Apua ruokavalion suunnitteluun

Tänään paino 101,3kg. Pudotus yhteensä - 2,5 kg. Päivä numero 6
Mahtavaa! Hieno tulos, siitä se lähtee :)

Suosittelisin syömään sen 1800 kcal ainakin niin lähtee tasaisesti ja jaksat kuitenkin paremmin. 1600 kcal on jo ihan hyvä määrä jos tuntuu että jaksat hyvin. Tsemppiä!! Usko itseesi.

Lihaskuntotreeniä voi hyvin tehdä kotona: kyykky, yhden jalan kyykky, punnerrukset, vatsalihakset eri keinoin, dipit. Jos sinun on mahdollista ostaa kahvakuula, niin siitä saisit tosi hyvän kotitreenivälineen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään kalorimäärä 1493 kcal.
Päänsärkyä on edelleen, mutta sitä on vain iltaisin. Minulla on ollut iltaisin maha kipeä, varmaan noin viiden päivän ajan. Onko se normaalia?
Tiedän että syön välillä liian isoja annoksia ja varsinkin tuota huonoa hiilihydraattia.

No ei mikään särky ikinä hyvä juttu ainakaan ole. Jos kalorit pysyy max 2000, et ihan valtavia annoksia varmaan syö. Se on jo hyvä lähtökohta että tiedostat, mitkä ovat huonoja hiilihydraatteja. Joten pystyt jatkossa välttämään niitä!

Kannattaa syödä vielä vähintään sama satsi :) Toisaalla kysyin treeniohjeita kotiin. Jos jalkasi ovat nyt lähes pois pelistä, vatsalihaksia ja painoharjoittelua käsillä voit ainakin tehdä. MITÄ nykyään syöt?

Sitä mitä tällä hetkellä löytyy jääkaapista. Olen pienentänyt ruoka-annoksien kokoa ja syön hitaammin. En ole syönyt herkkuja tai makeita tuotteita keskiviikon jälkeen. Huomenna pitäisi miettiä mitä syö ristiäisissä. En usko että tänään tulee 1200 kcal täyteen.

Niin mitä sieltä jääkaapista sitten löytyy? Ei todellakaan ole sama, mistä kalorit koostuu. Enkä usko, ettet saa 1200 täyteen, paitsi jos sulla on yrjötauti.

Sinä kysyt täällä apuja.... sinulle annetaan sitä ja kysytään aika tärkeä kysymys niin vastaus on tommonen....

Ps ei sun tarvii kaikkia marmeladi purkkeja sieltä kaapista kertoo... vaan ne ruoka-aineet jota oot napaas vetäny tai vetämässä.....

TÄMÄ ei paljoa ruokavaliostasi kerro : Tämän päivän kalorimäärä 1082 kcal.
En ala luettelemaan äitini ruokakaapin sisältöä.

Et sä tollasta kituutusdieettiä tuu jaksamaan muutamaa viikkoa enempää. Sit se menee samaan entiseen ahtamiseen. Päänsärky luultavasti johtuu huonosta ruuasta, huonosta hiilarista lähinnä, ja liian alhasesta kalorimäärästä. Jos haluat oikeesti saaha tuloksia niin kannattaa jättää toi ajatusmalli laihdutuskuurista narikkaan ja olla maltillinen. Laihduttaessa ei kuulu olla paska olo, eikä semmonen tuu kun syö sopivasti ja ottaa sen energian kunnollisista lähteistä eikä nopeista hiilareista. Oot kattonut liikaa suurinta pudottajaa, tuo tyyli johtaa vaan painon jojoiluun.

Sateenkaaren kannattais ehkä keskittyä aikuistumiseen nyt ensin ja sitten vasta elämäntapamuutokseen. Tai ainakin kumpaankin samalla kertaa. Ammattiapu voisi myös olla enemmän kuin suositeltavaa, sillä onhan se järkyttävää, että nuori nainen painaa 100 kg. Meinaan että siihen lienee syitä, joita kannattaa työstää psykologin kanssa. Tilanne on kuitenkin kaukana toivottomasta - kunhan oikeasti etenee harkitusti askel kerrallaan. EIKÄ luule muutoksen tapahtuvan viikossa, kunhan syö 1000 kaloria (ties mitä?!) päivässä.

Kiitos vain teille todella paljon! Jaakaapissa/ jääkaapeissa (omani / äidin) on sellaisia ruokia joita äiti ostaa kaupasta. Itse en pääse kauppaan. Sieltä löytyy paahtoleipää, ruisleipää (jota minä syön), flora margariini (jts), herkkusienileike (jts) perunaa ( joudun pakon edestä syömään kuulemma on terveellistä ja pitää syödä) maitoa, porkkanaa, maksalaatikkoa, vaalea makaronia. Huomenna tulee enemmän ruokavalikoimaa kaupasta. Mä en voi itse päättää mitä kaapissa on. Sen takia olen joutunut miettiin että miten laihdutan ja mikä olisi järkevintä. Olen ottanut äidin kanssa yhteen esim. perunan suhteen. Ja joudun sitä pakon edestä syömään. Tiedän että minun pitäisi syödä tummaa viljaa ja vähä hiiliihydraattiasia tuotteita, kasviksia ja proteiniia. Mutta se on helvetin vaikeata tässä tilanteessa. Tiedän että energia määräni on todella vähäistä, mutta en pääse sitä kuluttamaan normaalisti. Oikea polveni on aikapommi, joka voi mennä koska tahansa paikoiltaan. Olen käynyt 4 vuotta sitten ravitsemusterapeutilla ja tiedän että minun pitäisi syödä monipuolisesti. Mutta en voi vaikuttaa siihen että mitä äiti tuo kaupasta ja aika useasti joudun syömään enemmän kuin haluaisin. Tällä hetkellä en ole syönyt herkkuja keskiviikon jälkeen (paitsi eilen tuli syötyä ristiäisissä ja oli työn takana että sain syötyä) Ehkä minun pitäisi kertoa myös se että sairastan keskivaikeata masennusta.

Sun itkeminen elämäntilanteentas ei auta ketää. Jos sääliä kaipaat, niin epäilen että sitä täältä saat.
Etsä säälistä laihdu, vaan siitä että otat niskastas kiinni ja toteutat sen mitä haluat.

Sinä olet 20-vuotias. Sen ikäistä ihmistä ei kukaan voi pakottaa syömään yhtään mitään. Jos et syö niin et syö,tuskin äitisi sun suuhun mitään väkisin tunkee. Tämä on tekosyy #1. Jos polvesi on noi huonossa kunnossa niin treenaa niitä käsiä,selkää ja vatsalihaksia. Et sinä ole maailman ainoa polvivammainen,ihmiset reenaa jopa ihan ilman jalkoja,joten toi on sun tekosyy #2. Nyt ne tekosyyt romukoppaan tai sit vaan opit elämään lihavana.

Olen käynyt 4 vuotta sitten ravitsemusterapeutilla ja tiedän että minun pitäisi syödä monipuolisesti.
Mitäs jos varaisit ajan ja kävisit uudestaan juttelemassa? Äitiskin varmaan mielellään tuo kaupasta niitä juttuja mitä ravitsemusterapeutti on sulle suositellut.

Haluan laihtua!
Mutta en voi vaikuttaa mitenkään äitini ajattelu tapaan ja siihen että mitä hän tuo kaupasta. Jos pyydän jotakin tuomaan en tiedä saanko sitä.

Tein äsken seuraavia liikkeitä: ilmapyöräilyä, seinäpunnerusta, askelkyykky ( tuki tiskitasosta ja kepistä), kyykkyjä (seisten ja istumaan matalalle tuolille. Ei hidas vauhti), lankku "kevyt" (vasenpolvi maassa) oikeaa polvea ei voi vielä pitää vasten lattiaa/tyynyä yms. Silloin tuntuu kipua. (tarkoituksessa oli tehdä oikea lankku, mutta jäi ns. vajaaksi), vatsaliikeet nopealla temmolla. Illalla teen käsipainolla, käsiliikeet. Mutta minusta jotakin maassa. Minulla on hyvä fiilis ja hiukan tuli lämmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom