Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ubuntu hoitaa saman asian ellei paremmin, pistä se PC:seen. Saat pienemmällä rahalla todella luotettavan ja hyvän tietokoneen. Kuvitteletko että windows on ainoa vaihtoehto?
Ubuntua muutaman kerran kokeillut. Eipä paskemman tuntuista ja kankeampaa ja "rumempaa" (jos se nyt haittaa jotakuta) käyttistä ole vastaan tällä vuosituhannella vielä tullut. Aivan kuin joku OS 7 tai muu historiallinen Macin käyttis.

Land Cruiserin v8 maksaa 145 000 euroa. Eikös sun jutun mukaan juuri pitänyt päästä mahdollisimman halvalla? Eli se on tyhmä joka maksaa liikaa, kuten Tojotasta 145 tonnia?
On niitä peeceitäkin eri hintaisia - toiset kalliimpia kuin macit. Mutta hyvä, että käyttötarkoituksen mukaan voi valita sitten myös sen edullisemman vaihtoehdon. "Kuten jo sanoin, jos joku ohjelma ei ole esteenä tai pelaa läppärillä, niin en yksinkertaisesti näe mitään järkeä pc:n ostossa." Jonkun mielestä voi olla järkeä ostaa 300 euron läppäri sen 1200 euron MacBookin sijasta.

On niitä peeceitäkin eri hintaisia - toiset kalliimpia kuin macit. Mutta hyvä, että käyttötarkoituksen mukaan voi valita sitten myös sen edullisemman vaihtoehdon. "Kuten jo sanoin, jos joku ohjelma ei ole esteenä tai pelaa läppärillä, niin en yksinkertaisesti näe mitään järkeä pc:n ostossa." Jonkun mielestä voi olla järkeä ostaa 300 euron läppäri sen 1200 euron MacBookin sijasta.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2219273&postcount=6276

ellei siihen ole perusteita esim jollain ohjelmalla tai, että pitää ostaa kaikista halvin kone.

Ubuntua muutaman kerran kokeillut. Eipä paskemman tuntuista ja kankeampaa ja "rumempaa" (jos se nyt haittaa jotakuta) käyttistä ole vastaan tällä vuosituhannella vielä tullut. Aivan kuin joku OS 7 tai muu historiallinen Macin käyttis.

Ubuntun oletus ulkoasu on kyllä aika ruma, mutta onneksi sitä voi muokata esim. vaikka OSX:n näköiseksi. :)

Ubuntu onkin ihan paska.
Ite käytin pari vuotta Arch linuxia ja imo paras linux-distro mikä mun eteen on sattunu.
Just sen takia, että sain siitä just sellasen kun halusin, ilman turhia ohjelmia yms. Eikä se minusta kovin ruma ollut tai kankea ollut.

Myöhemmin asensin sit WinXP:n uuden konen oston yhteydessä, ihan vaan että pääsen pelaamaan. Muuten käyttäsin Archia varmaan vieläkin.

Edit: Löytyki vielä screeni tosta, jos jotain nyt kiinnostaa
http://img370.imageshack.us/my.php?image=screencx0.png

Ubuntu onkin ihan paska.
Ite käytin pari vuotta Arch linuxia ja imo paras linux-distro mikä mun eteen on sattunu.
Just sen takia, että sain siitä just sellasen kun halusin, ilman turhia ohjelmia yms. Eikä se minusta kovin ruma ollut tai kankea ollut.

Myöhemmin asensin sit WinXP:n uuden konen oston yhteydessä, ihan vaan että pääsen pelaamaan. Muuten käyttäsin Archia varmaan vieläkin.

Edit: Löytyki vielä screeni tosta, jos jotain nyt kiinnostaa
http://img370.imageshack.us/my.php?image=screencx0.png
Nyt pitää kuitenkin erottaa tietokoneen tehokkaasta käytöstä tuo harrastelu, jossa koko idea on siis viritellä konetta käyttiksestä lähtien. Sehän on oma genrensä, mutta ei kovin relevanttia tässä ketjussa.

Ubuntu onkin ihan paska.

Kaikista Linux-distroista saa muokattua juuri sellaisen kuin haluaa.

Nyt pitää kuitenkin erottaa tietokoneen tehokkaasta käytöstä tuo harrastelu, jossa koko idea on siis viritellä konetta käyttiksestä lähtien. Sehän on oma genrensä, mutta ei kovin relevanttia tässä ketjussa.

Totta, tohon kankeuteen ja rumuuteen vaan oli pakko kommentoida.
Tai kun itse koen nimenomaan linuxista saaneeni aina juuri sellaisen kuin haluan.

Kaikista Linux-distroista saa muokattua juuri sellaisen kuin haluaa.
Saa, mutta ite tykkäsin eniten Archista. Kevyt, toimiva ja helppo käyttää.

Edit: Omat kokemukset Macista jää kyllä aika heikoille. Joskus ala-asteella iMac on varmaan viimeisin mitä oon tosissaan käyttänyt.
Mutta kyllä pari kaveria, jotka grafiikan ja median kimpussa touhuaa, ainakin sanoo, että Mac on käytännössä ainut vaihtoehto työkäyttöön. Toki hommat hoituu pc:lläkin mutta, ovat kuulemma kehittynempiä noi macin ohjelmat. Mene ja tiedä.

Mistä ihmeestä on tullut sellainen käsitys, että mäkit ovat kalliita ja PC:t halpoja?
Jumalauta, jos tämä mun duuniläppäri taikka mun kotikone on jonkun mielestä halpoja niin sillä kaverilla on sitten liikaa rahaa :D

edit:
ja juu, kyllä tiedän, että PC koneen saa tarvittaessa paljon halvemmalla, mutta niitä halpoja paskoja on turha verrata mäkkiin. Itse ainakin perustan tämän vänkäämiseni sille pohjalle, että omassa käytössä olevat PC:t on sieltä paremmasta päästä, joten vertailu on vähän järkevämpää.

PS. yllättävän paljon vittumaisia ongelmia "täysin hiotulla" macilläkin on + niiden älyttömät suunnittelut. (MM, näppis ja se vitun hiiren kiihtyvyys) jo noi kolme on mun ostoa rajottavia tekijöitä.

Mitä helvettiä: onko näin, että 1) Mighty Mouse, 2) vakionäppäimistö ja 3) hiiren kiihtyvyys ovat sellaisia ongelmia, joiden vuoksi et voi kuvitella Macin ostoa?

Johan se on jumalauta tullut tälläkin palstalla selväksi, että
– voit laittaa Mighty Mousen tilalle lähes minkä tahansa USB- tai Bluetooth-hiiren
– voit laittaa vakionäppiksen tilalle lähes minkä tahansa USB- tai Bluetooth-näppiksen
– voit kytkeä hiirikiihdytyksen pois päältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä helvettiä: onko näin, että 1) Mighty Mouse, 2) vakionäppäimistö ja 3) hiiren kiihtyvyys ovat sellaisia ongelmia, joiden vuoksi et voi kuvitella Macin ostoa?

Johan se on jumalauta tullut tälläkin palstalla selväksi, että
– voit laittaa Mighty Mousen tilalle lähes minkä tahansa USB- tai Bluetooth-hiiren
– voit laittaa vakionäppiksen tilalle lähes minkä tahansa USB- tai Bluetooth-näppiksen
– voit kytkeä hiirikiihdytyksen pois päältä.

Ne on rajoittavia tekijöitä! 2/3 noista taas tuo hintaa lisää. Tällä hetkellä suurin rajoittava tekijä ostossa on selvästi hinta.

BTW, kerro voiko uuteen macbookkin lisätä myöhemmin muistia?

Kyllähän Linuxilla töitäkin tehdään, veikkaan että ehkä enemmän kuin Maceilla, ainakin Suomessa :)

Ihan näin sivuhuomautuksena.

Siis työkseen virittelevät niitä käyttiksiä? Istuvat jossain ja muokkaavat linuxia? Miksi?

Niitäkin varmaan Suomesta löytyy, jotka työkseen distroa muokkaavat. Istuvat ja muokkaavat :hyper:
Mutta suurin osa varmaan tekee ihan muuta kuin virittelevät :wtf:

Miksi monien macin käyttäjien on pakko olla ärsyttäviä pc:stä valittavia? Joka toiseen lauseeseen on pakko mahduttaa se, että oma macci on ylivertainen. Itsekin maccia käytän mutta monet viestit tässä ketjussa ovat helvetin naurettavia. Tulee mieleen jotkut pikkupojat jotka pätevät siitä mikä on paras FPS.

Ihan totta, jos puhutaan OS X:stä. Ei ole edes Applen ansiota tuo vakaus, kun pohjalle on valittu Unix. Mutta kuitenkin, hyvä ja varmatoiminen käyttis.

Voi kun raudasta vaan voisi sanoa samaa...

Nykyinen versio on jo vakaa. 10.4 puolestaan oli vakaudeltaan suunnilleen samaa tasoa kuin windows 98. Viikoittain piti tehdä sammutuksia suoraan virtanapista, kun kone ei palannut unitilasta. Tuohan vastaa ihan suoraan kaatumista. Rautaviastakaan tuskin on kyse, koska samaa ongelmaa ei xp:n puolella esiinny. Rautahan tuossa mbp:ssa on samaa kuin muillakin valmistajilla, mitä nyt akut ovat ala-arvoisia ja näytön paneeli valittu sieltä, mistä on halvimmalla saatu. Uudemmissa malleissa taitavat akut toimia paremmin ja näytöt ovat laadukkaampia, mutta näytönohjaimia paukkuu jatkuvasti.

Siis työkseen virittelevät niitä käyttiksiä? Istuvat jossain ja muokkaavat linuxia? Miksi?

Ethän ollut tosissasi tämän kommentin kanssa... :rolleyes:

Miksi monien macin käyttäjien on pakko olla ärsyttäviä pc:stä valittavia? Joka toiseen lauseeseen on pakko mahduttaa se, että oma macci on ylivertainen. Itsekin maccia käytän mutta monet viestit tässä ketjussa ovat helvetin naurettavia. Tulee mieleen jotkut pikkupojat jotka pätevät siitä mikä on paras FPS.

Itse olen ihmetellyt täysin samaa asiaa. Itsellä myös macci, mutta aika surkuhupaisaa tämä keskustelu.

Tai sitten Manhattanilla Broadwayn ja Time Squaren kulmilla kahvilassa. En edelleen ymmarra, miksi tasta asiasta pitaisi niin kovasti taistella. Horses for courses, joka tarkoitukseen on paras laite. Duuniin - sellaiseen kuin minulla - paras kone lienee edelleen PC/windows lappari. Luovaan tyohon varmastikin paras on mac. Sitten on se valijoukko, kotikayttajat jne. jotka eri arvoasetelmien perusteella valitsevat hinnan, designing, kayttokelpoisuuden ja tarpeidensa perusteella koneen, joka heille sopii.

Mac on kaunis, hieno ja toimiva, ellei perati erinomainen joissain asioissa, mutta se ei kay kaikkeen. Windowslappari kay jotenkuten lahes kaikkiin tehtaviin, muttei erinomaisesti kuin peruskovaan toimistotyohon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom