Eikä ole pelkkää teoriaa edes. Powell ei yksinkertaisesti ole siinä kunnossa, että juoksisi 9.80 ilman tuulta. Katsotaan vaikka sitten, kun tulee tuuleton kisa. :)

quiz sanoi:
Eikä ole pelkkää teoriaa edes. Powell ei yksinkertaisesti ole siinä kunnossa, että juoksisi 9.80 ilman tuulta. Katsotaan vaikka sitten, kun tulee tuuleton kisa. :)
:david: x1000

neutraali sanoi:
No ehkä luotettavan todistuksen saamikseksi tarvitsee useamman kisan. :) Katsotaan sitten, kun kausi on ohi. Olen valmis lyömään vetoakin. :) Powell on todennäköisesti tällä hetkellä sellaisessa 9.85 kunnossa tuulettomissa oloissa. Toki jos kuntohuippu on vielä tuloillaan niin tuo tuuleton 9.80 on mahdollinen, mutta sitten kyllä tuulen sattuessa kohdalle menee taas ME uusiksi.

quiz sanoi:
No ehkä luotettavan todistuksen saamikseksi tarvitsee useamman kisan. :) Katsotaan sitten, kun kausi on ohi. Olen valmis lyömään vetoakin. :)
No lyödäänpä vetoa.
:whip:
Mä lyön vetoa sen puolesta, että kauden loppuun mennessä Powell tekee sellaiset pohjat, että säkin voit lopettaa noilla tuulilla, kuunkierroilla ja vuorovesillä spekuloinnit ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pecman sanoi:
No lyödäänpä vetoa.
:whip:
Mä lyön vetoa sen puolesta, että kauden loppuun mennessä Powell tekee sellaiset pohjat, että säkin voit lopettaa noilla tuulilla, kuunkierroilla ja vuorovesillä spekuloinnit ;)
Itse siis väitän vain, että jos Powell juoksee 9.80 ilman tuulta, niin kunnon tuulella nykyinen ennätys menee reilusti rikki. Tällöin hän on samalla tasolla 100m juoksijana kuin Greene oli parhaina päivinään.

quiz sanoi:
Itse siis väitän vain, että jos Powell juoksee 9.80 ilman tuulta, niin kunnon tuulella nykyinen ennätys menee reilusti rikki. Tällöin hän on samalla tasolla 100m juoksijana kuin Greene oli parhaina päivinään.
Älä lässytä. Kai sulla joku kaava on millä sä arvot noiden juoksujen paremmuusjärjestyksen. Harvemmin se tuuli on tasan 0,0. Pistä se kaava näkyville niin voidaan sitten vertailla Powellin tulevia juoksuja Greenen kanssa. Muuten sä selität vielä kesän lopullakin Powellin juostessa satasen 9,7 s kahden metrin vastaiseen että "ei se juossut vieläkään ilman tuulta" :hyper: :david:

Nyt sellanen semi :offtopic: mut oiskohan mistään mahollista imuttaa esim isoBenin se 9,79 tai sit jotain viel vanhempia häppeninkejä :rock:

Mikaelin 19,32 ois kans kiva nähä :)

Pecman sanoi:
Älä lässytä. Kai sulla joku kaava on millä sä arvot noiden juoksujen paremmuusjärjestyksen. Harvemmin se tuuli on tasan 0,0. Pistä se kaava näkyville niin voidaan sitten vertailla Powellin tulevia juoksuja Greenen kanssa. Muuten sä selität vielä kesän lopullakin Powellin juostessa satasen 9,7 s kahden metrin vastaiseen että "ei se juossut vieläkään ilman tuulta" :hyper: :david:
Älä itse lässytä, vaan tutustu vaikka kirjallisuuteen asiaa koskien. :) Nuo ei todellakaan ole mitään tuulesta temmattuja lukuja, vaan asiaa on kyllä paljon tutkittu.
http://myweb.lmu.edu/jmureika/track/wind/index.html

Esim. tuossa on tuollainen laskuri. Powellin paras tulos viime kaudelta on 9.87 0.2 tuuleen, mikä sopii todella hyvin yhteen noiden tuulikonversioiden kanssa.

edit: tarkemmin asiaa miettien kyse siis onkin tuulesta temmatuista luvuista ;)

9.70 kahden metrin vastaiseen näyttäsi vastaavan tuon mukaan 9.50 kahden metrin myötäiseen, joten sellaista tuskin tullaan näkemään. :)

te olette kaikki hakoteillä,MINÄ olen juossut kaikkien aikojen kovimman satasen.okei aika nyt oli 14,50(käsiajanotolla tietenkin) mutta hei olot oli ihan hirveet,vähintään se 2m/s vastatuuli,alusta oli ihan perseestä,mulla oli tavalliset lenkkarit jalassa ja mä läksin pystystä.niin että kuka se nyt oikeesti kova jätkä onkaan,häh!?

Alec sanoi:
te olette kaikki hakoteillä,MINÄ olen juossut kaikkien aikojen kovimman satasen.okei aika nyt oli 14,50(käsiajanotolla tietenkin) mutta hei olot oli ihan hirveet,vähintään se 2m/s vastatuuli,alusta oli ihan perseestä,mulla oli tavalliset lenkkarit jalassa ja mä läksin pystystä.niin että kuka se nyt oikeesti kova jätkä onkaan,häh!?

:worship: :worship: :worship: :rock: :rock: :rock:

Seuraavaksi joku varmaan kaivaa esiin toisen jossittelusuosikin, korkean ilmanalan vaikutuksen nopeuslajeissa. Radoissa ja piikkareissakin on eroja. Näistä tulee vain loputtomia vertailuja. Juoksu on kuitenkin yksinkertainen laji, jota ei kannata problematisoida liikaa. On urheilija, rata ja kello (eikä kovin kova myrskytuuli): katsotaan, paljonko kulkee ja nopein aika on ME - näin yksinkertaista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom