Kiitos vain teille todella paljon! Jaakaapissa/ jääkaapeissa (omani / äidin) on sellaisia ruokia joita äiti ostaa kaupasta. Itse en pääse kauppaan. Sieltä löytyy paahtoleipää, ruisleipää (jota minä syön), flora margariini (jts), herkkusienileike (jts) perunaa ( joudun pakon edestä syömään kuulemma on terveellistä ja pitää syödä) maitoa, porkkanaa, maksalaatikkoa, vaalea makaronia. Huomenna tulee enemmän ruokavalikoimaa kaupasta. Mä en voi itse päättää mitä kaapissa on. Sen takia olen joutunut miettiin että miten laihdutan ja mikä olisi järkevintä. Olen ottanut äidin kanssa yhteen esim. perunan suhteen. Ja joudun sitä pakon edestä syömään. Tiedän että minun pitäisi syödä tummaa viljaa ja vähä hiiliihydraattiasia tuotteita, kasviksia ja proteiniia. Mutta se on helvetin vaikeata tässä tilanteessa. Tiedän että energia määräni on todella vähäistä, mutta en pääse sitä kuluttamaan normaalisti. Oikea polveni on aikapommi, joka voi mennä koska tahansa paikoiltaan. Olen käynyt 4 vuotta sitten ravitsemusterapeutilla ja tiedän että minun pitäisi syödä monipuolisesti. Mutta en voi vaikuttaa siihen että mitä äiti tuo kaupasta ja aika useasti joudun syömään enemmän kuin haluaisin. Tällä hetkellä en ole syönyt herkkuja keskiviikon jälkeen (paitsi eilen tuli syötyä ristiäisissä ja oli työn takana että sain syötyä) Ehkä minun pitäisi kertoa myös se että sairastan keskivaikeata masennusta.