Apua ruokavalion suunnitteluun

Se, ettei äitisi auta sinua laihtumaan vaan päinvastoin, haiskahtaa ja pahasti. Se on juuri se, mikä tässä ei täsmää. Vaikka sulla on hitto lääkärin määräys laihtua!

Kyllä sun varmaan kannattaa peruuttaa leikkaus ja syödä lisää äidin ostamia herkkuja. Siitä se elämä paranee. Mums mums.

Mitä muuten teet? (sori jos oot jo kertonut enkä muista tai jaksa lukea koko ketjua) Opiskelet, oot saikulla? Onko kavereita? Onko ketään, joka oikeasti kannustaisi sinua lahtumaan? Vaikka ei olisikaan, niin se on mahdollista, jos ITSE uskot siihen ja PÄÄTÄT tehdä muutoksen. Mutta tosiaan, jos on liian sairas, on liian sairas. Ensin terveys siedettävälle tolalle, sitten JÄRKEVÄ ja kestävä laihduttava ruokavalio + liikunta kehiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En haluasi loukata ja haukkua sinua koska tiedän että laihduttamisen aloittaminen voi olla hankalaa, mutta nyt vittu pää pois sieltä perseestä ja lopetat tuollaisen itsesäälissä rypemisen ja muun niin kuin muutkin ovat sanoneet.

En haluasi loukata ja haukkua sinua koska tiedän että laihduttamisen aloittaminen voi olla hankalaa, mutta nyt vittu pää pois sieltä perseestä ja lopetat tuollaisen itsesäälissä rypemisen ja muun niin kuin muutkin ovat sanoneet.

Tarkoitat varmaan hyvää, mutta masennusta sairastavalle tuosta ei ole mitään hyötyä. Ei, vaikka koko maailma huutaisi että nyt ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Tässä ei mielestäni ole kysymys treeneistä, ruokavaliosta, polvesta tai mutsista, vaan nimenomaan psyykkisistä asioista jotka pitäisi ensin hoitaa kuntoon/paremmalle tolalle. Tämän jälkeen elämänmuutokselta painonpudotuksineen voidaan odottaa näkyviä ja pysyviä tuloksia.

Minun täytyyv varmaan peruttaa maaliskuun leikkaus. Leikkaava lääkäri pyysi minua laihduttamaan ennen leikkausta, enkä taida pystyä siihen.
Kyllä se leikkaus varmaan pystytään tekemään vaikket laihtuisikaan kauheasti. Ja sittenhän kaikki onkin helpompaa kun pystyt taas liikkumaan ja pääset itse kauppaan. Mitäs jos soitat terkkaan ja kerrot että sua on lääkäri pyytänyt ennen leikkausta laihduttamaan, ja tarvisit siihen nyt vähän apua? Saisit ajan vaikka ravintoterapeutille. Äitikin ehkä paremmin uskoo kun näytät sille sitten ne ohjeet ja ruokavalion. Samasta osoitteesta vois löytyä tuohon masennukseenkin vaikka jutteluapua.

Komppaan ya-yaa, pienillä askelilla kohti tavoitetta. Polvi tulee toivottavasti kuntoon leikkauksen jälkeen, joten turha sitä leikkausta on pitkittää. Saikulla sitten vaan rakentamaan ruokavaliota realistisilla tavoitteilla, vaikkakin sitten sisältäen perunoita. Usko pois, ettei se ainakaan myöhemmässä vaiheessa tule sen helpommaksi aloittaa.

Kuulumisia: Kuukauden aikani painoni ei ole lähtenyt nousuun vaan pudonnut. Ainoastaan kilon. Mutta olen tähän tyytyväinen. En tehnyt mitään erikoista. Huomenna aloitan go fat go -ruokavalion. Äitikin hyväksyi sen :)

Liikunta on paras lääke masennukseen! Voisit myös kysyä lääkäriltä saisiko välinelainaamosta kuntopyörää kuntoutumiseen(Ilmaista)
PS. Hyvä ravinto auttaa kehoa paranemaan leikkauksesta nopeammin.

Hei,
olisiko mahdollista että joku voisi sunnuntaina arvostella ruokapäiväkirjani ajalta 24.2-3.3. Olen merkinnyt siihen koska olen äidin luona ja koska kotonani http://lihavastalaihaksijonakinpaivana.blogspot.fi/p/ruokavalion-karkoitus-v.html. Noudatan blogissani esiintyvää laihtumisen askeleita. Ensi viikolla alkaa säännöllinen syöminen. Olen suunnitellut itselleni aikataulun aamupala 08.00, lounas 11.30 , välipala 14.45, päivällinen 17.30 ja iltapala 20.45
Tarkoitus on että opettelen uuden elämäntavan joka toivottavasti auttaa minua laihduttamaan. Etenen yhden askeleen kerralla. Suunnittelin alustavasti ruokavalion, jota pystyisin noudattamaan. Voisiko joku tarkastaa määrät?

Aamupala
kaurapuuro: marjoja / margariini, suola, sokeri / mehukeitto
kahvia maidolla
1 ruisleipä, margariini
2dl vettä
hedelmä

Lounas
2 perunaa / 1dl v.makaronia/riisiä / 1,5 dl t.makaronia/ riisiä
1 dl jauhelihakastike/ makkarakastike yms.
???g liha/kala/ kananmuna / raejuusto
2,5dl kasviksia / salaattia yms
maitoa
1 ruisleipä, margariiniä

tai
3dl keitto
maitoa
1 ruisleipä, margariiniä

Välipala
fast dietmic fitness shake 40g , 3-4 dl maitoa / proteiini patukka / rahkaa marjoilla / jogurtti/ joku muu patukka (terveellinen
kahvi maiholla
hedelmä

Päivällinen

2 perunaa / 1dl v.makaronia/riisiä / 1,5 dl t.makaronia/ riisiä
1 dl jauhelihakastike/ makkarakastike yms.
???g liha/kala/ kananmuna / raejuusto
2,5dl kasviksia / salaattia yms
maitoa
1 ruisleipä, margariiniä

tai
3dl keitto
maitoa
1 ruisleipä, margariiniä

Iltapala
jogurtti/ rahkaa ( marjoilla, pilttiä mehukeitto) / fast dietmix fitness shake 40g / ruisleipä margariinillä
maito
hedelmä ?
vettä

Joudun uudestaan leikkaukseen, toinen naula on vääntynyt joka sijaitsee sääressä. Miten pystyisin noudattamaan ruokavaliotani, kun päivittäinen hiilarit eivät saa ylittää yli 20g päivässä. Olen miettinyt ottavani mukaan ateriankorvikkeita, mutta pitäisi löytää sellaisia jotka voi olla lämpimässä ja ovat myös laktoosittomia. Leikkaus on tulee kahden viikon sisällä. Enkä haluaisi keskeyttää ruokavaliota kahden - kolmen päivän takia.

Eikö olis järkevää leikkauksen ajaksi unohtaa vhh ja syödä hyvää laadukasta ruokaa? Prodepatukat mukana leikkaukseen... Turhat stressit pois, jotta kaikki energia jää paranemiseen. Lisäksi esim. täysjyvätuotteiden kiven-ja hivenaineiden luulisi olevan tarpeeseen kun leikkauksesta toivut..

Vaikka joutuisitkin sairaalassa viettämään aikaa niin, ettei ruoka-aikasi ja annoksesi täsmää, entä sitten? Olet kuitenkin taas kohta kotona ja prosessi voi jatkua. Puhuit itsekin elämäntavasta, täten ollen pikku sairaalavisiitti ei pidemmällä tähtäimellä tule vaikuttamaan sinun laihtumiseesi. Älä ajattele niin päivän päälle, vaan näe kokonaiskuva äläkä stressaa. Hitaasti, mutta varmasti, tulet saavuttamaan tavoitteesi, jos itse niin päätät. Kyseessä ei ole päivän, viikon, kuukauden tai edes vuoden kestävä dietti, vaan elämäntapa.

Tämä thread on melkoisen turhanpäiväinen. Ilmeisesti toimii enemmän päiväkirjana, koska ohjeet menee täysin ohi silmien. Tälläkin hetkellä mennään VHH hommilla ja uskallampa taas sanoa, että käytännössä välittömästi hiilarien lisäämisen jälkeen alkaa pitsat ja pullat maittaa. Turpoaminen on väistämätöntä.

Tässä oikaistaan niissä tärkeimmissä jutuissa. Minkä verran voi syödä ruokaa mitä on yleisesti tarjolla eli jonkinlainen mielikuva ruokien energiasisällöstä. Mikä on hyvä ja monipuolinen ruokavalio? Nämä jää kaikki tekemättä, nyt runnotaan väkisin muutama kuukausi ja jokunen kymppi alaspäin. Sitten kun vaaka tavoittaa jonkun maagisen luvun niin elämän pitäisi muuttua ihquksi ja kaikki mikä on ollut elämässä pielessä on korjattu kertahujauksessa.

Mä annan edelleen huonon ennusteen. Mutta so not, siinäpä sitä voi kysellä vinkkejä ja tehdä ihan toisella tavalla... Kyse on tosiaan elämäntavasta kuten yllä on sanottu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom