apua lattajalkoihin?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselläni on toinen jalka ns.lättäjalka (ilmeisesti sama kuin lattajalka???). Silloin pentuna lääkäri antoi ohjeen, että varpaillaan kävely ja pienten esineiden keräily lattialta varpailla olisivat hyväksi jalan normalisoitumiseen. Mutta arvaapa vain tuliko semmoisia tehtyä silloin alle kymmenvuotiaana :(.

Nykyisin se ei itseäni häiritse, kun kokoero ei kuitenkaan ole kovin suuri. Kengät tulee ostettua isomman ehdoilla :). Siinä ehkä ainut haitta, kun kenkäkaupassa toteaa, että oikeaan jalkaan on sopiva, mutta vasenta puristaa.

SUBSTANCE sanoi:
Onko mitään menetelmää, jolla lattajaloista voi "parantua?" Ikää on 19v ja lattajalat olleet alusta saakka.

Aika paljon sulla jo tuota ikää, kasvuiässä ja pentuna olisi jalkaa pitänyt vahvistaa tietoisella treenillä ja kävelemällä "oikein".

En tiedä onnistuuko enää vanhempana pysyvä muutos parempaan jalan rakenteessa. Tosin eipä siitä ollut pentunakaan tehtynä paskankaan apua - ensin mulla oli pohjalliset jonkin aikaa, jonka jälkeen niitä f**king vahvistavia harjoituksiakin tahkottiin mutsin valvovan natsisilmän alla ihan takuusti vähintäänkin lääkärin määräämä määrä. Ja niin lättänät ovat kintut nyt aikuisena sitten kuin vaan olla voi.

Jos sulla askellus on täysin perseellään niin pohjallisilla voi koittaa korjata - tosin siinä se oma jalka vasta heikkeneekin, kun pääset nojailemaan koko painolla siihen pohjalliseen.

Onko sulla jotain haittaa noista räpylöistä?

Ei ole koskaan ollu mitään haittaa räpylöistä, vaikka onkin peloteltu että vanhemmalla iällä tulis selkäkipuja sun muuta. Huolestuin lähinnä tosta, että onkohan mitään saumaa päästä laskuvarjojääkäriksi jos on lättäjalat?

SUBSTANCE sanoi:
Ei ole koskaan ollu mitään haittaa räpylöistä, vaikka onkin peloteltu että vanhemmalla iällä tulis selkäkipuja sun muuta. Huolestuin lähinnä tosta, että onkohan mitään saumaa päästä laskuvarjojääkäriksi jos on lättäjalat?
Mulle ei haikiessa niistä mitään sanottu, laktoosi-intoleranssista ja allergioista sitäkin enemmän (tais olla yksi syy miksi en päässyt). Lättäjaloista voi päästä ainakin parempaan päin oikeanlaisilla pohjallisilla ja harjoituksilla, mutta mulle sanottiin, että se kestää useamman vuoden. Eikä ne harjoitukset välttämättä ole aluksi mitään helppoja, ei edes saa jännitettyä aluksi niitä jalkapohjanlihaksia, ja sitten kun onnistuun niin aletaan tekemään askelluksia ja kyykkyjä ne lihakset jännitettyinä. Olen enemmän ja vähemmän viitsinyt niitä nyt nelisen kuukautta tehdä, niin alkaa jo jotain huomaamaan.

SUBSTANCE sanoi:

Kun aikoinaan olin kutsunnoissa, niin lääkäri kyseli jaloistani, että onko kipuja tms. ja kun kielsin sellaisia olevan, niin lätkäisi kuntoisuusluokaksi A:n. Itse olin rajajääkäri, joten luulisin ettei lättäjalka ole este laskuvarjojääkäriksikään, jos vaan ukko täyttää ne muut kriteerit mitä ne siellä vaatii.

Omistin kanssa ensimmäiset parikymmentä vuotta "lättäjalat". Itellä aktiivinen urheilu ja oikeanlaiset kengät auttoivat. Olis nuorempana kanssa pitänyt tehdä niitä voimisteluliikkeitä, mutta yllättäen ei kiinnostanut.
Kunnon lenkkitossut ja tavallisiin kenkiin sellaiset lisäpalat jotka tukee jalkapohjaa jalkaholvin kohdalta. Muistelisin että pari kuukautta ne tuntuivat hivenen epämiellyttäviltä mutta kyllä niihin tottui. Toista vuotta niiden kans taistelin tosissani mutta kyllä auttoi, tosin ei niistä lättäjaloista mitään konkreettista haittaakaan ollut.

Meitsillä kans on niin lattajalat ku olla vaan voi. Kutsuntatarkastuksessa lääkäri kirjotti paperiin "patologiset lattajalat" tai jotain sinne päin...

Kyseli kuitenkin et onko haitannut. No tietty sanoin ettei mitään oo haitannut. No, asia ei ihan niin ole. Joissain kengissä tuppaa jalkapohja kipeutymään tai jotain. Mut oikean laisilla kengillä ongelmaa ei ole... ja välttämättä ei ole kiinni jalkineen hinnasta.

Ei muuta kuin lattajalat kunniaan, onhan enemmän tartuntapintaa maahan :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom