Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Juu välillä ei ole ollut yhtään motivaatiota salihommiin, mutta tällä on ainaki saanu voimatasoja hyvin ylläpidettyä kun kuitenkaan ei ole halunnut kuihtuakkaan :rolleyes:
Kulmasoutua oon aina vetänyt kunnon kulmassa ja aika tuntumalla niin alotin tekeen 60 kilosta joka kerta 2,5 lisäten ni pääsin vasta 70 kiloon ennen tuota postia :D Mut kyllä tää ohjelma pikkuhiljaa menee vaihtoon jos alan tavoitteellisemmin reenailee :whip:

Nojuu :arvi: Paino noussu apaut 25 kiloo ja alkutuloksista en osaa sanoa muuta ku että ekalla salikäynnilla piti heti testata penamaksimi eli 55 kilogrammaa :puntti:

Tämänhetkiset ohjelmanmukaiset sarjapainot: Kyykky 112,5 ( oli 9kk tauko just :piis: )
Penatsu 105 ( melkee ikinä jättäny välistä :D )
Leuka 3x9 op
Ntp 52,5
Habatsu 13,5 kp
Maha jtn 3x25 op

Hauiskääntöjä 3x10 13,5 kg kässäreillä tuntuu jotenki pieniltä noihin muihin painoihin verrattuna...?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hauiskääntöjä 3x10 13,5 kg kässäreillä tuntuu jotenki pieniltä noihin muihin painoihin verrattuna...?
Riippuu vähän miten tekee. Itse teen todella puhtaasti käsi kerrallaan 12 & 14kg kässäreillä. Teen nostot siten, että nostan pystyssä seisten samanlaista liikerataa, mitä käytetään tuetussa hauiskäännössä istuen, ts. nostan esim oikealla kädellä painon lantiolta vasemman kainalon kohdalle.

Olen tehnyt 3 kuukautta SS ja voimatasot nousivat huimasti ja haluan vaihtaa bodypainotteisempaan ohjelmaan, kannattasko alkaa tehdä tätä vai elaston 2 jakosta?

Viikon ajan nyt salilla käyneenä kokeillut SS ja tätä ohjelmaa. SS:ssä en oikeen tykkää mavesta ja rinnallevedosta niin ajattelin nyt sitten tehdä tätä Arnoldin laatimaa.
Mitä mieltä jengi on siitä jos teenki penkkipunneruksen, takakyykyn ja pystypunnerruksen lyhyimmillä sarjoilla mutta kovemmilla painoilla esim 3-5x 5 toistoa ?
Tuntuu jotenki itselleni tehokkaamalta tehdä vähän lyhyempiä sarjoja ja pyrin lisäämään sen 2,5kg-5kg per kerta lisää painoa.
Leuanvetoja en saa kuin 3kpl niin nekin olen nyt alkuun korvannut ylätaljalla jota teen 2-3x 10 toistoa. Välipäivinä kuitenkin treenailen leukoja himassa ja sitten kun niitä menee 5-8kpl niin olis tarkoitus tehdä salilla.

Viikon ajan nyt salilla käyneenä kokeillut SS ja tätä ohjelmaa. SS:ssä en oikeen tykkää mavesta ja rinnallevedosta niin ajattelin nyt sitten tehdä tätä Arnoldin laatimaa.
Mitä mieltä jengi on siitä jos teenki penkkipunneruksen, takakyykyn ja pystypunnerruksen lyhyimmillä sarjoilla mutta kovemmilla painoilla esim 3-5x 5 toistoa ?
Tuntuu jotenki itselleni tehokkaamalta tehdä vähän lyhyempiä sarjoja ja pyrin lisäämään sen 2,5kg-5kg per kerta lisää painoa.
Leuanvetoja en saa kuin 3kpl niin nekin olen nyt alkuun korvannut ylätaljalla jota teen 2-3x 10 toistoa. Välipäivinä kuitenkin treenailen leukoja himassa ja sitten kun niitä menee 5-8kpl niin olis tarkoitus tehdä salilla.

Kokeile nyt ensin ohjelmaa niinkun se on alunperin kirjotettu, jos oot viikon käyny niin "paremmalt a tuntuminen" on varmaan sama kun isommat painot. Ei ketään oikeesti kiinnosta kyykkäätkö sielä 4x10x35kg vai 3x5x43.21kg

Siitä ei kyllä yhtään ole kyse miltä salilla näytän, muutenkin salilla ei yleensä ole muita kun minä siihen aikaan kun siellä käyn.. Mutta helpompi on löytää oikea paino tohon 5 toiston sarjaan ja nostaa siitä. Voiko jos tekee 10 sarjoja niin lisätä sen 2,5kg treenikerta esimerkiksi, en ihan ymmärtänyt mitä tarkoittaa et jos saa 2-3 toistoa enemmän, tarkoitetaanko siinä että vikalla sarjalla kun tulee 2-3 toistoa enemmän vai mitä?

Siitä ei kyllä yhtään ole kyse miltä salilla näytän, muutenkin salilla ei yleensä ole muita kun minä siihen aikaan kun siellä käyn.. Mutta helpompi on löytää oikea paino tohon 5 toiston sarjaan ja nostaa siitä. Voiko jos tekee 10 sarjoja niin lisätä sen 2,5kg treenikerta esimerkiksi, en ihan ymmärtänyt mitä tarkoittaa et jos saa 2-3 toistoa enemmän, tarkoitetaanko siinä että vikalla sarjalla kun tulee 2-3 toistoa enemmän vai mitä?

Itse kun tein tätä tein ensimmäisissä kolmessa sarjassa sen tiukan kympin ja viimesessä niin monta kun menee, jos sain 12 tai yli, lisäsin 5 kiloa rautaa tankoon.

Kyllä niitä leukoja kantsii tehä. Mulla on 5. Viikko menossa tätä nyt. Ekalla kertaa leukoja sain 4-3-2 vastaotteella, ku tuntu että myötäotteella ei saa ollenkaan.. Nyt oon tehny kuminauhalla 4 viikkoa. Tänään kokeilin ilman kumia ja tulos myötäotteella(leveä) 10-7-6. Oon kyllä tyytyväinen kehitykseen.

Viikon ajan nyt salilla käyneenä kokeillut SS ja tätä ohjelmaa. SS:ssä en oikeen tykkää mavesta ja rinnallevedosta

Rive nyt on bodytavoitteissa vähän toissijanen liike, mutta en jättäisi mavea pois vain siksi koska "en oikeen tykkää". Kuitenkin yksi parhaista ellei paras liike mitä salilla voi tehdä.

Rive nyt on bodytavoitteissa vähän toissijanen liike, mutta en jättäisi mavea pois vain siksi koska "en oikeen tykkää". Kuitenkin yksi parhaista ellei paras liike mitä salilla voi tehdä.

Ongelmaksi muodostuu näin aloittelijana omalla salillani että siellä joutuu käytännössä laittamaan minimissään 20kg per puoli painoja että tanko on tarpeeksi korkealla. Ei löydy siis isoja 5-15kg levyjä vaan ne on niin pieniä että tanko on 10cm korkeudella maasta... ei pääse oikeen oikeeseen alkuasentoon. Anyways vedän nyt SS:ää viikon tai kaksi ja sitten siirryn arnoldin G6:seen koska tavoitteena enemmän massan lisäys.

ruiguli: Laita levypainot lattialle korokkeeksi sopiville kohdille, niin saat tangon oikealle korkeudelle niitä pienempiäkin kiekkoja käyttäessä.

Ite alotin arskaohjelma keskiviikkona ja ekana päivänä painot oll.

Kyykky 60
Penkki 50
Hauis 25
Niskantakaa 25
Leuat 12 5 5
Vatsat 3x20

Oma paino 68 saa nähä mite menee. Kyykky tuntu oikeestaa aika pahalta jo :D

En nyt tiedä mitä tuolla intensiivisyydellä tarkoitat, tässä ohjelmassahan vasta viimeisen sarjan pitäis olla tiukka eikä failuren puolelle kuuluisi hirveästi mennä. Iyt kuin millä tahansa mhan samalla tavalla hoitaisin lämmitteluullakin ohjelmalla. Ensin kuntopyörää 10min, sitten dynaamisia venytyksiä, pyörittelyjä, kiertäjäkalvosinten lämmittelyt jne... Ja tietenkin kevyemmillä painoilla pari sarjaa ennen varsinaisia työsarjoja.

Anteeksi en jaksanut lukea edellisiä posteja...
Miten ihmiset hoitaa lämppärisarjat yleensäkkin näin intensiivisillä ohjelmilla?

Aluksi yleensä hieman dynaamisia venytyksiä koko kroppa suht nopsaan läpi. Kyykyssä kympin korotuksilla sarjapainoihin, joista käydään vielä hieman ylempänä tekemässä ykkönen tai kakkonen isolla raudalla. Penkissä jollain lämppärillä myös sarjapainoihin, joskus käydään yli. Näitten jälkeen kroppa onkin jo hiestä märkä, jolloin lähinnä tulee kuivattua päätä ja käsiä ja ladottua suoraan sarjapainot kehiin.

Tulihan nyt sitten sunnuntain aloteltua itsekin tällä ohjelmalla 2,5 vuoden tauon jälkeen, leuat joutu ensalkuun korvaamaan ylätaljalla ja "negatiivisilla" leuoilla kun on tuota massaa sen 100kg ni ei oikein lämmittäny mieltä 1 + 1 + 0 :face:
Lähtöpainoina kyykky huimat 60kg, penkki 60kg, niskantakaa 30kg, haba 30kg. Haukkariin ois voinu pistää reilusti enemmänkin mutta on tuo kyynertaipeen yli menevä jänne kipuillut pidemmän aikaan eikä oikein tiiä kuinka paljon uskaltaa rankasta.
Kaikenkaikkiaan tuntuu itselle ainakin sopivan ohjelma hyvin noin autotalli salin puitteissa.

Onko porukka jakanut ensimmäistä liikettä tässä ohjelmassa niin, että kerran viikossa tehtäisiin kyykky, etukyykky ja mave? Kyykky 4x10 ja muut 4x5?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom