Antakaapa Neuvoja!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eli olen päättänyt alkaa kokeilemaan systeemiä, jossa nostan kolme kertaa viikossa koko kropan läpi. Tämä siitä syystä, että minulla on mahdollisuus käydä salilla vain kolmesti viikossa, joten on hiukan hankala sovittaa vain muutama lihasryhmä kullekin päivällä, koska treenipäiviä tulee vain kolme.

Toinen syy on silkka uteliaisuus, koska olen kuullut hyvää palautetta tästä 3 x koko kroppa/viikko -systeemistä. Ainakin itselläni on sellainen tunne, että esim. jalat eivät saa tarpeeksi rasitusta, jos ne treenataan vain kerran viikossa.

Joten jos kehtaisitte, niin antakaapa esimerkkejä siitä, millainen kyseinen harjoitusohjelma voisi olla?

Kyllähän 2- tai 3-jakonenkin ohjelma onnistuu tuolla 3krt/viikko -systeemillä. Mut jos tykkäät 1-jakosella tehä, niin tee sillä. Ja jos tuntuu, että jalat ei saa tarpeeks rasitusta, niin kovempaa treeniä vaan. Ei se treenien määrä, vaan volyymi. :)

Toinen syy on silkka uteliaisuus, koska olen kuullut hyvää palautetta tästä 3 x koko kroppa/viikko -systeemistä. Ainakin itselläni on sellainen tunne, että esim. jalat eivät saa tarpeeksi rasitusta, jos ne treenataan vain kerran viikossa.

Joten jos kehtaisitte, niin antakaapa esimerkkejä siitä, millainen kyseinen harjoitusohjelma voisi olla?

Itse rakensin 4kk sitten pikkuveljelleni kolmeen jaetun ohjelman siten että treenejä tulee mahdollisuuksien mukaan 3-4 kertaa viikossa. Jalat+vatsat, rinta+kädet ja selkä+olkapäät. Yksi jalkatreeni viikossa riittää varmasti mikäli vaan osaat treenana riittävällä intensiteetillä.

...Yksi jalkatreeni viikossa riittää varmasti mikäli vaan osaat treenana riittävällä intensiteetillä.

Näin tekee, mutta todella harva osaa treenata tarpeeksi kovaa. Riippuen vähän taustastasi, voisin aloittelijalle suositellu koko kropan läpi vientiä useamman kerran viikossa. Neuvoja en osaa 1jakoisiin antaa, mutta tällä palstalla on todella paljon juttua sekä käyttäjiä, jotka tekevät tai ovat tehneet 1jakoisilla ohjelmilla. Kantsii vähän searchia ja jostain faqistakin saattaa läytyä hyviä juttuja.
Treeniohjelma on sellanen homma, johon kannattaa oikeasti perehtyä huolella ja miettiä hyvät ja huonot puolet, sekä yrittää sovaltaa niitä ja löytää sen kultaisen keskitien. Myös pitää olla valmis rohkeasti koittamaan täysin uusia juttuja. Joka pätee kaikkeen treenaamiseen sekä muihinkin elämänalueisiin jopa =)
Kun sanot että 1kerta viikossa ei riitä, on se täyttä hevonpaskaa. Ja taas jos joku sanoo, että useammin treenaaminen on liikaa, on se myös täyttä paskaa. Se on ainoastaan siitä kiinni, millaisen työmäärän olet valmis tekemään kullekin lihasryhmälle yhdessä treenissä! Tekisi mieli heittää jotain teorioita 3x kroppa/vk treeneistä mutta en moiseen ryhdy, kun omaa kokemusta ei löydy ja tuskin tulee koskaan olemaankaan :)

sehän siinä 1-jakosessa niin parasta on kun vedät esim kyykkyä 3 kertaa viikossa 2 sarjaa, ja painot on varmasti tod paljon isommat kun kerran viikossa 6 sarjaa.

lisäks voi melkein vannoa ettei pitemmän päälle enää ole juuri koskaan kipeänä mikään paikka.

Suositut

Back
Ylös Bottom