Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Frendillä Ipad2 +Ios7 jumittaa tuntiseurantaa täyttäessä. Kyseessä siis web-pohjainen sovellus, jolla törkkäävät tunnit sisään. Pop up hyppää sovelluksesta ja pyytää kuittamaan jonkun asian, mutta 'ok' klikkaus ei tee mitään.

On koitettu vaihtaa selainta, safarin asetuksia, bootata ja monenlaista mahdotonta ja mahdollista. Pitää ilmeisesti palautella vanha takaisin, kun koko pädin tärkeimpiä tehtäviä oli tuntilappujen täyttäminen. Sinällään ei ole suoraan Ios7 syytä, kun hänen puhelin toimii tehtävässäään ok. Voiskohan olla kyse samanlaisesta bugista. Bugi se varmasti on.

Eikä tälläkään kertaa vastaus ole, vaihda ohjelmaa, paska ohjelma, yms vian siirtämistä ompusta pois. Siinä se vika on ja korjausta kaivataan!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nojaa.. Kyse on melkoisen yksinkertaisesta pulikasta. Ei olisi tullut mieleenkään, että tuohon kolhataa... Oli kyllä muutenkin liikaa Ipad 2 vehkeelle. Tahmaiseksi vetää, ainakin pikakokemusten perusteella.

Kyllä tässä omatkin työvehkeet päivittyy jatkuvasti ilman ongelmia (winkkari läppäri).

Kalenteri meni IMO huonompaan suuntaan, ei vain riitä näytön koko. Semmoinen juttu saisi ehdottomasti tulla, koska tää on lievästi ärsyttävää. Eli notifikaatiot tulee kaikkiin laitteisiin, jos luet sen iPhonella, niin olis tosi kiva, että se merkattaisiin luetuksi muissakin laitteissa. En tosin tiedä onko toi edes mahdollista, että jos koneella luet notifikaation facebookissa, niin se kuittaisi sen luurissakin. Sit jos saisi päättää laitteen, joka olisi priorisoitu noissa notifikaatioissa. Jos pöydällä on vaikka iPad ja iPhone, niin kummatkin huutaa. Kuuluu siis kolme piippausta kun eka kone ilmoittaa, sitten iPad ja sitten iPhone. iMessageissa ja maileissa toi toimii niin, että luetuksi merkataan jos jollain luet.

Uusi kalenteri ei nappaa myöskään, saakohan tuota vanhaa vielä appstoresta? Samaa mieltä että noi notifikaatiot olisi kiva että sulkeutuisivat kaikissa laitteissa.
Onko muuten kellään iOS7:ssa sama ongelma että puhelun aikana ikään kuin tulisi tekstareita/sähköposteja monta peräkkäin. Kuitenkaan mitään viestiä ei puhelun päätyttyä olekaan tullut..

Mitä mieltä olette, kannattaako vaihtaa 4S -> 5? Ajattelin sillä että "romahtaako" 4S hinta uusien mallien saapuessa vai olenko jo myöhässä

iPhone 4S:stä on tullut 8GB blue-collar -versio, jota jaellaan puoli-ilmaiseksi (399e) ainakin Gigantissa. :rock:
Apple iPhone 4S 8GB (musta) - Gigantti
Apple iPhone 4S 8GB (valkoinen) - Gigantti

Frendillä Ipad2 +Ios7 jumittaa tuntiseurantaa täyttäessä. Kyseessä siis web-pohjainen sovellus, jolla törkkäävät tunnit sisään. Pop up hyppää sovelluksesta ja pyytää kuittamaan jonkun asian, mutta 'ok' klikkaus ei tee mitään.

On koitettu vaihtaa selainta, safarin asetuksia, bootata ja monenlaista mahdotonta ja mahdollista. Pitää ilmeisesti palautella vanha takaisin, kun koko pädin tärkeimpiä tehtäviä oli tuntilappujen täyttäminen. Sinällään ei ole suoraan Ios7 syytä, kun hänen puhelin toimii tehtävässäään ok. Voiskohan olla kyse samanlaisesta bugista. Bugi se varmasti on.

Eikä tälläkään kertaa vastaus ole, vaihda ohjelmaa, paska ohjelma, yms vian siirtämistä ompusta pois. Siinä se vika on ja korjausta kaivataan!

Todennäköisesti se vika kuitenkin on siinä web-ohjelmassa. Ei olla noudatettu tiukasti standardeja ja jätetty "tulkinnan varaa" selain-enginelle. Pistäisin bugiraporttia sen web-ohjelmiston toimittajalle ja vaatisin korjausta.

Kalenteri meni IMO huonompaan suuntaan, ei vain riitä näytön koko. Semmoinen juttu saisi ehdottomasti tulla, koska tää on lievästi ärsyttävää. Eli notifikaatiot tulee kaikkiin laitteisiin, jos luet sen iPhonella, niin olis tosi kiva, että se merkattaisiin luetuksi muissakin laitteissa. En tosin tiedä onko toi edes mahdollista, että jos koneella luet notifikaation facebookissa, niin se kuittaisi sen luurissakin. Sit jos saisi päättää laitteen, joka olisi priorisoitu noissa notifikaatioissa. Jos pöydällä on vaikka iPad ja iPhone, niin kummatkin huutaa. Kuuluu siis kolme piippausta kun eka kone ilmoittaa, sitten iPad ja sitten iPhone. iMessageissa ja maileissa toi toimii niin, että luetuksi merkataan jos jollain luet.

Tämä ei nyt liity Applen tuotteisiin, joten pahoittelut siitä.

Kun mulle tulee esim. Facebookiin viesti tai sähköposti, niin mulla hälyttää tietokone (missä on Windows 8), puhelin (Lumia 800) sekä tabletti (missä on Android).
Jos katson viestin tietokoneella, niin myös puhelin merkkaa sen luetuksi, tabletti taas ei merkkaa.
Jos katson viestin puhelimella, niin myös tietokone merkkaa sen luetuksi, tabletti ei merkkaa.
Jos katson viestin tabletilta, niin sekä puhelin että tietokone merkkaa sen luetuksi.

Jännä juttu, pitäisi varmaan ostaa iPhone/iPad, että näkisi miten se reagoisi tuohon käyttiksien sekamelskaan :)

Se oliskin aika perseestä, jos käyttiksen pitäis tukea ikuisesti laitteita. Eli ei saisi kehityksessä mennä juurikaan eteenpäin, että käyttis toimisi myös jeesuksen vanhassa laitteessa. Kyllä siellä meinaan joku innokas muro on kuitenkin itkemässä kun IOS7 ei toimi ekassa iPhonessa. Ikäänkuin muissa luureissa ei olis samaa ongelmaa.
No eihän se nyt kuluttajan kannalta hyväkään asia ole, että juuri ostamasi laite tehdään hitaaksi uudella softalla ja tällä tavoin pakotetaan ihmiset vaihtamaan "vanhaksi" käyneet laitteet uusiin. Vähän haiskahtaa hehkulamppuhuijaukselta, mutta sekin on mahtavuutta kun apple sen tekee. Ei nuo iosin päivitykset nyt niin mullistsvia olleet, että sillä voitais selittää tämä helvetinmoinen lagaaminen. Mitä näkyviä uudistuksia tuossa on? Alapalkki, uudet kuvakkeet, ja moniajovalikko, niin ja ohjelmien sammuttaminen vetämällä ne ylöspäin. En ole koodaaja, mutta jotenkin tuntuis ettei tuollaisten toimintojen pitäis merkittävästi lagaamista lisätä. Tämä uusi iosi o niin saatanan hyvä, että mä palauttaisin vanhan jos se olisi mahdollista tai osaisin. Mutta kun en osaa, se kun vaatii sitä murottamista.

Onko todella niin että pitää tätä bugaavaa ja lagaavaa uutta iosia kehua, ettei olisi hateri?

Vähän haiskahtaa hehkulamppuhuijaukselta, mutta sekin on mahtavuutta kun apple sen tekee.
Katsokaa nyt tätä yhtä sankaria, miten kukaan voi edes yrittämällä lukea viestit noin päin vittua? Oikein murojen muro, mikään ei kelpaa, kaikki väännetään väkisin toisinpäin.

Katsokaa nyt tätä yhtä sankaria, miten kukaan voi edes yrittämällä lukea viestit noin päin vittua? Oikein murojen muro, mikään ei kelpaa, kaikki väännetään väkisin toisinpäin.

Miksi tehdä nollapäivitys joka ei tee muuta merkittävää kuin hidastaa laitteita, ilman mahdollisuutta palauttaa vanhaa toimivaa softaa? Sen mä ymmärrän, että uusi softa laitetaan näihin uusi laitteisiin joissa se pyörii, mutta miksi tehdä näistä tällä hetkellä myynnissä olevista ehdoin tahdoin b
bugittavia ja lagaavia?

Edit: määritteletkö vielä "muron", kun mä vähän epäilen että kuulun siihen jengiin. Mulla on applea, anroidia ja winkkaria. En osaa "murottaa" edes sitä vertaa, että saisin leffat näkyviin tässä applen tuotteessa. Winkkarin ja androidin kanssa kaikki toimii plug-and-play, eli hae haluamasi softa play-kaupasta, paina "asenna" ja käytä. Jos halua siirtää tiedostoja niin paina "kopio" ja "liitä", tai "lähetä". Helkutin simppeliä, ei ole yhteensopimusongelmia eikä oikeastaan mitään muitakaan ongelmia.

Winkkarin ja androidin kanssa kaikki toimii plug-and-play, eli hae haluamasi softa play-kaupasta, paina "asenna" ja käytä.

Jos sulla olis ladattuna muitakin ohjelmia kuin ne hikiset kaksi, niin ei tarttis paljoo maalaisjärkeä käyttää kun tajuais, että Appstoressa se on yhtälailla napin päässä. Tällä meidän sankarilla, joka niin kovasti iPhonea on kritisoimassa, on kokonaista 2 ohjelmaa siihen asennettuna. Mä vähän veikkaan noista jutuista päätellen, ettei sulla ole edes iPhonea. Tehdään niin, että otappa sillä ihanalla vinkkarilla iPhonestasi(tai screenshotti) kuva jossa tämä keskustelu näkyy, pistä tänne sitten se kuva.

Tässä sulle valmiiksi pari selitystä

1. En jaksa
2. Mun Nokiassa on kamera rikki.
3. Mun Androidissa on kamera rikki.
4. iPhonessa ei toimi screenshotti.
5. Tähän joku muu vapaavalintainen lässytys miksi et voi.

Tai sitten kipin kapin lainaat kaverisi iPhonea, että saat tästä kekustelusta kuvan. Sit pääset jatkaan sitä päänaukomista nollapäivityksestä.

Jos sulla olis ladattuna muitakin ohjelmia kuin ne hikiset kaksi, niin ei tarttis paljoo maalaisjärkeä käyttää kun tajuais, että Appstoressa se on yhtälailla napin päässä. Tällä meidän sankarilla, joka niin kovasti iPhonea on kritisoimassa, on kokonaista 2 ohjelmaa siihen asennettuna. Mä vähän veikkaan noista jutuista päätellen, ettei sulla ole edes iPhonea. Tehdään niin, että otappa sillä ihanalla vinkkarilla iPhonestasi(tai screenshotti) kuva jossa tämä keskustelu näkyy, pistä tänne sitten se kuva.

Tässä sulle valmiiksi pari selitystä

1. En jaksa
2. Mun Nokiassa on kamera rikki.
3. Mun Androidissa on kamera rikki.
4. iPhonessa ei toimi screenshotti.
5. Tähän joku muu vapaavalintainen lässytys miksi et voi.

Tai sitten kipin kapin lainaat kaverisi iPhonea, että saat tästä kekustelusta kuvan. Sit pääset jatkaan sitä päänaukomista nollapäivityksestä.

Tuota noin, mistä sä päättelet että mulla on kaksi ohjelmaa ladattuna. Oletko sä nyt saakutti mennyt murottamaan ja hakkeroimaan jonkun toisen henkilön puhelimen? :) Mä kun en ole missään vaiheessa sanonut, että mulla ois kaksi ohjelmaa ladattuna. Sä kun tykkäät murotella haeskella noita kirjoittajien vanhoja viestejä ja kaivaa sieltä tuiki tärkeää tietoa, niin kaiveleppas uudelleen. Muistaakseni kirjoitin, että mulla on ipadissa kaksi ohjelmaa joita tarvitsen ja 50 %:ia käyttämistäni ohjelmista bugaa. Varmaan noinkin kovana applefanina tiedät, että näissä vehkeissä on jo esiasennettuna useampia ohjelmia joita ei voi edes poistaa.

Toimistasi (aikaisempien viestien etsiskely, keskustelujen moderointi itselle ja applelle mieleiseksi) päätellen nyt siellä odotat, että pistän sulle kuvan jotta pääset sen metatietoja kyyläämään. Olet kuitenkin jo etukäteen päättänyt, että mahdollisesti postaamani kuva ei ole aito, joten mitä sillä kuvan laittamisella saavutettaisiin muuta kuin tyydytettäisiin sinun tirkistelyhalujasi? Kyllähän mä nyt poistaisin ne metatiedostot jos mä sen kuvan laittaisin, mutta sen laittamiseksi pitäisi alkaa murottelemaan ja latailemaan sitä jonnekin ja sit linkkaamaan tänne. Ei maksa vaivaa, koska se olisi joka tapauksessa "kaverin kännykällä" otettu.

Edit: Mä en ymmärrä miksi sinulle applen/iphonen kritisointi on jotenkin kova pala. Mä olen kritisoinut itsellä käytössä olevaa samsungiakin mm. lagaavaksi ja antanut jopa applelle tunnustusta siitä että se lagaa vähemmän kuin samsung. Miksi on niin kauheaa, jos sanoo, että ei ole hyvä asia että ennen niin sulavasti toimivaan käyttikseen on huononnus, kun siitä on tehty lagaavampi? Enhän mä nyt hyvä mies ole sun tyttöystävääs/vaimoas tai lastas haukkunut, joten ei tarvitse suhtautua niin tunteella hei. Sun mukaan nämä ovat sulle kulutustuotteita, joten suhtautuisit niihin siten. Suuttuisit sä yhtä paljon jos mä kertoisin, että ois parempi jos sun mikroaaltouunissas olis enemmän tehoja tai, että pesukoneesta otettaessa pyykit olisivat kuivempia jos koneessa olisi nopeampi linkous?

Ei maksa vaivaa, koska se olisi joka tapauksessa "kaverin kännykällä" otettu.
:D
Helvetti, mä olen räplännyt enemmän Nokiaa kaupassa kuin sä "omistamaasi" iPadia.

Varmatoiminen. Jaah, noh. Mulla on ipadissa kaksi ohjelmaa joita tarvitsen. Netti ja vlcplayeri. Näistä toinen ei toimi. (Juu, nyt sä selität ettei ole applen vika. Kyllä vlc toimii muissa laitteissa)
mä käytän kahta ohjelmaa muu on turhaan, ei nämä ole mitään ohjelma-alustoja vaan puhelimia. Niin ja ks. kohta 3. Mulla bugaa 50% ipadissa käyttämistä softista.

Kannattaiskohan mun myydä tää mun nykynen Huawei ja ostaa käytetty iPhone 4 kahella sadalla? Pyörittääkö nelonen (ei 4S) iOs 7 ongelmitta?

En usko, koska 4s:äkin lagaa. Jos ostat niin älä asenna ios 7:aa, toimii jouhevasti. Mielestäni tärkein ominaisuus näissä applen vehkeissä on ollut juuri tuo käytön jouhevuus ja se, että nämä vehkeet eivät ole lagannut, mutta sen menivät nyt ryssimään. Ei nämä nyt mitään samsungeja tuolla ios7:lla ole mutta ei huonompaan suuntaan on menty.

:D
Helvetti, mä olen räplännyt enemmän Nokiaa kaupassa kuin sä "omistamaasi" iPadia.
Niin, ostin padin nettisurffailuun ja leffojen katsomiseen matkoilla, en unileluksi tai elämänkumppanikseni. Harmittaa vain, että ios7:n myötä tämä lagaa ja vlc kaatuilee. Ostin tuohon maksullisen video-ohjelman, jotta vois noita leffoja katsella. Tekstitykset eivät toimi .sub -muodossa vaan joutuu nekin erikseen pc:llä muuntamaan .srt -muotoon ja .srt -teksteissäkään eivät ääkköset näy oikein. Androidissa tiedostomuodoilla ei ole mitään väliä kaikki toimii tekstityksineen kuin junan vessa ja yhtä nappia painamalla leffan saa streemattua tekstiyksineen televisioon. Olisin tyytyväisempi ipadin käyttäjä jos homma skulais tuossa tabissakin näin helposti.

Edit: ai niin, androidissa tämä homma skulaa yllä olevan tavoin siis ihan paketista otettuna esiasennetulla videosoittimella. Ipadissa olen joutunut latailemaa noita kolmannen osapuolen soittimia, koska esiasennettu soitin ei edes löydä/tunnista muita kuin applen omia tiedostoja.

En usko, koska 4s:äkin lagaa. Jos ostat niin älä asenna ios 7:aa, toimii jouhevasti. Mielestäni tärkein ominaisuus näissä applen vehkeissä on ollut juuri tuo käytön jouhevuus ja se, että nämä vehkeet eivät ole lagannut, mutta sen menivät nyt ryssimään. Ei nämä nyt mitään samsungeja tuolla ios7:lla ole mutta ei huonompaan suuntaan on menty.

Itselläni ainakin 4s toimii mainiosti sekä myös Ipad2.

Itselläni ainakin 4s toimii mainiosti sekä myös Ipad2.

No on se kumma kun minä olen nähnyt useita 4s:iä joissa tuo softa pykii ja saman ovat todenneet nämä kyseisten laitteiden omistajat, vaikka eivät mitään "hatereita" olekaan. Siis pykii juuri niissä animaatioissa softien aukaisuissa ja sulkemisissä ja ohjelmista toisiin siirryttäessa. Siis esim. kun avaat softan, niin sehän ikään kuin aukeaa katsojaa kohti ja suljettaessa loittonee katsojaa kohti. Mm. näissä toiminnoissa tuon pykimisen havaitsee, animaatiot eivät liu'u sulavasti vaan pykivästi. Toinen missä havaitsee pykimisen vielä helpommin on kun menee appstoreen ja rullailee "ostettujen" -sovelusten listausta. Eihän tuo nyt mitään maata kaatavaa pykimistä ole, ja ei missään nimessä samantasoista lagaamista mitä sampassa, mutta huononnus se on aikaisempaan niin sulavaan toimintaan. Jos olisin tämän tiennyt niin en olisi tuota ios 7:aa ladannut, ja nyt vituttaa kun ei saa 6:sta takaisin. Noiden kuvakkeiden kämäsyys, tai vanhojen kuvakkeiden vanhanaikaisuus ei mua kiinnosta. Itselle vain on tärkeää tämä käyttökokemus minkä näistä saa ja tuo pykiminen on suurempi paha kuin se mitä tämä uusi iosi on tuonnut tullessaan (eli uudet kuvakkeet, uusi moniajoikkuna ja alapalkki)

Kannattaiskohan mun myydä tää mun nykynen Huawei ja ostaa käytetty iPhone 4 kahella sadalla? Pyörittääkö nelonen (ei 4S) iOs 7 ongelmitta?

Pyörittää, laitoin firman nelosiin eikä tunnu haittaavan. Uusi kalenteri on vaan vähän hanurista.

Suositut

Back
Ylös Bottom