Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Steve-Jobs-Apple-iPhone-halo-and-apple-logo.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mieltä olette, kannattaako vaihtaa 4S -> 5? Ajattelin sillä että "romahtaako" 4S hinta uusien mallien saapuessa vai olenko jo myöhässä

Ei kannata vaihtaa. Tuossa 5:ssa saat yhden rivin lisää näytölle + kuoret jotka näyttävät kahden viikon käytön jälkeen aika karseilta. Onhan toi kevyempi, mutta 4S on silti jotenkin arvokkaamman oloinen.

Tekis mieli vaihtaa vanha ja uskollinen samsung galaxy s2 iphoneen. Nuorena tuli nokioita eniten käytettyä. N73 music edition oli viimeinen koska oli ihan läpipaska puhelimeksi. Sen jälkeen ollut vain Samsungeja ja en keksi oikeestaan mitään moitittavaa niistä ja nyt vain tekee mieli testata iphonea. Voiko miljoona kärpästä olla väärässä, paska on hyvää? Lähinnä softa on se juttu mitä kiinnostaisi testata. Applehan on tunnetusti softa puolella ihan omaa luokkaansa.

^ no jos mielesi tekee vaihtaa iPhoneen niin miksi ihmeessä et sitten tekisi niin ?
Vittu mä oon kujalla. Viesti jäi ihan keskeneräiseksi ja pistin vain lähettäen.

Heitän viivoilla vaan kysymyksiä mitä tulee mieleen.

- Minkälainen akkukesto on iPhone 5? Saako olla kokoajan laturissa?
- Onko minkälainen antenni? Omassa g2 olen huomannut, että wifi kentät on yleensä tosi huonoja verrattuna kavereiden puhelimiin.
- Mites synkronointi? Samsung tuntuu vähän heikolta tämän suhteen.
- Toimiiko kaikki oikeasti sen itunesin kautta? En voi siirtää tiedostoja kansioon?
- Onko se puhelinten kuningas?

Tekis mieli vaihtaa vanha ja uskollinen samsung galaxy s2 iphoneen. Nuorena tuli nokioita eniten käytettyä. N73 music edition oli viimeinen koska oli ihan läpipaska puhelimeksi. Sen jälkeen ollut vain Samsungeja ja en keksi oikeestaan mitään moitittavaa niistä ja nyt vain tekee mieli testata iphonea. Voiko miljoona kärpästä olla väärässä, paska on hyvää? Lähinnä softa on se juttu mitä kiinnostaisi testata. Applehan on tunnetusti softa puolella ihan omaa luokkaansa.

Vittu mä oon kujalla. Viesti jäi ihan keskeneräiseksi ja pistin vain lähettäen.

Heitän viivoilla vaan kysymyksiä mitä tulee mieleen.

- Minkälainen akkukesto on iPhone 5? Saako olla kokoajan laturissa?
- Onko minkälainen antenni? Omassa g2 olen huomannut, että wifi kentät on yleensä tosi huonoja verrattuna kavereiden puhelimiin.
- Mites synkronointi? Samsung tuntuu vähän heikolta tämän suhteen.
- Toimiiko kaikki oikeasti sen itunesin kautta? En voi siirtää tiedostoja kansioon?
- Onko se puhelinten kuningas?

- oli aika hyvä ennen ios seiskaa, korjaavat varmaan pian
- wifi on hyvä, 3g taasen toimii vaihtelevasti
- synkronointi on paras mitä vastaan on tullut: kalenterit, mailit, musat, pelit, softat...
- ei ole kansioita, eikä niitä kyllä mitenkään kaipaakkaan...mä en käytä itunesia mihinkään ja mulla on kaikki applen vermeet niin kotona kuin töissä.
- paras ekosysteemi mitä markkinoilta löytyy, iphone on vain osa sitä...kaikenlaisen kustomoinnin ja muistitikkusulkeiset voit unohtaa, joten jos niitä kaipaat niin apple ei ole oikea vaihtoehto.

Prkl, asia joka nyppii iPhonessa on se, jos joutuu vaihtamaan Apple ID:n.

Miks ihmeessä se ei päivity kaikkialle?
Oon joutunut päivittämään sen nyt 5 eri paikkaan puhelimessa, koska se ei jostain syystä päivity automaattisesti.

Prkl, asia joka nyppii iPhonessa on se, jos joutuu vaihtamaan Apple ID:n.

Miks ihmeessä se ei päivity kaikkialle?
Oon joutunut päivittämään sen nyt 5 eri paikkaan puhelimessa, koska se ei jostain syystä päivity automaattisesti.

No se lienee turvallisuusjuttu.

How many iPhones did Apple sell last weekend? Analysts dispute the numbers | The Verge

Kaikki ei näköjään usko ihan purematta tuota numeroa. Muutkin on käyttäneet "Pump and Dump" taktiikkaa. 5S:ää ei ilmeisesti ole pystytty toimittamaan tarpeeksi ennätykseen, niin sitten on ladattu kanavan varastot täyteen 5C:tä. Tuo 5S heikko saatavuus joka puolella on ikävää, koska olen sellaisen itsekin tilannut.

Nähtävästi tuo ARMin uusi käskykanta on varsin tehokas. Propsit Applelle siitä että eivät mene tyhmänä lisäämään coreja ja kellotaajuutta vaan tekevät hommat fiksusti.

the biggest reason for the performance and power consumption improvements going from the A6 to A7 is the switch from the ARMv7 to ARMv8 architectures, not 32- to 64-bit. ARMv8’s improved instruction set alone has resulted in 15-20 percent performance gains while simultaneously using less power, from what I’ve been told by informed sources.
Daring Fireball: The iPhone 5S and 5C

Mikä siinä muuten on, että monet tutut ketkä eivät edes omista Iphonea ovat kaikista kovimpia niitä arvostelemaan? Ei minua ainakaan jaksa kiinnostaa Windows- tai Android-puhelimet. En jaksa ees nähdä vaivaa, että tutkailisin niiden päivityksiä ja valittaisin kavereille esim. miten huono päivitys oli, kuvakkeet näyttävät surkeilta. Suurin osa arvostelijoista ei ole ikinä omistanut Iphonea. Porukka ottaa ihan liian tosissaan nämä asiat. Olen ihan varma, että Samsungit ja uusimmat Nokiat ovat myös hyviä puhelimia, vaikka kaikissa joitakin puutteita on.. myös Iphonessa. Yleensähän kallis tuote aiheuttaa kateutta, mutta tuskin tässä siitä on kyse?

Apple on rakentanut brändinsä niin kulttimaiseksi aikanaan, että se aiheuttaa sitten vitutusta monissa. Ne jotka Applen laitteita käyttää, käyttää niitä tyytyväisinä ja pysyvät firman asiakkaina hyvinkin uskollisesti juuri tuon rakennetun imagon sekä laitteiden toimintavarmuuden takia. Jotkut merkit nyt vain tulevat enemmän kulttimaineen alueelle. Esim Mini autona taitaa olla merkkiuskolliisimpia malleja ja vaikka se onkin kusikoppi, niin on siinä oma vetovoimansa varmaan monen mielestä.

Ja kun Suomessa ollaan, niin meidän sisään on rakennettu pieni kommunisti ajan saatossa. Kaikki jotka menestyy, ovat oikkuja ja niitä pitää dissata. Se menee niin pitkälle, että monikansallinen yrityskin voi saada suomalaisen vihat niskaansa jos tekee kovaa tulosta. Applessa jengiä vituttaa suurimmilta osin juuri se, kun jengin vain ostaa ja ostaa. Jos Apple tekee karkkipatukan, niin kaikki ostaa sitäkin ja se vituttaa ihan älyttömästi yrityksen vihaajia vaikka se ei heidän elämäänsä mitenkään vaikuttaisi.

Kaikista pahin tilanne on se, jos Apple sitten tekee jonkun mielettömän tuotteen, siinä nämä vastustajat eivät kykene enää edes käsittelemään tilannetta, vaan heidän vastine on tyyliin "lampaat ostaa", "fanipojat sitä ja tätä". Ne unohtava kokonaan sen tuotteen ja keskittyvät purkamaan vihaansa sitten käyttäjiin. Heidän mielestään Applen tuotteita ei kukaan voi ostaa siksi, että ne olisivat hyviä tai sopisivat hyvin yksilön elämään ja työhön. Näiden mielensä pahoittaneiden mielestä tuotteita ostetaan joistain ihan muista syistä ja se niitä vituttaakin niin kamasti.

Loistofirma ja tuonut paljon siistejä tuotteita markkinoille, sekä potkinut etenkin iPhonella muita valmistajia perseelle kehittämään omaa tuotantoaan.

Moro pikanen kysymys!
Tippui iphone 4s maahan ja äänenvoimmakkuuden säätönappi hajosi. Voiko äänen voimakkuutta säätä muilla tavoin kuin noilla sivussa olevilla painikkeilla? Btw paljonkohan noiden nappien korjaus liikkeessä maksaa?

Apple on rakentanut brändinsä niin kulttimaiseksi aikanaan, että se aiheuttaa sitten vitutusta monissa. Ne jotka Applen laitteita käyttää, käyttää niitä tyytyväisinä ja pysyvät firman asiakkaina hyvinkin uskollisesti juuri tuon rakennetun imagon sekä laitteiden toimintavarmuuden takia. Jotkut merkit nyt vain tulevat enemmän kulttimaineen alueelle. Esim Mini autona taitaa olla merkkiuskolliisimpia malleja ja vaikka se onkin kusikoppi, niin on siinä oma vetovoimansa varmaan monen mielestä.

Ja kun Suomessa ollaan, niin meidän sisään on rakennettu pieni kommunisti ajan saatossa. Kaikki jotka menestyy, ovat oikkuja ja niitä pitää dissata. Se menee niin pitkälle, että monikansallinen yrityskin voi saada suomalaisen vihat niskaansa jos tekee kovaa tulosta. Applessa jengiä vituttaa suurimmilta osin juuri se, kun jengin vain ostaa ja ostaa. Jos Apple tekee karkkipatukan, niin kaikki ostaa sitäkin ja se vituttaa ihan älyttömästi yrityksen vihaajia vaikka se ei heidän elämäänsä mitenkään vaikuttaisi.

Kaikista pahin tilanne on se, jos Apple sitten tekee jonkun mielettömän tuotteen, siinä nämä vastustajat eivät kykene enää edes käsittelemään tilannetta, vaan heidän vastine on tyyliin "lampaat ostaa", "fanipojat sitä ja tätä". Ne unohtava kokonaan sen tuotteen ja keskittyvät purkamaan vihaansa sitten käyttäjiin. Heidän mielestään Applen tuotteita ei kukaan voi ostaa siksi, että ne olisivat hyviä tai sopisivat hyvin yksilön elämään ja työhön. Näiden mielensä pahoittaneiden mielestä tuotteita ostetaan joistain ihan muista syistä ja se niitä vituttaakin niin kamasti.

Loistofirma ja tuonut paljon siistejä tuotteita markkinoille, sekä potkinut etenkin iPhonella muita valmistajia perseelle kehittämään omaa tuotantoaan.

Tässähän se onkin ehkä se suurin ongelma näissä asioissa. Apple on luonut itselleen kultin, jota kultin ulkopuoliset katselevat tyrmistyneenä ihmetyksestä. Kyseessä näyttäisi olevan samankaltainen "hurahtaminen" kuin uskonnollisissakin kulteissa. Oletko Mike koskaan katsonut noita uskonnollisten kultiten herätysjuhlia hämmästyneenä siitä kuinka hölmöjä ne ihmiset ovat? Jos menet kyseenalaistamaan näiden ihmisten maailmankatsomuksen niin he leimaavat sinut "hateriksi" ja kertovat kuinka jäät kaikesta mahtavuudesta paitsi.

Niin, kuulostaako tutulta? En yhtään ihmettele, kun kuulostaa. Sä käyttäydyt juuri kuten nämä muutkin (uskonnollisten) kulttien jäsenet. Koet henkilökohtaisena hyökkäyksenä sen jos joku kritisoi applen tuotteita ja hyökkäät heti kritisoijaa kohti 110-lasissa ja leimaat kyseisen ihmisen "hateriksi" ja kiellät kaiken mitä sinulle asiasta sanotaan. Näiden kulttien jäsenille on tunnusomaista, kuten myös apple -kulttiin kuuluville, se että he eivät ajattele itse vaan ottavat kaiken ylhäältä päin annettuna ilman että millään tavalla kyseenalaistaisivat "herran" sanaa. Me muut katsomme sinua (ja japi, japia tosin kuuluu eri kulttiin) lähestulkoon yhtä tyrmistyneinä ihmetyksestä.

Minulla on käytössä sekä androidin, winkkarin että applen tuotteita, ja suhtaudun näihin esineisiin sen enempää tunteilematta. Löydän jokaisesta jotain hyvää ja jokaisesta jotain huonoa niin kuin varmaan kaikki muutkin joille puhelimet eivät ole elämää suurempi kultti. Mutta minä olenkin nyt kultti-ihmisten silmissä hateri. Voih ja kyynel.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom