Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Palatakseni vanhaan aiheeseen...
Apple TV 2.0 päivitys tuli toissapäivänä ja ensimmäiset testit on ulkona.

Ohessa iLoungen vertailua Bluerayhin, HD-kaapeliin ja SD-DVD:hen ....

"While the Blu-Ray version was the clear winner of the bunch, we were surprised by how well the Apple TV fared in comparison to the other formats we tested."

"What impressed us about the Apple TV rental was that the video, despite needing to be sent over the Internet rather than residing comfortably on a DVD or Blu-Ray Disc, exhibited little in the way of motion blur or compression artifacts—it looked as good as could be expected from 720p"

"Since the majority of HDTVs sold before 2007 were not capable of displaying true 1080p output—most were capped at 720p or 1080i—the superior video quality of the Blu-Ray versions of movies won’t be noticeable on such sets, and the difference between the Apple TV and Blu-Ray versions will be less noticeable. If you’re using a TV without the ability to display 1080p video—especially if you don’t have a receiver capable of decoding the Blu-Ray Disc’s DTS-HD signal—an Apple TV rental will be an almost complete substitute for renting the Blu-Ray. "

"... the Apple TV requires at least 2-3 minutes of downloading time before you can start watching,"

Täällä kun oli kovasti epäilyä onnistuuko SD:tä parempi streamaus lainkaan nykyisillä yhteyksillä.

Sitten kun tämä kaikki on mahdollista suomessa voi alkaa leijua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"... the Apple TV requires at least 2-3 minutes of downloading time before you can start watching,"

Silti pysyn terveellisen skeptisenä koska tuo _Suomessa_ onnistuu. Hieno homma jos se tuohon toki saadaan. Niin ja ei tuo mikään ylläri ole, että 720p ja BD näyttää suunnilleen saman tasoiselta 720p telkkarissa.

Oliko tuossa puhetta minkä kaistan yli noita katsottiin vai oliko tuo 3min vain oletus?

Yhteydestä ei sanottu mitään, joten voinee olettaa kyseessä olleen vähintään 10 megaisen. Jos koko filmi vie suunnilleen 4 gigaa, täsmäisi se suunnilleen tuohon ilmoitettuun tunnin latausaikaan 10 megaisella yhteydellä, joka toimii maksiminopeudellaan. Kuvanlaadultaan tuo oli ihan ok tasoa.

Ahaa... no tuo jäikin tosi epäselväksi. Saisiko ihan kädestä pitäen, että mistä tuo mainitsemasi "Tiedosto" löytyy?

Niin ja jos sinne asti päästään, niin onko osoite sitten jotain tämmöstä kuin 192.168.1.1?

sori, se olikin liinuksissa tiedosto - valikossa tiedostonhallinnassa, mutta mäkissä valikko on nimeltään "go"

http://uit.tufts.edu/?pid=528&c=285

eläkä tee sit jokaista askelta tuon mukaan, pelkästään siihen asti että kysyy sitä osoitetta. ja joo tuo osoite kuullostaa hyvin loogiselta, todennäköisesti juurikin tuo.

sori, se olikin liinuksissa tiedosto - valikossa tiedostonhallinnassa, mutta mäkissä valikko on nimeltään "go"

http://uit.tufts.edu/?pid=528&c=285

eläkä tee sit jokaista askelta tuon mukaan, pelkästään siihen asti että kysyy sitä osoitetta. ja joo tuo osoite kuullostaa hyvin loogiselta, todennäköisesti juurikin tuo.
Jep. Omppu + K on pikanäppäinkomento tuohon yhdistämiseen. Sit kirjotat smb:// ja perään reitittimen ohjeista löytyvä IP.

Albumien kansikuvat menevät oletuksena "väärään" paikkaan. Itse olen laittanut ne käsin tageihin. Tuohonkin toki olisi valmiita skriptejä olemassa.
Mitäs muuta tietoa ei tallennu tageihin?
Ihan normikamaa, artisteja, levyjä sun muuta on lisäilty. Osaltaan ongelma voi liittyä id-tagien versioihin. Tämähän olis helppo testata kun poistaa itunes.mikälie.xml -tiedoston jossa ne tiedot ovat.
Niitähän luetaan toisella iTunesilla, jolloin tuota ongelmaa ei edes ole.
Toinen iTunes ei pääse käsiksi toisella koneella oleviin tietoihin tai edes toisella käyttäjällä oleviin tietoihin. Tää on tosi näppärä, joopa joo.
Muutenhan iTunes toimii OS X:llä oikein mainiosti ja Store on helppokäyttöinen ja nopea.

Kunnon suomenkielistä opaskirjaa OS X:stä vaan ei tahdo olla kun kirjoittajat ei pysy päivitysten perässä, viimeinen taisi olla Masalinin kirja Pantterille? "Klikkaile ja kokeile, lue käyttiksen helpit" - tyyppinen ohje ei oikein pelitä vähän varttuneemmille käyttäjille.

Ihan normikamaa, artisteja, levyjä sun muuta on lisäilty. Osaltaan ongelma voi liittyä id-tagien versioihin. Tämähän olis helppo testata kun poistaa itunes.mikälie.xml -tiedoston jossa ne tiedot ovat.
Mulla kyllä kaikki tarvittavat tiedot on kulkenut siististi tageissa mukana, vaikka olen siirrellyt tiedostoja vehkeestä toiseen. Eli joki asetus sulla täytyy olla pielessä.

Toinen iTunes ei pääse käsiksi toisella koneella oleviin tietoihin tai edes toisella käyttäjällä oleviin tietoihin. Tää on tosi näppärä, joopa joo.
Kyllä iTunes mulla soittaa nätisti lähiverkon jaetut iTunes-kirjastot. Samalla koneella oleviin eri kirjastoihin onkin sitten hankalampi päästä, mutta ei kai iTunesia siten olekaan tarkoitus käyttää. Mulla oli aiemmin iTunes-kirjasto koneen Jaetut-hakemistossa, jolloin sekä minun että muilla tunnareilla sai käytettyä samaa kirjastoa. Nyt tosin olen siirtänyt kirjaston verkkolevylle, kun matskua alkaa olemaan niin paljon.

Kunnon suomenkielistä opaskirjaa OS X:stä vaan ei tahdo olla kun kirjoittajat ei pysy päivitysten perässä, viimeinen taisi olla Masalinin kirja Pantterille? "Klikkaile ja kokeile, lue käyttiksen helpit" - tyyppinen ohje ei oikein pelitä vähän varttuneemmille käyttäjille.
Masalin on kirjoittanut myös Tiikeri-oppaan. Itse lukaisin tuon aikoinaan läpi, mutta parhaiten olen oppinut vaan testailemalla. Mahdollisiin ongelmiin on löytyny hyvin vastaus Hopeisien Omenan ja Omenamehun foorumeilta.

Leopard on kyllä hävinnyt viimeisimmän päivityksen jälkeen tämän taiston. 10.5.2 näyttäisi olevan niin täynnä ongelmia että oksat pois. Ei tässä XP:ssä missä on viimeisimmät päivitykset, ole tosiaan ollut oikeita ongelmia puoleen vuoteen lainkaan (eikä kyllä Leopard 10.5.1:ssäkään). Leopard näyttäisi foorumikeskustelujen perusteella kaatuvan "bluescreeniin" vähän väliä tuon päivityksen myötä, esim Logitechin hiiriajurit saavat moista aikaan.

Hohhoijaa, onneksi en ole itse päivittänyt tuota toimivaa 10.5.1:stä enkä näillä näkymin aiokaan.

Leopard on kyllä hävinnyt viimeisimmän päivityksen jälkeen tämän taiston. 10.5.2 näyttäisi olevan niin täynnä ongelmia että oksat pois. Ei tässä XP:ssä missä on viimeisimmät päivitykset, ole tosiaan ollut oikeita ongelmia puoleen vuoteen lainkaan (eikä kyllä Leopard 10.5.1:ssäkään). Leopard näyttäisi foorumikeskustelujen perusteella kaatuvan "bluescreeniin" vähän väliä tuon päivityksen myötä, esim Logitechin hiiriajurit saavat moista aikaan.

Hohhoijaa, onneksi en ole itse päivittänyt tuota toimivaa 10.5.1:stä enkä näillä näkymin aiokaan.
Leopard ei taistele XP:n, vaan Vistan kanssa. Eikös kisassa pitäisi olla kunkin firman viimeisin käyttisversio? XP taistelee siis ehkä Tigerin kanssa. ;)

Mulla ei muuten 10.5.2-päivitys ole tuottanut mitään ongelmia.

Leopard ei taistele XP:n, vaan Vistan kanssa. Eikös kisassa pitäisi olla kunkin firman viimeisin käyttisversio? XP taistelee siis ehkä Tigerin kanssa. ;)

Mulla ei muuten 10.5.2-päivitys ole tuottanut mitään ongelmia.

Crimson, nyt taas ne maccilasit silmiltä pois:) Tää alkaa jo lähennellä komiikkaa...

Microsoft Windows -lasit päässä

Crimson, nyt taas ne maccilasit silmiltä pois:) Tää alkaa jo lähennellä komiikkaa...
No mitä? Oletko eri mieltä?

Odottelen siis vielä vähän aikaa leopardiin päivittämistä.
Onneks mulla ei oo kuitenkaan käytössä mitään kusisia logitecheja.

Siitä tulikin mieleen.
Onko joku muu hiirivalmistaja yrittänyt apinoida mighty mousen rullaa/palloa?
Siis sellasta jota voi pyöritellä ihan mihin suuntaan tahansa ja vieritys on tarkkaa.
Pitää siis pientä sirinää rullatessa, eikä karmeeta kolinaa niinku vierittäis jotain neliötankoa.
Suosituksia hyväksi hiireksi otetaan vastaan.

Wikipedian mukaan XP on julkaistu 2001 ja samalta vuodelta on Cheetah sekä Puma, pitäisi ehkä ennemmin verrata niihin. ;)

Nyt on tulilla Pro, mutta miten sitten siirsin kaikki kamat iMacista uuteen koneeseen? Windowsissa täysin toivoton toiminto tapahtui niin, että kone kysyi käynnistäessä haluanko tuoda tietoja aikaisemmasta koneesta. Firewire kiinni ja vajaassa kahdessa tunnissa joka ikinen pisara tietoa kuvakkeiden paikkoja myöten identtisesti kloonattu uuteen koneeseen.

Tämä oli kyllä uskomaton ketju. En tiedä onko taistelun tuoksinnassa mainittu, että ketju herätti huomiota muuallakin internetissä.

Kiitos kaikille osanottajille. Tätä oli mukava seurata, voitti salkkarit 6-0:)

Tämä oli kyllä uskomaton ketju. En tiedä onko taistelun tuoksinnassa mainittu, että ketju herätti huomiota muuallakin internetissä.

Kiitos kaikille osanottajille. Tätä oli mukava seurata, voitti salkkarit 6-0:)

Onko linkkejä? :) eikä niihin salkkareihin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom