Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
tätä ketjua lukiessa on iPhonen ostohalu kasvanu välillä hillittömäksi, ja toisaalta välillä laantunut.

pari kysymystä, ku oon niin "käsi" näissä tekniikan asioissa:

1. kun luurissa käytetään sovelluksia kuten esim. navigaattoreita, sääpalveluita yms. niin tarvitseeko se internet yhteyden siihen?

2. suositteletteko ostamaan ulkomailta, vai soneran kytkyllä? onko hyviä tai huonoja puolia kytkyssä, muuta kuin hinta?

3. tuntuu että tuolla luurilla olisi niin paljon leikittävää, joten netillä olisi silloin paljon käyttöä. tuleeko puhelinlaskusta samalla huikea vai mitä tuo homma menee??

saattaapi kuulostaa melko hölmöiltä kysymyksiltä, mutta en ole syntynyt luuri tai tietokone kourassa... :)

Ei iPhonea todellakaan kannata ostaa ilman nettiyhteyttä. Sen koko idea on olla verkossa keikkumassa sovelluksineen. Parhautta on kyllä iTunes, eli ostaa biisit suoraan luuriin. Se on oikeasti siistiä ja Applemaista kun voit samaa iTunes kauppaa selata samanlaisena luurilla ja namiskaa painamalla ostat biisejä tai levyjä. Himassa se sitten siirtää ne myös koneelle iTunesiin ja visalaskussa sitten näkyy.

Soneran kytkyn onglema on se, että siinä on vain 512kb netti. Et siis saa sitä nopeinta mobiililaajakaistaa siihen (3.9M)
Megaisen saa. Olisihan tuo ihan järjetöntä myydä 3g-puhelinta edes alle 2G Edge-tekniikan liittymän nopeuksin.

Tarjoaako kukaan operaattoreista pääkaupunkiseudullakaan HDSPA&HSUPA tekniikan nopeuksia?

Viimeksi muokattu:
Kannattaa ottaa minun sonera liittymä datapaketilla 14,90e/kk muistaakseni. Siihen lisäksi meganen paketti, niin muistaakseni yhteensä 19,90e/kk. Tietenkin oman käytön mukaan vielä puhelu ja tekstiviesti paketit. Itselläni koko roska jossain 40e tietämissä kuukaudessa.

Öö, et ole tainnut nokialaiseen koskea pariin vuoteen? Matopeli niissä on tosin tainnut mennä paskempaan suuntaan..
Mitenkäs hyvin tuohon iPhoneen saa erilaisia GPS-softia - ja minkälaisia on tarjolla?

EDIT: äh, niin mikäs se ocaria on?
Oscaria: puhut puhelimen mikkiin ja puhelin muuttaa äänesi joko darth vaderiksi tai pojaksi jolta on poistettu kivekset. Säätömahdollisuus portaatton noiden välillä. Outputtina on mahdollista myös puhelimen kaiutin.

Gps-softia on paljon. Rataennusteet saa ruutuun, koordinaatit WGS84-koordinaatteina, PDOP-arvot. Moni softa käyttää taustalla googlemapsin karttoja. En ole vielä löytänyt softaa, johon voisi itse rekisteröidä ja viedä esim JPG ja siihen liittyvänä JGF/JGW orientointitiedoston kanssa omia karttoja (suomen peruskarttaa, ilmakuvia yms).

Myöskään WGS84-->suomen KKJ -reaaliaikaismuunnosta ei ole näkynyt softissa, eli wgs-koordinaateilla pitää pärjätä. Muunnos onnistuu toki myöhemmin ilmaissoftilla.
Koordinaatit/reittipisteet saa talteen ja siten siirrettyä eri ascii-formaatissa ulos.

Edit: ja TOMTOM on tulossa iphoneen piakkoin (ellei jopa ilmestynyt). Ostoon menee.

ocarina on eri juttu :D ei nyt joku kiveksetön ääni ole mikään ihmeellinen asia
Oscarina oli se nokkahuilujuttu?

Kyllähän darth vader äänelle löytää käyttöä viimeistään, kun hakee töitä puhelimitse. Kuka jättää pimeyden ultimaalisen voiman palkkaamatta?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kannattaa ottaa minun sonera liittymä datapaketilla 14,90e/kk muistaakseni. Siihen lisäksi meganen paketti, niin muistaakseni yhteensä 19,90e/kk. Tietenkin oman käytön mukaan vielä puhelu ja tekstiviesti paketit. Itselläni koko roska jossain 40e tietämissä kuukaudessa.
Sitä buustausta siihen megan tiedonsiirtonopeuteen kannattaa miettiä vielä kerran sillä itse otin sen aluksi mutten koskaan saanut siitä mitään hyötyä.
Mittailin nuitA nopeuksia eri testeillä eri vuorokauden aikoihin ja kun poistin koko buustauspalvelun niin nopeudet eivät muuttuneet miksikään. Kirjoittelinkin asiasta joskus kesällä tänne. Muistaakseni...

Sitä buustausta siihen megan tiedonsiirtonopeuteen kannattaa miettiä vielä kerran sillä itse otin sen aluksi mutten koskaan saanut siitä mitään hyötyä.
Mittailin nuitA nopeuksia eri testeillä eri vuorokauden aikoihin ja kun poistin koko buustauspalvelun niin nopeudet eivät muuttuneet miksikään. Kirjoittelinkin asiasta joskus kesällä tänne. Muistaakseni...

Kyllä itse olen saanut lähes täydet nopeudet, kunhan vaan on kunnolla 3G alueella tai WiFissä. Tietty edgellä ei huimia nopeuksia saa irti.

Kyllä itse olen saanut lähes täydet nopeudet, kunhan vaan on kunnolla 3G alueella tai WiFissä. Tietty edgellä ei huimia nopeuksia saa irti.
En minäkään ole tämän luurin kanssa poistunut kehä3 ulkopuolelle.
Voipi olla että oli jotain alkukankeuksia? Nyt on kuitenkin luurin softa päivittynyt välissä jne.
No hyvä jos toimii.

En minäkään ole tämän luurin kanssa poistunut kehä3 ulkopuolelle.
Voipi olla että oli jotain alkukankeuksia? Nyt on kuitenkin luurin softa päivittynyt välissä jne.
No hyvä jos toimii.
3g toimii ihan hyvin. Paljon paremmin kuin htc tytn II:ssa, jossa välillä heitti ihan gprs-yhteyden puolelle (4kt/s max :D )

Nyt saa iPhonen kytkyttömäksi 6kk käytön jälkeen, mikäli on minun sonera liittymä. Vaatii tosin sen, että tekee uuden kytkysopimuksen (12kk tai 24kk) soneran kanssa 1e puhelimesta. Jos vaikka vaimoke/lapsi tms. tarvii halvan luuri, niin ottaa sille sellaisen ja avaa oman iPhonensa kytkyttömäksi. Epäselväksi jäi, kun joutuu maksamaan koko sopimuskauden maksut pois, niin kuuluuko tähän siis nuo peruskk maksut (1,99e/kk) ja datapaketti?? Ainakaan puhelu ja tekstiviestipaketteja ei tarvitse maksaa.

Ilmeisesti huomenna joutuu iphonen ostamaan, ei mahda mitään. :)

Kun sonera pisteeseen menen niin tekeekö myyjä siellä aktivoinnin mun puolesta? Entä onko soneran liittymä samantien auki jos siirrän nykyisen numeroni soneralle?

Minun iPhone tekee melkein päivittäin sitä, että kun puhelin soi niin näyttö on mustana ja mistään napista ei saa vastattua eikä herätettyä näyttöä. Sitten kun soiminen loppuu niin heti virkoaa näyttö/puhelin. Uusin päivitys on ja käynnistetty uudestaan.

Muita ongelmia ei kyllä ole ollut. Ei kyllä tämän puhelimen jälkeen ole paluuta vanhaan. Näyttö, käyttöliittymä jne jne on niin perkaleen hyviä, että on nautinto käyttää puhelinta. Teksiviestien kirjoitus on näppärää ja chättimäinen esitys on hyvä niin näkee mitä viimeksi on viestitelty. Musiikkia tulee kuunneltua todella paljon ja kyllä soitin on aivan huippuluokkaa kaikkine toimintoineen.

Tääkin on huvittavaa, tulee hieman tuo apple vs. pc-ketju mieleen. Jengi toitottaa koko ajan miten hyvä tuo jeesuspuhelin on ja parasta parhautta mitä voi olla. Sitten kuitenkin sanotaan että onhan siinä sitä ja sitä ongelmaa, esim. soittamisen kanssa paljon ongelmia. Mutta silti se on hyvä/paras puhelin ja käyttö nautintoa. Ei kyllä siltä vaikuta. Eikä vaikuttanut kun tuota käytin.

Apple-lasit päässäkö? En kyllä näiden kokemuksien pohjalta ottais edes ilmatteeks jos tota pitäisi ammattimielessä käytellä. Verratkaapa vaikkapa tuohon Nokia E71 -ketjuun/kokemuksiin tätä ketjua :lol2:

Hintaakin 3x enempi kytkyineen. Eihän tämä ameriikassa paljon maksa.
:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom