Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Mikä liike vastais kyykkyä? Ei millää jaksa 3 kertaa viikossa kyykätä :D tai varmaan jaksais mut on alkanu sattumaan tonne polvitaipeeseen/pohkeen yläpuolelle...:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyykkyä nyt voi tietenkin jotekin korvailla esim. prässillä. Tietenkin kyykky parempi vaihtoehto. Kannattaa muistaa se lihashuolto, venyttelyt ja lämmittelyt. Varsinkin jos jonkilaisia ongelmia ilmenee.

Alkulämmöt teen kyllä aina huolella. Ainoo mikä on jääny vähemmälle on venyttely, tosin nyt oon sit ruvennu venyttelemäänkin.

Iskältä kans kyselin et mistä vois johtua tuo kipu tuolla polvitaipeessa niin se sano että jänteet on rasittunu ja ku et ne kehittyy hitaammi jne. Eikä tää nyt ole mikään tällänen "asia on näin koska iskä sanoo niin" vaan kyllä mun isäkin näistä asioista tietää, meinaa harrastanut 8 vuotta "bodailua" nuorena.

Mikä liike vastais kyykkyä? Ei millää jaksa 3 kertaa viikossa kyykätä :D tai varmaan jaksais mut on alkanu sattumaan tonne polvitaipeeseen/pohkeen yläpuolelle...:(

Jaksaa tai ei, niin musta kantsii korvata joka toinen kyykky mavella.

- - - Updated - - -

Jos teet NTPtä ni älä laskea tankoa korvia alemmaksi.

Miksei? Kyllähän sitä saa tehdä ihan oman liikkuvuuden rajoissa.

Itse alotin taas salitauon jälkeen tän uudelleen. Muuten olen vetänyt täysin ohjeitten mukaan paitsi penkin teen sotilaspenkki tyylillä, itse saan jotenkin paljon paremman hitin rinnalle sillä, samoin viimeisessä sarjassa jos meinaa jäädävajaaksi voi jalat tempasta maahan, ja saa tehtyä viimesetkin toistot eikä tarvii varmistajaa

Tossa pystypunnerruksessa ollu tosi jännä, että ekat 2 sarjaa vois vetää vaikka 5kg painavammalla / 2-4 toistoa enemmän, mutta voimat loppuu ihan täysin 4-sarjassa, meinaa aina jäädä vajaaks vaikka noi alku setit vetäis kevyemmällä.

Tossa pystypunnerruksessa ollu tosi jännä, että ekat 2 sarjaa vois vetää vaikka 5kg painavammalla / 2-4 toistoa enemmän, mutta voimat loppuu ihan täysin 4-sarjassa, meinaa aina jäädä vajaaks vaikka noi alku setit vetäis kevyemmällä.

Onko sulla kovin lyhyet tauot?

Jeppis jee. 2kkta takan ja tällä mennään;

Eka päivä;

8.5.2013;
Penkki 3x10 40kg
Käyrätanko 3x10 30kg
kyykky 3x10 60kg
niskantakaa 3x10 ; 2x10 30kg, 1x 10 32,5kg
leaut 2,1,1
paino ~85

8.7
penkki 3x10 55kg
käyrätanko 3x10 32,5kg
leuat 7 , 5, 3
niskantakaa 3x10 40kg
kyykkyä en testannut viimeksi kuitenkin 3x10 80kg
mave viimeks kun tein 3x10 80kg
paino n.81

Hyvin on omasta mielestä toiminut, vaikka välillä tehnyt kyykyn sijasta prässiä, tai mavea. Jotenkin toi 3x viikkoon kyykky on niin perkeleen raskasta :face:
Myös satunnaisesti tehny ton NTP tilalla pystypunnerrusta.
Mitäs ootte mieltä kehityksestä.?

Eka päivä;

8.5.2013;
Penkki 3x10 40kg
Käyrätanko 3x10 30kg
kyykky 3x10 60kg
leaut 2,1,1
paino ~85

8.7
penkki 3x10 55kg
käyrätanko 3x10 32,5kg
leuat 7 , 5, 3
niskantakaa 3x10 40kg
paino n.81

Hyvin on omasta mielestä toiminut, vaikka välillä tehnyt kyykyn sijasta prässiä, tai mavea. Jotenkin toi 3x viikkoon kyykky on niin perkeleen raskasta :face:

Hyvältähän tuo näyttää. Kai teet liikeet kuitenkin eri järjestyksessä kun mitä tohon kirjotit?

Eka päivä;

8.5.2013;
Penkki 3x10 40kg
Käyrätanko 3x10 30kg
kyykky 3x10 60kg
leaut 2,1,1
paino ~85

8.7
penkki 3x10 55kg
käyrätanko 3x10 32,5kg
leuat 7 , 5, 3
niskantakaa 3x10 40kg
paino n.81

Miten sulla on noin saatanan kova niskantakaapunnerrus verrattuna penkkiin O.o

+ tuo pitäisi tehdä x4 samoin kyykky.

@ The Monkey

2 min palautuksilla olen vetänyt.

Vaikka ohjelmassa lukeekin 4x10 ei tarkoita, etteikö voisi tehdä 3 sarjaa sen sijasta. Kaikki on ihan kiinni itestä. Ei niitä sarha/toistomääriä tarvitse aina niin orjallisesti noudattaa.

Eka päivä;

8.5.2013;
Penkki 3x10 40kg
Käyrätanko 3x10 30kg
kyykky 3x10 60kg
leaut 2,1,1
paino ~85

8.7
penkki 3x10 55kg
käyrätanko 3x10 32,5kg
leuat 7 , 5, 3
niskantakaa 3x10 40kg
paino n.81

Joo sitä mavea ja kyykkyä voi ja kannattaa vuorotella. Tosiaan mitä Nipakin sanoi niin et kai tee tuossa järjestyksessä? Kyykky, penkki, leuat, NTP, haukka on hyvä järjestys. Mavessa 10 toistoa on myös aika paljon. Itse tekisin n. 3-6 toiston sarjoja.

Oon tehny yleensä kutakuinkin tässä järjestyksessä;
Leuat,penkki/kyykky, NTP, haukka, vatsat.

Ja sille joka NTPstä kyseli niin ikää on 22 vuotta ja aikapaljon tullu piikattua ylös, ymns tollasta olkapää wörkki ennen tätä reenailun alottamista taas, siitä on varmasti osittain apua tohon ollut. Luulen että muutenkin esim. toi penkki nousee vielä aika paljon vaan tyylin parantamisella.

Oon tehny yleensä kutakuinkin tässä järjestyksessä;
Leuat,penkki/kyykky, NTP, haukka, vatsat.

Ja sille joka NTPstä kyseli niin ikää on 22 vuotta ja aikapaljon tullu piikattua ylös, ymns tollasta olkapää wörkki ennen tätä reenailun alottamista taas, siitä on varmasti osittain apua tohon ollut. Luulen että muutenkin esim. toi penkki nousee vielä aika paljon vaan tyylin parantamisella.

Tee leuat vasta kyykyn ja penkin jälkeen.

Tee leuat vasta kyykyn ja penkin jälkeen.
Miksi näin? Itselläni ainakin leuanveto kärsii huomattavasti jos yrittää tehdä ne kyykyn jälkeen kun on aivan lopussa, mutta taas leukojen vetäminen treenin alkuun ei vie juurikaan tehoja pois kyykystä tai penkistä. Olen itse tehnyt yleensä järjestyksessä: Leuat, penkki, kyykky, hauiskääntö, pystypunnerrus, vatsat. Toisinaan kyykky ennen penkkiä, riippuen kumpi suorituspaikka on vapaana.

Miksi näin? Itselläni ainakin leuanveto kärsii huomattavasti jos yrittää tehdä ne kyykyn jälkeen kun on aivan lopussa, mutta taas leukojen vetäminen treenin alkuun ei vie juurikaan tehoja pois kyykystä tai penkistä. Olen itse tehnyt yleensä järjestyksessä: Leuat, penkki, kyykky, hauiskääntö, pystypunnerrus, vatsat. Toisinaan kyykky ennen penkkiä, riippuen kumpi suorituspaikka on vapaana.

Ensiksi on syytä tehdä eniten koordinaatiota ja kropan lihaksia vaativat liikkeet. Tässä tapauksessa kyykky. Lihasten glykogeenivarastot ovat spesifiset joten periaatteessa ei leuanvedonkaan kovasti pitäisi kärsiä.

Ensiksi on syytä tehdä eniten koordinaatiota ja kropan lihaksia vaativat liikkeet. Tässä tapauksessa kyykky. Lihasten glykogeenivarastot ovat spesifiset joten periaatteessa ei leuanvedonkaan kovasti pitäisi kärsiä.

Leuanvedosta tulee ihan eri tuloksia jos alla ei ole 4x10 kovat kyykyt ja 3x10 kovat penkit, onhan toi nyt ihan päivänselvää. Ehdottomasti kyykky ensin ja alkuperäinen järjestys on muutenkin hyvä -> noi kyykyt kun vetää aluksi niin kovaa kun pystyy, niin sen jälkeen tuntuu kaikki loput liikkeet menevän perille ihan eri tapaan. Se on ihan ittensä kusettamista siirtää kyykky helpompaan kohtaan tai "korvata" se vaikka prässillä.

Leuanvedosta tulee ihan eri tuloksia jos alla ei ole 4x10 kovat kyykyt ja 3x10 kovat penkit, onhan toi nyt ihan päivänselvää. Ehdottomasti kyykky ensin ja alkuperäinen järjestys on muutenkin hyvä -> noi kyykyt kun vetää aluksi niin kovaa kun pystyy, niin sen jälkeen tuntuu kaikki loput liikkeet menevän perille ihan eri tapaan. Se on ihan ittensä kusettamista siirtää kyykky helpompaan kohtaan tai "korvata" se vaikka prässillä.

Joo oon huomannu saman + kyykyt, kun vetää alkuun niin voi olla ainakin varma, että keho on lämmitelty hyvin :hyper:

Mikäs muuten on logiikka siihen, että kyykky ja NTP on 4x10? Itse teen tosiaan 3x10 kyykkyä, 4 settiä tuntuu määrältä joka katkaisee kamelin selän niin sanotusti. NTP taas menee ihan hyvin 4x10, mutta tosiaan mietin että miksi juuri nuo

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom