Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, mutta meinaatko, että eivät yhtään tutkineet ja kopioineet muiden valmistajien puhelimia?

Tuolla kun Mike jo ehti haukkua kaukaa viisaasti Nokian tulevan mallin halvaksi paskakopioksi.

Ja taisipa Mike haukkua aika lyttyyn iPhonen vielä vuosi sitten.
Applekin taisi saada osansa aikoinaan.

Mike sanoi:
Kylläpä näyttää hienolta, mutta valitettavasti kuten aina, noi on pelkkää paskaa noi flashit. Käytännössä kukaan ei tule selaamaan luuria tommoisella vauhdilla, vaan oikeasti tosta tulee samanlainen paska kuin kaikista muistakin mobiililaitteista. Jumittaa, kaatuilee, hidastelee, hidastelee, jumittaa, hidastelee, ei tue tiedostoa, hidastelee, jumittaa, kaatuilee.
Mike sanoi:
Mkay, ja ne uudet mystiset innovaatiot olivat mitä? Listaappa tähän ne merkittävät uudet jutut jota iPhone tuo mukanaan.

Miten on käynyt :lol2:
Camoon, ei tartte suuttua jos vähän skeptinen on noita etukäteishehkutuksia kohtaan. Apple meuhkaa käyttäjineen kuin olisi keksinyt pyörän unohtaen että pyörä keksittiin jo kauan sitten. Jengi ihan suuttuu jos ei heti ime omenaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja taisipa Mike haukkua aika lyttyyn iPhonen vielä vuosi sitten.
Applekin taisi saada osansa aikoinaan.
Kaikkihan Applea haukkuvat, ennenkuin sitä ovat päässeet kunnolla käyttämään. Minä tein niin myös, onneksi Neuvostoliitto sai puhuttua ympäri. Takaisin en palaa.

Originally Posted by Mike
Kylläpä näyttää hienolta, mutta valitettavasti kuten aina, noi on pelkkää paskaa noi flashit. Käytännössä kukaan ei tule selaamaan luuria tommoisella vauhdilla, vaan oikeasti tosta tulee samanlainen paska kuin kaikista muistakin mobiililaitteista. Jumittaa, kaatuilee, hidastelee, hidastelee, jumittaa, hidastelee, ei tue tiedostoa, hidastelee, jumittaa, kaatuilee.

Niin, ja kokemustahan Mikellä oli mistä puhelimista? Siis puhutaan kokemuksesta ennenkuin iLuuria oli oikeasti olemassakaan. Olisiko tuossa jotain asennetta havaittavissa mikä on saatu sen hetkisistä luureista, vaikkapa Nokiasta.

Tuossahan se on jo sanottu että Miken ennakkoluulot olivat vääriä ja laitteesta tuli LOISTAVA.

Kaikkihan Applea haukkuvat, ennenkuin sitä ovat päässeet kunnolla käyttämään. Minä tein niin myös, onneksi Neuvostoliitto sai puhuttua ympäri. Takaisin en palaa.

Totta. Itsehän en ole Appleen pääsyt sormeani työntämään mutta, en kyllä pysty noita haukkumaan. Hinnat vaan ovat itelle vielä liian kovia.

Tosiaankin, oi pirskatti kun pääsin luuriin käsiksi, mutta eipä ollut tuolloin vielä Macciakaan mulla.

Mutta joo, soooo busted, haukuin iLuurin ihan sudeksi ja siitä tuli paras ever. Nokiasta siis tulee paras ever.

Ja nyt kun itse katsoo noita omia kommenteja, niin voisi sanoa, että pyöränhän Apple keksi, ei kukaan ole koskaan ennen tehnyt vastaavaa laitetta vaikka joku ajattelisikin, että se kosketusnäyttö on se itseisarvo. Kyllä katson kokonaisuutta ja miten laite toimii kokonaisvaltaisesti.

Onkohan tämä forumi muuten muuttunut Apple forumiksi?
Taas on sellaiset määrät ylistävää paskapuhetta että heikompaa hirvittää, mutta ei tuohon viitsi mitään isompaa alkaa kommentoimaan, kun tietää jo valmiiksi, että minkälainen vastaanotto sieltä ylläpidon puolelta tulee.

Eli jos olet Apple mies niin olet hyvä jätkä ja saat haukkua muita ihan vapaasti, jos olet erimieltä niin sitten tulee varoitus, että koitapa vähän katsoa mitä sanot.

Kyllä se on jo tullut selväksi, että tietyt henkilöt täällä suorastaan rakastavat omeniaan ja haluavat mennä niiden kanssa naimisiin, mutta tuollainen fanittaminen menee jo niin selkeästi naurettavuuden puolelle, että ei helpolla uskoisi olevan aikuiset ihmiset kyseessä.

Ja koittakaa nyt hyvät ihmiset tajuta se, että Apple ei ole kosketusnäyttöä keksinyt ja on muutenkin puhelinmarkkinoilla uusi tulija, joten kuka kopioi ja keneltä?
Sano rohkeesti vain mielipiteesi, mutta jos aletaan viittaamaan suoraan forumin ylläpitoon jotenkin keskustelua rajoittavana niin perusteleleppa ne väitteesi. Tästä ketjusta ei ole vielä tietääkseni poistettu kenenkään kommentteja tai liiemmin varoiteltu. Vaikka ei olekaan varoiteltu, niin se ei kuitenkaan meinaa automaattisesti sitä, että voit lähteä vittuilemaan täällä julkisesti pelkästään henkilökohtaisella tasolla luullen, että peset kädet sitten tällä kommentilla laittamalla seuraavaksi tuosta vittuilua.

Pakkotoiston forumeilla on yli 1,8 miljoonaa viestiä, joten ei olla muuttumassa Applen forumiksi, vaikka meillä keskustelu iPhonesta onkin.

että minkälainen vastaanotto sieltä ylläpidon puolelta tulee.

Sano rohkeesti vain mielipiteesi, mutta jos aletaan viittaamaan suoraan forumin ylläpitoon jotenkin keskustelua rajoittavana niin perusteleleppa ne väitteesi. Tästä ketjusta ei ole vielä tietääkseni poistettu kenenkään kommentteja tai liiemmin varoiteltu. Vaikka ei olekaan varoiteltu, niin se ei kuitenkaan meinaa automaattisesti sitä, että voit lähteä vittuilemaan täällä julkisesti pelkästään henkilökohtaisella tasolla luullen, että peset kädet sitten tällä kommentilla laittamalla seuraavaksi tuosta vittuilua.

En puhunut nyt pelkästään tästä ketjusta. Viimeksi kun sanoin PC vs. Mac ketjussa suoraan oman kommenttini niin sun vastauksessa oli jotain tyyliin "koitahan laittaa suuta soukemalle" tms. Miten tuo kommentti olisi pitänyt ymmärtää? Itse en sitä ainakaan mitenkään positiivisesti ymmärtänyt...

Sitä paitsi, mä en henkilökohtaisesti ole haukkunut Applen tuotteita (päinvastoin), enkä erityisesti ylistänyt muita, mutta en mä silti ymmärrä sellaista katsantokantaa, että se omassa käytössä oleva tuote on paras, muut on paskoja. Ja tämä ei nyt koske mitenkään pelkästään Mikeä vaan samanalaista asennetta on havaittavissa monessa muussakin henkilössä.

Eikös se ole hyvä, että on erilaisia tuotteita, erilaisille ihmisille? Onpahan sitten valinnan varaa itse kunkin tarpeisiin.

On ollut näistä verkkopankeista keskustelua, niin pystyykö verkkopankkeja käyttämään iLuurilla? Olisihan tuollaista joskus hauska kokeilla, mutta on hieman epäkäytännöllisen kokoinen kun on tottunut perusluuriin.

En puhunut nyt pelkästään tästä ketjusta. Viimeksi kun sanoin PC vs. Mac ketjussa suoraan oman kommenttini niin sun vastauksessa oli jotain tyyliin "koitahan laittaa suuta soukemalle" tms. Miten tuo kommentti olisi pitänyt ymmärtää? Itse en sitä ainakaan mitenkään positiivisesti ymmärtänyt...

Sitä paitsi, mä en henkilökohtaisesti ole haukkunut Applen tuotteita (päinvastoin), enkä erityisesti ylistänyt muita, mutta en mä silti ymmärrä sellaista katsantokantaa, että se omassa käytössä oleva tuote on paras, muut on paskoja. Ja tämä ei nyt koske mitenkään pelkästään Mikeä vaan samanalaista asennetta on havaittavissa monessa muussakin henkilössä.

Eikös se ole hyvä, että on erilaisia tuotteita, erilaisille ihmisille? Onpahan sitten valinnan varaa itse kunkin tarpeisiin.
Apple on hyvä muu paskaa - kun se vaan toimii. Aika selkeä linjaus viimeaikoina. ;)

Ja mikäs se tällanen iPhöne on? Koskaa kuullukkaan.
Sama se on jos tuotemerkkiä parjaa, mutta aikaisemmin laitoin jo varoituksen siitä kun tosiaankiin alettiin menemään henk.koht. tasolle. Suljetaanko jatkossa kaikki keskustelut Applen tuotteista, koska näyttäisi siltä, että kaksikin ketjua tuntuu olevan liikaa eikä saisi sitäkään vertaa keskustella? Jos erehdyt kehumaan Appelle tarkoitetuissa ketjuissa Applea ja satut sitten haukkumaan muuta tuotemerkkiä, niin kyllä siitä saa näköjään kuulla yhdeltä jos toiselta. Täällä on aika pirun monta ketjua muista puhelimista, en näe niissä pahemmin Applen ylistystä, mutta sattumoisin sitä on tässä ketjussa kun on yrityksen tuote kyseessä.

Ymmärrän toki, että joitakin häiritsee Applen fanitus, mutta ei se ole mikään aihe heittää itseään muita ylemmäksi ja lähteä henk. koht. tasolle. Pitää muistaa, että Pakkotoisto tuskin nyt tässä liki 8 vuoden työllä on päätynyt Applen faniforumiksi, jossa ei muusta puhutakaan, joten viittaukset ylläpidon linjaan tai forumin toimintaan voi jatkossa vipata mailitse, näihin ketjuihin on turha protestoida. Kuten huomaatte, aina kun mennään tälle tasolle, niin generoidaan asiasta poikkeavaa keskustelua viestikaupalla kuten nytkin.

Eli josko me saisimme jatkaa Applen iPhonesta, emmekä siitä kuka fanittaa nyt liikaa Applea. Itse voin sanoa, että joo, fanitan kuin vitun pikkukakara Applea ja sen tuotteita, mutta mitä sitten, kai mulla on siihen oikeus siinä missä toisella oikeus haukkua Applen tuotteita?

On ollut näistä verkkopankeista keskustelua, niin pystyykö verkkopankkeja käyttämään iLuurilla? Olisihan tuollaista joskus hauska kokeilla, mutta on hieman epäkäytännöllisen kokoinen kun on tottunut perusluuriin.
Koska tuossa on kovin web-selain mitä puhelimissa on ollut, niin kyllä se pankeissa taitaa toimia. Ainakin itse pääsen ihan kuin pöytäkoneellakin nettipankkiini, en siis mene minnekään mobiilipankkiin, vaan nään pankin hallinnan ja tilit kuten millä tahansa selailemma.

Eli josko me saisimme jatkaa Applen iPhonesta, emmekä siitä kuka fanittaa nyt liikaa Applea. Itse voin sanoa, että joo, fanitan kuin vitun pikkukakara Applea ja sen tuotteita, mutta mitä sitten, kai mulla on siihen oikeus siinä missä toisella oikeus haukkua Applen tuotteita?

On, kaikilla on täysi oikeus olla kaikista tuotteista ihan mitä mieltä haluaa.
Applen tuotteet ovat varmasti hyviä, mutta niin ovat monen muunkin valmistajan. Miksi mä pystyn myöntämään tuon, mutta Apple miehet eivät, se on se kysymys, johon ei ole vielä vastausta tullut?

Niin ja pahoittelut, jos olen Mikeä tai jotain muuta loukannut omilla kommenteillani, se ei ole ollut tarkoitus. Tekstin välityksellä väitteleminen on aina hankalaa, kun ilmeet ja eleet puuttuvat, niin tulee helposti turhan kärjistetty kuva kommentteista.

Uskon, että puhelimesta tulee erittäin onnistunut tuote. Nokia on kehittänyt sitä todella pitkään ja tactile feedback lisää käyttömukavuutta aivan varmasti. Toivottavasti loppuvuodesta pääsisi jo jotain yksilöä kokeilemaan käytännössä.

Ei tuosta jutusta saanut oikein selvää kuvaa siitä, että onko siinä vain painallusvaste/ääni vai onko ruutu peräti hieman koholla näppäinten kohdalta silloin kun ominaisuus on käytössä. Jos siinä on toi, että sormi löytää "näppäimen" kosketusnäytöltä niin sitten se tulee olemaan todella kova juttu.

Tässä vaiheessa taas on paikallaan haukkua nokiaa kun äsken tuli kehaistua ehkä liikaakin. Kävin eilen näppäilee stokkalla noita luureja ja onhan ne läpipaskoja, niinkuin muistelinkin. Napit etenkin on kuin jostain jukurttipurkista revitty. Hyvä että heittävät ne helvettiin ainakin tuossa tubemallissa.

EDIT: kumminkin iskevät jonkun kromatun muovitorjakkeen keskelle luuria ettei vaan näyttäs liian laadukkaalta.

Tehdäänpä yksi kysymys tähän väliin.
Mulla on tällä hetkellä puhelimena tämä:
http://www.nokia.fi/A4511272

iPhonea en ole käyttänyt, joten ko. laitteen omistajilta kaipaisin kommenttia, että jos vaihtaisin nykyisen luurin siihen niin mitä saisin ja mitä menettäisin?

Kosketusnäyttö on itsestään selvä, mutta se on mulle toissijainen ominaisuus, kun mulla puhelin ei ole esim. nettiselainkäytössä oikeastaan ikinä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom