Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Ja sillä näppiksellä on loppupeleissä huono irkata ;)

Tääkin on huvittavaa, tulee hieman tuo apple vs. pc-ketju mieleen. Jengi toitottaa koko ajan miten hyvä tuo jeesuspuhelin on ja parasta parhautta mitä voi olla. Sitten kuitenkin sanotaan että onhan siinä sitä ja sitä ongelmaa, esim. soittamisen kanssa paljon ongelmia. Mutta silti se on hyvä/paras puhelin ja käyttö nautintoa. Ei kyllä siltä vaikuta. Eikä vaikuttanut kun tuota käytin.

Apple-lasit päässäkö? En kyllä näiden kokemuksien pohjalta ottais edes ilmatteeks jos tota pitäisi ammattimielessä käytellä. Verratkaapa vaikkapa tuohon Nokia E71 -ketjuun/kokemuksiin tätä ketjua :lol2:

Hintaakin 3x enempi kytkyineen. Eihän tämä ameriikassa paljon maksa.
:lol2:

Ei maksanut ei, kun tarkistin tilanteen Chicagossa viime viikolla. Parilla kaverilla sellainen olikin käytössä - kyllä se hyvältä ja näppärältä vaikutti, mutta sillä kirjoittaminen oli ainakin lyhyen tutustumisen perusteella yhtä tuskaa. En osunut näppäimille millään...

Verratkaapa vaikkapa tuohon Nokia E71 -ketjuun/kokemuksiin tätä ketjua :lol2:

Hintavertailu on mahdotonta, koska Soneralta ei saa Nokia E71 -puhelinta täysin samanlaisella Minun Sonera -paketilla. Mutta pikaisesti katsottuna hinnat ovat todella lähellä toisiaan. Tuo 3x on aivan täyttä soopaa. :D

Minä olen tosi kova mäkkimies ja Apple-fanboy mutta silti ostin E71:n iPhonen sijasta juurikin tuon kirjoittamisen takia. iPod Touchin kanssa sain maistella kosketusnäppäimistöä enkä tykännyt ollenkaan.

p
Gps-softia on paljon. Rataennusteet saa ruutuun, koordinaatit WGS84-koordinaatteina, PDOP-arvot. Moni softa käyttää taustalla googlemapsin karttoja. En ole vielä löytänyt softaa, johon voisi itse rekisteröidä ja viedä esim JPG ja siihen liittyvänä JGF/JGW orientointitiedoston kanssa omia karttoja (suomen peruskarttaa, ilmakuvia yms).
Offtopic

N800 ja n810 noksuihin on btw nokian tarjoamana koko suomi topoina (oisko ollut 1:5000 tarkin) plus samassa ohjelmassa google&yahoo täydet karttavalikoimat. Ja työkaluja omien karttojen väsäämiseen. Ja ääniohjattu navigointi joka tosin on suht kökkö.

E: hinta = datasiirron kustannukset eli ohjelma on ilmainen

Hintavertailu on mahdotonta, koska Soneralta ei saa Nokia E71 -puhelinta täysin samanlaisella Minun Sonera -paketilla. Mutta pikaisesti katsottuna hinnat ovat todella lähellä toisiaan. Tuo 3x on aivan täyttä soopaa. :D

Niin juuri näin! Kun noksua ei saa vakiona sim-lukittuna vaan yhdeltä operaattorilta niin ei voida vertailla... :D

Mutta jos saksasta saa e71 noin 300 euroon, 2x lienee lähempänä.

Niin juuri näin! Kun noksua ei saa vakiona sim-lukittuna vaan yhdeltä operaattorilta niin ei voida vertailla... :D

Mutta jos saksasta saa e71 noin 300 euroon, 2x lienee lähempänä.

Frankfurtin lentokentän taxfree elektroniikkakaupassa e71 oli viime viikolla 499 euroa.

Tääkin on huvittavaa, tulee hieman tuo apple vs. pc-ketju mieleen. Jengi toitottaa koko ajan miten hyvä tuo jeesuspuhelin on ja parasta parhautta mitä voi olla. Sitten kuitenkin sanotaan että onhan siinä sitä ja sitä ongelmaa, esim. soittamisen kanssa paljon ongelmia. Mutta silti se on hyvä/paras puhelin ja käyttö nautintoa. Ei kyllä siltä vaikuta. Eikä vaikuttanut kun tuota käytin.

Apple-lasit päässäkö? En kyllä näiden kokemuksien pohjalta ottais edes ilmatteeks jos tota pitäisi ammattimielessä käytellä. Verratkaapa vaikkapa tuohon Nokia E71 -ketjuun/kokemuksiin tätä ketjua :lol2:

Painukaa vittuun Noksu-jeesustelijat tästä threadistä :)
Täällä puhutaa Iphonesta ja sen käyttökokemuksista. Ei jaksa tappelua tästäkin threadistä kehittää.
Jos olette Nokian omistajat tyytyväisiä puhelimeenne, niin onneksi olkoon :dance2:

Edit: ja mitä merkitystä sillä on paljonko E71 maksaa jossain frankfurtissa? Suurin osa ostaa kuitenkin suomesta. Harva tilaa Iphoneakaan Italiasta, vaikka sen kytkyttömänä sieltä saisi.

Huppe nyt on semmoinen, että mitä hänellä on, on aina maailman parasta. Auto saa olla vain Bemari, jos siinä ei ole samoja varusteita, niin se on paska. Asua piti ennen thaimaassa ja Suomi oli paska, nyt Thaimaa ja Suomi ovat paskoja ja Saksa maapallon paras maa. Nokia on myös nyt paras kun Hupella se on, jos Hupella olisi Motorola, niin Apple ja Nokia olisivat paskoja.

Mua kiinnostaa se työkäyttö? Mitä se käsittää? Emailikoneena iPhone on ainakin ylivoimaisesti paras jota olen koittanut. Mutta joo, iPhone on enemmän hauska multimediakone ylivoimaisine iPodeineen kuin koodarille paras kommunikaattori.

Mua kiinnostaa se työkäyttö? Mitä se käsittää? Emailikoneena iPhone on ainakin ylivoimaisesti paras jota olen koittanut. Mutta joo, iPhone on enemmän hauska multimediakone ylivoimaisine iPodeineen kuin koodarille paras kommunikaattori.

En tiedä toimisiko tuossa työkäytössä sähköposti kovinkaan monessa firmassa. Esim. mulla on ms exchangen kautta puhelin kytkettynä ms outlook sähköpostiin, tuskin toimisi iphonessa, kun on kuitenkin ms:n luomaa softaa käytössä siinä skenaariossa.

myös gmailit yms. toimii hyvin E71:ssä, mutta ne nyt ei ole työkäyttön tarkoitettu.

Myös VPN yhteensopivuus tarvitaan, jotta puhelimella pääsee tarvittaessa työpaikan intranettiin yms. palveluihin.

VOIPille pitää olla täysi yhteensopivuus, ei pelkästään jollekin tietylle softalle, jotta voi hoitaa conf.puheluita yms. työnantajan käyttämän VOIP palvelun kautta.

Tuossa nyt muutamia työkäyttöjä tälle E71:lle, joka mulla on.

On sitä muutakin, mutta noi tuli nyt äkkiä mieleen.

Mulla ei mitään ole iphonea vastaan, ois varmaan ns. vapaa-ajan puhelimena mullekin oikein hyvä, mutta ei huvita omilla rahoilla hommata mitään kytkyä, kun ei oikeasti tarvetta ole.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Doh. Iphone Saksassa kytkyineen 865 euroa + datasiirtomaksut. Halvimmillaan siis.
Noksu 300e. Ei tule maailmassa sellaista päivää että maksaisin tuhat euroa luurista.

Eihän tämä nyt mikään väittelyketju ole, mutta hassu tätä on lukea kun joka toinen viesti on valitusta kun on huono puhelin ja joka toinen taas miten on hyvä puhelin. Aika ristiriitaista kommenttia. 3g-mallin pätkimisongelmat vielä päälle sekä akunkesto tekevät kyllä iPhonesta ammattipuhujalle/käyttäjälle täysin turhan kapistuksen.

Huippuvekotin se kyllä on, Gadgettinä. Ei vaan toimi puhelimena omassa käytössäni. Saakohan tuota naitettua edes Exchangen kanssa? tuskin... Saako iLuuriin vpn:n? Saako siihen ssh-clientin? -> paska puhelin itselleni jos ei saa.

Emailit saa toki hyvin iPhoneenkin gmailia myöten. Mulla on imapit Pakkiksen mailiin ihan normaalisti.

http://www.youtube.com/watch?v=i9Do3RHoBEU

Käyttöliittymä on aika hyvä iPhonen mailissa. Nokian oma maili ei kyllä ole samalla viivalla, mutta Noksuun saa Profimailinkin, joka sentään yhdistää ja toimii jotenkuten hyvin. Ongelmia Nokian mailissa oli itsellä sen päivittyvyys, ei se aina päivittänyt automaattisesti. Profimail futasi paremmin.

Huppe, et vain osaa ja eikös sun Saksa ollut paras maa? Miten minä olen onnistunut ostamaan jo kaksi iPhonea ilman kytkyä hintaan 300 euroa ja 480 euroa? Sä olet tyhmä jos meinaat maksaa tommoisia summia kun sama luuri on Suomessakin alle 500 euroa.

Kosketusnäyttö ja käyttöliittymä on taas unohtunut monelta, ne ovatkin Applen parasta antia. Kyllähän nuo normaalit luurit aika kivikautisilta vaikuttaa jos käyttää iPhonen näytön jälkeen, mutta kaikkeen toki tottuu. Jos tarttee jotain ssh-clienttia, niin miten musta tuntuu, että onnistuu iPhonella, mutta tuskin silloin iPhone kuitenkaan on paras vaihtoehto.

Huppe nyt on semmoinen, että mitä hänellä on, on aina maailman parasta. Auto saa olla vain Bemari, jos siinä ei ole samoja varusteita, niin se on paska. Asua piti ennen thaimaassa ja Suomi oli paska, nyt Thaimaa ja Suomi ovat paskoja ja Saksa maapallon paras maa. Nokia on myös nyt paras kun Hupella se on, jos Hupella olisi Motorola, niin Apple ja Nokia olisivat paskoja.

Samaa mieltä ylemmästä tekstistä. En edes jaksa tuohon Hupen juttuun ruveta kirjoittamaan mitään kun se olisi Applepojan itkemistä tai jotain vastaavaa. iPhone on ensimmäinen ja ainoa Applen tuote mitä omistan. JN:n sanoin onnea Nokian omistajat :)

Emailikoneena tosiaan ylivertainen niihin puhelimiin verrattuna mitä itse olen kokeillut (HUOM!En ole testannut kaikkia markkinoilla olevia puhelimia, joten turha ruveta saarnaamaan kun siinä ja siinä on parempi.)

Emailit saa toki hyvin iPhoneenkin gmailia myöten. Mulla on imapit Pakkiksen mailiin ihan normaalisti.

http://www.youtube.com/watch?v=i9Do3RHoBEU

Käyttöliittymä on aika hyvä iPhonen mailissa. Nokian oma maili ei kyllä ole samalla viivalla, mutta Noksuun saa Profimailinkin, joka sentään yhdistää ja toimii jotenkuten hyvin. Ongelmia Nokian mailissa oli itsellä sen päivittyvyys, ei se aina päivittänyt automaattisesti. Profimail futasi paremmin.

Huppe, et vain osaa ja eikös sun Saksa ollut paras maa? Miten minä olen onnistunut ostamaan jo kaksi iPhonea ilman kytkyä hintaan 300 euroa ja 480 euroa? Sä olet tyhmä jos meinaat maksaa tommoisia summia kun sama luuri on Suomessakin alle 500 euroa.

Tuo mulla käytössä oleva mail for exchange ei siis ole mitään vakiosoftaa vaan se on ihan omaa työpaikkaa varten räätälöity ja erikseen asennettu puhelimeen. Ja synkkaus toimii ihan sen mukaan miten on asetettu (edit: esim. mulla päivittää työmeiliä vain työaikana, ei iltaisin tai viikonloppuisin), päivittää sähköpostin lisäksi myös kalenterin, kontaktit jne.

Sähköpostin vakiosovelluksesta mulla ei kokemusta ole, kun sitä en ole käyttänyt.

Voisin minä iPhonesta tuon 300e maksaa, sen arvoinen se on. Eipä tuollaista täydellä takuulla varustettuna tullut tuohon hintaan missään vastaan. Silti tartteisin lisäksi commari-puhelimen tai tässä tapauksessa e71:sen. Kuten sanottua iLuuri olisi kiva lelu.

Tommoinen löytyi installerista. Kestää asentaa noin 30sec.

En kyllä tiedä mitä helvettiä tuolla tekee, mutta ilmeisesti se on helvetin tärkeä(olen kyllä ilman selvinnyt töistäni siitä asti kun ekan kännykän ostin). No onnistuu siis iPhonessakin ja iPodissa.

Liitteet

• photo-6.webp
    photo-6.webp
    16,8 KB · Katsottu: 121
Tommoinen löytyi installerista. Kestää asentaa noin 30sec.

En kyllä tiedä mitä helvettiä tuolla tekee, mutta ilmeisesti se on helvetin tärkeä(olen kyllä ilman selvinnyt töistäni siitä asti kun ekan kännykän ostin). No onnistuu siis iPhonessakin ja iPodissa.

En tartte.
Mutta edelleen odotellaan niitä kommentteja, että toimiiko VPN, VOIP ja Exchange iphonessa sellaisenaan, ilman mitään rajoituksia tai tarvetta jailbreikkaukseen?

Eikä tätä pidä ottaa vittuiluna, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn. Onko kenelläkään iphonen omistajalla tarvetta noille ja jos on niin onnistuuko käyttö?
VOIPista oli aiemmin juttua, mutta ainakaan silloin iphonessa ei toiminut kuin joku tietty VOIP client, mutta se nyt ei yrityskäytössä ole riittävä toiminnallisuus, kun firmat haluavat käyttää mikä mitäkin sovellusta.

Parasta iphonessa ja parempaa kuin noksuissa omasta mielestäni käytettävyys, kosketusnäyttö, viihdeominaisuudet (kaikenlaiset appit), ipod, nettiselaaminen (100-0 noksuun verrattuna) ja sähköposti. Valitsin pitkälti luurin viihdeluuriksi ja samalla nettiselailuun, kun olen jossain muualla kuin kotona.

Nettiselain on jo niin itsestäänselvyys, ettei sitä muista edes mainita. On kyllä totaalisesti parempi kuin monissa muissa luureissa. Esim sivun scrollaaminen, kun käytin tuossa muutaman minuutin Nokiaani, niin vaistonvaraisesti sorkin ruutua ja yritin sviippaa siitä. Ei voi enää ajatella, että scrollaaminen ja skaalaaminen nettiä selatessa luurilla tapahtuisi nappuloita painelemalla vimmatusti. Mutta toki kaikissa luureissa on puolensa.

Nettiselain on jo niin itsestäänselvyys, ettei sitä muista edes mainita. On kyllä totaalisesti parempi kuin monissa muissa luureissa. Esim sivun scrollaaminen, kun käytin tuossa muutaman minuutin Nokiaani, niin vaistonvaraisesti sorkin ruutua ja yritin sviippaa siitä. Ei voi enää ajatella, että scrollaaminen ja skaalaaminen nettiä selatessa luurilla tapahtuisi nappuloita painelemalla vimmatusti. Mutta toki kaikissa luureissa on puolensa.
Joo, toi nokian selain on kyllä aivan hanurista, niin se on aina ollutkin. Aivan kamalaa kuraa.

Kahden sormen skrollausta parempaa keksintöä ei ehkä internetiin liittyen ole koskaan tehtykään :rock:

Back
Ylös Bottom