Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tämä oli varmaan sitä huumoria :rolleyes:
Sitä juurikin, ei niin tosissaan kannata kaikkea ottaa, vaikka 8-coren mylly onkin vähän vitun kova pitkän aikaa. Ja se mitä teille menee kolmessa vuodessa rahaa siihen, kun veivaatte edes takas käyttiksiä ja prossuja, menee mulla vain murto-osa kun ostan yhden näyttiksen jos ihan pakko on ostaa. Mä tartten uuden näyttiksen sitten kun tungen 4 30 tuumaista näyttöä koneeseen kiinni.

On suorastaan surkuhupaisaa tuo ainainen puolustus miten koneeseen pitää saada kerran kuussa uudet ajurit ja osat, paljonko siihen menee massia sitten vuodessa? Ja jos kerran kaikista tärkeintä koneessa onkin sitten osien vaihtaminen, eikä totaalinen toimivuus, niin miksei valmistajat pc-puolella tee koneita, joissa on kuten Macin proossa, siistin slotit, jonne vain työnnetään sivusta uusi kovo, näyttis jne? Luulisi olevan jotain mielettömiä virityksiä, joissa nappia painamalla saa vaihdettua koneeseen osia ja sitä markkinoitaisiin "Maailman paras kone, voit vaihtaa jokaisen osan sekunissa koska vain haluat vain nappia painamalla".

Camoon jätkät, jos koneeseen pitää kokoajan vaihtaa jotain, niin eikö se jo osoita, että kone on totaalisen paska? Ostakaa kunnollinen, niin ei tartte olla kokoajan runkkaamassa sitä. Ostakaa palapeli, pääsette halvemmalla, meinaan näyttää siltä, että koneen funktio pc-miehillä on sen osien vaihtelu ja Windowsin optimointi.

Ja mikä helvetin vimma teillä pc-miehillä on kokoajan tarve ronkkia sitä konetta? Käyttiksessäkin oikein nautitaan siitä säätämisestä kun on adawaret, norttonit ja muurit. Rekisteriä putsaillaan ja joka helvetin välissä on ihan niinQ pakko päivittää konetta. Ettekö te huomaa, että Windows-maailmaan kuuluu tuo täysin turha säätäminen joka välissä. Tässä on itsellä nyt ollut Mac pro ja Macbook hyvän aikaa, eikä jostain vitun syystä ole tarttenut säätää mitään. Toki tämä Pro nyt potkii perseelle teidän nysvien koneita mennen tullen 5 vuodenkin päästä, mutta kun Applen logiikkaan ei kuulu, että koneita revitään auki kokoajan ja konffataan sitä käyttistä.

Mun kone on kyllä MacBook, vanhan PC:n lisäksi (jota en enää päivitä, koska ei ole tarvetta) ja se tulee olemaan se kone, jota käytän ainakin seuraavat 3 vuotta pääasiallisena koneena. Seuraava kone on varmaan MacPro (tai vastaava, jos Applelta sellainen hieman halvempana tulee), koska uskon että nykyistenkin MacPro-mallien prosessori- ja muistiteho riittää pitkälle tulevaisuuteen. Näytönohjain on kuitenkin sellainen, jota varmasti useimmiten tarvitsee päivittää, siis jos haluaa pelata uusimpia pelejä. Tätä varten Mac on huono ostos tavalliselle kotikäyttäjälle.

Musta vähän tuntuu, että kaikki positiivinen, mitä PC:stä sanotaan, on sulle joku punainen vaate ja kaikki negatiivinen (vaikka olisi tottakin), jota Macistä sanotaan, on sulle pelkkää paskaa. Minä olen näissä tietsikka-asioissa aika puolueeton. En pidä PC:tä yhtään huonona vaihtoehtona suurimmalle osalle ihmisistä. Mac on huono vaihtoehto joillekin. Normikäyttäjälle kuitenkin ihan OK vaihtoehto. Ei näiden asioiden kanssa niin hirveän yksisilmäinen tarvi olla. Vai eikö sinun mielestäsi olisi kuluttajaystävällisempää Applelta tukea ihan niitä samoja näytönohjaimia kuin mitä PC:ihinkin asennetaan, vaikka niitä olisikin rajattu määrä? Rauta on kuitenkin ihan samaa, joten miksi vitussa kenenkään pitäisi maksaa samasta raudasta tuplahintaa?

Se on muuten veikeä juttu, että kun "mutkusilläeivoipelata"-perustelut karsitaan pois, Windows PC -tyyppien ainoa perustelu tuntuu olevan "mutkusilläeivoitehdätöitä". Aika vakuuttava perustelu sille, miksei Maccia kannattaisi hankkia kotikäyttöön. :D

Mac on normaalissa kotikäytössä täysin ylivoimainen. Ja saahan siihen asennettua pari muutakin käyttistä, jos välttämättä haluaisi. ;)

Voisiko joku siis vielä kerran perustella miksi Maccia ei kannattaisi hankkia kotikäyttöön? Vaan mieluummin nimenomaan Windows PC:n? Ja jätettäiskö ne peli- ja työhommat tällä kertaa pois?

Miksi pitäisi hankkia mac? Se kun ei nimenomaan ole kotikäytössä täysin ylivoimainen. Jos käyttö on sähköpostia, selailua ja satunnaista valokuvien tilailua jostain nettipalvelusta, ei eroja hirveästi tule eri käyttisten välillä.
Virustorjunta ei ole mikään syy, siihenhän makistit aina vetoavat. Virustorjunta ei maksa mitään, eikä sen ylläpitämiseksi tarvi tehdä mitään. Se ei myöskään vie koneen tehoja niin paljoa, että sitä huomaisi ilman testiohjelmia. Käyttiksen vakauskaan ei voi olla syynä, Xp:n tultua pc ei enää käytännössä siinä peruskäytössä kaadu, jos raudassa ei ole vikaa. Minulla on ollut mbp nyt reilu 2 vuotta ja enemmän siinä on os x aiheuttanut ongelmia kuin xp. En minä näe mitään syytä maksaa ylimääräistä koneesta vain siksi, että se on mac. Yhdessä vaiheessa nuo Applen kannettavat olivat jo hinta-laatusuhteeltaan lähellä pc-kannettavia, nyt on tullut taas reilusti takapakkia uuden malliston myötä ja pc läppäreiden halpuessa.

Camoon jätkät, jos koneeseen pitää kokoajan vaihtaa jotain, niin eikö se jo osoita, että kone on totaalisen paska? Ostakaa kunnollinen, niin ei tartte olla kokoajan runkkaamassa sitä. Ostakaa palapeli, pääsette halvemmalla, meinaan näyttää siltä, että koneen funktio pc-miehillä on sen osien vaihtelu ja Windowsin optimointi.

Nykyiseen koneeseen ei ole vuosien aikana vaihdettu mitään. Mutta onhan se hyvä tietää, että tälläinen mahdollisuus on.

Ja mikä helvetin vimma teillä pc-miehillä on kokoajan tarve ronkkia sitä konetta? Käyttiksessäkin oikein nautitaan siitä säätämisestä kun on adawaret, norttonit ja muurit. Rekisteriä putsaillaan ja joka helvetin välissä on ihan niinQ pakko päivittää konetta. Ettekö te huomaa, että Windows-maailmaan kuuluu tuo täysin turha säätäminen joka välissä. Tässä on itsellä nyt ollut Mac pro ja Macbook hyvän aikaa, eikä jostain vitun syystä ole tarttenut säätää mitään. Toki tämä Pro nyt potkii perseelle teidän nysvien koneita mennen tullen 5 vuodenkin päästä, mutta kun Applen logiikkaan ei kuulu, että koneita revitään auki kokoajan ja konffataan sitä käyttistä.

Ei minun tarvi ronkkia tätä itse kasaamaani pc-konetta. Vuosi sitten päivitin koneen totaalisesti, käytännössä vanhasta jäivät kotelon sisään kovalevyt ja dvd-rw. Käyttistä en tietenkään joutunut tuon takia asentamaan uusiksi, päivitin vain ajurit uusille osille. Tuon jälkeen en ole ajureita joutunut asentamaan, kuin uuden äänikortin hankinnan yhteydessä. Vuoden aikana ajurien asentamiseen on siis mennyt aikaa minuutti. Rekisteriä en ole putsannut koskaan, miksi pitäisi, kun kone toimii? 5 vuoden päästä se sinun nykyinen makkisi on surkea mopo, joka ottaa turpaan 10-0 200 euron markettikoneelta.

No kylläpäs on kumma kun pojat hehkuttaa kuin Tupu, Hupu ja Lupu miten on kovinkin tärkeää kun saa vaihtaa kokoajan kaikkea koneeseen, mutta nyt sitten pojat eivät vaihdakaan mitään. Näättekö te jo miten naurettavia teidän jutut on?

Vaikka hommaisi MacPron, joka on aikamoinen tehomylly ammattilaisellekin, mutta päivitäpä siihen näytönohjain.

Ei minun tarvi ronkkia tätä itse kasaamaani pc-konetta.

Nykyiseen koneeseen ei ole vuosien aikana vaihdettu mitään.

Eli PC-koneisiin ei tartte vaihdella mitään. Macceihin taas tarttee sitten vaihdella kaikkea. Samaan aikaan kuitenkin hehkutellaan miten pc-koneisiin voi vaihtaa kaikki sisuskalut, vaikka siis ei tarttekaan vaihtaa mitään ja maristaan kun Macciin ei mukamas voi vaihtaa mitään ja siihen sitten jostain kumman syystä pitäisi kokoajan jotain vaihtaa :D

Ja viiden vuoden päästä mulla on taas uusin Macci, en ronki pätkääkään tätä, vaan liisaan aina kolmeksi vuodeksi tehokkaimman koneen (lunastan lopuksi ja myyn kovaan hintaan kun macit pitää hintansa paremmin) ja sitten uutta putkeen. Mutta nyt saa tulla viivalle :D Käykää eka kaupassa vaihtamassa sisuskalut :D

On se komea

macpro.JPG

Itse perustelisin lähinnä tuolla hinnalla. Kaikilla nyt ei vaan ole varaa laittaa sitä 1 000 euroa uuteen kannettavaan, joka kuitenkin tulee peruskäyttöön. Ihmisillä on muitakin kuluja ja budjetti voi olla juurikin vaikka 500-600e. Tällöin on aika selvää, että Maccia ei kannata edes harkita. Itse harkitsisin Macin ostoa vasta, kun budjetti ylittää sen 1000e tai applelta tulee kuluttajaluokan kannettava (tätä tuskin tulee tapahtumaan). Tuolla 500-600 eurolla saa sen peruskäyttöön sopivan kannettavan ja lisäksi eri linux-distroja alkaa saamaan jo esiasennettuna, jos sitä ei itse saa asennettua.

Ja viiden vuoden päästä mulla on taas uusin Macci, en ronki pätkääkään tätä, vaan liisaan aina kolmeksi vuodeksi tehokkaimman koneen (lunastan lopuksi ja myyn kovaan hintaan kun macit pitää hintansa paremmin) ja sitten uutta putkeen.

Vuosien vanhoista tietokoneen raadoista perinteisesti aina saa ns. kovan hinnan.
Tarjousta voi tietysti kysyä esim. TV2:n Antiikkia Antiikkia- ohjelmasta.

Vuosien vanhoista tietokoneen raadoista perinteisesti aina saa ns. kovan hinnan.
Tarjousta voi tietysti kysyä esim. TV2:n Antiikkia Antiikkia- ohjelmasta.
Itseasiassa Macit ihan tunnetusti pitävät paremmin hintansa, sori vain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No ostanpa sitten sellaisen ihan sijoitusmielessä.
Nyt taitaa herra esittää hieman tyhmää. Joten lopetappa ajoissa trollaaminen. Ja ihan sitten vinkkinä jos oikeasti olet noin idiootti. Yleensä autoja tai tietokoneita ei kannata sijoitukseksi ostaa, niissä putoaa aina hinta iän mukana. Laita mieluummin korkeakorkoiselle rahat.

Autoissakin toki on autoja, jotka pitävät paremmin jälleenmyyntihintansa ja niitä voisi ratakiskonomaisesti verrata Applen tietokoneisiin. Alfassa putoaa hinta nopeampaa kuin esim Mersussa.

5 vuoden päästä se sinun nykyinen makkisi on surkea mopo, joka ottaa turpaan 10-0 200 euron markettikoneelta.
Tämä oli ehkä typerintä, mitä olen tässä ketjussa pitkään aikaan kuullut.

Etenkin kirjoitettuna tämän jälkeen:

Ei minun tarvi ronkkia tätä itse kasaamaani pc-konetta. Vuosi sitten päivitin koneen totaalisesti, käytännössä vanhasta jäivät kotelon sisään kovalevyt ja dvd-rw. Käyttistä en tietenkään joutunut tuon takia asentamaan uusiksi, päivitin vain ajurit uusille osille. Tuon jälkeen en ole ajureita joutunut asentamaan, kuin uuden äänikortin hankinnan yhteydessä. Vuoden aikana ajurien asentamiseen on siis mennyt aikaa minuutti. Rekisteriä en ole putsannut koskaan, miksi pitäisi, kun kone toimii?

Oletko koskaan käyttänyt 5 vuotta vanhaa Maccia? Tai katsonut mitä niistä maksetaan? Puhutaan hieman eri asioista kuin (itsekasattujen) Windows PC -vehkeiden kanssa.

No kylläpäs on kumma kun pojat hehkuttaa kuin Tupu, Hupu ja Lupu miten on kovinkin tärkeää kun saa vaihtaa kokoajan kaikkea koneeseen, mutta nyt sitten pojat eivät vaihdakaan mitään. Näättekö te jo miten naurettavia teidän jutut on?

Mä en ole ikinä sanonut, että en vaihda osia vaan päinvastoin.
Sinä vaan esität asian niin, että PC miehet vaihtavat osia about joka päivä ja se taas on niin typerää vittuilua, että mitä siihen oikein pitäisi vastata?

Viimeisen vuoden sisään olen vaihtanut näytönohjaimen uudempaan, WLAN kortin nopeampaan ja muistit 2Gb kampoihin 1Gb sijaan. Tuossa ei siis kovin monelle päivälle sitä vaihtamista ole tullut... tai siis ainakaan mulla ei niissä kauan mennyt ;)

Mä en ole ikinä sanonut, että en vaihda osia vaan päinvastoin.
Sinä vaan esität asian niin, että PC miehet vaihtavat osia about joka päivä ja se taas on niin typerää vittuilua, että mitä siihen oikein pitäisi vastata?

Viimeisen vuoden sisään olen vaihtanut näytönohjaimen uudempaan, WLAN kortin nopeampaan ja muistit 2Gb kampoihin 1Gb sijaan. Tuossa ei siis kovin monelle päivälle sitä vaihtamista ole tullut... tai siis ainakaan mulla ei niissä kauan mennyt ;)
Meitsikin voisi vaihtaa näyttiksen ja lisätä muistia sinne 32 gigaan saakka, mutta kun koneeni tarkoitus ei ole sen päivittäminen ellei ole pakko. Myöntäkää pois, pc-puolen koneiden käyttöön kuuluu olennaisena se säätäminen niin softassa kuin raudassa, enkä siis mitenkään sitä ihmettele, ostaahan porukka aina uusimman puhelimenkin, joten jos haluaa aina uusinta rautaa koneeseensa, niin siitä vain. Pc tämän mahdollistaa, mutta sillä on turha puolustella konetta jos se päivittäminen menee itseiarvoksi kuten se näyttää joillain menevän.

Mä en oo päivittänyt/korjannut mun IBM:n T41:stä kertaakaan, mutta Applen huoltomies on mun macbookkia kahdesti :rolleyes:

Ei ne vaan kestä.

Meitsikin voisi vaihtaa näyttiksen ja lisätä muistia sinne 32 gigaan saakka, mutta kun koneeni tarkoitus ei ole sen päivittäminen ellei ole pakko. Myöntäkää pois, pc-puolen koneiden käyttöön kuuluu olennaisena se säätäminen niin softassa kuin raudassa, enkä siis mitenkään sitä ihmettele, ostaahan porukka aina uusimman puhelimenkin, joten jos haluaa aina uusinta rautaa koneeseensa, niin siitä vain. Pc tämän mahdollistaa, mutta sillä on turha puolustella konetta jos se päivittäminen menee itseiarvoksi kuten se näyttää joillain menevän.

MTM varmaankin a) pelaa b) osti lisää muistia Vistan vuoksi. Ikävä kyllä pelien vaatimukset nousevat nopeasti ja konetta pitää päivittää, jos haluaa nauttia uusista peleistä täysillä herkuilla.

PC on hankittu käyttöä varten, ei säätöä varten. Eipä sitä yleensä jaksa mitään säätää, käyttelee vain. Windowsin rinnalla Linuxia käyttelen, sitä tulee ihan harrastusmielessä välillä säädettyä. Sekin tosin kyllä toimisi käytössä hyvin ilman säätöäkin.

En tiedä tarkoititko nyt mua tuolla "menee itseisarvoksi kuten se näyttää joillain menevän", mutta jos tarkoitit niin oma on mielipiteesi ja sulla on ihan täysi oikeus siihen.

Mä en nyt kuitenkaan tosiaan vaihda kaikkia osia joka kuukausi vaan tosiaan tänä vuonnakin on tullut tehtyä nuo muutamat vaihdot, ihan käytännön syistä. Esim. WLAN kortti tuli vaihdettua, kun vanha tahtoi kyykähtää jos downloadasi vähän isommalla nopeudella (siitä tulikin mieleen, että älkää ikinä ostako DLinkin kortteja ;) ). Muistit taas tuli vaihdettua 2gb palikoihin, jotta sain pari slottia tyhjäksi tulevaisuutta ajatellen. Näytönohjaimen vaihto oli ainut, johon ei ehkä olisi oikeasti ollut tarvetta, mutta halusin saada yhden kortin, joka pystyy about samaan kuin kaksi korttia, jotka mulla aiemmin oli koneessa Crossfire kokoonpanossa.

Eipä mun noita omia osien vaihtoja edes tarttisi selitellä, omatpa ovat rahani ja oma on koneeni, mutta halusin vaan tuoda esille sen, että en mä niitä huvikseni säädä.
Enkä säädä windowsiakaan (on mulla muutama automaattinen ohjelma konetta putsailemassa), muuten kuin silloin kun haluan vaihtaa jotain asetuksia tai toimintoja.

Onneksi sulla MTM ei ole Mac proota, sillä huvikseen jos tätä alkaa päivittelemään, niin tähän saat kiinni 4 näytönohjainta ja 32 gigaa muistia ja toki jos nyt oikein olen käsittänyt, niin neljän quadron kanssa menee kiinni 8(vai 16?) Applen 30 tuumaista näyttöä. Ja tuon setin jälkeen lompakosta katoaa hieman massia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom