Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No hyvä että muistin oikein. Franco halusi myös osoittaa, että (menestyvä) bodarikin voi olla kova urheilija monella mittarilla mitattuna. Silloin aikanaan (ja osin kai vieläkin) kehonrakentajista oli hullunkurisia käsityksiä.Mulla on tuo kirja. Ostettu joskus 1980 tms... heh...
Kirjassa on kokonainen luku juoksemisesta. Mainitsi, että aiemmin ei saanut läskiä pois kropastaan oikeastaan millään, mutta sitten, kun älysi aloittaa juoksemisen, hän kirjaimellisesti juoksi läskiä pakoon. Suosittelee juoksemista kaikille bodareille.
Mä kysyn ton saman kysymyksen joka vuosi kun 90% kisaajista on myöhässä. Että mitä siellä väärin tehdään. Selkeesti vanhat kaavat, jossa hinkataan samaa aamuaerobista, ei vain suurimmalla osalla toimi.Kuinkas moni tuolla lavalla on oikeasti kireenä?
Näin juuri. Pitäisi ymmärtää, että teoriassa on ihan eri kuin käytännössä. Ja elimistökin muuttuu, aineenvaihdunta muuttuu ja samalla pitäisi tajuta muuttaa metodeja näiden mukana.Mä kysyn ton saman kysymyksen joka vuosi kun 90% kisaajista on myöhässä. Että mitä siellä väärin tehdään. Selkeesti vanhat kaavat, jossa hinkataan samaa aamuaerobista, ei vain suurimmalla osalla toimi.
Ei se nyt niin mene, että kun kerran olet lavalla seissyt, niin olet joku guru ja kaiken kritiikin yläpuolella.
muuttuu ja samalla pitäisi tajuta muuttaa metodeja näiden mukana.

Jos geenilotossa on jaettu niinkin hyvät numerot (suomen mittakaavassa), kuin Nyyssölän perheessä, niin se ei tarkoita, että ne esim Mikalle sopivat metodit olisi kumminkaan suurimmalle osalle ne toimivimmat. Se on täysin totta, että omaa kroppaa pitää kuunnella ja sen mukaan sitten toimia. Itse ainakin annan suurimman painoarvon niiden sanoille, joilla on paljon (kisa)valmennuskokemusta. Mikan valmennuskokemuksesta en tiedä sen tarkemmin, enkä metodeja millään tavalla pilkkaa. Kumminkin yksi kovimmista suomalaisista bodareista kyseessä.Kuinkas moni tuolla lavalla on oikeasti kireenä?
Utti ei ikinä ainakaan omien sanojensa mukaan oo ollu ikinä lavalla kunnossa, eli pitäiskö sen neuvoja sitte noudattaa?Jos geenilotossa on jaettu niinkin hyvät numerot (suomen mittakaavassa), kuin Nyyssölän perheessä, niin se ei tarkoita, että ne esim Mikalle sopivat metodit olisi kumminkaan suurimmalle osalle ne toimivimmat. Se on täysin totta, että omaa kroppaa pitää kuunnella ja sen mukaan sitten toimia. Itse ainakin annan suurimman painoarvon niiden sanoille, joilla on paljon (kisa)valmennuskokemusta. Mikan valmennuskokemuksesta en tiedä sen tarkemmin, enkä metodeja millään tavalla pilkkaa. Kumminkin yksi kovimmista suomalaisista bodareista kyseessä.
Ps. Odotan innolla Utin kannanottoa aiheeseen.
No jos Utille on käynyt "perinteiset", eli itsensä valmentaminen mennyt välillä metsään, niin se ei tarkoita, etteikö Utin valmennettavat voisi olla hyvässä kuosissa lavalla. (Esim Peter)Utti ei ikinä ainakaan omien sanojensa mukaan oo ollu ikinä lavalla kunnossa, eli pitäiskö sen neuvoja sitte noudattaa?
Eikös Peter hyvin pitkälle valmenna itse itseään...No jos Utille on käynyt "perinteiset" eli itsensä valmentaminen mennyt välillä metsään, niin se ei tarkoita, etteikö Utin valmennettavat voisi olla hyvässä kuosissa lavalla. (Esim Peter)
Kyllä se Peterkin olisi tod näk kisakuntonsa sössinyt jossain vaiheessa, mikäli olisi ollut itse kaikesta aina päättämässä. Uskon vakaasti, että ilman Utin ja Miken panosta ei Peter olisi nykyiseen kuntoon päässyt.Eikös Peter hyvin pitkälle valmenna itse itseään...
Lisäksi on jo tääläkin saanut statuksen "god gift to bodybuilding" ettei alennu vastaamaan normaaleitten kuolevaisten pohdintoihin.
Artturin ketjuun. Sori siitä.mite ois sit esim jiipee Pulkkinen. Suorilla sarjoilla, ilman tupla treenejä ja tasasyke cardiolla aika pitkälle mennään ja mun silmään hänen valmennettavat on kyllä iskussa.Jos geenilotossa on jaettu niinkin hyvät numerot (suomen mittakaavassa), kuin Nyyssölän perheessä, niin se ei tarkoita, että ne esim Mikalle sopivat metodit olisi kumminkaan suurimmalle osalle ne toimivimmat. Se on täysin totta, että omaa kroppaa pitää kuunnella ja sen mukaan sitten toimia. Itse ainakin annan suurimman painoarvon niiden sanoille, joilla on paljon (kisa)valmennuskokemusta. Mikan valmennuskokemuksesta en tiedä sen tarkemmin, enkä metodeja millään tavalla pilkkaa. Kumminkin yksi kovimmista suomalaisista bodareista kyseessä.
Ps. Odotan innolla Utin kannanottoa aiheeseen.
Uttihan välttelee cardioo viimeiseen asti koska omien sanojensa mukaan inhoaa sitä. Eli tässä tulee esille se, että ihan omat mieltymykset vaikuttavat.Utti ei ikinä ainakaan omien sanojensa mukaan oo ollu ikinä lavalla kunnossa, eli pitäiskö sen neuvoja sitte noudattaa?
Jäämme odottamaan blogi kirjoitusta aiheesta.... Mikähän sen otsikko vois olla? ALCOHOLIC METABOLIC ACIDOSIS? Tai joku muu minkä sitte saa käyrä google kääntäjästä kattomas :DUtti ei ole saavuttanut sen takia huippukuntoaan, koska sieltä puuttuu se puoli pulloa valkkaria ennen kisoja.
Suosittelen aerobisen tekoa luonnon helmassa jos vain sää suinkin antaa mahdollisuuden.
Mähönen voisi tulla kantamaan oman kortensa kekoon tähän keskusteluun kun kuitenkin tänne forumille joskus kirjoitellut. Ymmärrän sitten taas kyllä miksi ei tule, koska täällä monella kirjoittajalla paljon enemmän tietotaitoa kuin hänellä ja se saattaisi lannistaa hänet valmentajana.