Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve!

Aloittelen nyt kultaista kuusikkoa uudestaan kun se jäi kesken tossa syksymmällä. Olen siis muutenkin alottelija lajin parissa ja yks tämmönen perustavanlaatuinen kysymys on mitä en ihan oo hiffannut.

Eli kun ohjeessa on esim kyykky 4x10, niin tarkoittaako se, että painoa on tangossa saman verran niin ensimmäisessä kuin neljännessäkin sarjassa? Eli mitään kevyempiä lämmittelysarjoja ei tehdä? Kiitos jos jaksatte vastailla!

Kuinka usein teillä piti lisätä penaan painoa? Itellä junnaa penkissä tulokset vain 2,5 kiloa yli lähtöpainon, tosin alussa ravintopuoli oli todella paskaa ja laiskuuttani en aina käynnyt kolmea kertaa viikossa. Nyt on joku kuukaus tehty.

Terve!

Aloittelen nyt kultaista kuusikkoa uudestaan kun se jäi kesken tossa syksymmällä. Olen siis muutenkin alottelija lajin parissa ja yks tämmönen perustavanlaatuinen kysymys on mitä en ihan oo hiffannut.

Eli kun ohjeessa on esim kyykky 4x10, niin tarkoittaako se, että painoa on tangossa saman verran niin ensimmäisessä kuin neljännessäkin sarjassa? Eli mitään kevyempiä lämmittelysarjoja ei tehdä? Kiitos jos jaksatte vastailla!

Kannattaa todella tehdä ne kevyet lämmittelysarjat alle! Ehkäisee aika huomattavasti vammautumisriskejä:)

Kannattaa todella tehdä ne kevyet lämmittelysarjat alle! Ehkäisee aika huomattavasti vammautumisriskejä:)

Todellakin! Nyrkkisääntö itsellä on aina ollut, että vähintään kolme lämmittelysarjaa isoissa perusliikkeissä. Riippuen tietenkin vähän raudan määrästä.

Jos työsarjat on esim. 4x10x80kg, niin lämmöiksi jotain tyyliin 10x20kg, 5x40kg ja 5x60kg. Lämmittelysarjojen välissä verryttelyliikkeitä polville, lonkille ja keskikropalle.

Kaveri innostu mun kautta salille ja tarkotus olis sitä opastaa ohjelman hankinnassa. Eli sanokaa mielipiteenne kumpi on aloittelijalle (170/55) parempi ohjelma, tämä vai SS, vaiko joku 2-jakoinen?

Kyllä tätä voi hyvin vetää miinuskaloreilla. Itse ainakin olen kokoajan tätä tehdessäni ollut miinuskaloreilla ja hyvin menee. Kuukauden oon tätä nyt tehnyt. Käsivarteen oon saanu mittaa lisää vähintään sentin, oon tehnyt nytten tähän ohjelmaan lisäks ojentajapunnerruksen sekä hauiksillekkin otin viel lisäliikkeitä ja tosiaan, miinuskaloreilla olen ;)

Itse ainakin alottelijana vedän tätä ohjelmaa mielummin kun tuota SS: ää. Mutta anna kaverisi verrata näitä ohjelmia ja valita mielestään parempi vaihtoehto. Molemmathan näistä on tarkotettu alottelijalle, eli mielummin toinen näistä näin alkuun ennenkun siirtyy 2-jakoseen.

Itse lähdin SS:än kautta g6:een, ja mielestäni tämä oli hyvä järjestys. SS totuttaa "kevyemmillä" (lue lyhyemmillä) sarjoilla treenaamiseen, kasvattamalla kuitenkin voimaa ja ehkä jopa lihaksia. Pitkissä sarjoissa aloittelijan (ja myös kokeneen salikarhun) keskittyminen herpaantuu helpommin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voi siihen painojakin lisätä. Itse pidän 30kg kiekkoa tai kässäriä käsien varassa vatsoja tehdessä, samoin leukoja tehdessä, muuten sarjapituudet karkaavat hirmuisiin lukemiin.

Tykkään pitää toistomäärät välillä 6-12, vatsoja teen tosin yleensä 10-20, samoin pohkeita, koska sillä alueella saan niille parhaan poltteen.

Ilman lisäpainoja perinteisiä vatsoja menisi kepoisesti toistasataa ja leukoja varmaan yli 30. En ole kokeillut sitten sen jälkeen kun aloitin 15kg lisäpainoilla, mutta kun tein viimeksi lämmittelynä 25 sarjan, totesin, että nyt on pakko pistää lisäpainoja ettei homma mene ihan kitkutteluksi.

Niin ja edelliseen viestiin viitaten, ennen kuin joku pääsee kuittailemaan, leukoja tehdessä kiekko on vyöllä liinan varassa, ei käsien varassa. :D

Onks jollai vinkkei noihi vatsoihi, teen nyt 4x25 toistoja vatsoja, haluaisin pienentää toistomääriä et miten kanttis sit tehä et sais joku 10x4 ja tuntuis vatsalihaksissa.

Onks jollai vinkkei noihi vatsoihi, teen nyt 4x25 toistoja vatsoja, haluaisin pienentää toistomääriä et miten kanttis sit tehä et sais joku 10x4 ja tuntuis vatsalihaksissa.

Otat semmosen sopivan painoisen kiekon rinnan päälle tai niskan taakse ja teet sitten ihan normaalisti niitä vatsarutistuksia tai mitä ikinä teetkin.

Huomenna olis tarkotus alottaa tämä 3kk ohjelma. Laitan tähän jotain nykysiä sarjapainoja ja laitan uuden viestin 3kk päästä. Ja max painoja en tiedä oikeen missää, koska ei ole tullut kokeiltua. Elikkäs tässä nuitten liikkeiden nykyisiä:

Penkki 3x8 50kg

Leuanveto leveä 2-4 toistoa.

Hauiskääntö tangolla 3x10 15kg

Istumaannousu, 20 menee varmasti ainakin 5kg lisäpainolla

Niskantakaa punnerrus, en ole koskaan koittanut. Editoin tähän huomenna.

Takakyykky, en ole koskaan koittanut. Editoin tähän huomenna.

Semmosta viellä, että kauan pietän taukoa leuanveto sarjojen välillä?

Huomenna olis tarkotus alottaa tämä 3kk ohjelma. Laitan tähän jotain nykysiä sarjapainoja ja laitan uuden viestin 3kk päästä. Ja max painoja en tiedä oikeen missää, koska ei ole tullut kokeiltua. Elikkäs tässä nuitten liikkeiden nykyisiä:

Penkki 3x8 50kg

Leuanveto leveä 2-4 toistoa.

Hauiskääntö tangolla 3x10 15kg

Istumaannousu, 20 menee varmasti ainakin 5kg lisäpainolla

Niskantakaa punnerrus, en ole koskaan koittanut. Editoin tähän huomenna.

Takakyykky, en ole koskaan koittanut. Editoin tähän huomenna.

Semmosta viellä, että kauan pietän taukoa leuanveto sarjojen välillä?

2 minuuttia olen itse pitänyt

Suosittelen muuten tuon istumaannousun vaihtamaan johonkin muuhun vatsalihas liikkeisiin, itse teen erikerroilla rutistuksia, jalkojen nostoja ja voimapyörää.

Penkki 3x10 50kg

Leuanveto leveä 8 toistoa.

Hauiskääntö tangolla 3x10 20kg

Vatsat teen laitteessa, jossa nostetaan jalkoja ja yläkroppaa painetaan alas, 20x 20kg

Niskantakaa punnerrus, 20kg

Takakyykky, 45kg

Tässäpä ekan päivän sarjapainot, ekaa kertaa kyykkäsin ja viellä 4h jälkeen jalat vähän maitohapoilla, antasin mitä vaan, että sais joka liikkeelle yhtä kovan tuntuman :D Penkissä loppu viimisellä sarjalla 7 kohdalla puhti ja joku kanssatreenaaja, joutu nostaan kaverina :face:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom