Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Muistan vielä 4 vuotta vanhan ajan kun naureskelin täällä Nokian ratkaisuille ja sain paskaa niskaan kun kaikki väittivät että olen väärässä ja nokia vie bisneksen uuteen nousuun. Muistat varmaan sinäkin, älypuhelinkeskustelu kävi silloin vitun kuumana ja viestejä tuli viikossa satoja sinne. Nyt nokia on yleinen naurunaihe kaikille muillekkin, oltiin edelläkävijöitä sun kanssa :D

Itselleni nykyään naurunaihe on lähinnä Apple ja iUskovaiset käyttäjät.. Käyttäjäkunta on sellainen, että en koskaan voisi kuvitella edes ostavani Applen tuotteita, koska en halua missään tapauksessa olla osana tätä porukkaa. 99% pilaa sen 1% maineen :) Onneksi meillä on vaihtoehtoja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselleni nykyään naurunaihe on lähinnä Apple ja iUskovaiset käyttäjät.. Käyttäjäkunta on sellainen, että en koskaan voisi kuvitella edes ostavani Applen tuotteita, koska en halua missään tapauksessa olla osana tätä porukkaa. 99% pilaa sen 1% maineen :) Onneksi meillä on vaihtoehtoja.
Olet ihka aito muro :D Mee kellottaan sitä paskaa Acerias jos huollosta saat sen joskus.

Mielessä on käyny päivitys Note 3 -> Iphone 6s tai 6s plus. Ainoa mikä mietityttää on tuo, että riittääköhän tuo 16gt miten minun tarpeisiini vai kannattaisiko panostaa 64 gigaiseen versioon? Ainoat ohjelmat periaatteessa mitä käytän niin on facebookit ja messengerit. Mitään muuta en ole tähän asti ainakaan tarvinnut. Kuinka paljon tuo ios käyttöjärjestelmä vie kapasiteetista tilaa? Kuvia tulee otettua silloin tälllöin, mutta videonkuvaamista hoitaa oikea kamera. :)

Jos ei pidä puhelimessa hirveän kokoista musa/kuva/videokirjastoa, niin 16 riittää todella pitkään.

Kuinka paljon tuo ios käyttöjärjestelmä vie kapasiteetista tilaa? Kuvia tulee otettua silloin tälllöin, mutta videonkuvaamista hoitaa oikea kamera. :)

Noin 4 gigaa vie käyttöjärjestelmä eli 12 gigaa jää käytettäväksi. Tosin käyttispäivityksiä tulee ja tulevat viemään lisää tilaa.

Jos ei pidä puhelimessa hirveän kokoista musa/kuva/videokirjastoa, niin 16 riittää todella pitkään.

Eipä juurikaan tarkoitus ole. Ja jos enemmän tulee kuvia niin ne menee todennäköisesti muutenkin pilvipalvelimelle. Täytyykin tässä mietiskellä, jos varmuuden varalta ottais 64 gigasen version niin sit on ainakin satavarma että riittää tila kun ei tuo 3e/kk ero oo päätä huimaava kuitenkaan :)

Ota suosiolla se 64, omassa 64:ssa käytössä oleva kapasiteetti on alle 56 gigaa ja itse olen saanut täyettyä 3 gigan edestä. Toki gigan syö iMovies ja yksi peli. Pienenä vinkkinä että ei kannata käyttää esim. iOS:in omaa Facebookkia ja Messengeriä, paskasti koodattuja. Keräävät välimuistiin kaikkea turhaa mitä ei voi poistaa, itselläni oli kerran paisunut melkein gigan kokoiseksi. Lisäksi syö akkua taustalla vaikka olisit estänyt taustatoiminnan. Olen käyttänyt Friendlyä, ihan jees ja samaan saa myös Instan.

Tuosta iOS Facebookista sellainen huomio, että sen cachenhan voi poistaa poistamalla koko ohjelma, ja asentamalla uusiksi. Hölmö ratkaisu, mutta onpahan ainakin jonkinlainen ratkaisu. Lisäksi tuohon akunsyöntiin ainakin itselläni auttaa se, että kun on FB:tä käyttänyt, sulkee ohjelman sieltä "moniajo"valikosta. Näin ei turhaa taustatoimintaa tule. Taas hölmö ratkaisu, mutta onpahan ratkaisu. Messengerin kanssa samanlaista ongelmaa ei ainakaan mulla ole, ainoastaan FB:n oma appi vaatii tuon sulkemisen.

Heitin lipat, ja sain reiteen kirjan kokoisen mustelman, mutta lisäksi osumaa otti pahasti iPhone 6 S:sän näyttö. Varaosien ja mallin ollessa kuulemma niin tuoreita, tuon vaihtaminen tulisi maksamaan yli 350 euroa. Vastaavasti kutoseen saa uuden näytön jo taas reippaasti alle kahdensadan. Koskahan tuon S-mallin huollon hinta laskee? Kuinka kauan noissa yleensä menee, että varaosat halpenevat ja niitä on enemmän saatavilla (oletan suuren hintaeron johtuvan tästä.)?

Harkitsen siis ratkaisua asettaa kalvon päälle ja odottaa tovi, mutta jos tämä tarkoittaa useita kuukausia, niin voihan. 399€ oli iTapsan tarjous vaihdosta.

Tuosta iOS Facebookista sellainen huomio, että sen cachenhan voi poistaa poistamalla koko ohjelma, ja asentamalla uusiksi. Hölmö ratkaisu, mutta onpahan ainakin jonkinlainen ratkaisu. Lisäksi tuohon akunsyöntiin ainakin itselläni auttaa se, että kun on FB:tä käyttänyt, sulkee ohjelman sieltä "moniajo"valikosta. Näin ei turhaa taustatoimintaa tule. Taas hölmö ratkaisu, mutta onpahan ratkaisu. Messengerin kanssa samanlaista ongelmaa ei ainakaan mulla ole, ainoastaan FB:n oma appi vaatii tuon sulkemisen.

Mulla imi yhtenä yönä 30 % akkua tuo ohjelma vaikka puhelin oli lentotilassa ja suljettuna kaikissa mahdollisissa muodoissa, statistiikan mukaan nimenomaan taustatoiminta oli syöppönä. Ei tehnyt tuota jatkuvasti, mutta sen jälkeen käyttänyt selaimella / vaihtoehtoisella app:illa

Oho, no tuossa on kyllä sit jotain perseellään ja ihan kannattava ratkaisu hakea vaihtoehtoista appia FB:lle. Perseestähän se sovellus on muillakin tavoin, mutta jotenkin sitä vaan tulee käytettyä silti.

Nyt on iphone 6s kourassa. 64 giganen tuli varmuuden varalta otettua niin ei ainakaan tila lopu hetkeen kesken. Toistaiseks vaikuttaa ihan ok peliltä. Ainoa mikä häiritsi oli se että on pakko syöttää jotain hiivatin osoitetietoja apple storeen veloitusta varten.

99% pilaa sen 1% maineen :) Onneksi meillä on vaihtoehtoja.
Tulit iPhone ketjuun kertomaan, että on muun merkkisiä puhelimia? No shit, Sherlock?
Pain is weakness leaving the body
Oletko voidi uudella nickillä, vai lainasitko vaan sen signaturen?

Tulit iPhone ketjuun kertomaan, että on muun merkkisiä puhelimia? No shit, Sherlock?

Oletko voidi uudella nickillä, vai lainasitko vaan sen signaturen?

Anteeksi jos satutin. En tiedä mistä voidista tai signaturen lainaamisista puhut.

Anteeksi jos satutin.
Onnistuit näyttämään itse todella typerältä. Ajattelin vain olla avulias ja kertoa tämän, että voisit välttää vastaavia aivopieruja jatkossa. Oppia ikä kaikki. Ja ole hyvä.
En tiedä mistä voidista tai signaturen lainaamisista puhut.
No katsos, olet rekkautunut keskustelufoorumille nimeltään Pakkotoisto nimimerkillä kepademus. Vaikka olet täällä näköjään kauan ollutkin, olet ainakin minulle uusi tuttavuus. Ei sillä, että tämän ketjun perusteella olisin menettänyt mitään. En tunnistanut nimimerkkiä, mutta tuo signaturesi oli tuttu jo pidemmältä ajalta. Käyttäjältä nimimerkillä voidi. Tuolla oikeassa ylänurkassa on hakukenttä, johon klikkaamalla aukeaa kenttä "Posted by Member", johon taas voit kirjoittaa...

Ja kyllä, tiedän, ettei voidikaan tuota hokemaa itse keksinyt.

Minkäslaista akkukestoa porukka on saanut normaalikokoisella 6s? Eli ei siis plus malli. Itsellä näyttäisi olevan melko vakuuttava. 41 tuntia puhelin päällä ja 4.5h aktiivikäyttöä takana ja vielä olisi 31% akkua jäljellä :)

Hyvähän tässä on, joka päivä tulee toki ladattua mutta en ole vielä kesken päivän saanut loppumaan vaikka ihan rankkaakin käyttöä välillä. Ja ihan helvetin hyvä kun vertaa edelliseen eli 5s:ään. Toki olen aina pitänyt sijainnit, wifit, bt:t, yms päällä ainoastaan tarpeen mukaan, parantaa jonkin verran lisää, myös sähköpostit haen ainoastaan manuaalisesti.

Hyvähän tässä on, joka päivä tulee toki ladattua mutta en ole vielä kesken päivän saanut loppumaan vaikka ihan rankkaakin käyttöä välillä. Ja ihan helvetin hyvä kun vertaa edelliseen eli 5s:ään. Toki olen aina pitänyt sijainnit, wifit, bt:t, yms päällä ainoastaan tarpeen mukaan, parantaa jonkin verran lisää, myös sähköpostit haen ainoastaan manuaalisesti.

Tuntuu kyllä varsin hämmästyttävältä jos on ~1700mah akku. Kaikissa aikaisemmissa puhelimissa ollut ainakin sen 2300 ja akku on kulunut yhdessä päivässä puhki kohtalaisella käytöllä. Hyvin optimoitu käyttis ilmeisesti siis. Mitään bluetootheja tai wifiä en ole pitänyt itse päällä.

kah, täällähän puhutaan minusta. Niinkö huonon kuvan olen viesteineni sinulle Dopey antanut, notta minun sanomia moisten möläytysten luulet olevan :(

No, asiaan. Pitkästä aikaa kiinnostaa taas lukea puhelinkeskusteluja kun oma jo kaksi ja puoli vuotta palvellut iphone 5 tuntuu vetävän viimeisiä henkäyksiään. Applehan se tulee olemaan, mutta 6, 6s vai peräti 7...

Karmaisevan hintaisia uusimmat mallit, joten todennäköisesti tulee yritettyä löytää myynnistä vanha kutoserä juuri seiskan julkaisun jälkeen. Ellei se sitten tarjoa jotain uutta ja mullistavaa, minkä takia minun on pakko se hankkia. Osakkeenomistajan näkökulmasta sitä toki toivon :D

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom