Apple - iPhone

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Soppis
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi jengi pelkää sitä laturia? Mä törkkään täysinäisenkin iLuurin telakkaan ihan vain kun se sopii siihen. Laturikammoisten ei kannata ostaa mitään sähkölaitteita, joita pitää ladata.

Kökki se mullakin entisessä duunipaikassa käytännössä aina koko päivän telakassa, mutta reissuilla parempi akunkesto on aina plussaa, varsinkin kun ihan aina ei ladattua helpolla saa.

Miksi jengi pelkää sitä laturia? Mä törkkään täysinäisenkin iLuurin telakkaan ihan vain kun se sopii siihen. Laturikammoisten ei kannata ostaa mitään sähkölaitteita, joita pitää ladata.

Aina ei ole mahdollisuutta ladata luuria ja silloin on plussaa jos akku vaikka pari päivää kestäisi.

Mulla on hyvä, jos akku kestää edes yhden työpäivän. Klo 10 olin ladannut akun täyteen ja nyt näyttää tilaksi 50%. Ei hyvä.

Muutaman kerran on pätkinyt ja rätissyt puhelu ettei edes ole vastapuolen puheesta saanut selvää. Toivottavasti ei ole täällä päässä vikaa, muuten alkaa vituttamaan jos puhelin ei toimi puhelimena hyvin.

Muuten käyttis on helvetin hieno ja hyvä. Uutuuden viehätystä on niinkin paljon, että pelkkä screeninlukituskin on kiva ottaa pois päältä sormea liuttamalla.

Exchangen kautta sähköpostit ja kalenterit skulaavat todella hyvin. Kaikki liitetiedostot toimii, aukeaa nopeasti ja näyttää oikeilta -toisinkuin esim nokiassa tai wm-puhelimissa. Lisäksi sähköpostiin viestiin liitetyt kuvat näkyvät itse viestissä vs monet muut puhelimet, joissa ne menee automaattisesti liitteiksi.

Verrattuna HTC TytnII:een tässä on plussaa 100%:n sormella käytettävyys. Htc:ssä aina välillä tuli sellaisia ohjelmia (pdf-readerit,wordit yms) vastaan, että piti stylus kaivaa esille,eikä wm-laitteissa kosketuskaan aina rekisteröitynyt kunnolla.

3 päivän testin jälkeen Iphone vaikuttaa puhelimelta, joka:
+näyttää ja tuntuu hyvältä
+käytettävyys A-luokkaa
+kameranlaatu ihan jees. Ehkäpä parempilaatuisia kuvia kuin tytn2:n 3mbpixelin kameralla.

Sovelluksista kiitosta saa:
+Google-maps ja youtuben customoidut versiot iphonea varten
+Wikipediasovellus Wikiamo
+GPSLite
+Telkussa
+Shazam

-Akunkesto perseestä
-puhelin ehkäpä rätisee pahasti (vaatii lisätestausta) Onko muilla samaa ongelmaa?
-videokuvauksen puute
-ei toimi modeemina
-Safari-selain ihan ok,mutta nopeudessa kuitenkin häviää Opera minille 5-0

Paras puhelin kuitenkin mitä löytyy, ei paluuta Noksuun tai Wm6 laitteisiin. Tuskinpa edes wm7 edesauttaa käytettävyyttä älypuhelinten osalta.

Jotkut haukkuvat Iphonea kun ei ole moniajoa tai copypastea.

Wm6:sta siirryttäessä Iphoneen en ole edes kaivannut moniajoa; yhtä toimintoa sitä kuitenkin käytetään kerralla. Ja tässä puhelimessa siirtyminen on nopeaa eri ohjelmien välillä koska käyttis on salamannopea.

Copypasteakaan en juurikaan tarvitse. Kun taas jotkut tyypit haukkuvat Iphonea kovastikkin juuri ko.puutteen takia. En käsitä mitä ne olisivat copypastettamassa: koko internettia Itunesiin?

Copypasteakaan en juurikaan tarvitse. Kun taas jotkut tyypit haukkuvat Iphonea kovastikkin juuri ko.puutteen takia. En käsitä mitä ne olisivat copypastettamassa: koko internettia Itunesiin?
Luulisi että älypuhelimessa toimisi sellainen yksinkertainen juttu jolla voisi siirtää tietoja esim sovelluksesta toiseen.

mm. vastaamattomat puhelut -> kopioi leikepöydälle -> selaimeen www.eniro.fi -> henkilöhaku päälle -> pastettaa numeron -> saa soittajan nimen. ei tarvita kynää eikä paperia, ei miettiä missä pääsis tietokoneelle, ja kaiken lisäks operaatio about parin sekunnin tarkkuudella yhtä nopeasti ohi kuin tietokoneen kanssa saman homman hoitaessa.

ja varsinkin jos paljon kirjoittelee (qwerty...) niin cut - paste on ihan kiva jos tahtoo jo kirjoitetun tekstin järjestystä muutella.

Eli itellä käyttöä kopypastelle vähintään kerran kuukaudessa eli se on jo yksin on esteenä iphonen hankkimiselle ykköskännykäksi.

Mitä teet sillä luurilla jos akku kestää noin heikosti? Toki jos iluuri on uusi niin akku ei pidä hyvin. Akunkesto paranee huomattavasti kun muutama lataus sykli on takana.

En myöskään ole tarvinnut copypastee.. Minkä kyllä saa jailbreikattuun luuriin.

Jos iPhonen haluaa käytettävään kuntoon joutuu sitä säätämään enemmän kuin Windowsia ja kaiken lisäksi vehkeestä lähtee takuut.

Jos iPhonen haluaa käytettävään kuntoon joutuu sitä säätämään enemmän kuin Windowsia ja kaiken lisäksi vehkeestä lähtee takuut.

Ei ole tarvinnut säätää ja on takuut. Mun käyttöön ehdottomasti mahtavin puhelin mitä on tähän päivään mennes tehty.

Onko sun pakko joka sivulle kirjottaa tota sun iphone-vihaa. Eikähän kaikki tiedä sun kannan.

Ootko edes käyttänyt ko luuria. Jotenki paistaa katkera kateus noista kirjoitteluista

Kun ei vain olis kaappi-iphonefani:hyvä: Hae vaan luuri.. et tule pettymään

Stainles, et ole tainnut Salomahan viestittelyä lukea aiemmin? Tuo mies ostaa justiin sen puhelimen jonka tahtoo, rahalla ei tunnu olevan tämän asian suhteen mitään väliä. Miksi tuosta pitäisi siis olla kateellinen?

"Oot kateellinen kun mulla on paketillinen kauraryynejä".

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Epäilyksiä on ollut. Missä on varmaa tietoa?
No windows mobilella leikkivät saisivat katsoa tarkasti että toimiiko se käyttis sittenkään niin kuin sitä videolla käytetään (vas yläkulman valikko sulkeutuu itsestään?) ja muutenkin näyttää siltä käyttäminen parissa kohdassa että kosketus - viive - starttaa - uusi kosketus just kun starttaa.

Kosketusnäytöllä helppo feikata noita kosketuksia mutta silti vaikea pysyä videon tahdissa kovin tarkasti ;)

Mites nuo lisäsoftat... hyödyllisiä/käytännöllisiä ?
Monikon on 'viritellyt' niitä iPhoneensa ?

Hankin tuossa tuon 3G mallin ja näyttää siltä, että toiminnoiltaan on aika passeli.
Käyttämään kun vielä oppis, esim. lisäämään soittoääniä, sähköpostilaatikoita jne... pitää varmaan ruveta selaamaan manuskaa ;)

Manuskassa tuskin neuvotaan soittoäänen lisäämistä :lol:
zekkaa hompusta iPhone-osio ja lajittele luetuimman mukaan, löytyy hyödyllisiä tredejä.

Ihmetyttää miksi soittoäänen lisääminen on tehty niin hankalaksi.
Olen muuttanut kappaleen AAC-muotoon, pätkinyt sen 30sekan mittaiseksi, muuttanut sen M4R-muotoon ja biisi on synkattu itunesista puhelimeen, muttei se vain näy soittoäänilistassa.

WM6:ssa pystyi puhelimesta valkkaamaan minkä tahansa mp3:n ja yhdellä napilla asettamaan koko biisin soittoääneksi. Myös pätkiminen onnistui saman valikon kautta.

Edit: tässä yksi viesti:

Soittoääni iphoneen helposti

Jokainen voi miettiä kuinka helppoa tuo nyt sitten on:
Äsken koitin itse pähkäillä kyseisen prosessin kanssa ja miljoonien maksullisten/ilmaisten työkalujen jälkeen "löysin" ratkaisun joka ei vaadi kun iTunesin, Audacity (tarvittaessa) ja WinSCP:n 8)

1. Valitse joku mp3-tiedosto mitä haluat laittaa soittoääneksi.
2. Editoi sen sopivan pituiseksi (esim. joku tietty pätkä biisiä) esim. ilmaisella Audacity:llä.
3. Tallenna editoitu tiedosto uudeksi tiedostoksi .mp3-muodossa.
4. Lisää kyseinen tiedosto iTunesin Libraryyn ja oikealla hiiren näppäimellä valitse Convert Selection to AAC...
5. Convertoitu tiedosto Windowsista löytyy ..C:\Users\käyttäjä\Music\iTunes\iTunes Music... hakemistossa.
6. Avaa WinSCP ja muodosta yhteys iPhoneen (ohjeet löytyvät mm. tästä foorumista).
7. Siirrä muunneltu AAC-tiedosto joka on .m4a-päätteinen iPhoneen /Library/Ringtones hakemistoon.
8. Kun olet siirttänyt kyseisen tiedoston vaihda sen tiedostopäätettä .m4a -> .m4r ja anna kyseiselle tiedostolle 664 attribuutit.

Kyseinen pätkä löytyy iPhonen omien soittoäänien seassa joten käytä järkevää nimeä ettei pian iPhone on täynnä testi1, testi2 pätkiä :)
Nämät ohjeet kirjoitin lähinnä Windows-alustalle mut joku Mac-käyttäjä voisi kirjoittaa ne tarkemmin myös Mac-käyttäjille.

Toivotavasti näistä oli apua edes jollekin

Manuskassa tuskin neuvotaan soittoäänen lisäämistä :lol:
zekkaa hompusta iPhone-osio ja lajittele luetuimman mukaan, löytyy hyödyllisiä tredejä.

Manuskassa nyt ei näemmä neuvota mitään muutakaan.
Tuota sähköpostilaatikon lisäämistä ei oo löytynyt mistään. Oon selannut manuskan, hompun, applen sivut jne. läpi ja hivenen googletellutkin.

EDIT: jaahas, eli homma ratkaistu. Piti tehdä ne tuonne serveritilaan ne mailiboksit, eikä yrittää rakennella niitä iPhoneen ;)

Manuskassa nyt ei näemmä neuvota mitään muutakaan.
Tuota sähköpostilaatikon lisäämistä ei oo löytynyt mistään. Oon selannut manuskan, hompun, applen sivut jne. läpi ja hivenen googletellutkin.
Et sä postilaatikkoa voi lisätä iPhoneen, ei se ole mikään palvelin. Voit vain luoda tilin jollekin olemassaolevalle postilaatikolle jollain palvelimella ja tämä tapahtuu ihan Settings - Email.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom