Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vinkkejä kellään millä lähtis nousuun, kun vain niskantakaapunnerrus ja leuat tuntuvat kehittyvän jotenkin. Muut jauhavat samoilla painoilla ja samoilla toistoilla. Ollut kyllä töissä raskaita purkuhommia pari viikkoa, mahtaako se syödä kaiken puhdin? Yrittänyt kuitenkin syödä hyvin.

Voisinko korvata tuon niskantakaa punnerruksen jollain toisella liikkeellä? Ja kyykyn voi varmaan prässillä korvata?

Aika yleistä on korvata tuo NTP ihan pystypunnerruksella, se kun on monille olkapäiden suhteen turvallisempi liike. Kyykky ja prässi ei nyt ihan ole verrattavissa toisiinsa, mutta parempi se prässikin on kuin jalkojen tekemättä jättäminen kokonaan.

Onko mitään järkeä pitää hauiskääntöä mukana jos tekee leuanvedot kapeahkolla vastaotteella? Tuleeko liikaa hittiä? Korvaanko ojentajaliikkeellä?

Mun mielestä toi kapea vastaote riittää hauikselle. Ojentajaa ei kannata erikseen tehdä, kun se saa osumaa jo hyvin penkissä ja pystypunnerruksessa. Joku selkäliike vois olla pätevä lisä.

Eikös yksi kyykky olisi hyvä korvata mavella? En siis itselle meinaa vaan tuolle kysyjälle. Siinä saa selkäkin osumaa.

Eikös yksi kyykky olisi hyvä korvata mavella? En siis itselle meinaa vaan tuolle kysyjälle. Siinä saa selkäkin osumaa.

Miten olis jos korvais vaikka keskiviikon leuanvedon mavella?

Edelliseen vastaukseeni vielä lisäyksenä niin voithan sä tehdä hauiksien tilalla ton leuanvedon kapeella vastaotteella ja sit vielä selälle leuanvedon leveellä myötäotteella. Näin siis semi-alottelijan mietteinä, en ole pro.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten olis jos korvais vaikka keskiviikon leuanvedon mavella?

Edelliseen vastaukseeni vielä lisäyksenä niin voithan sä tehdä hauiksien tilalla ton leuanvedon kapeella vastaotteella ja sit vielä selälle leuanvedon leveellä myötäotteella. Näin siis semi-alottelijan mietteinä, en ole pro.

Ajattelin enemmänkin (kulma)soutua penkin vasteeksi?

Mitä luulette menisikö liian rankaksi jos vetäisi joka treenin päätteeksi yhden crossfit wodin?

Voi olla että menee liian rankaksi, ainakin pitää olla semmoinen wodi missä ei paljon hauksia tarvitse kun tässä ohjelmassa niitä hinkataan aika reilusti. Ota ensiksi kerta viikkoon, viikoon viimeisessä treenissä niin on aikaa palautella pari päivää...

Kyseisellä ohjelmalla olisi tarkoitus lähteä huomenna treenailemaan. Kumpikohan liike kannattaisi ottaa: niskan takaa punnerrus vai pystypunnerrus tangolla? Vai vuorotella molempia?

Kyseisellä ohjelmalla olisi tarkoitus lähteä huomenna treenailemaan. Kumpikohan liike kannattaisi ottaa: niskan takaa punnerrus vai pystypunnerrus tangolla? Vai vuorotella molempia?

Joillekin niskantakaapunnerrus sopii paremmin kuin toisille. Minulle ei ainakaan ole tullut olkapäävammoja, vaikka sitä olenkin veivannut 3 kertaa viikossa lähes 7 kk. ajan. Tankoa ei tosin saa laskea korvientasoa alemmas. Kannattaa kokeilla niskantakaa, ja jos tuntuu kipuilua tai pistoksia olkapäissä, niin sitten vaihdat pystikseen. Pystis ottaa enemmän etuolkapäihin kuin NTP.

Mites toi kevyt viikko kannattais käytännössä tehä? Normaalit sarja- ja toistomäärät, mutta pienemmillä painoilla? Alkaa 3kk olla tätä täynnä ja aattelin josko ois aika palautua kunnolla.

Kuinka paljon muuten ootte yleisesti vaihdellu toistomääriä? Mä oon nyt tehny 2 viikkoa aina esim. 10 toistolla ja sit 2 perään 6 toistolla. Kyykyt oon vetäny molemmilla kerroilla kymmenellä toistolla.

Mites toi kevyt viikko kannattais käytännössä tehä? Normaalit sarja- ja toistomäärät, mutta pienemmillä painoilla? Alkaa 3kk olla tätä täynnä ja aattelin josko ois aika palautua kunnolla.

Kuinka paljon muuten ootte yleisesti vaihdellu toistomääriä? Mä oon nyt tehny 2 viikkoa aina esim. 10 toistolla ja sit 2 perään 6 toistolla. Kyykyt oon vetäny molemmilla kerroilla kymmenellä toistolla.

Mulle kevyt viikko tarkottaa lähinnä 15-20 toiston sarjoja tai tripla-/jättiläissarjoja. Voihan sen kevyen viikon toteuttaa noinkin miten mainitsit, mutta lähinnä tarkoitus on ettei sitä lihasta ajeta loppuun asti (eli jätetään vaikka reilusti niitä toistoja varastoon).

Toistomääriä voi vaihdella vaikka joka viikko tai miksei joka treenikerta. Ei se kroppa sitä kehitystä lopeta, jos joka treenikerrassa on eri toisto- tai painomäärä. Tässä ohjelmassa sen voi esim toteuttaa vko1 6 toistoa, vko2 8 toistoa, vko3 10 toistoa, vko4 12 toistoa ja sitten lisää romua ja alkaa alusta. Jokaiselle löytyy se oma metodi millä kehittyä, vaihtoehtoja on ihan liikaa, joten se on vaan pakko itse löytää ja kokeilla.

kysymys

Kehittyykö forkut ja pohkeet tarpeeks tällä ohjelmalla ? Vai onkos tarpeellista lisätä esim rannekäännöt ja pohjenousut ohjelmaan ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom