Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Ihmettelen silti mitä se tulee vakiona Windowsissa jos kerran huolta ei ole. OSX:ssä ei tule mitään virustorjuntaa mukana.

Seiskassa ei tullut, eikä missään muissakaan aiemmissa versioissa. Windows 8 on muutenkin mun mielestä vähän erikoinen rakennelma normaaliin työasemakäyttöön ja veikkaan, että tulee floppaamaan pahasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tällä ketjulla ole enää tulevaisuutta, Windows 7 muutti asetelman täysin, kun kaikki ne paskat ominaisuudet (virukset, kaatumiset, säätämiset ja sekoilut) on hyvin pitkälti menneisyyttä. Eipä noista enää ole tarvinnut vuosiin murehtia. Vähän sama homma kuin nyt kävi uuden iPhonen kanssa, muut ajaa rinnalle ja pian ohikin monissa asioissa. Turhaa vääntämistä, ei näistä enää ees irtoa huumoria.

Kun tota Windows 8 ketjua lukee, niin näyttää se säätäminen olevan edelleen muodissa, jos siis saa ylipäätänsä asennettua sen.

Windows 8 on muutenkin mun mielestä vähän erikoinen rakennelma normaaliin työasemakäyttöön ja veikkaan, että tulee floppaamaan pahasti.

Veikkaan että Win 8 tulee lyömään läpi ja kovaa, etenkin puhelinmarkkinoilla ja tabeissa. Sama alusta tietokoneisiin, tabeihin ja puhelimiin.

Veikkaan että Win 8 tulee lyömään läpi ja kovaa, etenkin puhelinmarkkinoilla ja tabeissa. Sama alusta tietokoneisiin, tabeihin ja puhelimiin.

Puhelimissa ja tableteissa aivan varmasti, mutta normaalissa PC-käytössä ainakin omien kokemuksieni perusteella se on melko erikoinen ratkaisu Microsoftilta. Jatkuvaa Metron ja desktopin välillä pomppimista. En ymmärrä miksei siihen voitu sisällyttää perinteistä käynnistä-valikkoa, jonka käyttäjä halutessaan saisi päälle. Sama homma Metron kanssa, miksi sitä ei voisi saada kytkeä pois päältä. Se on tehty kosketusnäytöille ja on todella epäkäytännöllinen nykyiseen verrattuna.

Puhelimissa ja tableteissa aivan varmasti, mutta normaalissa PC-käytössä ainakin omien kokemuksieni perusteella se on melko erikoinen ratkaisu Microsoftilta. Jatkuvaa Metron ja desktopin välillä pomppimista. En ymmärrä miksei siihen voitu sisällyttää perinteistä käynnistä-valikkoa, jonka käyttäjä halutessaan saisi päälle. Sama homma Metron kanssa, miksi sitä ei voisi saada kytkeä pois päältä. Se on tehty kosketusnäytöille ja on todella epäkäytännöllinen nykyiseen verrattuna.

En olisi kovin yllättynyt, jos siihen tulisi myöhemmässä vaiheessa päivitys, joka mahdollistaa pelkän perinteisen näkymän.

Onpa taas tosi jatkuvaa pomppailua Metron ja normin välillä. Ei Microsoftikaan ole voinut kuvitella että sitä käytetään tosissaan työpöytäkoneella.... aukeaahan sentäs mukana tullut IE10 myös desktopissa? Kyllä työkoneella sieltä korkeintaan avataan ohjelmia (jotka aukeaa desktopissa), ja käytetään hakua. Se on niin ripeä vaihto, että ei se hakujen tekeminen WIN tai WIN+W näppäimellä mitenkään hitaampaa ole kuin perinteisellä Start -napilla ja sillä WIN näppäin. Okei, erotuksena että asetukset ja tiedostot on omilla komennoilla, eli WIN+W ja WIN+F. Tuo on minimaalinen lisämutka, jonka voisi minun mielestä myös yhdistää samaksi hauksi.

Oma Metro nyt, eli se on mun "Start menu" jota en käyttänyt muutenkaan vuosiin ohjelmien avaamiseen, tai oma Win7 taskbar jossa oli ennen kaikki softat pinnattuna:

Win8.jpg

Se on niin ripeä vaihto, että ei se hakujen tekeminen WIN tai WIN+W näppäimellä mitenkään hitaampaa ole kuin perinteisellä Start -napilla ja sillä WIN näppäin. Okei, erotuksena että asetukset ja tiedostot on omilla komennoilla, eli WIN+W ja WIN+F. Tuo on minimaalinen lisämutka, jonka voisi minun mielestä myös yhdistää samaksi hauksi.

Tuohon vielä WIN+Q lisäksi niin alkaa kaikki tarvittava löytymään. Ja nopeasti.

No eikös se nyt ole ihan sama asia kuin Windowsin taskbar.
Joka herättää kysymyksen, mihin vittuun tarttee tota metro-kakkaa saati sitten Launchpadia Macissa. Jos mä avaan ohjelman, jota en pidä dockissa, niin cmd+space ja haen sillä nopsaan.

Screen Shot 2012-11-29 at 23.14.05.png

Pelkään, että musta on tullut gay, koska harkitsen vakavasti Ipad 4 retinan hommaamista? Onko pelko aiheellinen?
Älä hommaa, koska itsellä tämä vitsaus parempaan elämään ja huolettomaan koneenkäyttöön lähti hikisestä iPodista. Joudut vain ikävään kierteeseen ja vaihdat sitten kaikki Appleen. Osta joku Samsungin tabletti, niin pääset helpommalla.

Älä hommaa, koska itsellä tämä vitsaus parempaan elämään ja huolettomaan koneenkäyttöön lähti hikisestä iPodista. Joudut vain ikävään kierteeseen ja vaihdat sitten kaikki Appleen. Osta joku Samsungin tabletti, niin pääset helpommalla.

Tätä juuri pelkään, koska Ipod löytyy jo... fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Joka herättää kysymyksen, mihin vittuun tarttee tota metro-kakkaa saati sitten Launchpadia Macissa. Jos mä avaan ohjelman, jota en pidä dockissa, niin cmd+space ja haen sillä nopsaan.

katso liitettä 91093
Omalla kohdalla muutos on ollut suuri. Aiemmin Windows 7 ohjelmat avasin näin:

taskbar7.jpg

Nyt, kun ohjelmien ei tarvitse sijaita tuossa taskbarissa, niin voin pitää myös nappien labelit näkyvillä:

taskbar8.jpg

Mutta sehän on sama kuin pelkkä WIN ;)

Ei ainakaan mulla :D
Pelkkä WIN = Vaihda metron ja perinteisen välillä.
WIN+Q = Search Apps (eli vie samaan paikkaan kuin WIN+W, mutta W on suoraan settingseille ja Q suoraan appseille).

edit: Mulla siis on Metrossa ainoastaan eniten käytetyt appsit, muista ei ole pikakuvakkeita missään. Siksi WIN+Q on hjuva ;)

Mut perkele se retina-näyttö on oikeasti tarkka ja houkuttelee. Ja sit houkuttaa se, että monet lehdet löytyy gaystoresta digiversioina. Vieläpä sellaisia lehtiä, joita ei täällä edes ilmesty.

Jos mä avaan ohjelman, jota en pidä dockissa, niin cmd+space ja haen sillä nopsaan.

katso liitettä 91093

Eikös Win8:lla haku käynnisty suoraan automaattisesti kun alkaa vaan kirjoittamaan työpöydän ollessa esillä ja siitä sitten softia käynnistelemään. Tuon nopeammin toimivaksi ei hakua taida enää saadakaan? Ja tuo ohjelmien käynnistely hakemalla on onnistunut yhtä namiskaa painamalla jo seiskassa (Win -painike avaa starttivalikon jossa kursori on suoraan hakukentässä odottamassa). Joten näillä haetaan vielä nopsempaan kuin osxllä?

- H

Miksi tossa sitten on virustorjunta jos kerran virukset ovat taaksejäänyttä aikaa??? En ymmärrä. Macissa ei ole virustorjuntaa turhaan syömässä tehoja.

Jaa-a kuule taitaa olla vaan vanhasta tottumuksesta, tiedän moniakin jotka käyttävät Windowsia ilman virustorjuntaa eikä ole pöpöjä näkynyt vuosikausiin. Itselle on virus yrittänyt viimeksi joskus 5 vuotta sitten emailin liitteessä, siinä oli tietysti kiva kun skanneri sen pysäytti. Kuten Sahaaja tuossa jo mainitsi niin ongelmat ovat nykyään ihan muunlaisia eivätkä liity Windowsiin sinänsä.

- H

[video=youtube_share;X0fsyb-ttcw]http://youtu.be/X0fsyb-ttcw[/video]

Ai pidetäänkö noiden kavereiden juttuja jonain totuutena? :D No täältähän löytyy lisää:

Siinä todetaan siis että Apple ei ole oikeasti keksinyt itse mitään uutta rautaa sitten Steve Wozniakin ajan jälkeen. Steve W oli aikanaan nero ja se kaveri joka oikeasti keksi jotain uutta, Steve J sitten otti kaikkea mitä muut olivat jo tehneet ja teki niistä omia uusia versioitaan ja jopa väitti ko. asioita keksimikseen.

Ja eikös just Wozniak ole tässä viime aikoina lähinnä keskittynyt mikkisoftan kehumiseen koska se on tällä hetkellä se joka innovoi jotain. Mites tää nyt näin meni? :D :D :D

- H

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom