Apua hermosärkyyn

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dreamer
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikäs auttaisi tämmöiseen vaivaan kuin käsien "hermosärky"? Minulla tulee siis kädet #%¤& kipeäksi, kun teen kyykkyä lähellä maksimipainoja. Ja se kipu tuntuu vielä kotonakin pitkän aikaa. Sitten se hermosärky saattaa uusiutua parinkin päivän päästä, kun tekee jotain käsiliikkeitä. Kädet on sitten karmean kipeät ja voimattomat ja pitää lopettaa treeni kesken. Vähään aikaan ei pysty edes kirjoittamaan näppiksellä, kun pitää vaan irvistellä sitä kipua.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja auttaako joku muu kuin että lopettaa ne raskaat kyykyt?

Dreamer sanoi:
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja auttaako joku muu kuin että lopettaa ne raskaat kyykyt?

Sulla saattaisi olla olkapäissä hermopinne. Mulla menee joskus tunnottomaksi kädet kyykätessä.

Kaveri neuvoi hyvän venytyksen joka auttaa just tuohon kyykkyasennon aiheuttamaan puristukseen: mennään jonkun ovenkarmin, kyykkyräkin tms eteen seisomaan selkä siihen päin. Laitetaan käsi selän taakse ja otetaan sillä kiinni pystyraudasta niin että ote on jossain vähän navan tason yläpuolella (eli poliisien talutusotteen tapaisesti). Nojataan venytettävään olkaan päin tai siirretään kroppaa niin että kättä venytetään ristiin selän poikki.

Nyt pitäisi tuntua sivuolkapäälihasten sisällä syvällä jännä venytys, jonka pitäisi tehdä vähän enemmän tilaa hermoille. Auttaa ainakin mulla. Ja muutenkin voi olkapäitä venytellä, ja tarkastaa voisiko puristus johtua myös vähän eteenpäin kääntyneistä olkapäistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom