Miksi tätä pitää lähteä aina sorvaamaan kun tää toimii just niin tehtynä kuin ohjeissa sanotaan. Sit kun ei enää toimi tai haluaa vaihtelua niin koko ohjelma vaihtoon.
Miksi pitäisi koko ohjelma laittaa vaihtoon jos tykkää liikkeistä ja ohjelmasta muutenkin, mutta täsmälleen samanlaisena hinkattuna ei saakaan enää täyttä hyötyä ja miellekkyyttä?
Mikään penkkiohjelmahan tää ei ole joten ei sitä penkkitulosta kannata niin tuijottaa. Ite en vaihtaisi 30 toistoa 12 toistoon (vaikka sarjapainot toki kasvaisivatkin). Volyymi ratkaisee tässä.
Kannattaa lukea tarkemmin ennen kuin kommentoi, kirjoitin mielestäni aika selvästi. Eli en todellakaan ole vaihtanut 30 toistoa 12 toistoon, vaan 30 toistoa 26-30 toistoon.
Mitä tulee iPushin tapaan niin lämmittelysarjathan ennen näitä pitää tehdä muutenkin. Noi on kaikki kolme työsarjoja siinä mielessä. Siinäkin jos vaan tekisit 3x10 niin nostettujen kokonaiskilojen määrä olisi varmaan suurempi kuin nykytyylissäsi. En näe tosta muutoksesta saavutettavan mitään hyötyä.
Olen kokenut hyödyn jo pelkästään mielenkiinnon säilymisessä. Mitä volyymeihin tulee, niin kokonaismäärät tulevat pitkällä aikavälillä yhtä suuriksi. Jos viimeinen sarja on 6, kokonaismäärä on tietenkin pitempi, mutta sitten kun viimeinen sarja on 10 toistoa, kokonaismäärä on suurempi. Näin jaksotettuna minulle tulee automaattisesti myös helpompia viikkoja ilman että niitä tarvitsee erikseen miettiä + kuitenkin mennään koko ajan eteenpäin. Olen jo parin viikon jälkeen kokenut tämän ohjelman hyödyt, mutta minä olenkin se joka tätä on tehnyt...
Ihan sama kyykyssä.. Mun käsitykseni mukaan tällä kasvatetaan lihasta ja tossa iPushin tavassa yksi sarja on mukamas "kovempi" kun siinä on vähän enemmän painoa vaikka onkin samalla lyhyempi. Samalla nostettu kokonaismäärä on kuitenkin pienempi.
Katso edellinen vastaus + se, että eilen kyykkäsin 10x, 10x, 10x, 8x ja huomenna kyykkään 10x, 10x, 10x, 9x. Tällä hetkellä käytössä on vielä "aloituspainot" ja kokonaismäärät jäävät hieman pienemmiksi mitä olisivat olleet "normaalisysteemillä". Tarkoitus olikin ottaa systeemi kokeiluun parilla kevyemmällä viikolla ja lisätä/korjata painomäärät oikeaan suuntaan ensimmäisen 6->10-toistosarjan jälkeen.
Mä sanon että tollaset muutokset on niille joiden sipuli ei kestä niitä 3x10 tai 4x10 sarjoja.
Sipulin mielenkiintoa tosiaan pitää pitää yllä vaikka sitten pienillä muutoksilla. Tähän saakka sipuli on (3x10 ja 4x10 luopumisen jälkeen) kestänyt ainakin 2x10+1x8 ja 3x10+1x8 sarjat. Saas nähdä miten sipuli kestää kun vipaan sarjaankin tuleekin 9 saati sitten se pelottava 10 toistoa...