Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, en sekoittanut sun sanomisiksi, mutta muistin törmänneesi samaan siguun fiksummalla ulosannilla aikaisemmin...

Kutonen on aika onnistunut kapistus, ellei akunkestoa ja pirun liukasta pintamateriaalia lasketa. Iso harppaus 5S:stä isomman näytön takia, mutta 5S pysyi kyllä kourassa paljon paremmin ja muutenkin pidin designista enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kah, täällähän puhutaan minusta. Niinkö huonon kuvan olen viesteineni sinulle Dopey antanut, notta minun sanomia moisten möläytysten luulet olevan :(

No, asiaan. Pitkästä aikaa kiinnostaa taas lukea puhelinkeskusteluja kun oma jo kaksi ja puoli vuotta palvellut iphone 5 tuntuu vetävän viimeisiä henkäyksiään. Applehan se tulee olemaan, mutta 6, 6s vai peräti 7...

Karmaisevan hintaisia uusimmat mallit, joten todennäköisesti tulee yritettyä löytää myynnistä vanha kutoserä juuri seiskan julkaisun jälkeen. Ellei se sitten tarjoa jotain uutta ja mullistavaa, minkä takia minun on pakko se hankkia. Osakkeenomistajan näkökulmasta sitä toki toivon :D
Hintahan näissä on aina järkyttävä, mutta ekosysteemi huikea. Ainahan voi sitä seuraavaa mallia odotella, mutta jos valinta pitää tehdä 6 ja 6s:n välillä niin ehdottomasti 6s. Kestävämpi rakenne, parempi akunkesto sekä 2 gigaa rammia, kaikki nuo tuovat elinkaarta lisää

Hintahan näissä on aina järkyttävä, mutta ekosysteemi huikea. Ainahan voi sitä seuraavaa mallia odotella, mutta jos valinta pitää tehdä 6 ja 6s:n välillä niin ehdottomasti 6s. Kestävämpi rakenne, parempi akunkesto sekä 2 gigaa rammia, kaikki nuo tuovat elinkaarta lisää
Useimmiten vaan ne jotka uusimman - ja parhaimman mallin ostavat - päivittävät myös samantein uuteen, kun sellainen julkaistaan. Eli ts. harvemmin siinä mitään elinkaaria kummemmin ajatellaan.

Omassa käytössäni en juurikaan huomaa, tulevaisuuden iOS päivityksiä yms. lähinnä tarkoitin.Mä olen päivittänyt näitä yleensä joka toinen vuosi, eli aina s-malli ja olen kyllä ollut näihin tyytyväinen. 6:ssä se heikoin lenkki eli akunkesto on nyt ensimmäistä kertaa saatu hyväksi.
Ja tuo fyysisen kestävyyden paraneminen itsessään on jo riittävä peruste, jos valinta pitäisi tehdä 6:sen ja 6s:n välillä

Omassa käytössäni en juurikaan huomaa, tulevaisuuden iOS päivityksiä yms. lähinnä tarkoitin.Mä olen päivittänyt näitä yleensä joka toinen vuosi, eli aina s-malli ja olen kyllä ollut näihin tyytyväinen. 6:ssä se heikoin lenkki eli akunkesto on nyt ensimmäistä kertaa saatu hyväksi.
Ja tuo fyysisen kestävyyden paraneminen itsessään on jo riittävä peruste, jos valinta pitäisi tehdä 6:sen ja 6s:n välillä
6 on parempi akku(kesto) kuin 6s:ssä :) Muuten hyvä viesti.

Omassa käytössäni en juurikaan huomaa, tulevaisuuden iOS päivityksiä yms. lähinnä tarkoitin.
iOS 9 on taaksepäin yhteensopiva 4S asti, missä oli muistia 512MB. Sovelluskehittäjätkin koettavat kaikkensa saadakseen mahdollisimman ison määrän sovelluksia yhteensopiviksi. Jossain vaiheessa perus vaatimustaso on yli giga RAMmia, mutta en vielä tänä vuonna käyttäisi sitä valintakriteerinä.

Mm. Phone Arena sai melkein 3h paremman käyttöajan 6:seen verrattuna. Kapasiteetti on pienempi mutta prossu on virtaystävällisempi. Mutta en rupea vääntämään tästä sen enempää, jokainen ostaa minkä haluaa.

Tähän asti omassa 64gb 6s 30h puhelin päällä ja 7.5h aktiivikäyttöä ja 10% akkua jäljellä. Sanoisin itse akkua kyllä loistavaksi kokoonsa nähden! :)

Mitä nyt sitten on aktiivikäyttö? Oma käyttö on työmatkoilla twitterin ja spotifyn käyttöä ja duuniajan ulkopuolella nettihakuja ja kävelynavia lähinnä. BT ja WLAN päällä koko ajan. Kutosen akku riittää tähän hyvin isossa kaupungissa.

Tällä mun datapisteellä ei Suomen oloissa ole paljoa merkitystä. Mun iPhone on Verizon-malli, eli LTE:n katvealueilla hakee CDMA verkkoa. Täällä on verkot rakennettu ydinkeskustojen ulkopuolella harvemmiksi kuin Suomessa, joten kännykän radion pitää suburbiassa huutaa isommalla lähetysteholla. Toisaalta, jos pelaan puhelimella METAL rajapinnan päälle rakennettua Plunder Piratesia, hupenee akku ihan silmissä eikä ole mitään jakoa saada akkua riittämään iltaan asti.

Jos akunkestoa haluaa verrata, se pitää tehdä samassa paikassa ja identtisellä käyttömäärällä. Sama paikkakaan ei takaa vakio-olosuhteita, sillä tukiasemaverkkoa tiivistetään koko ajan.

Piti hakea tänään gigantista galaxy 6s mutta olivat kaikki loppu. Piti sitten pulittaa 230€ enemmän iphone 6s 64gb versiosta. Prkl :) noh, kummatkin varmaan hyviä, ilmeisesti kummassakin hyvät kamerat, mikä olikin tärkein kriteerini.

Ensimmäisen kerran kulutettu akku aivan loppuun 64 gigasella iPhone 6s. SOT-aikaa tuli yhteensä 8 tuntia ja 55 minuuttia johon kuului nettiselailua sekä perus instagramit ja facebookit. Puhelin yhteensä päällä 34 tuntia. Ei yhtään hullumpi verrattuna edelliseen puhelimeen jossa yli 3000mah akku nii sai loppumaan jo 4 tunnin käytön jälkeen ja alle 24h latausajalla :)

Heh, en sekoittanut sun sanomisiksi, mutta muistin törmänneesi samaan siguun fiksummalla ulosannilla aikaisemmin...

Kutonen on aika onnistunut kapistus, ellei akunkestoa ja pirun liukasta pintamateriaalia lasketa. Iso harppaus 5S:stä isomman näytön takia, mutta 5S pysyi kyllä kourassa paljon paremmin ja muutenkin pidin designista enemmän.

Jep, samaa mieltä. Laitoin tuollaisen ohuen suojan niin helpotti kummasti :)

Onkos porukalla jumitellut tuo iphonen kotinäppäin? 3 viikkoa ollut puhelin käytössä ja tahmailee ja ihmeellistä napsumista pitää välillä pienen tauon jälkeen mutta vetreytyy kun hieman painelee sitä. Mitään juomia tai muutakaan en ole sen päälle kaatanut ainut mikä tulee mieleen niin salilla pidän treenipäiväkirjaa ja saattaa olla että hikeä on päässyt napin reunojen väliin. Uskaltaako tuota lähteä puhdistamaan esimerkiksi elektronisella puhdistussprayllä ja vanupuikolla esimerkiksi vai mitä mahtaa näytön muovi sanoa siihen? Vai onko joku muu aine passelimpi tuohon käyttötarkoitukseen?

Sain kutosen tilalle 6S:n, kun firma vaihtoi operaattoria. En huomaa mitään muuta eroa, kuin että vanha oli valkoinen ja uusin on musta.

Ai niin joo tosiaan - siihen on jo niin tottunut Watchissa, että ei tullut edes erektion puolikasta. Ei tietty tahmaa niin paljon luurissa, kuin mitä se kellossa tekee.

Piti tänään tehdä tiskillä nopea päätös; IPhone 6S vai Galaxy S6? Kumpaakin tullut kokeiltua, ja kummatkin hyviä. Otin sitten IPhone6S:n. Vanhana Galaxy miehenä, niin onhan tää OS X jotenkin... huoleton käyttää :) Ehkä Androidilla eläminen on kuitenkin loppupeleissä vähän enemmän säätämistä. Toiset tykkää toiset ei. Ajattelin sitäkin että olisi parempi match koska työkone on myös Apple, mutta en nyt sit tiedä onko näistä ekosysteemeistä enää tänäpäivänä niin väliä? Kaikki synkkaa kuitenkin kaikkien kanssa, mihin suuntaan tahansa.

Ei mulla ainakaan toimi AirDrop luurista Mäkkiin, joten se siitä aidatusta puutarhasta. Watch toki toimii vain iOS puhelimen kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom