SUPERCARB 1kg -40%

Apua! Selluliitti on valloittanut minut!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äiskä
  • Aloitettu Aloitettu
kuinka yleistä tämä minun tapauksessanikin kyseessä oleva "näkymätön"sellulliitti punttimimmien keskuudessa on?Ei siis näy päälle päin vaan vain puristettaessa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
voin sanoo, ettei varmaan oo kauheen harvinaista, joten et oo ainoo.. mulla oli tossa ku asuttiin jenkeissä aika paljon painoa ja onhan mulleki jääny tommosta onneks pientä muhkuraa tonne.. kuorimisella, liikunnalla ja voiteilla se on vähentyny.. (ne voiteet mä saan ilmaseks, en muuten tuhlais rahaa semmosiin) mutta ei semmosesta näkymättömästä selluliitista kannata murehtia.. tuskin kovin moni tulee puristelemaan sun persettä ja tarkastelemaan, onko sulla sitä ja kuinka paljon ;) yritetään kestää :thumbs:

Joo, näin mä olen ajatellutkin enkä tosiaan oo ennen edes ajatellut että mulla oli sellua....Nyt vaan kun on ollut viikon treenitauko ja kauheee flunssa niin tuntuu olo niin löysältä ja tuli sitten alettua puristelee peilin edessä:D
Pääsispä jo salille...*huoh*
Tosiaan oon ennemminkin laiha kuin läski, mutta olo tosiaan LÖYSÄ....:rolleyes:

Minun käsittääkseni tuo puristelemalla aikaansaatu muhkuraisuus ei todellakaan ole selluliittia (näin minulle on kertonut vartalohoitoja tekevä kosmetologi), vaan ihan tavallista rasvakudosta. Selluliitti on enemmän pinnalla ja näkyy kyllä melkein ilman mitään puristeluja. Pahimmat selluliittikertymät voivat olla todella kipeitä. Joten ei tuollaisten puristelumuhkujen hoitoon tarvi mitään sen kummempaa, kuin liikettä ja terveellistä ruokaa :)

Sori,

mutta selluliitti ON RASVAKUDOSTA. :) Tai tarkemmin sanottuna selluliitti syntyy, kun ihonalaiset rasvakudoskammiot työntyvät ihon verinahkaan.

Ihon kimmoisuus ja paksuus ja rasvakammioiden koko ratkaisevat sen, miten pahoja muhkuroita ihon pinnalla näkyy ja milloin (siis näkyykö jo seistessä vai vasta puristaessa).

Selluliittiin auttaa ihon kimmoisuuden, paksuuden ja kunnon parantaminen ja rasvakammioiden pienentäminen (= laihtuminen :-).

Edes rasvaimu ei aina auta, jos se kohdistuu alempiin rasvavarastoihin, vaan voi joskus jopa pahentaa selluliitin ulkonäköä.

Eli ei ole vippaskonsteja ja perimä ratkaisee. Life is hard and then you die...

:david: <-- miesten ihon koostumus on erilainen, siksi niillä ei sellua juurikaan ilmene. (plus että toi on kornein hymiö mitä olen ikinä nähnyt :) )

Lisää aiheesta mun kotisivuilla. (= käännetty ja tietellisillä tutkimuksilla täydennetty artikkeli)

Juu, Kutri tiedän että selluliitti on rasvakudosta, mutta tarkoitin sitä, että ei kaikki rasva ole selluliittia, niinkuin jotkut naiset joskus tuntuvat kuvittelevan.... mutta en todellakaan ole mikään asiantuntija aiheessa, mutta uskon silti, että liikunta ja ruoka on paras keino ehkäistä sitä ja päästä siitä eroon...tai ainakin näin toivon, sillä muihin konsteihin ei minulla ainakaan ole varaa ;)

Tässä pieni pätkä oppikirjastani selluliitista.

Selluliitti on siis kudosten rasva- ja vesipitoisuuden sekä verenkierron paikallinen häiriötila, eräänlainen tukos kudoksissa.

- adiposyytit ovat suurentuneet ja niiden triglyseridipitoisuus on lisääntynyt

- soluväliaineen mukopolysakkarit ovat polymerisoituneet ja sitovat vettä kudoksiin

- laskimoveren- ja imunestekierto hidastuvat ja häiriytyvät kapillaarit laajenevat ja niistä tihkuu plasmaa ympäröivään kudokseen

- sidekudossäikeet kovettuvat ja hajoavat sekä estävät osaltaan solujen aineenvaihduntaa

Selluliittihoitojen päämäärät:
- triglyseridien vähentäminen adiposyyteistä
- mukalopolysakkaridikatjujen hajottaminen
- veren- ja lymfakierron parantaminen
- selluliittia lisäävien tekijöiden vaikutuksen estäminen

:kippis1:

sellaista tämä on... sitäpaitsi suurella osalla naisista on selluliittia ainankin 1 asteista.... sitä pitää vaan oppia elämään sen kanssa...

Originally posted by Riikka
Tässä pieni pätkä oppikirjastani selluliitista.

Mikä kirja toi on? *haluu lukee sen*

salainen ase

juu mulla on kans noita piilomuhkuroita, oli ne sit rasvakudosta tai selluliittia, mut näkyy vain puristettaessa, thank god! Epäilemättä liikunta ja ruokavalio on parhaat avut, mutta mun salainen ase selluliittia vastaan on seuraava: ylimääräisten nesteiden poisto hiilihydraatteja vähentämällä,liikkumalla, ja sellaisella bikini drink nesteitä poistavalla juomalla (toimii ainaki mulla!) ja sit kuivaharjaus, sauna, kuorinta ja selluliittigeeli. Tuloksena todella sileä iho! Eihän se selluliitti iäksi katoa, mutta iho on ainaki huomattavasti pehmeämpi ja kimmoisampi ku nesteet kiertää ja kuollut ihosolukko on pois.

Yyh!

Tein juuri viestin ja se katosi..

Mulla on selluliittia!! :itku:

Näkyy, kun jännitän mun jalkoja ja peppua. Hirveän näköistä!

Menneitä muistellessa tuli mieleen, että itsellä ainakin joskus aikoinaan oli reisissä jonkin asteisesta selluliittiä, ainakin jos oikein epäedullisessa valossa katsoi, ja vähän puristi. Ja vaikka yleensä sanotaan ja väitetään, ettei selluliitti laihduttamalla katoa, niin uskallan kyllä väittää ettei meikäläisen perskannikasta tai reisistä löydy merkkiäkään selluliitistä silloin, kun seistään kisalavalla, kisakunnossa.
Näin raskaana ollessa ei kyllä viiti pahemmin peiliin katsoa sen tarkemmin... sellainen rasva/neste pallukka tässä tuntee/tietää olevansa. :curs:

Voitte kaikki lohduttautua ainakin sillä, että se ei pahemmin tunnu näkyvän teillä, toisin kuin eräillä, jotka näyttävät kuin 40-vuotiailta mummoilta pepun kohdalta. :urjo:

Olen aina kärsinyt selluliitista ja lihottuani muutama vuosi takaperin se on tainnut tulla jäädäkseen. Kun jenkkakahvat ovat valtavat, reidet paksut ja mehevät ja peppu selluliittipesäke, on pullat aika huonosti uunissa. Edes poikaystäväni edessä en kehtaa kirkkaassa valossa kulkea alasti, puhumattakaan kuinka paljon hävettää olla uimahallissa!

Jännää, kun yläkeho on vähärasvainen ja hoikka, mutta sitten tuo alavartalo on...niin...rasvainen. :rolleyes:

Tähän asti vain rusketus on onnistunut lievittämään sellupyllyni ulkomuotoa, voiteita, kuorintaa, saunomista ja salin nypylähierontalaitettakaan käyttämällä tuloksia ei ole tullut. Itse asiassa tuntuu, että kesän jälkeen se näyttää taas pahemmalta kuin aikoihin! :eek:

Surullinen Chi

Älähän nyt, Chi. Uskon, että selluliitistä pääsee eroon kovalla punttitreenillä + dieetillä, eli kun rasvat putoavat tarpeeksi alas, voi selluliitille sanoa good bye :evil:

Ps. Näin ainakin toivon.. :D

Niin, mäkin toivon, että mä saan sellun pois. Sitä tuli, kun mä söin e-pillereitä ja nestettä kerääntyi kroppaan muutenkin.. Yks päivä mä istuin jalkojen päällä ja satuin vilkaseen reittä..:eek: Apua! Selluliittia! Sit lopetin pillerit ja dieettasin vähän. Nyt sitä ei tosiaan näy muuten kuin puristettaessa pakarat yhteen.. Toivottavasti pääsisi lopuistakin eroon jollain tavalla..
Onhan niiden PAKKO lähteä, kun rasva-% menee alaspäin? Muuten mä voin sanoa mun tulevaisuuden fitnesshaaveille hyvästit..:itku:

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Joo, en jaksa uskoa, että kenelläkään tiukassa kunnossa olevalla olisi selluliittiä.. Eiköhän se ole aika mahdottomuuskin, jos rasvat on jossain 10 - 15 % välillä.

Jos oikein käsitin, niin taas on pullat uunissa...:joulu1: Mä olen lukenut, että raskauden aikana nainen ei tarvitse normaaliruokaan lisää ravintoa sitä toukkaa ajatellen kuin yhden omenan verran, eli todella vähän. Musta se oli aika hämmästyttävä tieto, kun olen kuullut usein puhuttavan, että se lapsi tarttisi muka jotain ekstraa. Siinä varmasti syy selluliitteihin.

Originally posted by PepsiGirl
Mä olen lukenut, että raskauden aikana nainen ei tarvitse normaaliruokaan lisää ravintoa sitä toukkaa ajatellen kuin yhden omenan verran, eli todella vähän. Musta se oli aika hämmästyttävä tieto, kun olen kuullut usein puhuttavan, että se lapsi tarttisi muka jotain ekstraa. Siinä varmasti syy selluliitteihin.

No en ihan luottais LUETTUUN TIETOON (jonka on kuitenkin kirjoittanut joku, jolla ei ole lapsia; hänestä vaan tuntuu siltä, että omena päivässä pitää fläsän poissa ja joka voi puolestani työntää omenansa sinne, mihin ei aurinko paljoo porottele :D ), jos ei oo oikeesti kokemusta. Aloitin tämän threadin juuri sen takia, että mulla on neljä lasta, ja viimeinen on ainoa, jolta selluliitti on kerääntynyt. Painoa tuli 15 kg, mitä ei ole tullut aiemmin (aiemmin n. 6 kg).

Mitään muuta syytä en niin painon nousuun kuin selluliittiinkään oo keksinyt kuin ikä. Kaikki on jo lähteneet pois (myös sellu), mutta kun sitä tuli niin sitä tuli ja that's it!

Eikä lapsi tarviikaan mitään ekstraa, mutta jos paino nousee, kuten mulla (ja monella vielä huikeesti enemmänkin) ja ihminen liikkuu paljon kuten minä, niin eikö se tavallaan ole aivan luonnollista että nälkä kasvaa.

Mietipä itse, jos aloittaisit tästä aamusta harjoitukset, jossa niskassasi on 15 kg:n levypaino. Sitä sitten kiikkaat joka paikkaan mukanasi. Voi olla että tekis pikkusen enemmän näkkileipää mieli...

Vastakohta kaikelle tälle oli vauvan syntymä ja painon pudotus: olo oli niin kevyt, että olisin juossut vaikka Ivaloon. Ja se, kuinka jatkat syömistäsi raskauden jälkeen onkin sitten oma valintasi ja kirjoitelmanhan siitäkin saa aikaiseksi.

Syy, miksi kommentoin Pepsigirlin tekstiä on se, että aina kavahdan, jos joku puhuu ilman kokemuksen rinta-ääntä, "minä luin Nalle Puhista, että..." -mentaliteetillä.

Kommentoida saa tietysti, mutta liian jyrkät mielipiteet kirja-pohjalta on turhia.

T. ent. nuori, ent. synnyttäjä, ent. selluliitti-hirmu, ent. norsu, nyk. kokemuksen rinta-ääni

Mä taas luin jostain, että se energiatarve olis suunnilleen voileivän verran.. Mulla ei kyllä raskausaikana tullut paljoa ylimäärästä ja selluliittiakin alkoi näkyä vasta vuosi synnytyksen jälkeen..

Suositut

Back
Ylös Bottom