Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua vähän kiinnostais tietää, että miten tuo noiden levyjen upgreidaaminen nyt eroaa siitä mikä teki windows koneiden käyttäjistä muroja, kun piti vaihdella näytönohjainta suorituskyvyn parantamiseksi. Vai onko se vaan näytönohjaimen vaihto mikä tekee muroksi?

Mike on vaihtanut myös näytönohjaimen ja lisännyt muistia. Mike siis muroilee enemmän kuin murot keskimäärin.

Mike on vaihtanut myös näytönohjaimen ja lisännyt muistia. Mike siis muroilee enemmän kuin murot keskimäärin.
Sehän on jo pahemman luokan myslitystä. :david:

Tämän kuukauden Mikrobitissä oli oikeen true muroilua. Nestemäinen typpi ja asetusten twiikkaaminen kukoisti. Epäilen, että johtui siitä, kun Applen tuotteet ovat olleet viimevuosina positiivisessa valossa ja saaneet kehuja yltäkylläisesti. Näin saatiin myös todelliset murot tyytyväisiksi. Ei kuulkaa iMaceilla tai Mac Pro:lla ois moista säätöä saatu aikaiseksi.

No pakko sitä on mukautua. Vaihdoin näytönohjaimen kun se rupesi reistailemaan. 2x30 tuumaa syö vähän sitä tehoa. Samoin lisäsin muistia ja vaihdan kovotkin siksi, että Canonin 16megan kuvat vaihtuivat kameran vaihdon myötä 24,5 megan kuviin, joita käsittelen 16 bittisinä tiffeinä. Mulle kone on työkalu, sen soisi aina olevan tehokas. En siis päivittele virtuaalikikkelin takia sitä, vaan aina kun tartten lisää tehoa.

No pakko sitä on mukautua. Vaihdoin näytönohjaimen kun se rupesi reistailemaan. 2x30 tuumaa syö vähän sitä tehoa. Samoin lisäsin muistia ja vaihdan kovotkin siksi, että Canonin 16megan kuvat vaihtuivat kameran vaihdon myötä 24,5 megan kuviin, joita käsittelen 16 bittisinä tiffeinä. Mulle kone on työkalu, sen soisi aina olevan tehokas. En siis päivittele virtuaalikikkelin takia sitä, vaan aina kun tartten lisää tehoa.

Heh, no harva PC käyttäjäkään sitä virtuaalipeeniksen takia päivittelee :D Kyllä se syy on yleensä se, että koneen tehot eivät riitä tarkoitukseensa.

REnyQ.jpg

Onkos tuossa kuitenkaan mitään ihmeellistä? Varmaan sama tulos jos laitetaan jonkin autokerhon heebo istumaan oman merkkinsä lippulaivaan, jne, jne, jne. It's called being a fan, ja tietenkin noi liikkeetkin yrittää nostaa tuotteiden hienoutta esille entisestään "alttareilla" ym. Autotkin on usein jossain kauppakeskuksessa jollain hienolla jalustalla.

Eikös tässä voisi pikemmin uutinen olla että turhaan harkitset uskontoa, osta vain coolia shittiä tasasin väliajoin niin lopputulos sama.

Ja mitäs jos sama ajattelutapa asetetaan vaikka jääkiekkofaniin. Ihan normaalia fanitusta tuo on, ainoa vain, että on tuotemerkkejä, joita ei vain yksinkertaisesti oikein voi fanittaa. Apple taas on otollinen fanitukselle imagonsa johdosta. Kukaan tuskin Daewoodin leivänpaahdinta alkaisi fanittamaan.

Itsellä uusi iMac 27" tässä naaman edessä, oisko 7's vai 8's macci? vanhat oli OS9 aikaisia powermac ja bondiblue imac. Vieressä myynnissä alle vuoden vanha 6-core AMD herkuilla jonka ostin pelaamista varten. Veri veti takaisin kuitenkin.

Pc-maailmassa olen ollut nuoruudessa paljonkin, kasannut kloonikoneitakin varmaan päälle tuhat työkseni. Kuitenkin kun työkseen työasemia ja palvelimia paljon rassannut niin arvostaan OSX:n käytettävyyttä, alla olevan BSD:n hallittavuutta ja raudan estetiikkaan. Tässäkin threadissa mainitut Lenovon paremmat mallit ovat todella hyviä, niitä voi rehellisesti verrata macbookkiin koska toinen on Land Rover ja toinen Cayenne.

Mullakin pieni testi menossa kun työharjoittelussa on Mac työkoneena. Takana nyt reilu 2kk, mutta vielä en ainakaan näe mitään paremmuutta suuntaan tai toiseen. Taitaa tosin vain johtua siitä että on niin selkärangassa PC käyttö, etenkin kun on tehokäyttäjä, että Mac on ainakin tässä alkuvaiheessa vain epälooginen ja jopa rasittava. Puhumattakaan hitaudesta käyttää ihan noiden tottumuksien ansiosta. Vaatisi varmaan monen vuoden käyttöä ennen kuin voisi sanoa mitään, mutta eipä noin kauaa viitsi rampauttaa työtehokkuutta. Tuntuu siltä että ei tässä vaiheessa tuollainen vaihto vain voi enää tapahtua.

Ainakin itsellä kynnystä korottaa vielä se, että kun noita PC:n mahdollisia ongelmia (joita x-määrä ilmaantuu käänteisessä suhteessa vs. "ATK taito") ratkoo vaivatta itse, niin sekin on aivan tarpeeton peruste Macin leiriin siirtymiselle. Tuntuu monella olevan nuo mahdolliset ongelmat se pieni sysäys kohti omenaa.

...Apple taas on otollinen fanitukselle imagonsa johdosta. Kukaan tuskin Daewoodin leivänpaahdinta alkaisi fanittamaan.

Voihan sen ajatella noinkin eikä siinä sitten mitään, jokainen taaplaa tyylillään. Itse taas ajattelen asian niin että sekä Apple että Daewoo (että mikä vain peeseemerkkikin, mainitaan nyt tämäkin ettei ymmärretä väärin) ovat ihan yhtä otollisia kohteita "fanitukselle". Eli eivät ole sitä. :D

Ja nämä omenan "uskonnolliset kokemukset" harkkorefaniensa keskuudessa ovat kyllä edelleenkin hämmentävää tietoa vaikka onhan tuo jo tiedossa ollut ja lievempiä versioita siitä jopa itse oltu todistamassa.. ;)

http://www.digitaltrends.com/comput...action-in-brains-of-fans-say-neuroscientists/

- H

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom