Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Laitetaas nyt vielä semmonen kysymys noiden leukojen suhteen: Voiko tehdä esim. 10,9,8 vai onko nimenomaan tärkeää tehdä ekasta sarjasta lähtien niin monta kun menee? Jos pitää maxit tehä joka sarjalla, niin kuinka loppuun ne nyt pitää sitten oikein tehdä? Joka sarjassa 1-2 toistoa varastoo? Ite en oikein tykkäis tehdä maksimeja joka sarjalla kun tippuu ne toistomäärät niin radikaalisti.

Just puhuttiin tosta edellisellä sivulla... (tai sitä edellisellä)

toimiiks tää viel kokeneemmalleki kollile? 2,5v rautojen kolistamista takana

Ohjelma kyllä toimii. Se, onko se optimaalinen just sulle, riippuu siitä mitä oot tehny tätä ennen ja millasta muuta liikuntaa harrastat.

Jaahas eli tänään lähtee sitten testi liikkeelle. Kirjoittelen vielä illalla miten meni ja mitä painoja käytin niin vois sitten kuukauden välein vaikka vertailla.
Odotuksissa on että kyykky nousee järkyttävästi sekä massaa tulee lisää.

Minkälaisia aloituspainoja porukalla on ollut? Ite aloitin eilen (pari vuotta tullut sählättyä salilla) ja suorastaan hävettää nuo painot :D Siitä huolimatta kroppa on aivan jumissa, koskaan ei ole ollut yhtä voimaton olo kuin treenin jälkeen, vaikka tosiaan vain 60min kesti viedä ohjelma läpi. Se hyvä puoli tässä on, että todennäköisesti sarjapainot kehittyy valtavasti kun lähtötaso on olematon :D

Itse pidän ehkä kerran kuukaudessa tai parissa viikon, jolloin vaihdan 4-jakoisen viikon ajaksi kuusikkoon ja treenaan sen kolmesti viikossa.
Ihan hyvin kroppa ottaa tälläisen viikon mittaisen vaihtelun vastaan ja pääkopallekin tekee hyvää pieni ja nopea muutos! Hieno keksintö tämä kuusikko! :D

Noniin elikkä nyt 5-6vk tehty kyseistä ohjelmaa. Vähän fiiliksen mukaan kiertänyt kyykyn, maven ja prässin kanssa ja hyvin tuntuu toimivan. Voimatasot nyt menee vähän miten sattuu mutta parannusta on ollut.

Penkki 80kgx10-->102,5kgx10
Kyykky 90kgX10-->150kgx3/170kgx1 (alle 90 astetta)

Siinä nyt ehkä konkreettisemman ja leukoja menee pari enemmän kuin normaalisiti.

Pihviä on tullut sitten enemmän ja erottuvuutta paljonkin. Paino noussut hyvin ja kokoajan maistuu paremmalta.

Lopputulos on että suosittelen, pienellä treenimäärällä hyvää tulosta!

Omasta kokemuksesta voin kertoa että mun mielestä tää on aivan liian raskas ohjelma. Jos tekee sarjat kunnolla niin tulee varmasti olemaan palautumisen kanssa ongelmia. Sen takia en näe että tällä ohjelmalla saisi maksimaalisia tuloksia. Mielestäni Starting Strenght on paljon järkevämpi ohjelma. Tätä en suosittele.

Jaahas eli tänään lähtee sitten testi liikkeelle. Kirjoittelen vielä illalla miten meni ja mitä painoja käytin niin vois sitten kuukauden välein vaikka vertailla.
Odotuksissa on että kyykky nousee järkyttävästi sekä massaa tulee lisää.

Eli lähdettiin tällä liikenteeseen:

Penkki käsipainoilla 3x10x30kg
Kyykky 4x10x45kg
Leuat 10-7-6
Niskantakaa punnerrus 3x10x35kg
Hauiskääntö 3x10x42.5kg
Vatsat 3xmax kolmella eri tyylillä.

Eli aika rauhassa lähdettiin liikkeelle. Kaikissa nostan huomiseksi painoja noin 5kg.
Luulin että olisin ollut enemmän loppu mitä olin eli ei ainakaan ekalla kerralla tuntunut niin raskaalta, toisaalta varovainen aloitus voi vähän verottaa reenin tehoa. Myöskään paikat jalkoja lukuun ottamatta olleet hirveän arat.

Omasta kokemuksesta voin kertoa että mun mielestä tää on aivan liian raskas ohjelma. Jos tekee sarjat kunnolla niin tulee varmasti olemaan palautumisen kanssa ongelmia.

Kunnolla tekeminen ei yksijakoisessa tarkoita viimeiseen verenpisaraan tekemistä. Jos on liian puupäinen osatakseen säännöstellä treeniä niin että palautuu niin se on oma vika, ei ohjelman. Eikä tätä ole kenekään tarkoitus tehdä ikuisuuksia putkeen.

Mä myönnän, etten itsekään osaisi treenata sellaisella tyylillä mitä tällainen ohjelma vaatii, mutta se ettei ohjelma sovellu minun tyylilleni ei tee siitä absoluuttiasteikolla huonoa. Mun ohjelmallani taas moni ei varmasti saisi mitään aikaiseksi, vaikka minä sillä tasaisesti eteenpäin räpistelenkin.

Kannattaa tosiaan pitää oman kropan resurssit mielessä. Tässä ohjelmassa ei ole mitään myyttisen ihmeellistä, suunnitellun progression riemuvoitto se ei ainakaan ole. Homma pelaa aloittelijoilla tai harrastuksen pariin palaavilla. Nätisti vaan nousi mullakin kyykyssä painot ja leuoissa toistot kerta toisen perään, koska lähtötaso oli niin onneton, mutta jos nyt käskettäisiin:

- Kyykkäämään 4x10 lähes joka toinen päivä painoja jatkuvasti lisäten
- Vetävämään 3 sarjaa leukoja failureen yhtä usein toistoja aina lisäten
- Ja muita raskaita liikkeitä päälle

Niin sanoisin Vittu Mitä Paskaa, ja tekisin mieluummin vaikka SS:ää. Hyvä puoli nyt on ainakin se, että muutamassa kuukaudessa ohjeiden mukaan tehtynä aloittelija tasan tarkkaan oppii asioita kehoiluharjoittelusta, sekä tuntemaan kroppansa palautumiskykyä ja ruokailun vaikutusta siihen. Sitten osataankin jo vähän analyyttisemmin tarkastella ohjelmarunkoja.

Ano kiitos mutuvinkeistä, niitähän pakkis tarvitsee!

Asiaan: Itsellä kaksi viikkoa nyt treeniä takana, tässä hieman fiiliksiä: Alusta asti tuli selväksi, että treeni on jokakerralla aivan eritavalla raskas, kun mihin olin Elaston kaksijakoisessa tottunut. Itse vedän kolme kertaa viikossa ma, ke ja la, ja systeeminä on ollut ja varmaan tulee olemaankin, että lauantaisin ja maanantaisin jätetään hieman pelivaraa liikkeisiin (eli en lähde tekemään toistoa, jos en ole varma että saan sen) kun taas sitten keskiviikkoisin vedetään aivan piippuun asti. Ei kuitenkaan mitään pakkotoistoja tms, ne jätän tässä ohjelmassa suosiolla Arskemmille kavereille.

Niskantakaapunnerruksen huomasin itsellä toimivan ilman ongelmia, ja antavan tuntumaa myös ojentajiin, sekä jonkun verran epäkkäisiin (?). Alkuperäisessä postauksessani puhelin jotain ojentajista, mutta se murhe unohtui aika pian, kun rupesi ohjelmaa oikeasti tekemään. Ne tulevat aivan hyvin treenattua niskantakaap. + penkki. Takaolkapäiden treenamattomuus vähän pelottaa, mutta käyn uimassa korvatakseni tuota pientä puutosta. Tähän väliin kysymys; Mikäli jaksan jatkaa tätä pidempään, kun mainittua (3kk..?) niin kannattaisiko lisätä takaolkapäät, ja jos lisäisin niin miten ne kannattaisi mahdollisesti lisätä ohjelmaan? Ihan vain jumppaamalla vai rasittaisinko ihan kunnolla? Kaikenkaikkiaan ohjelmassa ei ole yhtään liikettä, josta en pitäisi tai jonka tehoa missäänmäärin sisäisine mutumielipiteineni epäilisin. Mahtavat liikkeet!

Treenin jälkeen on oikeasti olo, että koko kroppa on treenattu. Ei kuitenkaan palautumisen kanssa luulisi olevan mitään ongelmia tällä nykyisellä "systeemillä". Tuntuu todella tehokkaalta, ja omasta mielestä kivalta ohjelmalta tehdä. Ainut vika, että salilla ei voi käydä niin usein kuin haluaisi. :D Tätä ohjelmaa tehdessä on myös kiva hymyillä tyhmästi 15. eri hauiskääntöävariaatiota vääntäville samanikäisille jannuille. Pidän ohjelmasta todella paljon!

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Juu pakko sanoa että on tää raskas treeni ainakin. En ole itseasiassa höllänyt treenissä lainkaan vaankierrättänyt kyykyä maven ja prässin kanssa koska se nyt on se liike missä volyymi voi käydä liialliseksi.

Melkeinpä joka treenissä on enempi vähempi vähän sitten ollut huono olo taikka oksentanut ja vatsat nyt melkein täysin jäänyt tekemättä kunnolla kun eio vaan yksinkertaisesti jaksa. Mutta toimii!

Omasta kokemuksesta voin kertoa että mun mielestä tää on aivan liian raskas ohjelma. Jos tekee sarjat kunnolla niin tulee varmasti olemaan palautumisen kanssa ongelmia. Sen takia en näe että tällä ohjelmalla saisi maksimaalisia tuloksia.
:rolleyes:

Itellä nyt viikko, eli 3 treeniä takana. Vaikuttaanhyvältä, joskin todella rankalta (mikä on pelkästään hyvä asia). Kyykkyyn on pystynyt lisäämään painoa joka kerta, sen sijaan penkki ja pystypunnerrus tuli vedettyä joka kerta samalla painolla, ei todellakaan olisi mennyt yhtään enempää. Nyt 2 päivää lepoa ;)

Näkeekö porukka täällä haitalliseksi mikäli tekee noi kyykyt/penkin smith:illä

Ei se varmaan suuresti lihaksen kasvua haittaa, kyykky ja penkki levytangolla ei välttämättä noilla sitten kehity niin hyvin kuin oikealla kalustolla. Smitissä tehdyn kyykkyn saa kohdistumaan enempi etureisiin. Monestakin syystä kannattaisi kyllä tehdä vapailla painoilla jos siihen on mahdollisuus.

Nyt on tullut pari viikkoa tehtyä tätä ja mietinnässä on jatkaisinko tätä vai vaihtaisinko takaisin 3-jakoiseen. Tässä esim kyykkyjä 3 kertaa viikossa 4x10 sarjat on vähän liikaa. Helpompi pitää erikseen jalkareenipäivä jne.

Nyt on tullut pari viikkoa tehtyä tätä ja mietinnässä on jatkaisinko tätä vai vaihtaisinko takaisin 3-jakoiseen. Tässä esim kyykkyjä 3 kertaa viikossa 4x10 sarjat on vähän liikaa. Helpompi pitää erikseen jalkareenipäivä jne.

Itsellä oli samoja ongelmia kyykyssä parin kk jälkeen, vaihdoin loppu ajaksi maven ja etukyykyn kahdelle päivälle sekä pudotin yhden sarjan pois. En näkisi syytä lopettaa, jos kyykky on ainoa ongelma kohta. Vähentää sarjoja jos tuntuu ettei saa progressiota aikaan noilla sarjamäärillä.

Eli lähdettiin tällä liikenteeseen:

Penkki käsipainoilla 3x10x30kg
Kyykky 4x10x45kg
Leuat 10-7-6
Niskantakaa punnerrus 3x10x35kg
Hauiskääntö 3x10x42.5kg
Vatsat 3xmax kolmella eri tyylillä.

Eli aika rauhassa lähdettiin liikkeelle. Kaikissa nostan huomiseksi painoja noin 5kg.
Luulin että olisin ollut enemmän loppu mitä olin eli ei ainakaan ekalla kerralla tuntunut niin raskaalta, toisaalta varovainen aloitus voi vähän verottaa reenin tehoa. Myöskään paikat jalkoja lukuun ottamatta olleet hirveän arat.

Tänään oltiin taas tekemässä. Nyt alkoi reenikin tuntumaan jo enemmän reeniltä ja sain lisäiltyä ihan hyvinkin painoja. Olin selvästi lähtenyt vähän liian pienillä liikkeelle. Mutta alku on minusta erittäin mielenkiintoinen ja lupauksia herättävä ns off-season reenille.

Kyykky 4x10x50kg
Penkki 3x10x70kg
Leuat 9-7-5
Niskantakaa punnerrus 3x10x40kg
Hauis kääntö 3x10x37.5kg
Vatsat

Tiputin tarkoituksella haukkarissa painoja jotta sain tehtyä hitaampia ja siistempia toistoja.

Hyvältä tuntuu.

Kirjoita vastaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom