Arnoldin kultainen kuusikko, Golden Six

Meta title: 🔥 ARNOLDIN KULTAINEN KUUSIKKO – GOLDEN SIX 🔥

Meta description: Legendaarinen koko kropan perusohjelma, kuusi liikettä jotka rakensivat Arnoldin pohjan.

Ite teen semmosessa telineessä, miksiköhän lie kutsutaan, jossa on ne semmoset ohjurit että menee suoraan ylös ja alas. Siinä ei tuu oikein mielestäni rasitusta selälle. Syy miks siinä teen niin on se että siihen saa ne varmistuspalikat, ettei painojen alle luhistu, ihan vaan varmuuden vuoks. Oiskohan tollanen sitte ratkasu jos meinaa selkä kipeytyä, vai kipeytyyks sitte siinäki?

Ite teen semmosessa telineessä, miksiköhän lie kutsutaan, jossa on ne semmoset ohjurit että menee suoraan ylös ja alas. Siinä ei tuu oikein mielestäni rasitusta selälle. Syy miks siinä teen niin on se että siihen saa ne varmistuspalikat, ettei painojen alle luhistu, ihan vaan varmuuden vuoks. Oiskohan tollanen sitte ratkasu jos meinaa selkä kipeytyä, vai kipeytyyks sitte siinäki?

Taidat puhua smith-laitteesta. Sitä ei suositella käytettäväksi kyykyssä (tai oikeastaan yhtään missään liikkeessä) sillä se muunmuassa pakottaa kehon melko luonnottomiin liikeratoihin. Ei muuta kuin tanko niskaan ja tekniikkaa hiomaan maltillisilla painoilla.

Kyllä itselläkin tuntui alussa alaselässä omituista paineen tuntua mutta se meni ohi ajan kuluessa. Luultavasti tämä johtui paremmasta tekniikasta tai vahvistuneista lihaksista.

Itellä ainakin selkä menee just saatanan kipeeks jos smithissä ainakaan yhtään syvempiä kyykkyjä ottaa. Normaali kyykyssä saa paljon luonnollisemman liikeradan.

Jos selkä kipeytyy niin kannattaa pyytää joku kaveri kattomaan sitä kyykkäämistä, koska todennäköisesti johtuu vain siitä, että selkä pyöristyy.

Olen tainnut tehdä niskan takaa punnerrusta liian kapealla otteella. Kun tänää kokeilin suunnilleen olkapäiden levyistä otetta niin rauta tuntuin paljon kevyeemmältä ja muutenkin suju paremmin.

Olen tainnut tehdä niskan takaa punnerrusta liian kapealla otteella. Kun tänää kokeilin suunnilleen olkapäiden levyistä otetta niin rauta tuntuin paljon kevyeemmältä ja muutenkin suju paremmin.

Ei kannata ainakaa tota kapeemmalla tehä. Voi ottaa vähän leveämmänkin kuin hartioiden levysen otteen. Ite teen aika leveellä otteella ja saan ainaki hyvän tuntuman olkapäihin.

Itsellä kipeytyy kanssa selkä kyykätessä jos tekee tuon lämmittelyt + 40 toistoa yli sadalla kilolla mutta kun laittaa vyön niin kestää ihan ongelmitta.

Juu no itellä alkaa selkään sattumaan heti kun painot on 40kg tai yli...ei oikein edesauta kehitystä kun alaselkään vihloo kolme päivää treenin jälkeen, vaikket voi edes tehdä 'täysillä'.

Yritän vaan treenata jalkoja jollain muulla, eiköhän ne silleenkin edes vähän kehity...

Onko teillä lämmittelyt ja liikkuvuus kunnossa? Itellä on kanssa selässä jotain häikkää, nikamalukko oli kerran. Tällä kertaa en ole varma mikä tuolla selässä vammaa. Täytyy varmaan asiantuntijaltä käydä kyselemässä.

Hienosti on kasvanut olkavarsi pari senttiä 2 kuukauden kuusikon vääntämisellä.

...mikä ei kylläkään tarkoita sitä että kuusikko olisi loistava systeemi käsivarsien kasvatukseen kaikille. Pidin ennen Arskan ohjelman aloitusta 4 vuoden totaalitauon kaikesta treenistä. Sen aikana hanskakin kutistui useita senttejä. Eli kyse on kaiketi lihaspaineiden palaamisesta kroppaan, turvotuksesta, lihasmuistista jne. Vielä ei olla vanhoissa "massoissa" mutta pitkän tauon jälkeen treenihommien pariin palaavalle tuntuisi yksijakoinen toimivan.

Luulis ainakin että haukat ottaa tarpeeksi osumaa, kun tulee 9 suoraa ja 9 epäsuoraa sarjaa niille viikossa. Tosin mitä minä haukkojen treenamisesta tiiän, kun ovat mun ylivoimaisesti heikoin lihas :(

Olisko tossa penkissä parempi ehkä välillä vaihdella noita toistoja ja sarjoja? Ku tuntuu että tuolla 3x10 systeemillä ei oikee tulosta tuu. Jos välil kokeilis 2x6 tai jotain muuta ehkä, pitääpä kokeilla

Olisko tossa penkissä parempi ehkä välillä vaihdella noita toistoja ja sarjoja? Ku tuntuu että tuolla 3x10 systeemillä ei oikee tulosta tuu. Jos välil kokeilis 2x6 tai jotain muuta ehkä, pitääpä kokeilla
Ite muokkasin ohjelmaa sen verran, että teen kaksi ekaa ("lämmittely")sarjaa hieman pienemmillä painoilla kuin normaalisti tekisin 3x10, ja vastaavasti viimeisen sarjan hieman suuremmilla. Viimeisessä sarjassa liikun toistovälillä 6-10 siten, että joka kerta kun suunniteltu toistomäärä onnistuu, lisätään toisto seuraavaan harjoitukseen ja 10 toiston jälkeen palataan kuuteen toistoon ja lisätään painoa (lämmittely- ja/tai työsarjaan).

Esim. penkin lähtösarja 10x62,5kg, 10x62,5kg, 6x72,5kg.

Eilen tehty 8x72,5kg tuntui paljon helpommalta kuin edellisen harjoituksen vipa 7x72,5kg, että ehkä tuossa pientä kehitystäkin tulee, ja mikä tärkeintä, sen voi havaita jopa jokaisella harjoituskerralla.

Vaihtelu on joka tapauksessa hyväksi, itse tein kuitenkin yli 2 kk tuota 3x10 ennen kuin aloin säätämään.

Kyykyssä toimin samalla tavalla. Ennen säätöä tein 4x10x80kg ja nyt esim. eilen tein 3x10x75kg + 1x8x95kg. Eivätkä nuo 75kg sarjat missään nimessä helpoilta tuntuneet. Kohta pääsee kyykkäämään 100 kg:lla :rock:

I don´t fucking get it.

Miksi tätä pitää lähteä aina sorvaamaan kun tää toimii just niin tehtynä kuin ohjeissa sanotaan. Sit kun ei enää toimi tai haluaa vaihtelua niin koko ohjelma vaihtoon.

Mikään penkkiohjelmahan tää ei ole joten ei sitä penkkitulosta kannata niin tuijottaa. Ite en vaihtaisi 30 toistoa 12 toistoon (vaikka sarjapainot toki kasvaisivatkin). Volyymi ratkaisee tässä. Sitäpaitsi mulla on ainakin parissa kuukaudessa tullut ~15kg penkin sarjapainoihin lisää, kyllä toimii pirun hyvin.

Mitä tulee iPushin tapaan niin lämmittelysarjathan ennen näitä pitää tehdä muutenkin. Noi on kaikki kolme työsarjoja siinä mielessä. Siinäkin jos vaan tekisit 3x10 niin nostettujen kokonaiskilojen määrä olisi varmaan suurempi kuin nykytyylissäsi. En näe tosta muutoksesta saavutettavan mitään hyötyä.

Ihan sama kyykyssä.. Mun käsitykseni mukaan tällä kasvatetaan lihasta ja tossa iPushin tavassa yksi sarja on mukamas "kovempi" kun siinä on vähän enemmän painoa vaikka onkin samalla lyhyempi. Samalla nostettu kokonaismäärä on kuitenkin pienempi.

Mä sanon että tollaset muutokset on niille joiden sipuli ei kestä niitä 3x10 tai 4x10 sarjoja.

Miksi tätä pitää lähteä aina sorvaamaan kun tää toimii just niin tehtynä kuin ohjeissa sanotaan. Sit kun ei enää toimi tai haluaa vaihtelua niin koko ohjelma vaihtoon.
Miksi pitäisi koko ohjelma laittaa vaihtoon jos tykkää liikkeistä ja ohjelmasta muutenkin, mutta täsmälleen samanlaisena hinkattuna ei saakaan enää täyttä hyötyä ja miellekkyyttä?

Mikään penkkiohjelmahan tää ei ole joten ei sitä penkkitulosta kannata niin tuijottaa. Ite en vaihtaisi 30 toistoa 12 toistoon (vaikka sarjapainot toki kasvaisivatkin). Volyymi ratkaisee tässä.
Kannattaa lukea tarkemmin ennen kuin kommentoi, kirjoitin mielestäni aika selvästi. Eli en todellakaan ole vaihtanut 30 toistoa 12 toistoon, vaan 30 toistoa 26-30 toistoon.

Mitä tulee iPushin tapaan niin lämmittelysarjathan ennen näitä pitää tehdä muutenkin. Noi on kaikki kolme työsarjoja siinä mielessä. Siinäkin jos vaan tekisit 3x10 niin nostettujen kokonaiskilojen määrä olisi varmaan suurempi kuin nykytyylissäsi. En näe tosta muutoksesta saavutettavan mitään hyötyä.
Olen kokenut hyödyn jo pelkästään mielenkiinnon säilymisessä. Mitä volyymeihin tulee, niin kokonaismäärät tulevat pitkällä aikavälillä yhtä suuriksi. Jos viimeinen sarja on 6, kokonaismäärä on tietenkin pitempi, mutta sitten kun viimeinen sarja on 10 toistoa, kokonaismäärä on suurempi. Näin jaksotettuna minulle tulee automaattisesti myös helpompia viikkoja ilman että niitä tarvitsee erikseen miettiä + kuitenkin mennään koko ajan eteenpäin. Olen jo parin viikon jälkeen kokenut tämän ohjelman hyödyt, mutta minä olenkin se joka tätä on tehnyt...

Ihan sama kyykyssä.. Mun käsitykseni mukaan tällä kasvatetaan lihasta ja tossa iPushin tavassa yksi sarja on mukamas "kovempi" kun siinä on vähän enemmän painoa vaikka onkin samalla lyhyempi. Samalla nostettu kokonaismäärä on kuitenkin pienempi.
Katso edellinen vastaus + se, että eilen kyykkäsin 10x, 10x, 10x, 8x ja huomenna kyykkään 10x, 10x, 10x, 9x. Tällä hetkellä käytössä on vielä "aloituspainot" ja kokonaismäärät jäävät hieman pienemmiksi mitä olisivat olleet "normaalisysteemillä". Tarkoitus olikin ottaa systeemi kokeiluun parilla kevyemmällä viikolla ja lisätä/korjata painomäärät oikeaan suuntaan ensimmäisen 6->10-toistosarjan jälkeen.

Mä sanon että tollaset muutokset on niille joiden sipuli ei kestä niitä 3x10 tai 4x10 sarjoja.
Sipulin mielenkiintoa tosiaan pitää pitää yllä vaikka sitten pienillä muutoksilla. Tähän saakka sipuli on (3x10 ja 4x10 luopumisen jälkeen) kestänyt ainakin 2x10+1x8 ja 3x10+1x8 sarjat. Saas nähdä miten sipuli kestää kun vipaan sarjaankin tuleekin 9 saati sitten se pelottava 10 toistoa...

Back
Ylös Bottom