Fakta on se, että Windows 8 (tai 7 tai mitään muutakaan käyttistä) on turha kritisoida, jos sitä ei ole itse testannut.
Youtube videoita voi väsätä kuka vaan ja mistä asiasta vaan, mutta ei niistä mitään omakohtaista käyttökokemusta saa.
Mun henkilökohtainen mielipide käyttiksistä on vuosien varrella muodostunut sitä kautta, että olen käyttänyt Windows käyttiksiä versiosta 3.1 lähtien ja olen käyttänyt satunnaisesti myös OSX:ää (kun talosta löytyy myös yksi omena kone).
XP on varmasti kaikille tuttu. Siinä oli omat puutteensa ja ei ollut aina kovin mukava käyttää. Se on kuitenkin yli 10 vuotta vanha käyttis, joten sen perusteella ei kannata enää Windowsia arvioida.
Vista oli mulle valtava pettymys, niin kuin oli monelle muullekin. Otin sen silloin heti julkaisusta käyttöön, käytin väkisin muutaman kuukauden ja palasin takaisin XP käyttäjäksi.
Sitten tuli 7, josta huomasi heti, että siinä on se käyttis, joka Vistan olisi pitänyt olla.
Eli ensimmäinen Windows käyttis, josta voi täysin rehellisesti sanoa, että käyttis on nopea, helppokäyttöinen ja vakaa.
Nyt sitten käytössä 8. Tässä on lyhyen kokemuksen perusteella 7:n hyvät ominaisuudet ja nippu uusia, jotka tekevät käyttiksestä monikäyttöisemmän.
Mitäs siitä OSX:stä sitten? Helppo sitäkin on käyttää ja nopea sekin on, mutta ei sovellu osaan omista käyttötarkoituksista.
Eli yhteenvetona, oli tällä hetkellä käytössä Win 7/8 tai OSX niin koneen käyttö ON helppoa ja vaivatonta. Muihin käyttiksiin en ota kantaa, kun Linux testailut on itsellä jäänyt hyvin vähäiselle.