Apua naisaloittelijalle!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja awenye
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve! Toivottavasti menee oikeaan osioon ja tällei. :)

Elikkäs eksyin tälle foorumille, kun etsein kaikenlaisia vinkkejä treenaamiseen. Olen 17-vuotias laiha tyttö ja olen ainakin vuoden verran käynyt salilla joskus useammin joskus harvemmin. Nyt olen kunnolla innostunut kehittymään. Olen kehittynyt ihmeen hyvin jokapäiväisellä treenillä kotona (Jos olen treenannut salilla esim. edellisenä päivänä kunnolla lihakset kipeiksi muistan kyllä pitää välipäiviä:D) ja vatsalihaksia ja käsiä muodostuu ihan silmissä.. Ihmeellistä.. :D Tavoitteenani ei ole mikään kunnon bodaus, vaan lähinnä hyvin näkyvät vatsa- ja käsilihakset. Treenaan myös selkää paremman lopputuloksen vuoksi. Jalkoja voisin myös treenata hieman, koska olen kuitenkin hoikka. Pääasiassa kuitenkin käsiä ja vatsaa (ja selkää.)

Tosiaan, käyn salilla aina kun aika antaa myöden, mutta ainakin kahdesti viikossa ja tulevaisuudessa useamminkin. En ole hirveän innokas luomaan mitään treeniohjelmaa, mutta sekin onnistuu jos hirveä vaatimus olisi. Mutta sitten herää kysymys, että millainen treeniohjelma? ... En ymmärrä mitään esim. laitteiden lyhennenimityksistä yms. vaikka niitä olen yrittänyt lukea.. :D

Lähinnä tarvitsen apua siinä, että kun vasta olen kunnolla tutustumassa tuohon salilla käymiseen, millaisilla laitteilla treenaisin ja kuinka paljon? Muistakaa että olen todella poikamainen, eli en mikään höyhensarjan inisijätyttö, vaan täynnä motivaatiota. :) Olisi kiva saada jotain opittavaa laitteista, siten että niitä ymmärtää yms. :)

Ruokavaliosta sen verran, että syön sunnilleen saman verran kuin aikuinen mies.. paljon lihaa ja energiää sisältäviä juttuja ja silleen. Samalla olisi myös kiva tietää, kuinka kauvan suurinpiirtein kestäisi saavuttaa tämä? Tyypit aina sanoo, että riippuu ihan ihmisestä, mutta tosiaan olen todella innokas ja omin avuin jo hyvin kehittynyt. Kiitos jo etukäteen!

Naisethan ei ihan samaa vauhtia kehity kuin miehet, mutta kun oikein tekee niin varmasti näkyy tuloksia.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuolla on hyvää perustietoa ja muutaman ohjelmakin.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043

Jos motivaatiota löytyy, niin suosittelen tätä.

Otat tuolta jonkun treeniohjelman ja syöt oikein, niin eiköhän tuloksia synny. Jos vain mahdollista, niin vapailla painoilla ja opettelet heti tekniikat kuntoon. Eikä kannata unohtaa jalkojen treenausta, se kun tuo buustia myös muun kehon kehitykselle.

hieno juttu! nyt sain noita tekniikoitakin hyvie videopätkien avulla selville ja suurin osa onnistuu kotonakin ja sitte salilla :)

ainoo epäselvyys jää, että en millään tahdo ymmärtää noita sarjoja ja toistojuttuja silleen yhteen kasattuna? :rolleyes: niistä ku sais vielä sellasta selvennystä..

Treenaa koko kroppaa vaan, äläkä jätä jalkoja sen vähemmälle kun muiden lihasten treenaamista kehitä kaikkea mahdollisimman tasasesti. Älä rupea siihen että treenaat muutamaa lihasta pelkästään, koska uskon että myöhemmin sit kaduttaa ku kroppa kehittyy epätasaisesti.

ja salilla treenauksessa ei ole tarkotus saada lihaksia kipeiksi, jos lihakset tulee kipeiksi se voi tarkottaa että venyttely jääny vähemmäle tai joku on menny pieleen. omasta mielestä lihasten väsyminen on hyvä merkki, mutta jos lihakset on treenistä seuraavana päivänä kipeinä ni aamulla sit Vitu*taa kun ei tullu eilen tarpeeks hyvin venyteltyä.

jos et pidä treenaamisesta treeniohjelmalla ni suosittelen et luot mielees itelles treeniohjelman jota noudatat. eli et poukkoile laitteesta laitteeseen ja tee liian pitkiä sarjoja liian monilla toistoilla, vaan pidät järjen päässä ja teet tyyliin 3x5 tai 5x5 tyyliin laitteissa tai no mikä nyt hyvältä tuntuu.

http://kalorilaskuri.fi/

tuolta saat myös laskettua montako kaloria syöt päivässä. ja paljonko ne sisältää proteineja, hiilihydraatteja ja rasvoja.

ja edellä mainitut linkit ovat myös todella hyödyllisiä.

Tzemppiä :dance2:

jees, taas tuli apua! mut edelleen noi toistot ja sarjat menee vähän sekasin ja tällei, jos joku haluis antaa iha totaalisen ja idioottivarman selvennyksen niistä?

ja se oman treeniohjelman luominen on ihan hyvä idea, mites se sitten onnistuis parhaiten? tossa toisessa linkissä kun oli noita videopätkiä liikkeistä ja sitten alla koko kropan treeniohjelma vissiin kolmesti viikossa? ongelma on vaan se että en tahdo sisäistää noita toisto/sarja -juttuja yhessä tollasessa kaavassa. pystyiskö joku auttamaan mua sen ohjelman laatimisessa?

jees, taas tuli apua! mut edelleen noi toistot ja sarjat menee vähän sekasin ja tällei, jos joku haluis antaa iha totaalisen ja idioottivarman selvennyksen niistä?

ja se oman treeniohjelman luominen on ihan hyvä idea, mites se sitten onnistuis parhaiten? tossa toisessa linkissä kun oli noita videopätkiä liikkeistä ja sitten alla koko kropan treeniohjelma vissiin kolmesti viikossa? ongelma on vaan se että en tahdo sisäistää noita toisto/sarja -juttuja yhessä tollasessa kaavassa. pystyiskö joku auttamaan mua sen ohjelman laatimisessa?

Vissiin tarkoitat tuota _Hc:n laittamaa ensimmäistä linkkiä. Sen avauspostissa olevissa ohjelmissa sarjat ja toistot on merkitty esim. 3x10-15, joka tarkoittaa, että liikettä tehdään kolme sarjaa, ja jokaisessa sarjassa 10-15 toistoa.

Suosittelen tosiaan ottamaan yksijakoisen ohjelman (eli koko kroppa kerralla) alkuun.

Sarja= montako kertaa toistat toiston

toisto = montako kertaa nostat punttia

Edit: sarjat ja toistot meni väärinpäin mulla, mut korjasin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hienoa! tykkäsin kyl alusta lähtien eniten tosta timban kirjottamasta.
pystyn tekee osan kotona tietty, mut kaiken koulumme salilla! mulla hyvä etu, kun pääsen tosi hyvälle salille ja koulun omalle salille ilmatteeks aina klo 16:00 asti. :)

mutta sitten, kuinka monta toistoa kannattaa pistää per sarja?

1. kk 12-15 toistoa per sarja
2. kk 8-12 toistoa per sarja
3. kk 6-8 toistoa per sarja
Ja alusta uudelleen

Järjestys ei tarvitse olla tuo ja aika voi olla vaikka viikko tai kaksi kerrallaan. Mutta ajatus tossa tulee selväksi. Ja tarkoitushan on, että lihas ei totu rasitukseen niin helposti.

elikkäs teen vaikka 2 viikkoa ton ''1. kk'':n mukaan, sitten vaihdan kakkoseen ja 2 viikon jälkeen kolmoseen ja sitten kokonaan alusta? ja aina vaikka just toi 12 toistoa per sarja? varmistelen mun ymmärryksiäni :D

Idea tossa tosiaan on, että se lihas saa vähän erilaista ärsykettä eri "kuukausina". Ekoina viikkoina tehdään 12-15 toistoa per sarja. Sen jälkeen vaihdetaan tohon toiseen palkkiin eli tehään 8-12 toistoa. Ja kolmantena tehään lyhyitä eli 6-8 toiston sarjoja. Järjestyksellä ei periaatteessa ole väliä, mutta aloittelijan kannalta on parasta aloittaa pitkillä sarjoilla.

Ja pitkillä sarjoilla alkuun siksi, koska nivelet täytyy totuttaa treenaamiseen. Se on melkonen shokki kuitenkin nykyihmisen kropalle, kun minkäänlaista rasitusta ei oikein tule normielämässä. Hyvältä näyttää tosiaan, ja muistahan treenata koko kroppaa :)

jooh, kyllä mä oon tottunu tekee vaikka mitä ja rasituksellekkin on totuttu kun palomiehenäkin oon ollu :) kyllä tuo toivottavasti onnistuu. huomenna alotan :)

mietein vaan, että kun suurimmaks osaks haluan vatsalihaksia ja käsiä näkyville, niin tuleeko se samassa paketissa hyvää tahtia? kukaan ei vielä vastannut siihen, että haluisin arvion kuinka kauvan tällänen saattais viedä aikaa?

jooh, kyllä mä oon tottunu tekee vaikka mitä ja rasituksellekkin on totuttu kun palomiehenäkin oon ollu :) kyllä tuo toivottavasti onnistuu. huomenna alotan :)

mietein vaan, että kun suurimmaks osaks haluan vatsalihaksia ja käsiä näkyville, niin tuleeko se samassa paketissa hyvää tahtia? kukaan ei vielä vastannut siihen, että haluisin arvion kuinka kauvan tällänen saattais viedä aikaa?

Laita kuvaa tavoitteestasi ja omasta itsestäsi/itseäsi vastaavasta kropasta, niin voi arvioida paremmin.

tavoittelisin suunnilleen tälläistä mahaa:
http://girlstalkinsmack.com/cutenews/data/upimages/keirak_skinny.jpg

käsistä oli vaikea löytää kuvaa, mutta randomisti yhen tytön kädet löysin ja tälläiset ois kivat:
http://s173.photobucket.com/albums/w42/natsukiyen/?action=view&current=nimetnhguj-1.jpg

Omasta nykysestä vartalosta vaikea hakea kuvaa, mutta se on sellanen ihan normaali ja hoikka.
käteni on kyllä selvästi treenatummat kuin normaalisti laihoilla tytöillä, mutta saavutuksen päässä mallikuvasta. olen 178 senttiä pitkä ja painan nykyään noin tai yli 60kiloa, ennen salilla käyntiä 55, eli laiha olen.

(Ton ylemmän viestin kirjoittajalla taitaa olla lääkkeet jäänny ottamatta)

Mut hei oikeesti.. eihän kukaan ihminen, edes selvännäkijä pysty sanomaan kuin kauan ottaa aikaa saavuttaa jotain kun ei ole oikein mitään kuvaa miltä näytät. Et pysty sitä sanoilla kertomaan, eikä nyt välttämättä kannata tänne omia kuviaan laittaa..

Se riippuu mm. näistä asioista:

- kuinka lahjakas olet, eli kuin hyvin kroppasi ottaa treeniä vastaan?
- Mikä on lähtötilanne?
- Kuinka kovaa ja säännöllisesti treenaat?
- Syötkö riittävän hyvin? (lue järkevästi)
- Onko lepo riittävää?
- ym ym ym ym ym ym ym ym ......

Mutta jos kaikki ion kondiksessa, ja sanoit kehittyväsi hyvin niin kyllä mä uskon että puolessa vuodessa pystyt saamaan jo huomattavasti parannusta kroppaasi.

Ja älä kuvittele että kun treenaat kaikkia lihaksiasi tasapuolisesti, käsien tai vatsan kehitys olisi hitaampaa, koska et pysty treenaamaan niitä tarpeeksi usein.
Tämä on täysin turha "pelko". Kun kroppaa treenaa tasapuolisesti niin jokainen lihasryhmä kehittyy paremmin kuin treenaamalla vain paria lihasryhmää. Eli kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Esim. kun treenaat olkapäitä, kätesi saavat treeniä. Kun treenaat selkää, kätesi saavat treeniä.
Kun treenaat rintaa, kädet ovat jälleen mukana. Ja sitten kun teet vielä käsitreenin erikseen, kehittyvät ne jälleen.

Kannattaa tosiaan pitää eri liikkeiden toistomäärät 10-15 toiston paikkeilla.
Joskus voi kokeilla lyhyempiäkin, mutta pääsääntöisesti lihasmassan kehitys on parasta noilla toistomäärillä.

Zemppiä treeneihin!

eikä nyt välttämättä kannata tänne omia kuviaan laittaa..

No jos vaikka päättömän kuvan laittaa, niin ei siitä kukaan tunnista. Taustalta tuntomerkit myös pois. Mut kuten sanottu, ilman lähtötietoja ei minkäänlaista arviota kestosta voi kyllä todellakaan sanoa. Ja silloinkin oleellisinta on se, että noudattaa sitä suunnitelmaa, jokainen poikkeama saattaa viedä tavoitetta ajallisesti kauemmas.

Joo koko kropan treeniä vaan kerralla, samalla kun teet esim. jalkoja, niin kehoon erittyy kasvuhormonia (isommista lihaksista enemmän, kun teet niitä), joka taas vaikuttaa myös muiden lihasten kasvuun. Ja jos nyt aiot kunnolla alottaa puntin, niin ajan myötä joudut kuitenkin tekeen koko kroppaa, joten sama alottaa kerralla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom