Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei ne mitään huonoja ole, mutta fakta nyt vain valitettavasti on se, että Macit toimii paremmin, siihen nyt on perusteluja tässäkin ketjussa. Saahan sitä faktaa vastaan toki tapella, mutta aina löytyy isompi kala.

Ne o macistien perusteluja, joiden painoarvo on aika pieni. PC-miesten mukaan macci on heikompi. Ota sitten tästä selvää.

tarvii kattoo...

Sen videon alku nyt on siirappia, mutta kokonaisuutena saa ehkä kuvan miten tyylikäs kokonaisuus Macbook on. Tuohon paremmuuteen palataan aina, ja joka kerta sattumoisin Macin käyttäjällä on hyvin usein kokemusta kummastakin, pc-käyttäjällä valitettavasti ei, joten vähän syö painoarvoa pc-puolustelulta kun ei pojilla ole edes kokemusta.

Nyt vain kun osais päättää mihin musta Macbook vaihtuu, on niin herkullinen linja. Airi kiinnostaisi kun sekin päivittyi, Pro taitaa olla tarpeettoman kova, joten ehkä sittenkin vaihdan uuteen Macbookkiin, oi elämä tota trackpadia, yksi iso levy, kaikki siinä, voila!
Alvittomana jos vaihtaisin 2,5v vanhan macbookin uuteen niin välirahaa tarviis jotain 350e. Hieman houkuttelee kyllä. Toisaalta tälläkin pärjää vielä sen 5 vuotta..

Alvittomana jos vaihtaisin 2,5v vanhan macbookin uuteen niin välirahaa tarviis jotain 350e. Hieman houkuttelee kyllä. Toisaalta tälläkin pärjää vielä sen 5 vuotta..
Juu, pärjää tällä mustallakin, mutta kyllähän tommoinen alumiininen söpöliini kiinnostaa tuon trackpadin takia aivan mahdottomasti, helpottaa käyttöä entisestään.

On kyllä hienon näköinen peli, uskon että varmaan hyvä vehje. Pari miinusta ja plussaa.

+ tyylikäs, alumiini tuo oman silauksen
+ toimii varmasti hyvin käyttäjän tarpeiden mukaan
+trackpad? en ole testannut mutta kehuttu täällä

- Toi vitun näppäimistö, sama kamala paska kun imacin mukana tulee. Se on vaan huono
- Hinta? uskoisin että ei ole hirveän halpa.

PS. Pelaskohan ne peliä winukalla bootcampin kautta ;)

edit, katoin että vain 2GB muistia? sita kai saa lisättyä helposti?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Totta, olen iloinen valintaani. Suakin vähän kiinnostais?:evil:
Ei kiinnosta, olen taisteluni taistellut. Mutta olen iloinen sun puolesta, että koneen toimivuus yllättää.;)

Ei ne mitään huonoja ole, mutta fakta nyt vain valitettavasti on se, että Macit toimii paremmin, siihen nyt on perusteluja tässäkin ketjussa.

Tuo on taas niin älytön väite, että ei mitään järkeä.
Itse olen monesti koittanut vääntää siitä ratakiskosta, että esim. mun töissä ei mäkillä tee hevonpaskaa ja niin on monessa muussakin hommassa.

Sulle mäkki on varmasti paras vaihtoehto, mä taas en tee sillä yhtään mitään, kuten tässäkin ketjussa on miljoona kertaa todettu, kone tarpeen mukaan.

Mä vihasin alkuperäistä näppistä, sitä missä oli pitkä painallus, ostin ekan Macin mukana heti Logitechin paremman, mutta kun nämä uudet alumiiniset tulivat, niin en ole parempaa koittanut. Lyhyt napakka painallut on omaan mieleen.

Just, siis esim. kirjottaminen on IMO aivan kamalaa.

Vois ryssällä tirahtaa siinäkin kohtaa itku. Sit vaan PC kauppaan hakee läppäriä, jossa edes tarvittavat ohjelmat toimis. Mut yleensä, toisin sanoen AINA, yritykset tajuaa asian ja ostaa PC-läppärin. Miten se ostosuhde on? 30:1 PC:n hyväksi, kumma juttu :)

Muutama fakta:
– Applen markkinaosuus kasvaa koko ajan. Kasvu ei selitä hintalähtöisellä polkumyynnillä vaan "jollain muulla".
– Applen nykyinen markkinaosuus Jenkeissä retail-puolella on 17,6 %, dollarimääräisestä myynnistä 31,3 %.
– Jenkkien edu-markkinoilla Apple on tietokonevalmistajien #1 ohi HP:n ja Dellin. USEdu-markkinalla Applella läppärimyynnissä 39 % markkinaosuus.
– Applella on edu-strategia ja se toteuttaa sitä strategiaa. Applella ei tiettävästi ole sellaista enterprise-strategiaa, mitä se tällä hetkellä toteuttaisi. Vielä. Apple haluaa kasvaa, joten eiköhän tuokin päivä vielä nähdä.

Voisit kertoa yhden ison firman jossa on pelkästään käytetty macceja? Suomessa?

Suomesta en voi kertoa suuryritysesimerkkiä, mutta Saksassa Axel Springer AG (liikevaihto 2,6 mrd €) on ilmoittanut hyppäävänsä työpöytäpuolella ~100% Mac-pohjaiseksi. Se tarkoittaa 12000 työasemaa. Vaikka kyseessä onkin "mediafirma", sillä on muiden kokoistensa yritysten tavoin HR/Payroll, Legal, CRM, ERM ym. järjestelmät taustalla.

12000 Mac-käyttäjää ei tee Axel Springeristä maailman suurinta Mac-keskittymää. Suurin on Google Inc.

Itse olen monesti koittanut vääntää siitä ratakiskosta, että esim. mun töissä ei mäkillä tee hevonpaskaa ja niin on monessa muussakin hommassa.

Sulle mäkki on varmasti paras vaihtoehto, mä taas en tee sillä yhtään mitään, kuten tässäkin ketjussa on miljoona kertaa todettu, kone tarpeen mukaan.

luulis että macistit erottaisi on faktan ja oman mielipiteen. Mutta se on kai turha toive.

Kuten jo sanoin, jos joku ohjelma ei ole esteenä tai pelaa läppärillä, niin en yksinkertaisesti näe mitään järkeä pc:n ostossa. Se nyt vain on fakta, että se on huonompi käytettävyydeltään ja tämä nyt on tieteellinen fakta, ei muutu vaikka kuinka vänkäisit.

Sulla varmaan oli myös vuosien kokemus Macin koneista? Eikö niin? Ihan vertailuksi vain.

Muutama fakta:
– Applen markkinaosuus kasvaa koko ajan. Kasvu ei selitä hintalähtöisellä polkumyynnillä vaan "jollain muulla".
– Applen nykyinen markkinaosuus Jenkeissä retail-puolella on 17,6 %, dollarimääräisestä myynnistä 31,3 %.
– Jenkkien edu-markkinoilla Apple on tietokonevalmistajien #1 ohi HP:n ja Dellin. USEdu-markkinalla Applella läppärimyynnissä 39 % markkinaosuus.
– Applella on edu-strategia ja se toteuttaa sitä strategiaa. Applella ei tiettävästi ole sellaista enterprise-strategiaa, mitä se tällä hetkellä toteuttaisi. Vielä. Apple haluaa kasvaa, joten eiköhän tuokin päivä vielä nähdä.

Suomesta en voi kertoa suuryritysesimerkkiä, mutta Saksassa Axel Springer AG (liikevaihto 2,6 mrd €) on ilmoittanut hyppäävänsä työpöytäpuolella ~100% Mac-pohjaiseksi. Se tarkoittaa 12000 työasemaa. Vaikka kyseessä onkin "mediafirma", sillä on muiden kokoistensa yritysten tavoin HR/Payroll, Legal, CRM, ERM ym. järjestelmät taustalla.

12000 Mac-käyttäjää ei tee Axel Springeristä maailman suurinta Mac-keskittymää. Suurin on Google Inc.

Siis nää faktat ei vaikuta siihen että PC:itä on vitusti enemmän kuin macceja ja niin tulee olemaan aina. Olis se ihme että PC jatkaisi näinkin hyvin, onhan se selvää että kilpailijoita tarvitaan. Ja kerro että mikä on ostosuhde macin ja pc:n välillä maailmassa? EI pelkästään jenkeissä. Kuten varmaan tajuat jenkit ei ole sama kuin koko maailma.

Olisko se joku 30:1?

Sano yksikin suomalainen suuryritys?

Kuten jo sanoin, jos joku ohjelma ei ole esteenä tai pelaa läppärillä, niin en yksinkertaisesti näe mitään järkeä pc:n ostossa. Se nyt vain on fakta, että se on huonompi käytettävyydeltään ja tämä nyt on tieteellinen fakta, ei muutu vaikka kuinka vänkäisit.

Missäs tää tieteellinen fakta on selvitetty?

Missäs tää tieteellinen fakta on selvitetty?
Pieni ripauskin huumoria on liikaa. Voi jeesus teitä, jos Windows on tylsä, niin olette kyllä tekin. Ja ihan oikeasti, pitää olla jo umpi vitun tyhmä, jos ei tajua, että suoraan määrättyyn rautaan suunniteltu käyttöjärjestelmä vain yksinkertaisesti ON toimivampi. Ja joka toisin väittää, puhuu pelkkää paskaa eikä asiasta vittuakaan tiedä. Eli nyt voimme kaikki yhtyä tähän faktaan, että vaikka kuinka periaatteellisella tasolla onkaan se vastustus, niin sen voi myöntää, että Apple on tunnettu juurikin koneissaan siitä jouhevasta toiminnasta ja Windows taas enemmän sen ongelmista.

Back
Ylös Bottom