Apple vs PC+Linux (Mac versus Win tappelu)

Tästä on aika turha kinata enempää kun me kumpikin tiedämme että tilanne on juuri noin.

Voi olla, mutta pakko hinkata kun olet niin oksettavan innoissasi MACistä.

ps ei herneitä :piis:

Meilläkin kestää Windowsiin kirjautuminen vanhemmilla koneilla pahimmillaan 5-10min vaikka servereissäkin on Windows.
Onneksi voin käyttää Linuxia töissäkin.

Se ei ole winkkarin vika jos IT-tuki on paska tai firmalla ei ole varaa kun 20v vanhaan rautaan. Kyllä se kirjautuminen menee ihan jouhevasti ja alle sen 10 sekan, jos on hommat kunnossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö järkevintä ole mitata aikaa, jossa kone on valmiina käyttöön?

Juu tietenkin, macci ei varmaan paljoon nopeemmin olisi myöskään. (itseasiassa ei noi varmaan osaisi sitä edes conffata) Se verkkoonkirjatuminen ja muu paska vei oman aikansa, jos on hoidettu päin aaaanusta kuten meidän firmassa.

Mutta olet siinä oikeassa, että noissa meidän firman verkkohommeleissa olisi melko varmasti parantantamisen varaa. F-Securen lisäksi verkkoon kirjautuminen hidastaa kännistystä entisestään. XP ei ole siis ainoa syyllinen. Happy now? :D
Oih, herkkua silmille/korville!:)

Voi olla, mutta pakko hinkata kun olet niin oksettavan innoissasi MACistä.

ps ei herneitä :piis:

non taken :D

Tuon myönnän kyllä. Kaveri yritti ylipuhua macciin 3 vuotta ja käytin kutakuinkin samoja argumentteja vastustamiseen mitä täälläkin on näkynyt. "siihen ei saa sitä tai tätä ohjelmaa" , "se on kallis ja kökkö" jne.. Lopulta htpc-minin myötä macci tuli vahingossa taloon ja huomasin että kaverin puheissa olikin (valitettavasti) perää.

Se ei ole winkkarin vika jos IT-tuki on paska tai firmalla ei ole varaa kun 20v vanhaan rautaan. Kyllä se kirjautuminen menee ihan jouhevasti ja alle sen 10 sekan, jos on hommat kunnossa.

Tuki on ulkoistettu ja rauta on niin uutta ettei vika kyllä siinäkään ole.
Itse epäilen syyksi F-securea + muita ohjelmia, jotka hakevat mm. päivitykset aina verkkoon kirjautuessa.
Se on osittain Windowsin vika, koska ko. käyttis on tehty niin päin persettä, että tarvitsee välttämättä mm. virustorjuntaohjelmiston hidastamaan konetta.

Itse epäilen syyksi F-securea + muita ohjelmia, jotka hakevat mm. päivitykset aina verkkoon kirjautuessa.
Se on osittain Windowsin vika, koska ko. käyttis on tehty niin päin persettä, että tarvitsee välttämättä mm. virustorjuntaohjelmiston hidastamaan konetta.
Onkos sulla vertailupohjaa verkosta ja sen toimivuiudesta satojen ellei tuhansien applekoneiden verkosta yhtiössä? Ihan mielenkiinnolla odotan miten siellä on toiminut.

Miten esim. Firefox voi viedä muistia 63,6 megaa? Muistelen kuitenkin surffaneeni muutama vuosi sitten aivan samannäköisellä selaimella, samoja nettisivuja kuin nytkin, mutta siinä koko koneessa oli muistia vain tuo 64 megaa... Miten on mahdollista?

Siellä on login-skripteissä varmaan jotain asiaankuulumatonta, tai sitten yrityksen policy vaatii että loggautuessa tarkistetaan koneen päivitykset pakotetusti tai vastaavaa.

Ekan kerran kun loggaa verkkoon niin koneelle tippuu softat ja päivitykset mutta tokalla kierroksella ei pitäs enää tökkiä vaan nämä asiat hoidetaan taustalla samaan aikaan kun voi työskennellä normaalisti.

Lopulta htpc-minin myötä macci tuli vahingossa taloon ja huomasin että kaverin puheissa olikin (valitettavasti) perää.

Ite kans kahen vaiheilla; vaihtaako tämä uus HP MacBook:iin vai ei. Toisaalta himottas kokeilla MAC, toisaalta ei jaksais vaivautua. Sehän on selvää että säätämiseksi se aluksi menee kun kokemusta ei ole yhtään. Siihen vielä vastaavien ohjelmien löytäminen OS X puolelta jne..

Ja koko mac-imago ja hypetys saa kyllä karvat pystyyn. :D

Miten esim. Firefox voi viedä muistia 63,6 megaa? Muistelen kuitenkin surffaneeni muutama vuosi sitten aivan samannäköisellä selaimella, samoja nettisivuja kuin nytkin, mutta siinä koko koneessa oli muistia vain tuo 64 megaa... Miten on mahdollista?

Sen o kai suhteutettu tähän euro-markkaan. Ennen sai bensaa parilla markalla litra, nyt saa parilla eurolla.

Yritin viimeviikolla asentaa tyttöystäväni pc-läppäriin (xp) ajureita, sekä ohjelmistoa jolla saisin kameran liitettyä tietokoneeseen ja (RAW)kuvat siirrettyä koneelle.
Nämä tarvittavien tiedostojen lataus (2x~80Mt) kesti jo aikansa.
1½ tunnin tappelun jälkeen kone ilmoitti edelleen, että virhe liitettäessä usb-laitetta.
Kone ei siis huolinut canonia vaikka mitä teki. Päätin luovuttaa ja antaa asian olla.
Olisin siirtänyt kuvauskeikalla kuvat ensimmäisen episodin päätteeksi koneelle talteen ja katseltavaksi.

Jännä juttu että mäkki osaa avata kuvat ja tunnistaa kameran, vaikka en ole siihen mitään asiaan liittyvää asentanut.

Jotenkin tuli tää mieleen asennussession jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=9ph-bU2zfBI

Onkos sulla vertailupohjaa verkosta ja sen toimivuiudesta satojen ellei tuhansien applekoneiden verkosta yhtiössä? Ihan mielenkiinnolla odotan miten siellä on toiminut.

Ei, mutta isosta Unix-verkosta on. Se toimi hyvin.

Ite kans kahen vaiheilla; vaihtaako tämä uus HP MacBook:iin vai ei. Toisaalta himottas kokeilla MAC, toisaalta ei jaksais vaivautua. Sehän on selvää että säätämiseksi se aluksi menee kun kokemusta ei ole yhtään. Siihen vielä vastaavien ohjelmien löytäminen OS X puolelta jne..

Ja koko mac-imago ja hypetys saa kyllä karvat pystyyn. :D

Itseasiassa tiedän tunteen. Jossain vaiheessa pariinkin kertaa totesin kaverille ettö työnnä nyt se macci jo sinne jonnekkin...
Mutta täähän on debaattiketju joten sillä mennään ;)

Natiivit softat löytyy aika äkkiä eikä tuohon tottumiseen montaa päivää mene. Muutamat näppäin-shortcutit istuu aika tiukassa ja niissä menee parisen viikkoa. Pikemminkin ongelma on se ettei juuri mitään säätämistä ole eikä tarvita. Tuo oli itselleni eräs suurimpia yllätyksiä kun en meinannut uskoa että osaako tää käyttis muka oikeesti tehdä asiat mun puolesta.

Yksi keino kokeilla on Hackintoshin tekeminen jos ymmärrys ja into riittää. Hyvällä tuurilla menee heittämällä iAtkos tai kalyway tms. DVD:ltä sisään tai sitten parin kernelextension vaihtamisella. Ehkä vielä helpompi tapa etsiä vmwareen tiikerin image (löytyy suoraan sieltä jostain). Tosin itselläni tuo oli älyttömän hidas eikä vastaa alkuunkaan oikeaa.

Sen o kai suhteutettu tähän euro-markkaan. Ennen sai bensaa parilla markalla litra, nyt saa parilla eurolla.
Haha, eka postaus joka oikeasti Limpiltä nauratti, vihastuttamisen sijaan :lol2:
Itseasiassa tiedän tunteen. Jossain vaiheessa pariinkin kertaa totesin kaverille ettö työnnä nyt se macci jo sinne jonnekkin...
Mutta täähän on debaattiketju joten sillä mennään ;)
Jossain sanoin jo että siirtyminen XP:stä Maciin on huomattavasti helpompaa ja jopa antoisampaa kuin XP:stä Vistaan. Itse kun tekniikasta kiinnostuneena saa lisäksi oppia joka päivä jotain uutta ja innovatiivisesti suunniteltua jutskaa niin tulee hymy suupieliin. Mainittakoon nyt vaikkapa tuo trackpad, mitä ilman en osaisi enää elää :D

Jotenkin tuli tää mieleen asennussession jälkeen:
http://www.youtube.com/watch?v=9ph-bU2zfBI
Toi on kyl parhautta. Tiedän tunteen, itse päivitin kamerani 300D:stä 30D:hen ja voi sitä tuskaa kun yritin saada uudenmuotoisa RAW-kuvia auki XP:llä. Sitten vielä noi thumbnailit RAWista minkä Mac osaa :wtf:

Yksi keino kokeilla on Hackintoshin tekeminen jos ymmärrys ja into riittää. Hyvällä tuurilla menee heittämällä iAtkos tai kalyway tms. DVD:ltä sisään tai sitten parin kernelextension vaihtamisella. Ehkä vielä helpompi tapa etsiä vmwareen tiikerin image (löytyy suoraan sieltä jostain). Tosin itselläni tuo oli älyttömän hidas eikä vastaa alkuunkaan oikeaa.

Ja Mac-miehet voivat kokeilla vaikka Slackintoshin tekemistä sen sijaan että kehotetaan rikkomaan lakia.

Ja Mac-miehet voivat kokeilla vaikka Slackintoshin tekemistä sen sijaan että kehotetaan rikkomaan lakia.

Eipä viitsitä aloittaa tuota lain rikkomista. Jos sen Leopardin käy ostamassa niin sen voi asentaa vaikka mikroaaltouuniin halutessaan.

Sitäpaitsi tuosta hackintoshin tekemisestä yleisin seuraus on oikean mäkin ostaminen ;)

Yritin viimeviikolla asentaa tyttöystäväni pc-läppäriin (xp) ajureita, sekä ohjelmistoa jolla saisin kameran liitettyä tietokoneeseen ja (RAW)kuvat siirrettyä koneelle.

Ihme juttu...minulla automaattisesti tunnisti kameran(canon) ja kopioin kovalevylle. Olen ehkä ollut liiankin onnekas säästymään pahemmilta ongelmilta. *koputtaa pöytää

Nyt hupen ja kumppaneiden muna nousee pystyyn...

Itse, silloin kuin tämä threadi lähti pystyyn miettisin seuraavaksi läppäriksi macbookin ostoa, vaikka olen vääntänyt PC:n puolesta niin se lähinnä johtuu siitä että en pidä tietyistä faneista:)

Hyvin mahdollista että seuraava läppäri on applen valmistama. Siihen tosin vielä jokunen kuukausi vierähtää kun vanha on vasta päälle vuoden vanha.

ootko nyt ihan tosissas? toivottavasti et...

Itse, silloin kuin tämä threadi lähti pystyyn miettisin seuraavaksi läppäriksi macbookin ostoa, vaikka olen vääntänyt PC:n puolesta niin se lähinnä johtuu siitä että en pidä tietyistä faneista:)

Hyvin mahdollista että seuraava läppäri on applen valmistama. Siihen tosin vielä jokunen kuukausi vierähtää kun vanha on vasta päälle vuoden vanha.
Haluan ehdottomasti olla lukemassa sinun kommentteja tässä ketjussa sen jälkeen, kun olet tuon Macin hankkinut. Saattaa nimittäin olla, että hieman muuttuu ääni kellossa. ;)

Ihme juttu...minulla automaattisesti tunnisti kameran(canon) ja kopioin kovalevylle. Olen ehkä ollut liiankin onnekas säästymään pahemmilta ongelmilta. *koputtaa pöytää

Oliko ne muuten RAW-kuvia? Vai jiipekkejä?
No en saanut edes kameraan toimimaan, joten vasta seuraava ongelma olisi ollut RAW-kuvien (.cr2-tiedosto) avaaminen.

Kysymys Windows PC -miehille:

Mitä ohjelmaa käytätte musan kuunteluun / hallinnointiin?

Itse siirryin vajaan kymmenen vuoden Winamp-käytön jälkeen iTunesiin, jota olen käyttänyt nyt noin vuoden. Eli siis jo ennen Macin hankintaa. Enpä ole tuotakaan vaihtoa päivääkään katunut.

Mulla on ollut ihan hauskaa viime päivinä, kun työkaveri kyseli suosituksia Winampin tilalle. Kuinka ollakaan, suosittelin hänelle iTunesia ja demosin hieman sen käyttöä. Kaveri oli aluksi aivan innoissaan, mutta ei jaksanutkaan laittaa id3-tagejaan kuntoon / opetella uutta ja erilaista systeemiä. Niinpä hän palasi vanhaan, hyväksi havaittuun, Winamp/resurssienhallinta-kikkailuun. :david:

Oliko ne muuten RAW-kuvia? Vai jiipekkejä?
No en saanut edes kameraan toimimaan, joten vasta seuraava ongelma olisi ollut RAW-kuvien (.cr2-tiedosto) avaaminen.

Kamera kiinni usb-porttiin, sano että löytys, windowsin oma joku ohjelma kysys mitä tehdään vai muokataanko, siitä kopionti haluttuun kansioon ja tiedostonpäätteen valitsin jpg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom