Arvoituksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nick_
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Smith, Robinson ja Jones työskentelevät junassa lämmittäjänä, jarrumiehenä ja veturinkuljettajana, mutta eivät edellä mainitussa järjestyksessä. Junassa on myös kolme liikemiestä, joilla on samat nimet: mr. Smith, mr. Robinson ja mr. Jones

1.Mr. Robinson asuu Detroitissa.

2.Jarrumies asuu täsmälleen Chicagon ja Detroitin
puolivälissä.

3.Mr. Jones ansaitsee täsmälleen 20 000 dollaria vuodessa.

4.Jarrumiehen lähin naapuri, yksi matkustajista, ansaitsee
täsmälleen kolme kertaa yhtä paljon kuin jarrumies.

5.Smith päihittää lämmittäjän biljardissa.

6.Matkustaja, jolla on sama nimi kuin jarrumiehellä,
asuu Chigagossa.

Kuka onkaan veturinkuljettaja?

Minä olen koko ajan muuttuva, kehityn ja kasvan.
Pyrin "budjetissani" tasapainoon, ehkä jopa voittoon.
Alan P:eellä ja minut voit löytää mutta en ole paikka kartalla.
Muutan käyttäytymistäsi hyvään- tai pahaan suuntaan, ehkä en ollenkaan...
Olen vasta nuori, mutten ole yksin täällä isossa paikassa.
Mikä minä olen?

Minä olen koko ajan muuttuva, kehityn ja kasvan.
Pyrin "budjetissani" tasapainoon, ehkä jopa voittoon.
Alan P:eellä ja minut voit löytää mutta en ole paikka kartalla.
Muutan käyttäytymistäsi hyvään- tai pahaan suuntaan, ehkä en ollenkaan...
Olen vasta nuori, mutten ole yksin täällä isossa paikassa.
Mikä minä olen?

John Wayne.

Smith, Robinson ja Jones työskentelevät junassa lämmittäjänä, jarrumiehenä ja veturinkuljettajana, mutta eivät edellä mainitussa järjestyksessä. Junassa on myös kolme liikemiestä, joilla on samat nimet: mr. Smith, mr. Robinson ja mr. Jones

puolivälissä.

asuu Chigagossa.

Täh :wtf: ihan sairasta..

Joo, ei ole John Wayne:rolleyes:

Toisen maailmansodan aikana oli pieni kävelysilta Saksan ja puolueettoman Sveitsin välillä. Siltaa vartioitiin tarkasti.
Saksan puolella vartioi siltaa sotilas joka oli saanut ohjeet seuraavasti. Jos joku yrittää paeta siltaa pitkin Sveitsiin, ammutaan hänet.
Jos joku yrittää tulla Sveitsistä Saksaan, ilman kunnossa olevia papereita, käännytetään hänet takaisin Sveitsiin.
Vahti istui kopissaan ja kävi viiden minuutin välein marssimassa sillalla.
Vahti marssi minuutin Sveitsiin päin ja sitten minuutin takaisin ja sitten istui taas kolme minuuttia kopissa.
Sveitsin puoleinen vahti valvoi tilannetta siihen sen kummemmin puuttumatta.
Nainen oli päättänyt paeta Sveitsiin, koska hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta saada virallista lähtölupaa maasta.
Nainen oli varma siitä, että hän pystyy hiipimään huomaamatta vahtikopin ohi sillalle. Sillan ylitys ottaisi kuitenkin viisi minuuttia.
Jos vahti näkisi hänen pakenevan, ampuisi tämä hänet. Nainen selviytyi Sveitsiin.
Kuinka hän menetteli?

Lähtee sillon kun se saku on siellä kopissaan, tekstissä ei tullut ilmi näkeekö saksalais-vartija kopistaan sillalle...:rolleyes:

Toisen maailmansodan aikana oli pieni kävelysilta Saksan ja puolueettoman Sveitsin välillä. Siltaa vartioitiin tarkasti.
Saksan puolella vartioi siltaa sotilas joka oli saanut ohjeet seuraavasti. Jos joku yrittää paeta siltaa pitkin Sveitsiin, ammutaan hänet.
Jos joku yrittää tulla Sveitsistä Saksaan, ilman kunnossa olevia papereita, käännytetään hänet takaisin Sveitsiin.
Vahti istui kopissaan ja kävi viiden minuutin välein marssimassa sillalla.
Vahti marssi minuutin Sveitsiin päin ja sitten minuutin takaisin ja sitten istui taas kolme minuuttia kopissa.
Sveitsin puoleinen vahti valvoi tilannetta siihen sen kummemmin puuttumatta.
Nainen oli päättänyt paeta Sveitsiin, koska hänellä ei ollut mitään mahdollisuutta saada virallista lähtölupaa maasta.
Nainen oli varma siitä, että hän pystyy hiipimään huomaamatta vahtikopin ohi sillalle. Sillan ylitys ottaisi kuitenkin viisi minuuttia.
Jos vahti näkisi hänen pakenevan, ampuisi tämä hänet. Nainen selviytyi Sveitsiin.
Kuinka hän menetteli?
..mitenkäkö?

Mut enivei vastaus:

siinä vaiheessa kun sotilas menee koppiin nainen lähtee kävelemään sillalle Sveitsiin päin. Ja siinä vaiheessa kun sotilas tulee takaisin sillalle, nainen kääntyy kävelemään takaisin Saksaan päin. Kun sotilas on käynyt tekemässä lenkin Sveitsin rajalla ja kävelee naisen ohi Saksaan päin kävelessään, nainen tekee käännöksen ja ehtii kävellä Sveitsiin.
:D

puolivälissä.

asuu Chigagossa.

Eikö kukaan yritä:)?

Tämä arvoitus teetettiin 240 ihmiselle, vain kuusi onnistui keksimään ratkaisun. Eli sille, joka ratkaisee tämän ilman googlea, niin tarjoan virtuaali palkkarin.

Eikö kukaan yritä:)?

Tämä arvoitus teetettiin 240 ihmiselle, vain kuusi onnistui keksimään ratkaisun. Eli sille, joka ratkaisee tämän ilman googlea, niin tarjoan virtuaali palkkarin.
Kävin eilen yöllä kattomassa googlella tohon spoilerin ja se spoileriki oli jo nii vaikee, että puolessa välissä piti alkaa lukee uudestaan alusta :D .... oli aika vaikee toi tehtävä. Ens kerralla vähän iisimpi :D

Kävin eilen yöllä kattomassa googlella tohon spoilerin ja se spoileriki oli jo nii vaikee, että puolessa välissä piti alkaa lukee uudestaan alusta :D .... oli aika vaikee toi tehtävä. Ens kerralla vähän iisimpi :D

Totta, en mäkään ymmärtänyt ensinmäisellä kerralla vastausta:)

puolivälissä.

asuu Chigagossa.

Smith on veturinkuljettaja. Tämä edellyttää siis sitä, että jarrumies saa palkkansa vuodessa sentin tarkkuudella tms., mutta ei murtolukuna 20 000/3 $ vuodessa, missä tapauksessa tämä olisi mahdoton päätellä näillä tiedoilla.

Lisäksi siis Jones on jarrumies ja Robinson lämmittäjä.

25 minuuttia työaikaa tuhlattu, mutta paperille hahmottelun jälkeen uskallan vastata
Herr Smith.

Smith on veturinkuljettaja. Tämä edellyttää siis sitä, että jarrumies saa palkkansa vuodessa sentin tarkkuudella tms., mutta ei murtolukuna 20 000/3 $ vuodessa, missä tapauksessa tämä olisi mahdoton päätellä näillä tiedoilla.

Lisäksi siis Jones on jarrumies ja Robinson lämmittäjä.

Laitetaan täydellinen vastaus. Tämä oli kyllä tyhmä, kun oli niin vaikea:(

Jarrumies, joka asuu Chicagon ja Detroitin puolivälissä,
asuu myös herra X:n lähellä, joka ansaitsee kolme kertaa
enemmän kuin hän. Herra X ei voi olla Robinson, koska
Robinson asuu Detroitissa.

Hän ei voi olla Jones, koska Jonesin vuositulot, 20000 dollaria,
eivät ole jaolliset kolmella. Siitä syystä jarrumiehen naapurin
täytyy olla Smith.

Matkustaja, jolla on sama nimi kuin jarrumiehellä, asuu Chicagossa.
Kyseessä ei voi olla Robinson, koska Robinson asuu Detroitissa.
Kyseessä ei liioin voi olla Smith, koska Smith on jarrumiehen naapuri,
ja jarrumies asuu Chicagon ja Detroitin puolivälissä. Siitä syystä hänen
on oltava Jones. Siten myös jarrumiehen täytyy olla nimeltään Jones.
Smith peittoaa lämmittäjän biljardissa, ja siksi lämmittäjän on oltava
Robinson. Edellisestä seuraa, että veturinkuljettaja on Smith.

Kingille ja Stalinille lähtee palkkarit ja hatunnostot, itse en olisi ikinä ratkaissut tota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom