Armeija marssii vatsallaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Sen ainakin tiedän että kun itse olin intissä vuonna 99 niin suuri osa alokkaista ei vetänyt cooperia 100% teholla ja eräs tyyppi lopetti 100m "juoksun" jälkeen "selkävammaan" vedoten. Itse juoksin molemmilla kerroilla niin hyvän tuloksen kuin pystyin eli n. 2400-2500. Olisi hauska tietää että miten oli tilanne 1990 tai 1980, oliko silloinkin samanlainen asenne vai juoksivatko kaikki tosissaan. Niin tai näin niin se on varmaa että alokkaiden kunto on laskenut siihen ei selittelyt auta. Kyllähän se kunto nousi armeijassa varmasti kaikilla huonokuntoisilla mutta minusta tärkeämpää on se että kunto ei ala heti laskea sen 6kk jälkeen. Siitä ei kuitenkaan ole pitkässäjuoksussa (heh heh) mitään hyötyä jos armeijan jälkeen tiputaan lähtötasolle muutamassa kuukaudessa.

Sama ongelma on koululiikunnassa, ala ja varsinkin yläasteella liikunta oli välillä sellaista pakkopullaa että huh huh. Eli liikuttiin valmiin ohjelman mukaan eikä vaihtoehtoja ei ollut. Jos oli jokin laji joka ei kertakaikkiaan napannut niin oli vain pakko tehdä tai sitten tulee sanomista, tällainen toiminta ei motivio liikkumaan.

Tietokoneiden ja konsoleiden käyttöön pitäisi lisätä enemmän liikunnallisia elementtejä. Itse muistan joskus 80-luvun puolivälissä kun pelasin nappulana nintendon 8-bittisellä jotain urheilupeliä "tanssimaton" avulla, samalla tulee kuntoilua ja pelaamista :hyper:

Ja eihän kunnon heikkeneminen ole pelkästään nuorten tai tietokonepelaajien ongelma vaan koko kansa on mennyt alaspäin ja tähänkin osasyynä on varmasti elämän yleinen helpottuminen, fyysisellä tasolla siis. Koneet tekevät yhä enemmän meidän puolesta ja työskentelykin on entistä kevyempää.

Mikä on suomaisen kunnon pelastus......Pakkotoisto? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tarvitse kuin kävellä silmät auki kaupungilla, niin näkee että lähes jokaisella vastaantulijalla on laardia vyötäröllä. :curs: Muutama kilo ylimääräistä ei sinällään haittaa ;) ,mutta näitä jalkakäytävän koko leveyttä käyttävistä pullukoista voisi tehdä saapasrasvaa. :whip:

Eugen sanoi:
Mua on aina vituttaneet selkärangattomat ulinaolmit, joilla ei ole munaa. Jos sota syttyy, mä tulen takaisin arkussa taikka marskinritarina. Kummatkin käy. Silmät auki helvettiin ja takaisin.

Kyllä sitä järkeäkin voi käyttää.

Oikein hyvää päivän jatkoa. Nähdään osiossa kaksi.
Ce la Vie.

OMG :kuola:

Kyllähän se asenne vaikuttaa aika paljon näissä muissakin kuntotesteissä kuin cooperissa. Leukojen vetäminen on helvetin vaikeaa jos ei ole ihan laiha, tai helvetin vahva, mutta punnerruksia saa varmasti enemmän kuin muutaman, mutta se on niin helppo vedota selkäkipuun tai sitten vaan lopettaa kesken kun ei nappaa.

Kyllä sen intissä huomasi varsinkin joidenkin "kakaroiden" kohdalla, että ensin valitetaan että ei jaksa marssia, ja sitten myöhemmin pelleillään ja juostaan ja hypitään ympäri pihaa ja vittuillaan toisille ja juostaan pakoon ja kilpaillaan salilla kuka nostaa eniten. Energiaa riittää vaikka kuinka, mutta jos jotain käsketään tekemään, niin heti ei jaksa.

kekexx sanoi:
Kyllä sitä järkeäkin voi käyttää.

Oikein hyvää päivän jatkoa. Nähdään osiossa kaksi.
Ce la Vie.

OMG :kuola:

Tää meni vähän ohi.

Mä tykkään välillä heittää äijäläppää. Olen oikeasti mukava heppu. Mutta pallit on keilapallon kokoiset ja ne roikkuu maassa asti.

Jaa a. Viimesenä päivänä ne sano mulle intissä, että keskiarvoltaan kunto on nousemaan päin. Ja itekkää en tod vetäny cooperia tosissaan ekat 200m hölkäten ja loput nortti huulessa.
Tietokone on ihmisten kunnon vihollinen number uno.
Eikä se koululiikunta aina nii mukavaakaan ole, miettikää nyt sitä Kosti nörttiä joka joutuu pelaan jotai jääkiekkoa yli innokkaiden kovis urheiluluokkalaisten kans ja sitä vaan kokoajan taklataan ja auotaan päätä ku ethä sä pelaa ees A-junnuissa homo nörtti!! Mulla ainakaan oo ikinä kiinnostanu mikään jääkiekko tahi jalkapallo. Mitä siellä koulussa sitten tehtiin? Jääkiekkoa ja jalitsua AINA! Liikuntaa jokatapauksessa pitäis lisätä kouluihin, mutta samalla sitä vois monipuolistaa.

Meilläkin oli suunnilleen sama kaava aina koululiikunnassa
Yleisurheilu, jalkapallo, sähly, jääkiekko, sähly, pesäpallo
Koripalloa ja lenttistä oli vielä jossain välissä. Kertaakaan ei menty hiihtämään vaikka pururata, jota lumitettiin ja laduttiin oli melkein koulun vieressä.

lej sanoi:
Leukojen vetäminen on helvetin vaikeaa jos ei ole ihan laiha, tai helvetin vahva,
:anssi:
Ei se oikeasti vaadi mitään huippulahjakasta tyyppiä että sen 15-25leukaa vetää. Itse olen 93kiloisena nostanut tuloksen 8leuasta 25leukaan ja ei tehnyt edes tuskaa sitä treenatessa (hae vaikka söörtsillä ohjeet). Enkä koe itseäni "helvetin vahvaksi". Ainakaan selvinpäin. :D

Pikkasen selkärankaa ja kuria tämä jengi vaan tarvitsee. Muullatavoin sitä motivaatioita ei nosteta. Lainaten Full Metal Jacketin kouluttajaa: "jos siellä esteen päällä olisi pillua odottamassa olisit varmaan jo ylhäällä".

Koululiikunta on kaljaakittaavien liikanmaikkojen pilaama homma. Ei mikään ihme että jenkeissä on paljon rantakunnossa olevaa jengiä kun siellä sentään liikuntatunneilla liikutaan. Eli jenkkifutista reenataan koulun puolesta kunnolla aerobisen ja muun kuntoilun ohella.
Suomessa liikanmaikka vetää auton vieressä norttia ja heittää pallon kentälle ja pojat potkii jos jaksaa.

(Ps. IMHO jenkkifutis on lajina idioottimaisen primitiivinen mutta lajin treenauksesta voitaisiin ottaa mallia)

Uber-Gott sanoi:
Koululiikunta on kaljaakittaavien liikanmaikkojen pilaama homma. Ei mikään ihme että jenkeissä on paljon rantakunnossa olevaa jengiä kun siellä sentään liikuntatunneilla liikutaan. QUOTE]

Tuo on nyt ihan paskapuhetta etta jenkeissa on paljon rantakunnossa olevaa jengia. Suurin osa porukasta on oikeita ihrapalloja. Missaan en ole nahnyt niin paljon lihavia ihmisia kuin USA:ssa.
Suomessa ei ole pahakaan tilanne siihen verrattuna.

Miten joku voi väittää ettei ole aikaa kuntoilulle? Jos on pitkä matikka, pitkä fysiikka ja pitkä kemia niin kotitehtäviin menee max 2h, jos oikeen satsaa.

Jopa nytten yliopistossa vaikka läksyjä tehdään useasti monta tuntii päivässä, niin illalla ehtii ihan hyvin salille tai uimaan tms.

Kommentit ettei ehdi niin on kyllä yleisin tekosyy. huom. tekosyy...

Porukalla on huono kunto koska nykyään ei tarvi enää juosta paikasta toiseen, sinne mennään autolla. sitten on tietokoneet, TV:t ym.

Itse en armeijassa ole ollut, mutta uskoisin, että motivaatiolla on aika suuri osuus asiaan. Tuskin itsekkään 3000m coopperissa vedän, vaikka siihen pystyisinkin. Whats the point? Minulle se on ihan paska hailee juoksenko jossain intin kunto testissä 2000 vai 3000 metriä. En usko, että se tekee minusta "tosipaikassa" parempaa/huonompaa sotilasta.

Suomi on kateellisten ihmisten ja tekosyiden luvattu maa. Niin joo, ja spurgujen, ilmaisen terveydenhuollon (not for long...), puhtaan luonnon, bissemahojen ja huonokuntoisten alokkaiden. I rest my case.

Vituttaa nämä nykypäivän kannustimet intissä. "Jos parannat cooperia 300 metriä seuraavaan kertaan niin kuntsari napsahtaa". Ihan väärään suuntaan ollaan menossa kun annetaan tuollaisia porsaanreikiä miesten käytettäväksi. Meillä oli sellanen kannustin että jos eka kerralla juokset yli 2800 niin sitten ei tarvi juosta cooperia kerran kuussa siihen asti että se 2800 menee. Takaan ettei yksikään kusettanut tai taktikoinut.

Uber-Gott sanoi:
:anssi:
Ei se oikeasti vaadi mitään huippulahjakasta tyyppiä että sen 15-25leukaa vetää. Itse olen 93kiloisena nostanut tuloksen 8leuasta 25leukaan ja ei tehnyt edes tuskaa sitä treenatessa (hae vaikka söörtsillä ohjeet). Enkä koe itseäni "helvetin vahvaksi". Ainakaan selvinpäin. :D
Ehkä se helvetin vahva oli hieman yliampuvaa. Kyllä itsekin 93 kiloisena saan sen 14 leukaa joka vissiin oli intissä kiitettävän raja. Enkä ole kyseistä lajia juuri harjoitellut. Tarkoitin sitä, että jos on liikaa painoa eikä ole ikinä treenannut niin ei mene välttämättä yhtäkään. Näitä näin intissä monta. Sellaset 50 kiloset jätkät jotka on aerobisesti ihan yhtä paskassa kunnossa eikä ole leuanvetoa saatikaan mitään muuta treenannut niin vetää silti helposti montakin leukaa. Ja näitäkin näin aika monta.

Käsitinkö oikein, että toi palkitsemis juttu coopertuloksen parantamisesta 300 metrillä on kaikilla tiedossa jo ennen ekaa testiä. Jos on näin niin se on ehkä maailman huonoin idea. Toi että juostaan niin kauan, että tietty raja menee rikki kuulostaa paljon motivoivammlta.

Voima sanoi:
Tuo on nyt ihan paskapuhetta etta jenkeissa on paljon rantakunnossa olevaa jengia. Suurin osa porukasta on oikeita ihrapalloja. Missaan en ole nahnyt niin paljon lihavia ihmisia kuin USA:ssa.
Suomessa ei ole pahakaan tilanne siihen verrattuna.
Nojoo tuosta mun postista voi saada sellaisen kuvan että siellä on helvetisti rantakuntoisia. Tarkoitin kyllä että siellä on kaikki urheilusta vähänkin kiinnostuneet/harrastaneet suht hyvässä kunnossa verrattuna esim. Suomessa paikallisen jääkiekkojoukkueen kaljamahaisia teinicorollakuskeja kotomaassa.

Eiköhän maapallon länsimaista ole kymmenen vuoden päästä 85% liikuntakyvyttömiä jokinorsuja ja tonnihylkeitä ja valaita. (<- tosta tulikin nällkä :kuola: )

Uber-Gott sanoi:
Koululiikunta on kaljaakittaavien liikanmaikkojen pilaama homma. Ei mikään ihme että jenkeissä on paljon rantakunnossa olevaa jengiä kun siellä sentään liikuntatunneilla liikutaan. Eli jenkkifutista reenataan koulun puolesta kunnolla aerobisen ja muun kuntoilun ohella.
Suomessa liikanmaikka vetää auton vieressä norttia ja heittää pallon kentälle ja pojat potkii jos jaksaa.

:offtopic:

Ei jenkeissä sen enempää liikuta liikuntatunneilla (+ mahdollisia lajeja on vähemmän kun pojat ja tytöt ovat samoilla liikuntatunneilla).

Nuorison urheilu on jenkeissä järjestetty eri tavalla kuin Suomessa. Suomessa lapset menevät koulun ulkopuolisiin joukkueisiin harrastamaan mutta jenkeissä tämän tehtävän hoitaa koulujen vapaaehtoiset koulupäivän jälkeiset kerhot/joukkueet.

Jub sanoi:
:offtopic:

Ei jenkeissä sen enempää liikuta liikuntatunneilla (+ mahdollisia lajeja on vähemmän kun pojat ja tytöt ovat samoilla liikuntatunneilla).

Nuorison urheilu on jenkeissä järjestetty eri tavalla kuin Suomessa. Suomessa lapset menevät koulun ulkopuolisiin joukkueisiin harrastamaan mutta jenkeissä tämän tehtävän hoitaa koulujen vapaaehtoiset koulupäivän jälkeiset kerhot/joukkueet.
Aa. Tietoni oli siis väärä. No mutta näissä koulunjälkeisissä kuitenkin tunnutaan harjoittelevan tehokkaasti! :david: (ainakin mitä olen nähnyt/kuullut)

Hyvinvointi tuonu mukanaan myös hengityselin sairauksia? :eek: astma ainakin taitaa olla lisääntymään päin... jos en ihan väärässä oo... tosin eihän se astmakaan oo este, vaan hidaste... se vaan tarvii sitä liikuntaa paljon...

Noi intin kuntotesti tuloksia kannattaa suhtautua vähän varauksella broidi kertoi niillä oli ollut aloitus cooperissa 80 jätkää keskiarvot todella perseestä tyyliin 1 oli juossut yli 3000m, muut 1600-2600 Toisen cooperin yhteyteen oli laitettu porkkana 400m tulostaan parantavat jampat saavat kuntsarin sillä hetkellä veljen osastossa enää 30tyyppiä.

Ainut kuka ei pystynyt parantamaan tulotaan 4sadalla metrillä oli tää tyyppi joka juoksi yli 3000m alussa mutta sekin kumminkin sai sen kuntsarin.

Velikin paransi tulostaa 800metrillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom