Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Dodiin, Tänään laitoin ekan treenin tätä käyntiin!
Tein vaan pienen muutoksen :D

1.Takakyykky 4x10

2.Penkki 3x10

3.Leuat 3x Niin monta kuin saa tehty

4.Pystäri 3x10

5.HauisKääntö 3x10

6.Ranskalainen 3x10

7.Vatsat 3x10

3 kertaa vkos tämä läpi.

Syystä että otin yhden sarjan pois pystäristä on että lisäsin ranskalaisen ojentjille. Tuntui erittäin raskaalta tän pv:n reeni tuolla, mutta toivotaan että parissa viikossa tottuisi taas pidempiin sarjoihin.

Tällä ohjelmallahan yritän siis saada massaa lisää, koska nyt alkoi massakausi! :P Voimatasot toivottavasti säilyy edes ennallaan vaikkakin pidempään vaihtukin toistot.

Lähtötaso Pituus 172cm. Paino 78kg.
Voimatasot Penkki 120kg Kyykky 120kg Mave 170kg

Kerran viikossa ajattelin vielä tehdä kevyen maven + titan ramilla penkin. Sekin myös semikevyesti.

Mitenhän on, onko haittaa jos käy vaikka välipäivinä silloin tällöin heittämässä juoksulenkkiä?
Pikku juoksulenkit eivät paljoa kuluta ja saattavat jopa lisätä ruokahalua ennemmän kuin kulutus olisi ilman.. ja aineenvaihduntaakin parantavat, että ei ne ainakaan haittaa.

Ymmärsinkö nyt oiken leuoissa ei pidetä taukoa vaan vedetään niin monta kun jaksaa ja tiputetaan alas ja heti uutta nostoa perään?

Ymmärsinkö nyt oiken leuoissa ei pidetä taukoa vaan vedetään niin monta kun jaksaa ja tiputetaan alas ja heti uutta nostoa perään?
Leuat tehdään niin että teen ensin ekan sarjan , teet niin monta toistoa kuin saat ja sitten 2min palautus. Ja sit taas 1xmax(eli niin monta toistoa ku saat) jne.

Haittaako jos vaihtaa takakyykyn Hack-kyykky laitteeseen?:puntti: Ja entä jos vuorottelee vaikkapa penkkiä ja vinopenkkiä?

Älä vaihda laitteeseen, ellei sinulla ole siihen jotain fysiikasta johtuvaa pakkoa. Vapaalla painolla tehtävät liikkeet ovat melkein aina parempia, kuin missään koneessa tehdyt. http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/37391-vapaat-painot-vs-laitteet . Penkin ja vinopenkin vuorottelu on ok myöhemmin, mutta miksi et aluksi testaisi ohjelmaa ihan tuollaisenaan, ja katso vaikka 2kk päästä mitä tarvitsee vaihtaa? Varsinkin jos aloittelet vasta harrastusta, niin on hyvä hioda nuo kuusi tuossa ohjelmassa mainittua perusliikettä kaikki kunnolla haltuun ennen mitään lisäkikkailuja, jonka jälkeen niiden painot rupeavat todennäköisesti nousemaan aika kohisten. Sitten vasta kun tuo alun pikakehitys pysähtyy niin kannattaa vasta tehdä muutoksia ohjelmaan tai vaihtaa se kokonaan toiseen. Syöminen on myös erittäin tärkeä osa harrastusta, ja erittäin kriittistä (myös) tässä ohjelmassa! Ilman kunnon safkoja ja yöunia ei tuota jaksa tehdä painoja lisäten kovin kauaa.

Mikä avuksi kun tuntuu että leuanvetoon ei enää millään riitä bensa tässä ohjelmassa kyykyn ja penkin jälkeen? Rupeaa piiputtamana ihan törkeesti ja silmissä sumenemaan kesken sarjan. Voisko olla paikallaan siirtää leuanveto ensimmäiseksi liikkeeksi, nyt kun se on pitkään jo kärsinyt huonosta sijainnistaan :). Toki sitten jäisi vähemmän mehuja penkkiin ja kyykkyyn, mutta jos näitä kierrättelisi vaikka sykleissä niin millekään lihakselle ei tulis paha mieli?

Itse oon pitänyt leukoja ensimmäisenä liikkeennä kun se vedetään joka kerta siihen asti ettei enää saa ylös itteään hilattua. Siinä on myös yleensä ekat toistot aika kevyitä ja vaan vikat 1-2 raskaita joten se ei vedä mun mielestä paukkuja yhtä paljon kuin muut liikkeet.

Voisko olla paikallaan siirtää leuanveto ensimmäiseksi liikkeeksi, nyt kun se on pitkään jo kärsinyt huonosta sijainnistaan . Toki sitten jäisi vähemmän mehuja penkkiin ja kyykkyyn, mutta jos näitä kierrättelisi vaikka sykleissä niin millekään lihakselle ei tulis paha mieli?

Ihan hyvä idea tuo syklittely. Jos johonkin liikkeeseen ei meinaa saada millään kehitystä, niin treenijärjestystä voidaan muuttaa. Isot liikkeet on silti syytä pitää ekana, eli ei aloiteta hauiskäännöillä.

Leuat ennen penaa voisi toimia ihan hyvin. Lämmenneet latsit auttaa punnerruksessa, tosin pystypunnerus heti sen jälkeen tehtynä varmaan kärsii. Kyykky on ihan syystäkin ensimmäisemä liikkeenä. Sen jälkeen kannattanee myös pitää pidempi tauko kuin muiden liikkeiden välissä.

Ihan hyvä idea tuo syklittely. Jos johonkin liikkeeseen ei meinaa saada millään kehitystä, niin treenijärjestystä voidaan muuttaa. Isot liikkeet on silti syytä pitää ekana, eli ei aloiteta hauiskäännöillä.

Leuat ennen penaa voisi toimia ihan hyvin. Lämmenneet latsit auttaa punnerruksessa, tosin pystypunnerus heti sen jälkeen tehtynä varmaan kärsii. Kyykky on ihan syystäkin ensimmäisemä liikkeenä. Sen jälkeen kannattanee myös pitää pidempi tauko kuin muiden liikkeiden välissä.

Jos tekis kyykky - leuat - penkki - hauis - pystäri niin pystäri ei kärsis heti penkin jälkeen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itse oon pitänyt leukoja ensimmäisenä liikkeennä kun se vedetään joka kerta siihen asti ettei enää saa ylös itteään hilattua. Siinä on myös yleensä ekat toistot aika kevyitä ja vaan vikat 1-2 raskaita joten se ei vedä mun mielestä paukkuja yhtä paljon kuin muut liikkeet.

Muuten jees, mutta ei kannata kuitenkaa ihan failureen vetää noita leukoja, eikä varsinkaan sillo ku tekee ne ekana liikkeenä. Oon huomannu, että jos tekee minkä tahansa treenin aikana jonkun käsiä aktivoivan treenin failureen asti, niin sen jälkeen tehtävät KAIKKI muut käsiä aktivoivat liikkeet kärsii. Esim. jos G6:s vetää penkin niin, että tanko jää rinnalle niin sen jälkeen leuat kusee, pystäri kusee, kaikki kusee! ;D Kannattaa jättää aina 1 toisto varastoon :thumbs:

Jos tekis kyykky - leuat - penkki - hauis - pystäri niin pystäri ei kärsis heti penkin jälkeen.

Voi olla aika hiljasta ton pystärin kaa tos vaihees... :D

^ Näis yksjakosissa ei oo tarkotus mennä koskaan failureen. Siin joutuu hermosto koville, eikä se palaudu yhtä nopeesti ku lihakset. Jos haluu repii salilla tyyliin kives silmässä, niin sit kannattaa vaihtaa nelijakoseen! ;) Ja kylhän sitä tulosta tulee, vaikka 1 toiston varastoon jättääkin :)

Ongelma tuossa ei failureen vetämisessä on se, kun pyrkii nostamaan sarjapainoja niin saattaa helposti lipsahtaa että se vika toisto meneekin failureen :). Miten tätä vois välttää sitten? Ja tuo kun leuanvetoja tehdään 3x max niin eikö se meinaa että failureen asti?

Ongelma tuossa ei failureen vetämisessä on se, kun pyrkii nostamaan sarjapainoja niin saattaa helposti lipsahtaa että se vika toisto meneekin failureen :). Miten tätä vois välttää sitten?

Pitää osata kuunnella sun kroppaa ;)

Ja tuo kun leuanvetoja tehdään 3x max niin eikö se meinaa että failureen asti?

Höh, mä just pari viikkoo sitte sattumalta bongasin sen Arskan alkuperäsen G6-artikkelin netistä. Se oli bodybuilding.com:in foorumilla joku linkannu pdf-tiedostona. Siit ois voinu tarkastaa... Mut kait siinäki luki vaan max, mutta ei kuitenkaan lukenu, että tee failureen... Ja ton maxin voi ajatella niin, että max TOISTOA. Eli jos vika toisto onki puolikas, niin sit se koko homma on pilattu! :D

Jääkö joku lihas selästä stimuloimatta, jos tekee yhden vetoliikkeen (leuka, soudut) ja mavea?

Ei. Miten ajattelit nuo sijottaa tähän ohjelmaan?

Onpa hankala laji. Miten muuten toimis jos tekis joka toinen päivä kapeaa penkkiä ja joka toinen normi? Aattelin kans tehdä joka toinen kyykkyä ja joka toinen mavea nyt, alkaa lipsumaan 2 jakoiseksi mun Arska... :)

Olen nyt melko pitkään tehnyt tällä ohjelmalla ja tykästyny nimenomaan siihen että levytankoa käytetää niin paljon eikä enää laitteita ym. Alkaa vaan omasta mielestä jo nuo 10toiston sarjat vaatiin vaihtelua eli jos haluaa vaihtaa toistot 6-8 ni pitäiskö myös ohjelma vaihtaa?

Olen nyt melko pitkään tehnyt tällä ohjelmalla ja tykästyny nimenomaan siihen että levytankoa käytetää niin paljon eikä enää laitteita ym. Alkaa vaan omasta mielestä jo nuo 10toiston sarjat vaatiin vaihtelua eli jos haluaa vaihtaa toistot 6-8 ni pitäiskö myös ohjelma vaihtaa?

Oma mielipide on ettei tartte vaihtaa ohjelmaa. Sopiin kyykkyy ja penkkiin ainaki hyvin että pudottaa vähän toistoja ja vaikka lisää sarjoja. Miksei leukoihinki voisi lisäpainot lisätä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom