Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saatana.

Tänään. Vitullinen kuumotus (polte) treenin aikana ja jälkeen. Olkapäässä. Kiertäjäkalvosimessa.
Onko syynä:
a) Tein kyykkyä tanko liian alhaalla selässä, jolloin olis voinut käsi "taittua liikaa". Kokeilkaa laittaa kädet nii taakse takakyykyssä ku voitte nii tajuutte.

b) Tein penkkiä. Käsipainopenkkiä. Ekan noston tein jotenki rimpuillen, että sain käsipainot "yläasentoon", josta sitten alotin tekemään normaalia sarjaa. Oliko syy tässä "ekassa" rimpuilu toistossa? Neuvoja, miten saan käsipaino penkissä ne painot sinne ylös jotenki helposti, kun ovat nii saatanan painavia.

c)Joku muu?

Kiertäjät lämmittelin. En pahemmin ole niitä kyllä venytelly.

b) Tein penkkiä. Käsipainopenkkiä. Ekan noston tein jotenki rimpuillen, että sain käsipainot "yläasentoon", josta sitten alotin tekemään normaalia sarjaa. Oliko syy tässä "ekassa" rimpuilu toistossa? Neuvoja, miten saan käsipaino penkissä ne painot sinne ylös jotenki helposti, kun ovat nii saatanan painavia.

Kannattaa kokeilla rinnallevedolla nostaa ne siihen rinnalle ja sitten "kaatua" siihen penkille, niin ne käsipainot on käsissä jo valmiiksi niin ei tarvitse nostaa maasta.

Tosta poltteesta tuskin voi sanoa varmasti mistä johtuu, mutta ei sillä kai ole väliä? Hoidolla ennemminkin ;).

Edit. Vai meinasitko siihen yläasentoon saada suoraan ne käsipainot? Siihen en tiedä keinoa, mutta ei sen yhden negatiivisen toiston poisjääminen haittaa IMO.

Itse aloitin viikko sitten tällä "kultaisella kuusikolla" 2xviikko. Tosin teen joka toinen kerta penkkipunnerruksen käsipainoilla ja leaunvedon sijaan teen ylätaljaa, koska saan silloin paremman tuntuman selkään. Kokeillaan nyt ainakin elokuuhun asti ja katsotaan miten tulee tulosta.

Onkohan naispuoliset ihmiset kokeillu tätä ohjelmaa? Nimittäin itse otin nyt kokeiluun... Olen 29 vee, 163 cm ja paino n. 60 kg. Simppeli ja tehokas ohjelma. Lähinnä tarkoitus on kiinteytyä ja saada myös lihasta. Onnistuukohan tällä? Nykyisellä salilla jossa käyn ainakin tällä hetkellä ei ole mahdollista kyykätä koska ei ole sitä telinettä (akkojen kuntosalit... ärsyttää ja aion antaa palautetta) eli prässillä mennään toistaseksi. Niskan takaa punnerruksen korvaan pystypunnerrus käsipainoilla, onko ok? Ja meikäläinenhän ei saa yhtään leukaa vedettyä joten tällä hetkellä joutuu mennä ylätaljalla. Vähän mietityttää että jaloille ei ole kuin yksi liike, riittääkö se??? Myös miehet saa vastailla! :)

Ihan hyvältä kuulostaa äkkiseltään, keep it simple.
Alaselälle olisi hyvä saada jotain...
Ehkä romanialainen mave alaselälle tms. Ottaa myös jalkoihinkin ja käsiinkin.
Itse teen juurikin noilla liikkeillä + romanialainen_mave.

pystyykö oheista ohjelmaa tehdä 5krt vko

Ei, tai ainakaan se ei ole järkevää, yks lepopäivä melkein must olla välissä...

edit: Ehdit sit muokkaamaan :D
Kuitenkin suosittelisin 5x/vko ehdottomasti monijakosempaa, vaikka ottaiskin tässä kevyempiäkin, niin ei mun mielestä kannata...

Joo toi niskantakaa punnerrus voi olla vähän ikävä liike. Itse teen normi pystypunnerruksen joko smith-laitteessa tai sitten käsipainoilla.

Otan tän käyttöön, voisin vaikka myöhemmin kommentoida millaista tulosta tulee. Penkin teen 2x6,muut alkuperäisen ohjelman mukaan. Jännittää vähän miten tää yksjakonen nyt rupeaa toimimaan kun en ennen ole tehnyt :D

Oma versio Arnoldista:

Liikkeet olen suorittanut tyyliin esim kyykky, seuraavalla kerralla jalkaprässi jne.

Takakyykky/ jalkaprässi.
Penkki/ vinopenkkiä käsipainoilla
Leuat/ ylätalja. Aluksi en saanut yhtään leukoja joten tein ylätaljaa, nyt menee jo leukojakin 2/1/0.
Niskan takaa punnerruksen olen korvannut pystysoudulla.
Hauiskääntö tangolla
Vatsat/ pohkeet.

Sarjat ja palautus ajat ohjelman mukaan.

Tällä menty nyt n 1,5kk, 3kertaa viikossa. Sali kokemusta takana saman verran. Jos ei jotain 10v takaisia räpellyksiä salilla lasketa. Tämä yhdistettynä SD diettiin, niin ei hirveästi ole vielä tulokset nousseet.

Oma versio Arnoldista:

Liikkeet olen suorittanut tyyliin esim kyykky, seuraavalla kerralla jalkaprässi jne.

Takakyykky/ jalkaprässi.
Penkki/ vinopenkkiä käsipainoilla
Leuat/ ylätalja. Aluksi en saanut yhtään leukoja joten tein ylätaljaa, nyt menee jo leukojakin 2/1/0.
Niskan takaa punnerruksen olen korvannut pystysoudulla.
Hauiskääntö tangolla
Vatsat/ pohkeet.

Sarjat ja palautus ajat ohjelman mukaan.

Tällä menty nyt n 1,5kk, 3kertaa viikossa. Sali kokemusta takana saman verran. Jos ei jotain 10v takaisia räpellyksiä salilla lasketa. Tämä yhdistettynä SD diettiin, niin ei hirveästi ole vielä tulokset nousseet.

Ei mitään.Tsemii vaa ja treenaa kovaa :)

Jepjep, eka treeni kuusikolla tehty, voin sanoa, että jos joku väittää tehneensä tämän niillä painoilla joilla oikeasti viimeiset toistot on tiukkoja ja siltikään ei muka tunnu missään, valehtelee. Aivan helvetin raskasta :D tosin helle vaikutti varmasti omalta osaltaan.
GDxyv2l.jpg
Tästä lähtökuntoa, painoa 73kg, saa nähdä mihin suuntaan kehitys lähtee nyt arskan neuvoilla ;) :piis:

Nyt perjantaina tulee ensimmäinen kk takana arnoldia. Tulokset on noussu ihan mukavasti, ja motivaatiokin pysynyt tallessa.!

Penkki 3x10 40kg->3x10 50kg
NTP 3x10 30kg->3x8-10 40kg
Kyykky 3x10 60kg -> En nyt oo testaillu, jalkaprässillä kuitenkin tänään 28x110kg + siitä 10kg alemmas aina 90 asti niin monta kun menee. Testiin perjantaina uudet sarjat <-
Käyrätanko 3x10 30kg -> 3x9-10 32,5kg.
Leukoja en muista, veikkaisin 3,2,1 -> 5,3,2.

Myös tullut hieman sekoteltua erilaisia muita liikkeitä, kuten mavee, kässäripainoilla tiettyjä liikkeitä ymns, eli ei ihan 100% tämän mukaan, mutta kuitenkin.
Mitat on 175cm/82kg, ja salihommia ei ole moneen vuoteen tullut tehtyä.

Perjantaina pitäs sit testata noi kyykyt ja tota penkkiä jos vaikka se 70kg nousis jo. 65kg meni tänään sarjojen jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom