Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo ei tässä ohjelmassa kyllä IMO tarvitse ojentajia erikseen lisätä, saahan ne rasitusta sekä penkissä, että niskan takaa punnerruksessa eli 7 sarjassa epäsuoraa rasitusta per treeni. Ja kun 3 treenikertaa viikossa, niin kyllä sanoisin, että ojentajille riittää tuo 21 epäsuoraa rasituskertaa ihan hyvin. Ja jos haluaa lisätä niin yhdelle päivälle, ei kyllä jokapäivälle tarvitse.

Jos jollekkin lisäisin jotain niin pohkeille, niinkuin lisäsinkin silloin kun itse tätä tein. Ja nykyisin vaihtaisin myöskin yhden kyykky kerran tilalle maastavedon, koska kyseessä on yksi lempiliikkeitäni joka on myös todella kokonaisvaltainen. Ja jos välttämättä haluaa jotain ylimääräistä tehdä niin varmaan perjantai on paras päivä tehdä ylimääräistä kun sitä seuraa kaksi lepopäivää. Olettaen, että treenipäivät ovat ma, ke ja pe.
Mutta aivan aluksi jos tämän ohjelman aloittaa niin tekisin ainakin kuukauden täysin ohjelman mukaan ja sitten alkaisin katsomaan, että mikä omalla kohtaa toimisi paremmin. Jos on treenikokemusta niin voi suoraan alkaa muuttamaan omiin tarkoituksiin sopivammaksi, mutta jos kokemusta ei ole niin tekisin aluksi ihan ohjelman mukaan. Tämä siis yleisesti vinkkinä, kenellekkään erityisemmin kohdistamatta.

Ymmärrän täysin pointtisi, mutta olen siis henkilökohtaisesti tehnyt tätä ohjemaa kerran aiemmin jo noin 3kk, siis sitä ihan alkuperäistä G6.

En sitten tiedä onko Mave 2x ja Kyykky 1x viikossa parempi? No anyway, tuotahan voi tehdä joka toinen viikko näin ja sit toisinpäin. Ja pohkeet otan mukaan heti kun saan lisää liikkuvuutta nilkkaan, siitä en ala sen kummemmin selittää :D

Minkä laisella leveydellä tässä on tarkotus kyykätä, vai onko miten tykkää? Miten te ootte tykänny yleensä tehdä?
kapealla, itse pidän jalkaterät vähän ulospäin ja teen pohjaan asti, ilman vyötä...
tai siis tein, kun 3-4 vuotta sitten tätä teki...

Olright! Kysytään nyt sultakin, että minkä laista kenkää käytät treeneissä? Huomenna olis tarkotus uudet kengät käydä ostamassa ja oon ajatellut painitossuja, converseja tai jotain jäykkäpohjaisia sisäpelikenkiä. Ja niin näiden tulisi soveltua kyykkäämiseen ja muuhun treeniin saman aikaisesti.

Ymmärrän täysin pointtisi, mutta olen siis henkilökohtaisesti tehnyt tätä ohjemaa kerran aiemmin jo noin 3kk, siis sitä ihan alkuperäistä G6.

En sitten tiedä onko Mave 2x ja Kyykky 1x viikossa parempi? No anyway, tuotahan voi tehdä joka toinen viikko näin ja sit toisinpäin. Ja pohkeet otan mukaan heti kun saan lisää liikkuvuutta nilkkaan, siitä en ala sen kummemmin selittää :D
Niin siis tuossa viestissä oikeastaan ainoa jonka osoitin sinulle oli tuo, että ei ojentajille tarvitse lisätä mitään ylimääräistä ainakaan joka päivälle, kaikki muu oli lähinnä yleistesti vinkkinä :) Mave tuossa sinulla on ihan sopivassa paikassa, eikä siihen ole mitään tarvetta tehdä mitään muutosta.
Eli kun sanoin, että ja nykyään vaihtaisin yhden kyykky kerran maastavetoon, tarkoitin siis juurikin sitä, että tekisin noin kuin sinulla se on. Eli kun alkuperäisessä ohjelmassa on 3 kertaa viikossa kyykkyä, niin vaihtaisin yhden kerran tilalle maastavedon juurikin niin kuin se sinulla on tuola :D Sori jos ilmaisin sen vähän epäselvästi edellisessä viestissä.

Sicceli;
Vaikka minulta ei kysyttykään niin Converset on ainakin ihan hyvät ja yleisestikin näkee niitä käytössä, itselläni tosin on käytössä kengät joissa on korotettu kanta ja kova tasapohja, eli täysin "kyykkykengät".

Olright! Kysytään nyt sultakin, että minkä laista kenkää käytät treeneissä? Huomenna olis tarkotus uudet kengät käydä ostamassa ja oon ajatellut painitossuja, converseja tai jotain jäykkäpohjaisia sisäpelikenkiä. Ja niin näiden tulisi soveltua kyykkäämiseen ja muuhun treeniin saman aikaisesti.
Adidaksen paini kenkää, hiton hyvät ollut. Jos on jäykät paikat ja kantapää nousee helpolla kyykätessä niin olisi hyvä että olisi joku kantapala (painonostokengät) tai sitten kehitelee salilla jotain sinne kantapäiden alle...

Niin siis tuossa viestissä oikeastaan ainoa jonka osoitin sinulle oli tuo, että ei ojentajille tarvitse lisätä mitään ylimääräistä ainakaan joka päivälle, kaikki muu oli lähinnä yleistesti vinkkinä :) Mave tuossa sinulla on ihan sopivassa paikassa, eikä siihen ole mitään tarvetta tehdä mitään muutosta.
Eli kun sanoin, että ja nykyään vaihtaisin yhden kyykky kerran maastavetoon, tarkoitin siis juurikin sitä, että tekisin noin kuin sinulla se on. Eli kun alkuperäisessä ohjelmassa on 3 kertaa viikossa kyykkyä, niin vaihtaisin yhden kerran tilalle maastavedon juurikin niin kuin se sinulla on tuola :D Sori jos ilmaisin sen vähän epäselvästi edellisessä viestissä.

Juu aina ei mee yks yhteen kaikki :D

Penkkiin otan kerran viikkoon tuon 10x3 tilalle 3x6.. Tänään oli eka kerta ja tuntu ihan hyvältä. 3x6x92,5kg + extrana 3x100kg Olis ollu varmaan 95kg sopivampi, mutta ens viikolla kokeiluun. Oon ihan tämän ohjelman pohjalta tehny maaliskuusta ja pikkuhiljaa sarjapainotki nousset :puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko porukka täällä vaihtanut niin, että on tehnyt penkin ennen kyykkyä? Meinaa vaan tuo 4x kyykkäys imeä kaikki mehut loppu treeneistä. Miten ootte palautunut yleensä seuraavaan treeniin?

Huh huh. Ensimmäinen treeni takana. Ja voin sanoa, että kyykky oli 2min palautuksilla 4x10 105kg aika tuskaa näin hapenoton kannalta. Tuntui, että ei meinaa hengitys kunnolla viimeseen sarjaan ees palautua kun piti jo lähteä taas kyykkäämään. Pitänee vähän lisätä aerobista. Muilta osin reeni meni aika hyvin läpi. 5 minuuttia taukoo kyykyn jälkeen ja jaksoi jo hyvin vetää ylätaljaa.

Cauntesleher: Mietin tuota mitä sanoit maastavedosta, niin oon kyllä sittenkin itse samaa mieltä. Eli teen vedossa 4x6 joten saa käytettyä isompia painoja sekä pysyy tekniikkakin paremmin kasassa. progressio sama kuin muisa liikkeissä eli joka reenissä 5% lisää.

Kyykyssä voi kyllä pitää pikkusen pidemmät palautukset, jos siltä tuntuu. Toisaalta, jos se meni tolleenkin ni ei sitä sitten tarvii vaihtaa.

Kyllä se vaan rasittaa myös takaosaa, ennemmän kyllä etu ja keskiosaa, mutta myös takaosaa...

Lähde:Lihaskuntoharjoittelun perusteet 2009

Tämänhän voi testata yksinkertaisesti pitämällä vasenta kättä oikean takaolkapään päällä ja nosta oikea käsi pystypunnerruksen tapaan. Tämän tehdessään huomaa ettei se takaolkapää jännity yhtään elikkä pystypunnerrus ei rasita takaolkapäitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom