Anti-aerobinen tankki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moksu
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Moksu

VIP
Hei olen Joni ja olen ylipainoinen sekä vihaan aerobisia laitteita.

Tämän T-nationin artikkelin innoittamana tuli mieleen, että mitä muuta vois salilla tehdä lämmittelyn ja loppujumppailun sijaan, kuin niillä helvetinkoneilla sotkemista. Oma ennätys on cross-trainerilla 20 min. Tunsin itteni tyhmäksi.

Salit missä käyn ei omaa paikkoja juoksemista varten, joten kaikki ihanat spurttipompputemmellykset on pois kuvioista.

Jotenka mitä ite oon tehny lämmittelyinä tai loppujumppina:

Svedbergin sarjat:
Levytangolla suoritettuna, putkeen liikkeet tehtynä ja vaikka 10 toistolla. Liikkeitä voi tietenki vaihdella.
- Rinnalleveto polvista, pystypunnerrus, hauis myötäote, pystysoutu, hauis vastaote, niskan takaa punnerrus, hyvää huomenta... jne

Paksun pojan temppunurkka:
Jonkin sortin kiertoharjotteluna toteutettuna.
- Käsilläseisontaan (jalkojen heitto) seinää vasten.
- Steppilaudalle vuorohyppyjä, jännehyppyjä, yhen jalan hyppyjä, ristiin hyppyjä.
- Bosu(?)-pallon eksyttämistä pyörimällä sen ympäri, vaihtelemalla puolta punnerrusasennossa.
- Siltaan nousua.

Voimapojan voimaliikkeet:
Levytangolla, painoja lisäten, toistoja vähentäen. Lähtee vaikka pelkästä tangon painosta liikkeelle.
- Mave, polvista rinnalleveto, etukyykky, työntö, takakyykky.

Erinäisiä lihaskuntopiirejähän on kyllä. Tänään tein niillä kaikilla ihmelaitteilla kiertoharjotteluna 1min työtä 15sek lepoa pari kierrosta ja meni kuin lentäen 30min. Vältin vaan ettei paikat mene hapoille, mut en tiedä nousiko syke mihinkään. Kuitenkin huomattavasti mukavampaa, kuin Cross "infernal" Trainer -sotkeminen.

Giryakuulaa tulee joskus heilutettua, levypainolla tehtyä erinäisiä jumppia (kuten ym artikkelissa). Nyt mietinkin, että löytyiskö hyviä ehdotuksia liikkeiksi ja kuntopiireiksi yms puntin jälkeen tehtäväksi? Kaikki voimistelujutut olis erityisesti hyviä, jotka yhdistää koordinaatiota, voimaa ja liikkuvuutta.

Lihaskuntopiirejä löytyy vaikka tuolta http://www.trainforstrength.com

Mitenköhän tollasessa mahtaa olla kalorinkulutus VS infernaaliseen crossariin?

Mulla ihan sama homma, EI NIIN MILLÄÄN jaksais mitään kuntopyörää tms. polkea. Tylsin juttu ikinä. Aikasemmin oon vaan mennyt ulos kävelemään.

Kannattaa mennä Postiin töihin, saa pyöräillä 2 tuntia raikkaassa ulkoilmassa, halutulla sykkeellä, viitenä päivänä viikossa:dance: Sehän käy jo aerobisesta!

Siis eihän sitä aerobista kannata missään tapauksessa salilla yrittää tehdäkään. Kuka hullu sitä nyt salilla jaksais tahkota tuntikausia jotain aerobisia treenejä. Niinkuin Weak sanoi, ulos kävelemään siitä. Laput korvilla ja sopivasti päällä niin pari tuntiakin menee kevyesti luonnossa. Ja rasva palaa vähän eri tahtiin kuin salilla väkisin yrittämällä.

Oma ennätys on cross-trainerilla 20 min. Tunsin itteni tyhmäksi.
Oma on 45 min. :D
Weak sanoi:
Mulla ihan sama homma, EI NIIN MILLÄÄN jaksais mitään kuntopyörää tms. polkea.
Meikäläisen ennätys polkea on 65 min jonka jälkeen kuntpyörä vaan sammui käsiin, eikä jaksanut enään alusta alkaa. :D
Asenne kysymys. Ei sitä jaksa ellei ole soitinta tai hyvää kirjaa mukana. Aerobisen/intervallin ohella voi lukea jotain treeniartikkeleita tai muuten hyvää kirjaa, saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Eikös tämä ole tälläistä ns. "iron cardiota". Joskus lukenut muistaakseni Ex-Taviksen treenipäiväkirjasta tälläisestä aerobisen muodosta.

Ulos ja lenkille on mielestäni paras tapa hoitaa aerobinen liikunta (tosin kaikille ei juokseminenkaan sovi). Toki uintikin on hyvä vaihtoehto ja kesällä pyöräily jne. Itsekin kärsin samasta ongelmasta kuin ketjun aloittaja, sillä se kuntopyörän polkeminen on melko puuduttavaa, vieläpä kun mp3-soitin on aina kotona ja kirjoja tai lehtiä en salilla periaatteesta lue. Onneksi on tuo judo niin aerobista kyllä tulee riittävästi.

Hei olen Joni ja olen ylipainoinen sekä vihaan aerobisia laitteita.

:lol2:
Mä olen Shiba ja olen läski ja vihaan myös aerobisia laitteita.

Minua kyrpii se lämmittelyosuus ja käytän joskus hyppynarua.
Hyppynaru on aika huippu, sain joululahjaksi sellaisen leppäkerttuaiheisen -kai nyt jokaisella tosissaan reenaavalla syöttöporsaalla on leppishyppynaru?!. Se ei vaan sovi kovin pieneen tilaan. Tai sitten täytyy oikeasti olla iso että mikäli sillä narulla sivaltaa jotain kanssatreenaajaa nassuun, ei ota turpaansa. Ainakaan kovin pahasti.

Talvella varmaan räjäytän vaa'an koska silloin jää pyöräilyt ja sitä kautta varsinainen aerobinen pois:jahas:
Ehkä olen pakoitettu menemään spinningtunnille:curs:

edit.

Soutu tekee hyvää selälle ja esim. 30min juoksu matolla punttien yhteydessä hyvä tuki juoksuharrastukselle, mutta tässä on sitä jotain...

http://www.youtube.com/watch?v=MdgXgjCaus4

Ulos ja lenkille on mielestäni paras tapa hoitaa aerobinen liikunta (tosin kaikille ei juokseminenkaan sovi). Toki uintikin on hyvä vaihtoehto

Jos olisit viitsinyt lukea aloituspostin. Sama alekseille ja antibodarille. Jotkut siis lämmittelee salilla ;)

mitä muuta vois salilla tehdä lämmittelyn ja loppujumppailun sijaan

On se silti aika kärvistelyä se aerobinen, vaikka kattoisi tv:tä samalla.

Oon kyllä tosta jumpasta kiinnostunu...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ulkona kävelyt, lenkkeilyt yms on hyviä kyllä. En tiedä onko se laiskuudesta kiinni vai mistä, mutta mieluiten teen yhdessä treenissä tarvittavat asiat. Eli joko käyn aamulla lenkillä tai sitten puntin yhteydessä teen jumppaa. Ei enää huvita salin jälkeen, kotia päästessä, lähtä juoksentelemaan.

Entisenä kilpaurheilijana mulla on post-traumatic-disorder liittyen aamulenkkiin. Keksin helposti monta hyvää syytä olla lähtemättä enää koskaan ennen töihin menoa lenkille. Vaikka se virkistävää ja mukavaa syksyn pimeässä hiljaisuudessa onkin. Myöskin pyöräilyt töihin ja reeneihin on samaisesta traumasta johtuen aika nihkeetä.

Kyllähän vielä tulee vähän painiskeltua ja erityisesti voimisteltua, joten niissä saa vähän happijumppaa. Tarvis vaan keksiä enemmän ettei tarvitsisi vielä pudottaa kaloreista pois, eikä aloittaa aamujumppailua.

Samaisiin traumaattisiin oireisiin liittyy tuo hyppynaru. Tullut liikaa veivattua. Siinäkin saa ajan kulumaan paremmin, kun tekee vaikka minuutin kerrallaan tasahyppyä, vuorohyppyä, saksaten eteen, saksaten sivulle, polvet ylös vuorotahtiin, kantapäitä persauksiin, yhdellä jalalla hyppyjä, ristiin pyörittämistä, tuplahyppyjä, liikkumista jne. 15 minuuttia meni ennen näppärästi lämmitellen narulla. Nykyään 5 minuuttia on jo saavutus.

Jos olisit viitsinyt lukea aloituspostin. Sama alekseille ja antibodarille. Jotkut siis lämmittelee salilla ;)

No alotuspostissa nimenomaan kysyttiin mitä salilla voisi tehdä lämmittelyn ja loppujumppailun sijaan. Siis mitä aerobista treeniä. Ja vastasin tohon että omasta mielestäni ei mitään mikä olisi lähelläkään yhtä tehokasta (tarkoituksessaan, eli läskinpoltossa) kuin ihan perus kävelylenkki.

Minäkin ilmoittaudun cardiolaitteiden vihaajiin. Jos olen yksin salilla, niin kestän ehkä 5 minuuttia niissä heilua. Seurassa pidempään. Sitten ihan viime aikoina havaitsin että laitteen valmis intervalliohjelma on edes hieman mielenkiintoisempi kuin tasaisella sotkeminen. Olen sitten lämpäksi tehnyt tynkä-cardion lisäksi kyykkyä, veto- soutu- ja punnerrusliikkeitä tms. niinsanottuja lajinomaisia liikkeitä joko pelkällä harjanvarsikepukalla tai minitangolla pumppaillen

Varsinaiset aerobiset teen ihan omina päivinään tai hyötyaerobisena. Ne menee paljon kevyemmin, mukavammin ja tehokkaammin silloin, kun ei ole punttia siinä alla.

Edit: voihan myös punttitreeni olla hyvinkin aerobista, etenkin jos tekee vähän korkeatoistoisempaa sarjaa ja supereita tai kiertoharjoittelumaista settiä.

Olen Sammo Hung ja olen lihava.

Vähän samaa ongelmaa tuon aerobisen kanssa. Salilla en ole monista ajoittaisista rykäisyistä huolimatta oppinut aerobista tekemään.
Ulkona moinen aktiviteetti ulkoilman tuoman loisto-olonkin takia on vallan jees, fillari tai sauvakävely loistavat kärjessä.
Vaan kelit rajoittaa oleellisesti, sekä aika: niinpä vallan usein hiit-tyyppiset ratkaisut juoksupohjalta on olleet hieno ratkaisu. Tai sitten huonolla kelillä kotona kuntofillarilla. Vaikkei ole mukavaa, selviää siitä 8-15 minuutissa.

En ole nähnyt juuri kenenkään palstalla tekevän Napparin lanseeraamia käsipainoheilautuksia. (Joni tosin kenties tekee Geisha-kuulillaan vastaavaa). Näitä joskus koitin ja ihastuin kovasti. Saa hiit-tyyppisen ärsykkeen nopeasti, tehokkaasti ja koko kehon mukaan siihen. Usein vuorottelen sitä hiit-treenien kanssa (juoksu/fillari) tai sitten sekä-että samalla kertaa. Nopeasti, lyhyesti ja tehottomasti.

Televisio ja hyvä ohjelma on vastaus kaikkeen. Salilla jossa käyn on crosstrainerit, juoksumatot sun muut vitkuttimet omassa huoneessaan jossa on telkkari. Viimeksi tuli Medusan verkko lämmittelyn aikana eikä olisi oikein malttanut lopettaa soutamista.

Tarkoitus on hommata crosstrainer kotiin kunhan pääsee isompaan kämppään. Futuraman tai Familyguyn tuotantokaudet pyörimään ja aerobinen sujuu kuin itsestään.

Televisio ja hyvä ohjelma on vastaus kaikkeen. Salilla jossa käyn on crosstrainerit, juoksumatot sun muut vitkuttimet omassa huoneessaan jossa on telkkari. Viimeksi tuli Medusan verkko lämmittelyn aikana eikä olisi oikein malttanut lopettaa soutamista.
Näissä tapauksissa olisi lähes pakollista, että olisi motorisoitu juoksumatto. Tuppaa fillareissa ja crossareissa hiipumaan huomaamatta se vauhti jos keskittyy kirjaan tai leffaan. Matolla mennään sitä vauhtia mitä on laitteeseen laitettu.

levytangolla punttijumppa vaikka 5x15, minuutin palautuksella. Voi toki vaihdella sitä liikettä.

Yleensähän se on rinnalleveto, josta etukyykky, josta pystypunnerrus, sitten tanko lasketaan niskaan, sieltä tehdään takakyykky sitten niskantakaa punnerrus, tanko eteen ja siitä uudestaan lähdetään rinnallevetoon.

Variaatioita on loputtomasti, voi tehdä myös käsipaino versioita jne. Näyttää hölmöltä ja voi olla vähän itseääntoistavaa, mutta elämä on :D

Kuntopallolämmittely voisi olla mielekkäimmästä päästä, jos on hyviä palloja ja mahdollisuus heittää. Ei ainakaan lopu liikevalikoima ihan heti.

Sekin juttu näissä vielä on, että mä osaan kävellä. Hitto oon aika hyvä jopa siinä. Samoten pääsen eteenpäin juosten aika mallikkaasti, sekä crosstrainerilla vitkuttaminenkin sujuu jopa kadehdittavan hyvin.

Mä en osaa kävellä hyvin käsillään, seisoa käsillään, punnertaa käsillään, tehdä erinäisiä temppuja päätyen käsilleen, en saa nostettua jalkaa korkealle, en osaa pompata korkealle enkä oo kovin nopeekaan. Näitä juttuja olis mukava yrittää kehittää ja siinä samalla poltella ihraa pois.

Eli se jumppailu sais olla jotain kehittävää toimintaa. Näitä onkin hankala sitten keksiä, varsinkin tilanpuutteesta johtuen. Salin yhteydessä sijaitseva painisali olisi avain kaikkeen. Vois tehdä vaikka kuperkeikkoja puoli tuntia putkeen.

Oijoi. Nyt löysinkin jotain ihania liikkeitä vanhoista sähköposteista. Näillä saa varmasti kaiken tarvittavan huomion salilla :D

Tuo Pertti_123:n kuntopalloilu olis aivan loistavaa jumppaa.

Juoksumatto on kyllä varmaan paras vempain aerobiseen lämmittelyyn, 5 min. menee hetkessä. Sen lisäksi voi kiertää edellisen treenikerran liikkeet läpi sarjalla tai parilla ja sitten siirtyä lämmittelemään treeniä varten eri lihasryhmiä. Itsellä menee ensimmäinen 10min kun päättömästi pompin ympäri salia ja vitkuttelen sarjan siellä täällä, liikkeiden välissä pyörittelen niveliä vetreiksi jne. - meinaa mennä salikomiikan puolellekin välillä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom