Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttäs ainakin HSDPA puuttuvan. Entäs Wlan?

EDIT: et tarvinnukkaan nettikäyttöön.

Niin, siis itse puhelin ei ole, mutta puhelin toimii kyllä välikappaleena läppärille aina tarvittaessa. Eli itse puhelimen nettiselausominaisuudet ovat yhdentekeviä, mutta yhteysominaisuudet eivät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ihmettele. Jatkossa tulis olemaan.

Miksi?
Ei kyse ole siitä, että netin käyttö tuolla puhelimella olisi jotenkin hankalaa vaan siitä, että mä en yksinkertaisesti halua käyttää nettiä kodin ja toimiston ulkopuolella. Täytyy pitää välillä sellaistakin aikaa, että ei surffaile missään sivustoilla tai availe sähköposteja :D

Silloin tällöin jossain lomareissulla tulee tarkistettua säätietoja tms. mutta muuten mulla ei netille puhelimessa tarvetta ole.

iPhonessa kun on pelkkä edge niin se tarkoittaa myös sitä, että kun netti on päällä niin puhelut ja viestit eivät tule silloin läpi. Eli puhuminen ja tekstaaminen ei silloin onnistu samaan aikaan.

iPhonessa kun on pelkkä edge niin se tarkoittaa myös sitä, että kun netti on päällä niin puhelut ja viestit eivät tule silloin läpi. Eli puhuminen ja tekstaaminen ei silloin onnistu samaan aikaan.

Jahas, ei siis kannata jatkaa vertailua tämän pidemmälle. Tuo on sellainen puute, joka sulkee laitteen pois meikäläisen vaihtoehdoista.

Eli vaikka iPhone varmasti hyvä onkin niin nykyisillä ominaisuuksilla ei täytä kaikin tavoin hyvän työpuhelimen vaatimuksia.

Joo ei se työpuhelin ole jos joutuu näppäilee jotain kummallista. Työpuhelimeksi joku vintousmopileratkasu.

iPhöne kun on nimenomaan sellanen että siitä katotaan vain vaivihkaa jotain turhanpäiväisyyksiä sängyssä tai miksipä ei vaikka kakalla istuskellessa esim. suomi24 treffiosiolle saapuneet uudet viestit tai ihkut ihmiset tredin tuoreet postaukset.

Kylla mulla tulee puhelut komeasti perille, vaikka onkin pelkka edge ja netti auki. Mutta ei olekaan jeesuspuhelin, vaan kivikautinen Nokian E51.

Joo ei se työpuhelin ole jos joutuu näppäilee jotain kummallista. Työpuhelimeksi joku vintousmopileratkasu.

iPhöne kun on nimenomaan sellanen että siitä katotaan vain vaivihkaa jotain turhanpäiväisyyksiä sängyssä tai miksipä ei vaikka kakalla istuskellessa esim. suomi24 treffiosiolle saapuneet uudet viestit tai ihkut ihmiset tredin tuoreet postaukset.

Vastaapa tähän kysymykseen:
Mulla on tarpeen käyttää puhelinta niin, että puhelimen kautta kytkeydyn läppärillä firman verkkoon VPN sovelluksen kautta, samalla pitää pystyä puhumaan sillä puhelimella.

Onnistuuko iPhonella?
Jos onnistuu niin vedän edellisen kommentin takaisin.

Tämä ei siis ole mitään vittuilua, vaan haluan oikeasti selvittää mitä tuolla pystyy tekemään ja mitä ei.

Mulla on tarpeen käyttää puhelinta niin, että puhelimen kautta kytkeydyn läppärillä firman verkkoon VPN sovelluksen kautta, samalla pitää pystyä puhumaan sillä puhelimella.

Onnistuuko iPhonella?
.

Tuosta en osaa sanoa, ihan hupikäytössä on itsellä.

Onnistuuko iPhonella?

Tämä ei siis ole mitään vittuilua, vaan haluan oikeasti selvittää mitä tuolla pystyy tekemään ja mitä ei.

iPhone ei toimi läppärille modeemina ellen nyt ihan väärin muista.

Kylla mulla tulee puhelut komeasti perille, vaikka onkin pelkka edge ja netti auki. Mutta ei olekaan jeesuspuhelin, vaan kivikautinen Nokian E51.

Juu, minun moka. Siis puhelut ja viestit totta kai tulevat läpi, mutta netti menee aina silloin poikki siihen asti kunnes puhelu on päättynyt ja viesti saapunut puhelimeen.

Juu, toki puhelut tulevat läpi vaikka kuin surffaisi, siinä nyt ei mitään tolkkua olisi, että puhelin olis off jos olisi netissä, iluuri kun on kokoajan netissä jollain tapaa, joten kantsii hommaa rajoittamaton data.

Onko tuo nyt totta? Jos on niin on muuten todella paska systeemi.
Voiko iPhonea käyttää muuten offlinessä ilman simiä?

Voi käyttää pelkkänä soittimenakin ilman puheluita. Siis iLuuri on netissä kokoajan hakemassa maileja ja päivittämässä kaikkea minkä siihen valitsee. Toki nuo saa pois päältä ja se ei mene koskaan nettiin ilman lupaa, mutta jotta tuon saisi toimimaan kuten kunnon puhelin, niin internettiä ei voita mikään. Kyllä netti kuuluu jo oleellisena osana mobiililaitteita, enkä itse ainakaan ostaisi enää puhelinta, joka ei osaisi hyödyntää internettiä.

Meiksin Noksussa (E61i) on vaan 3g yhteys, on meinaan aika mahdoton mitään järkevää sillä netistä hakea. Tietty voi lueskella näitä mobiililaitteita varten tehtyjä text-only sivuja, mutta sepäs onkin sitten jännää. Eli ainakin itellä seuraava luuri on HSDPA ehdottomasti.

Sähköpostithan tuolla hoitaa jo mainiosti tällasenaan.

iPhone voittaa noksun 3Geen sivun latauksessa.

Ja tämä on totta. Suurin osa "noksun" latausajasta kuluu sivun muokkaamiseen sopivaksi siihen pienelle näytölle. iPhone luukuttaa EDGE:llä mielestäni melko hyvällä nopeudella sivuja auki.

Parikymmenta sivua sitte löytyy Miken video safarisurffauksesta. Siitä mallia nopeudesta.

Vaikka iPhone muutamalla sekunnilla viekin Nokiaa sivun latauksessa puhelimella, mutta edge-verkko on ominaisuuksiltaan silti niin paljon huonompi kuin 3,5G, että ei se oikein auta.
Ja jos iPhonea ei saa liitettyä modeemiksi niin silloin se on aika turha vempain jos dataa haluaa siirrellä. Browserin nopeus ei paljon auta. Varsinkaan kun puhuminen ja datasiirto ei onnistu edge-verkossa samanaikaisesti.

Ja mikäs se ero käytännössä on; 1kb/sec vai 20kb/sec?
Ja nokki muuten testissä megasen HSDPA noksunkin. Eli jos nettiä luurilla selaa, niin nokiat on huonompia, modeemina sitten tietenkin parempia. Iphone skaalaa sivut homosti paremmin ja on homosti käytettävämpi. Ja nyt tämä ei ole mitään fanitusta, vaan tuo Safari ja sen käyttö on täysin ylivoimaista Nokian luurien selaimeen verrattuna, ei voida puhua laisinkaan samasta asiasta edes.

Mutta mutta, modeemiksi tuota ei saa, joten se on varsin huono puoli. Mielelläni pitäisin luurin läppärissäkin, nyt joutuu aina meneen nokian kautta jos ei lania ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom