Armeija marssii vatsallaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
nevahood sanoi:
mun mielestä kaupunkiseudun alokkaat oli jopa kovemmassa kunnossa kuin syrjäkyliltä olleet.

Voipi hyvin pitää paikkansa. Kaupunkilaiset sentään kävelevät ja kaikenlaista pallokenttää ja muuta harrastusmahdollisuutta on ympäristössä. Maalla kersat kuskaa kodin ja koulun väliä taksi, loppupäivä taas ajellaan mopolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Willie sanoi:
Aika järkyttävän huono tuo tulos on kyllä keskiarvoksi. Mietin tässä että paljonkohan mahtaisi olla pakkislaisten keskiarvo? Epäilisin ettei sekään yllä 3000 metriin.

No ei varmasti kovin lähelle edes. Vaikka olisi tavallaan hyvässä kunnossa lihakset ym. kroppa, niin ei se takaa hyvää aerobista tulosta.

Tai en nyt varmaksi sano. Itse vaan koen olevani hyvässä kunnossa(verrattuna suurimpaan osaan kavereistani), mutta coopperi varmasti jäisi reilusti alle 3000 m. Tosin se voi olla ihan vaan ettei juoksu sovi minulle ja tämä väittämä on väärä.

D.Yates sanoi:
Voipi hyvin pitää paikkansa. Kaupunkilaiset sentään kävelevät ja kaikenlaista pallokenttää ja muuta harrastusmahdollisuutta on ympäristössä. Maalla kersat kuskaa kodin ja koulun väliä taksi, loppupäivä taas ajellaan mopolla.

ja vitut. Maalla tulee liikuntaa ihan luonnostaan kun sitä joudutaan harrastamaan ihan arkiaskareitten muodossa. Julkiset kulkuvälineet ei kulje ja kouluun ei pääse taksilla. Hoidetaan pihaa ja eläimiä jos sellasia on, tehdään puita, tehdään lumitöitä, käydään marjassa/metsällä, kalastetaan, ja riehutaan päissään ympäri metsiä tietty...

protsku sanoi:
Onko Suomen armeija rähmällään? Mikä neuvoksi? :david:

mä täräytän siel sellasen tuloksen että .. nu ei :D

Tämähän ei mikään ihme ole.
Nokian osakkeet laskee.
Suomen hiihto päin persettä.
VARUSMIEHET pulla mössöä.
Suomalaisia nuoria ei KIINNOSTA OPISKELU
Yleisurheilussa jääkiekossa ym. Lajeissa emme pärjää.

SUOMALAISET on hyvinvointivaltion . tavoin hemmoteltu pilalle :whip:

EDIT= Suomalaiset olisivat paniikissa ilman KIINTEÄÄ nettiä. puhumattakaan sähköstä.
Nuoret miehet aikuistuvat paljon vanhempana mitä 30vuotta sitten kun työelämään lähdettiin ajoissa alle 20vuotiaana.

Suomalaiset eivät vain enää ole tarpeeksi kovia.

Nyt Valitamme huonosta palkasta raskaasta duunista.

SOTIEN jälkeen suomalaiset olivat haluttua niukka palkkaista orjatyövoimaa
etenkin ruotsiin suuntautuessa.
Sama juttu entä kun virolaiset/venäläiset tulevat tänne päin. Siellä ei sossu pelasta.

Ei oo toi 2400m kovin kaksinen keskiarvo ja jos vain 35% juoksi hyvän tuloksen(onko hyvän rajana 2500?), niin alokkaiden aerobinen kunto on aivan luokaton. En kyllä yhtään ihmettele aerobisen kunnon heikkenemistä. Kun seuraa sukulaislapsien touhuja, niin kyllä aika kuluu neljän seinän sisällä tietokoneen tai konsolin parissa. Luulisin, että seuraavat pari vuotta tulokset vain heikkenee kunnes jäävät johonkin 2200m tasolle. Olisi ihan mielenkiintoista tietää mikä on leuanvedon ja punnerruksen keskitulos näillä uusilla alokkailla.

Täytyy nyt vähän kehua wanhoja hyviä aikoja kun tuli morttina juostua 3650m, mutta silloin hiihdettiinkin kouluun kesät talvet.

Matsku sanoi:
mä täräytän siel sellasen tuloksen että .. nu ei :D

Tämähän ei mikään ihme ole.
Nokian osakkeet laskee.
Suomen hiihto päin persettä.
VARUSMIEHET pulla mössöä.
Suomalaisia nuoria ei KIINNOSTA OPISKELU
Yleisurheilussa jääkiekossa ym. Lajeissa emme pärjää.

SUOMALAISET on hyvinvointivaltion . tavoin hemmoteltu pilalle :whip:

EDIT= Suomalaiset olisivat paniikissa ilman KIINTEÄÄ nettiä. puhumattakaan sähköstä.
Nuoret miehet aikuistuvat paljon vanhempana mitä 30vuotta sitten kun työelämään lähdettiin ajoissa alle 20vuotiaana.

Suomalaiset eivät vain enää ole tarpeeksi kovia.

Nyt Valitamme huonosta palkasta raskaasta duunista.

SOTIEN jälkeen suomalaiset olivat haluttua niukka palkkaista orjatyövoimaa
etenkin ruotsiin suuntautuessa.
Sama juttu entä kun virolaiset/venäläiset tulevat tänne päin. Siellä ei sossu pelasta.

Lisään = MTV3 03.08.2004 Alokkaita kotiutettu nettiriippuvuuden tähden
WTF.

Ren sanoi:
Ei oo toi 2400m kovin kaksinen keskiarvo ja jos vain 35% juoksi hyvän tuloksen(onko hyvän rajana 2500?), niin alokkaiden aerobinen kunto on aivan luokaton. En kyllä yhtään ihmettele aerobisen kunnon heikkenemistä. Kun seuraa sukulaislapsien touhuja, niin kyllä aika kuluu neljän seinän sisällä tietokoneen tai konsolin parissa. Luulisin, että seuraavat pari vuotta tulokset vain heikkenee kunnes jäävät johonkin 2200m tasolle. Olisi ihan mielenkiintoista tietää mikä on leuanvedon ja punnerruksen keskitulos näillä uusilla alokkailla.

Täytyy nyt vähän kehua wanhoja hyviä aikoja kun tuli morttina juostua 3650m, mutta silloin hiihdettiinkin kouluun kesät talvet.

Muistaakseni 2600 on tyydyttävän raja, 2800 hyvä ja 3000 kiitettävä.

Minun mielesta suurin syy tahan kunnon heikkenemiseen on tietokoneet ja pelikonsolit. Suurin osa kersoistahan ei tee muuta kuin pelaa peleja ja katsoo elokuvia. Ei loydy enaa niita jotka lahtee liikkumaan tai tekemaan raskasta ruumiillista tyota.
Niin kuin isaukko tassa vahan aikaa sitten totesi niin nuorista ei enaa loydy niita hulluja tyontekijoita. Minun mielesta hyvin sanottu.
Osa tata ongelmaa on myos nuorten ja heidan vanhempiensa asennoituminen. Miten lie asenne nuorisolla tyon tekemiseen? Jos nuori oppii jo aikanaan tekemaan toita ja ym muuta vastaavaa niin han varmasti tekee sita lapi elamansa. Nain uskon ainakin vakaasti.

Saattaa olla etta teksti on hieman provosoivaa mutta...

Voima sanoi:
Minun mielesta suurin syy tahan kunnon heikkenemiseen on tietokoneet ja pelikonsolit. Suurin osa kersoistahan ei tee muuta kuin pelaa peleja ja katsoo elokuvia. Ei loydy enaa niita jotka lahtee liikkumaan tai tekemaan raskasta ruumiillista tyota.
Niin kuin isaukko tassa vahan aikaa sitten totesi niin nuorista ei enaa loydy niita hulluja tyontekijoita. Minun mielesta hyvin sanottu.
Osa tata ongelmaa on myos nuorten ja heidan vanhempiensa asennoituminen. Miten lie asenne nuorisolla tyon tekemiseen? Jos nuori oppii jo aikanaan tekemaan toita ja ym muuta vastaavaa niin han varmasti tekee sita lapi elamansa. Nain uskon ainakin vakaasti.

Saattaa olla etta teksti on hieman provosoivaa mutta...

Täyttä totta

Tuo Cooperin tulos on kyllä aika huolestuttava. Ei tommoseen varmaan voi antaa yksiselitteistä vastausta, että mistä tuo johtuu. Syitä on varmaan useita, mutta IMO kaikki viihdetekniikan lisääntyminen/kehittyminen varmaan vaikuttaa osansa.

Noita väitteitä, että maalta tulevat ovat huonommassa kunnossa, en todellakaan allekirjoita. Itse olen kohtuullisen pienessä maalaistuppukylässä lapsuuteni viettänyt ja silloin tehtiin joka päivä isolla porukalla jotain liikunnallista (fudista, pesistä, jääkiekkoa ja kaikkee mahdollista). Tuppukylässä oli mahdollisuus harrastaa jääkiekkoa ja todella iso prosentti kunnan nuorista sitä harrastikin. Ja kyllä siellä vieläkin, joskus kun vierailee, tuntuu aika pitkälti sama meno olevan.

Toisaalta en allekirjoita tuon cooperin tuloksen suoraa merkitystä intissä tarvittavaan kestävyyteen. Kyllä tuli intissä nähtyä sellaisia suhareita paljon, jotka juoksi cooperissa paljon vähemmän kuin minä (juoksin hyvän tuloksen 2900m jtn.). Silti näitä vähän juosseita (2000 - 2200m) oli paljon, jotka olivat elementissään pitkillä sissimarsseilla. Omassa tuvassanikin oli eräs kaveri, jonka cooperin tulos oli 2200m ja tämä heppu kantoi koko loppusodan ajan ryhmän telttaa normaalin sissirinkan varusteiden lisäksi ja jaksoi koko leirin paremmin, kuin minä. Tosin, tottakai poikkeuksiakin on. Kuitenkin en enää sen jälkeen uskonut, että tuo cooperin tuloksen voi suoraan linkittää varusmiesten armeijasta selviytymiseen kunnialla ja hyvin.

Tuosta coopperikeskiarvosta, että kuinkahan moni sen juoksee tosissaan? Siis ihan viimeiseen asti, niin paljon kuin itsestä irti saa. Yksi tuttuni on nyt intissä ja ei ole harrastanut mitään liikuntaa/urheilua. Juoksi testissä 2800 metriä, sanoi vaan että sisulla yritti niin paljon kuin vaan menee. Oli siellä kuulema pari sellaistakin ollut, jotka oli kahden kierroksen jälkeen jättäneet leikin kesken.. Että onko porukka nykyään niin laiskaa, että eivät edes kehtaa yrittää parastaan?

Kaverit puhu, jotka on intissä just parhaillaan et kun juoksee huonon tuloksen ekassa cuupperissa ja toisessa jouksee sit täysii ja parantaa jonkin verran tulostaan niin saa kuntsarin. :)

paskapuhetta, harx. kotiutumiscoopperista ei köllejä jaella. ekasta coopperista normaalisti yli 3000 juoksemalla saa yhden. ekalla yrityksellä.

Kyöpeli sanoi:
Odotan innolla , että pääsen armeijaan :)

Jep :rock:

Laiskaa porukkaa sanon mä. Ruotsin opettaminen vähemmälle ja liikuntaa lisää peruskouluun :hyper:

nevahood sanoi:
paskapuhetta, harx. kotiutumiscoopperista ei köllejä jaella. ekasta coopperista normaalisti yli 3000 juoksemalla saa yhden. ekalla yrityksellä.

Meillä ainakin Sodankylässä sain köllin jos paransi 500 metria edellisestä tuloksesta. Tämän takia mä juoksin ekan Cooperin vähän siihen malliin, että ens kerralla varmasti jaksaa sen 500 metriä paremmin. Tiukille se meni, mutta kölli tuli ! :thumbs:

̕1/04

Koulujen liikuntatunteja on vähennetty säästösyistä. Harrastukset keskittyvät entistä enemmän tietokoneitten pariin. Roskaruokaa saa joka kulmasta. Kävely ja pyöräily on vähentynyt hyvän joukkoliikenteen vuoksi. Ja loppuun kevennys, salilla ei tarvitse käydä, kun synthol on keksitty.

Nuoria 10-13 vuotiaita urheiluseurassa ohjaavat henkilöt ovat kertoneet, että senkään ikäiset lapset eivät ole kovin innokkaita liikkumaan. Kuulemma tällasia kommentteja tulee paljon liikunnan yhteydessä:

-en mä haluu

-en mä jaksa

-en mä osaa

Kun ton ikäset yleensä (lue ennen) tuppasivat tekemään mitä vaan liikunnallista innoissaan. Kuulemma ovat nykyään laiskoja, eikä tsemppiä löydy ollenkaan. Onko se ihme, kun vanhemmat kuskaa autolla joka paikkaan ja vapaa aika vietetään pelivehkeiden parissa. Suomeksi sanottuna monet 90-luvulla syntyneet ovat ja tulevat olemaan laiskoja p#skoja. Siinä suomen tulevaisuus sen osalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom